انواع بوتاکس

انواع بوتاکس https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

انواع بوتاکس

1231

از بارزترین تاثیرات سن و سال، پدیدار شدن خط و خطوط در نقاط مختلف صورت به ویژه در پیشانی ها است. این باعث می شود که افراد حس خوبی نسبت به خودشان نداشته باشند. به جز سن، عوامل مختلف دیگری از جمله در معرض بیش از حد آفتاب بودن، تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی   در بروز این چین و چروک ها نقش دارند. این چین و چروک ها با هر دلیلی که به وجود آمده باشند، تاثیری بدی در روحیه افراد دارند. خوشبختانه، پیشرفت های زیادی در حوزه علم پزشکی صورت گرفته است. امروزه می توان با کمک بوتاکس چین و چروک ها را رفع نمود یا آنها را کمتر کرد.

 سابقه استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک به 15 سال پیش بر می گردد. بوتاکس از نوع آ سم بوتولونیوم درست شده است. این سم به صورت موقت عضلات منطقه تزریق شده را فلج کرده و مانع از حرکت آنان می گردد. این امر باعث می شود که چین و چروک و خط ها رفع شوند.  بعد از موفق شدن بوتاکس، شرکت های مختلف شروع به تولید آن کردند. در ادامه درباره بوتاکس و دو برند معروف یعنی مصپورت و دیسپورت اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

تاثیر برند در اثرگذاری و دوام بوتاکس 

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا برند بوتاکس تاثیری در نتیجه نهایی و دوام آن دارد. به طور کلی، هر نوع بوتاکس کاربرد مخصوص به خود را دارد و در بخش های گوناگون صورت مورد استفاده قرار می گیرد. برندهای مختلف بوتاکس، به لحاظ کیفیت، تاثیر گذاری، عوارضو اثر بخشی با هم فرق دارند. طبیعتا هر قدری که یک بوتاکس کیفیت بالایی داشته باشد، عوارض ناشی از آن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اثرگذاری و ماندگاری بوتاکس های با کیفیت بسیار بیشتر است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر بوتاکسی که ماندگاری بالایی دارد، لزوما بهترین  بوتاکس نیست. زیرا ممکن است شما از نتیجه نهایی راضی نباشید و مجبورید که برای مدت طولانی آن را تحمل نمایید.می توان گفت که هر بوتاکسی دارای مزیت های مخصوص به خودش است. اما به لحاظ کارایی همه بوتاکس ها یک کار را انجام می دهند و آن کار کم کردن یا از بین بردن چین و چروک ها است. در ادامه درباره دو بوتاکس مصپورت و دیسپورت توضیح می دهیم. 

بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت یک بوتاکس ایرانی است که اخیرا طرفداران زیادی را پیدا کرده است. این محصول قابلیت رقابت با بوتاکس های خارجی را دارا می باشد. می توان برای از بین بردن خط و خطوط پیشانی و خط خم از بوتاکس مصپورت استفاده کرد. این بوتاکس همچنین دارای تاییدیه سلامت و دارو می باشد. این برند ایرانی کیفیت خیلی خوبی دارد. به حدی که برخی از خارجی ها که به ایران سفر دارند این بوتاکس را انتخاب می کنند. یکی از علت های محبوبیت این برند می تواند قیمت پایین آن در کنار کیفیت خوب آن باشد. در مقایسه با برندهای دیگر هزینه بوتاکس مصپورت بسیار پایین تر است. 

