کاشت ریش چیست؟

کاشت ریش چیست؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

کاشت ریش چیست؟

1829

ریش های پر پشت و مرتب می تواند چهره یک مرد را بسیار جذاب کند، به همین دلیل بسیاری از مردان به ریش و سبیل های خود بسیار اهمیت می دهند. افرادی که به هر دلیلی از ریش های مناسبی برخوردار نیستند، می توانند به کمک کاشت ریش این کمبود را جبران کنند و به چهره خود جذابیت فوق العاده ای ببخشند. ما در این مقاله قصد داریم روش و شرایط کاشت ریش و سبیل برای مردان را شرح دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده شود.

چگونگی انجام کاشت ریش به طور مختصر

اگر از ریش های کم پشت خود ناراضی هستید و مدام دنبال روش های کاشت ریش می گردید، با ما همراه باشید. به طور کلی می توان گفت در کاشت ریش موهای قسمت هایی از بدن را جدا می کنند و به قسمت فک صورت یا بالای لب به عنوان ریش یا سبیل جایگذاری می کنند.  می توانید مدل های کاشت ریش را از این مطلب مطالعه کنید.

روش کار به این شکل است که باید گرافت هایی از قسمتی از بدن که ایده آل ترین بخش موی سر است، جدا کرد و در محل مورد نظر کاشت. در واقع می توان گفت بانک موی سر بهترین گزینه جهت برداشت گرافت مو و انجام عمل کاشت ریش می باشد.

شرایط کاشت ریش

درباره کاشت ریش باید بگوییم که لازم است فرد شرایطی مانند کم پشتی ریش و سبیل به طور واقع بینانه و سن و سال مناسب را داشته باشد. برخی از افراد ریش و سبیل مناسبی دارند، اما توقع بیشتری از رشد آن ها دارند و اقدام به کاشت می کنند. انجام عمل کاشت ریش برای این افراد مناسب نیست؛ 

زیرا آن ها می توانند به روش های تقویتی ریش های خود را پر پشت کنند. قبل از انجام کاشت لازم است به خانواده و اطرافیان خود نگاهی بیندازید، در صورتی که نسبت به خانواده خود از ریش و سبیل کمتری برخوردار بودید، یعنی ریش های ضعیفی دارید و مستعد کاشت ریش هستید. 

درباره سن و سال نیز باید بگوییم که قبل از 27 سالگی عمل کاشت ریش برای شما انجام نمی گیرد. به همین دلیل لازم است تا رسیدن به این سن صبر کنید. در مطلب زیر بیشتر درباره سن مناسب کاشت ریش و سبیل صحبت خواهیم کرد.

بهترین سن برای کاشت ریش

در حقیقت روند رشد ریش و سبیل در مردان تا سن 25 الی 27 سالگی ادامه دارد. به همین منظور انجام عمل کاشت ریش قبل از این سن را کاری بیهوده و هزینه بر می دانند، زیرا ممکن است فرد تا سن 25 سالگی ریش هایش به طور کامل درآیند. 

به همین منظور توصیه می شود قبل از آن اقدام به کاشت ریش و سبیل نکنید؛ اما بهتر است بدانید در صورتی که بر اثر سانحه ای مانند تصادف، سوختگی یا عفونت و... دچار ریزش ریش یا سبیل شده اید می توانید بدون در نظر گرفتن سن و سال به متخصصین پوست و مو مراجعه کنید و اقدام به کاشت مو کنید.

چگونگی انجام کاشت ریش

روش های انجام کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل نیز مانند کاشت مو به چندین روش متفاوت انجام می گیرد. کاشت مو به روش Fut، روش  Fit، روش Sut و روش کاشت ریش مصنوعی انجام می گیرد. 

  • کاشت ریش به روش  Fut

در این روش از موی سر جهت کاشت ریش بهره می گیرند. نوار باریکی از قسمتی از سر توسط متخصص پوست و‌ مو انتخاب می شود و گرافت های آن قسمت را به محل ریش و سبیل پیوند می دهد. با این کار قسمتی از سر که موهایش برداشته شده اند واضح است، 

بنابراین فرد نمی تواند بیش از حد موهای سرش را کوتاه کند. مزیت های این روش قیمت مناسب آن، عدم آسیب به فولیکول های مو و تراکم مناسب ریش و سبیل می باشد. از معایب آن باید به خونریزی و درد پس از عمل و همچنین به جای ماندن رد گرافت های برداشته شده سر اشاره کرد.