بوتاکس دیسپورت (Dysport)

یک ماده ای که عضلات را شل می کند، دیسپورت می باشد. این ماده نوع آ از سم بوتولینیوم درست شده است. از این دارو هم در جهت زیبایی و هم در جهت درمانی استفاده می کنند. بوتاکس دیسپورت ساخت شرکت شرکت گالدرما انگلستان است. این برند از بوتاکس محبوبیت زیادی را در کشورهای مختلف جهان به دست آورده است. در کشور ما نیز این موتاکس مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. با تزریق بوتاکس دیسپورت خط و خطوط های متوسط رفع می شوند و خط و خطوط های عمقی تر نیز کمتر می گردند.  این ماده برای افراد کمتر از 65 سال به منظور رفع این خطوط تزریق می شود. می توان بعد از تزریق به نتایج خیلی خوبی رسید.  قبل از اینکه پزشک بوتاکس را تزریق نماید از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کند. تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و خیلی زود هم نتایجش را نشان می دهد. ماندگاری تزریق بوتاکس دسپورت حدود سه تا چهار ماه است.

انواع بوتاکس های دیگر

به جز این دو بوتاکس انواع دیگری از بوتاکس در بازار وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. 

بوتاکس BOTOX

بوتاکس BOTOX در حقیقت یک برند تجاری است و جزو اولین بوتاکس هایی بود که با هدف رفع چین و چروک مورد استفاده قرار گرفت. از این بوتاکس برای درمان های زیبایی استفاده می شود. بسیاری از پزشکان در سراسر جهان از بوتاکس برای بیماران خود استفاده می کنند. ماندگاری این بوتاکس حدودا بین سه تا چهار ماه است.  این دارو به دلیل مواد غیر فعالی که دارد ممکن است باعث حساسیت در افراد گردد. 

بوتاکس زئومین (Xeomin)

این بوتاکس دارای تاییدیه FDA است. می توان از این بوتاکس برای رفع یا کم رنگ کردن چین و چروک های متوسط تا شدید استفاده نمود. فعالیت عصبی در عضلات بعد از تزریق این دارو متوقف می شود. از این رو به طور موقت، فعالیت آنها را کاهش می دهد. یک هفته بعد از تزریق این بوتاکس می توانید تاثیرات آن را مشاهده نمایید. ماندگاری بوتاکس زئومین حداکثر شش ماه است. بعد از این مدت مجددا باید آن را تمدید نمایید. برای این بوتاکس نیز پزشک ابتدا ناحیه مورد نظر را بی حسی می کند.

بوتاکس نورونوکس (Neuronox) 

این بوتاکس ساخت یک شرکت کره ای است و دارای تاییدیه FDA است. نتیجه نهایی حاصل از تزریق نورونوکس قابل قبول است. بیشتر از پنجاه کشور در سراسر جهان از این بوتاکس استفاده می نمایند. این بوتاکس از نظر کارایی و ایمنی و همچنین با در نظر گرفتن فاکتور قیمت، برای سال های سال است که به عنوان بهترین بوتاکس شناخته می شود. 

تشخیص بوتاکس اصلی از تقلبی

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که چگونه بوتاکس اصلی را از نوع تقلبی آن تشخیص دهند. مهم ترین قدم این است که برای تزریق بوتاکس به کلینیک مطمئن مراجعه کنید. تزریق بوتاکس باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد تا هیچ عارضه ای برای شما به همراه نداشته باشد. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه می تواند خدمات خوبی را به شما مراجعین عزیز ارائه دهد. پزشکان متخصص در زمان خرید بوتاکس به این مسئله توجه می کنند که بوتاکس مورد نظر دارای گواهی FDA باشد. قبل از تزریق بوتاکس می توانید از پزشکتان بخواهید که شیشه بوتاکس مورد استفاده را به شما نشان دهد. پزشک موظف است که اطلاعات مورد نیاز را درباره آن بوتاکس در اختیار شما قرار دهد. 

در کل، بوتاکس هایی که تاییدیه وزارت بهداشت را دارند، بوتاکس های اصل به شمار می آیند. ماندگاری بوتاکس اصل بین 3 تا 6 ماه است. از این رو بوتاکس هایی که قبل از این زمان اثرشان از بین می رود، بوتاکس های تقلبی به حساب می آیند. از آنجایی که بوتاکس های تقلبی ناخالصی دارند، ممکن است خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد. پس اگر قصد دارید که بوتاکس تزریق کنید، حتما آن را در یک جای مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا به نتیجه دلخواه تان برسید. 