  • کاشت ریش به روش  Fit

در این روش دیگر خبری از اثرات برداشت موی سر نیست و این می تواند باعث شود در آینده هر طور که مایل هستید موهایتان را کوتاه کنید. در واقع پزشک معالج به طور رندوم قسمت هایی از سر را انتخاب می کند ‌و فولیکول آن بخش را برمی دارد و در محل ریش و سبیل عمل کاشت را انجام می دهد. 

از دردسرهای این روش می توان به زخم های متعدد روی سر و آسیب بانک مو اشاره کرد. با این وجود این روش کاشت ریش محبوب بسیاری از افراد است.

  • کاشت ریش به روش  Sut

جدیدترین روش کاشت ریش Sut نام دارد. در صورتی که دستگاه های به کار برده شده به روز و پیشرفته باشد، می توان گفت ایده آل ترین روش کاشت ریش را انجام داده اید. در این روش متخصص پوست و مو دخالت چندانی ندارد و اکثر کارها به کمک دستگاه ها انجام می گیرد. 

در ابتدا دستگاه قسمت های پر پشت موی سر را شناسایی می کند و به دنبال آن گرافت های مورد نظر را جدا و به قسمت ریش و سبیل پیوند می دهد. با انجام این روش دیگر نگران به جای ماندن زخم ها و اثرات برداشت موی سر نباشید زیرا هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند.

تزریق چربی به پشت دست

کاشت ریش مصنوعی

در این روش دیگر نیاز نیست از سر یا قسمت های دیگر بدن فرد مو و گرافت جدا شود‌. همان طوری که از نام این روش مشخص است، کاشت ریش به کمک گرافت های مصنوعی که توسط شرکت ها ساخته می شود، صورت می گیرد. 

البته این روش در بسیاری از کشورها همچون ایران ممنوع اعلام شده است زیرا عوارض بسیار ناخوشایندی را به همراه دارد؛ اما کشورهایی مانند ایتالیا و ژاپن همچنان به تولید تارهای مصنوعی مو جهت پیوند مشغول هستند.

  • معایب و عوارض جانبی کاشت موی مصنوعی

درست است که با عدم بهره گیری از موی سر و گرافت های آن ریش مورد نظر کاشته می شود؛ اما با انتخاب این روش از عوارض جانبی بسیار وحشتناکی برخوردار خواهید شد. برخی از این عوارض ممکن است جبران ناپذیر باشند و تا آخر عمر شما را همراهی کنند. ایجاد کیست، عفونت های ناشی از آن و آلرژی از جمله عوارض این روش کاشت ریش به شمار می رود. 

اینکه تارهای مصنوعی رنگ نمی گیرند و درصد ریزش آن ها بالاتر از روش های دیگر است، از جمله معایب دیگر آن به شمار می رود. شاید برایتان جالب باشد که با انتخاب این روش احتمال بروز سرطان پوست را در بدن خود بالا خواهید برد. همان طوری که می بینید این روش آن قدرها ارزش ندارد که سلامتی خود را به خاطرش به خطر بیندازید.

کاشت ریش

البته یکی از مهم ترین عوامل موثر در موفقیت کاشت، انتخاب مرکز مناسب برای کاشت ریش است.

مراحل بعد از کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل فقط به انتخاب روش مناسب و برداشت گرافت های موی سر منتهی نمی شود. لازم است پس از کاشت مراقبت های لازمی جهت حفظ آن ها داشته باشید. در وحله اول لازم است بدانید تمام این موها پیوند خورده اند پس نباید بیش از حد بر روی آن ها دست بکشید یا آن ها را بخارانید. 

در صورتی که از داروهای خاصی مانند داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید حتماً موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. پس از انجام کاشت ریش و سبیل به هیچ عنوان حمام آب داغ نروید و از رفتن به سونا، جکوزی و حتی استخر ممانعت کنید.

به هیچ عنوان از سیگار و سایر دخانیات استفاده نکنید. مصرف مشروبات الکلی برای افرادی که اقدام به کاشت ریش کرده اند ممنوع می باشد. در انتها لازم است بدانید قرار گیری در مقابل تابش مستقیم نور خورشید نیز ممکن است سبب سوختگی پوست شود و در نتیجه آن روند کاشت ریش با اختلال مواجه شود‌.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد درباره کاشت ریش و روش های انجام آن صحبت شود. امیدوار هستیم با خواندن آن به پاسخ سؤالات ذهن خود دست یافته باشید. اگر در زمینه کاشت ریش یا سبیل