چرا کلینیک الهام 

کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه و با برخوردی از کادری مجرب و ابزارهای پیشرفته می تواند بهترین خدمات را در زمینه بوتاکس به شما ارائه دهد. شما می توانید با مراجعه به این کلینیک ابتدا با پزشک مشاوره کنید. پزشک متخصص صورت شما را بررسی می کند و می گوید که آیا شما گزینه خوبی برای تزریق بوتاکس به حساب می آیید یا خیر. سپس در صورت تمایل بوتاکس را برای شما تزریق می کند. 

سخن آخر

تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین راه ها برای رفع چین و چروک صورت است که در دهه گذشته نه تنها در ایران بلکه در جهان به طور قابل توجهی استفاده می شود. از آنجایی که برندهای مختلفی در جهان بوتاکس تولید می کنند، باید درباره هر برند و مزیت و معایب آن اطلاعات به دست آورید تا بتوانید تصمیم درستی را بگیرید. اما نکته مهم درباره تزریق بوتاکس این است که حتما باید آن را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید و خطری شماره را تهدید نکند. کلینیک الهام با سال ها تجربه خدمات خوبی را در این زمینه به شما ارائه می دهد.  از اینکه تا اینجا همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. 

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


باید بگوییم که هر روش درمانی مزایا و معایب خاص خود را دارد. عوارض بوتاکس مواردی مانند قرمزی، کبودی و بی حسی است که زودگذر است و چند روز بعد از تزریق از بین می روند. اما اگر بوتاکس تقلبی تزریق کرده باید یا شیوه تزریق بوتاکس درست نباشد ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیری گردید.

بوتاکس هایی که برای رفع چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد، عموما یک کار را انجام می دهند و ماندگاری آنها بین 3 تا 6 ماه است. اما معمولا بوتاکس های برند ماندگاری بیشتری را از خود نشان می دهند.

اگر بوتاکس تقلبی تزریق کنید یا بوتاکس را به شیوه نادرستی تزریق شود، ممکن است دچار عوارض بدی شوید. بوتاکس های تقلبی ایمنی بدن را تضمین نمی کنند و باعث مشکلات جدی تر و خطرناک تری برای بیمار می گردند. از عوارض شایع تزریق بوتاکس های تقلبی می توان به قرمز و ورم بیش از حد، افتادگی پلک ها، افتادگی ابرو و واکنش های حساسیتی اشاره کرد.

درمان بوتاکس سریع و با حداقل ناراحتی انجام می شود. درمان نیازی به بیهوشی یا زمان بهبودی ندارد. بسیاری از افراد در ساعات ناهار خود بوتاکس می گیرند و می توانند بلافاصله پس از قرار ملاقات به محل کار خود بازگردند.

این روش دردناک در نظر گرفته نمی شود. اکثر بیماران دوره کوتاهی از ناراحتی در طول تزریق را گزارش می کنند که پس از تکمیل عمل ادامه نمی یابد.

برخی از بیماران ممکن است تعجب کنند که آیا برای آزمایش بوتاکس خیلی جوان یا بسیار پیر هستند. سن درست یا غلطی برای شروع استفاده از بوتاکس وجود ندارد. بیماران باید قبل از درمان توسط یک متخصص پزشکی مورد ارزیابی و مشاوره قرار گیرند. بسیاری از افراد هزاره در دهه بیست و چند سالگی شروع به استفاده از بوتاکس می کنند، زمانی که برای اولین بار متوجه خطوط و چین و چروک می شوند یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه.

عوارض جانبی درمان بوتاکس ممکن است شامل کبودی، تورم، قرمزی یا حساسیت در اطراف محل تزریق باشد که همه آنها بدون مداخله پس از چند روز تا یک هفته برطرف می شوند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: انواع بوتاکس دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone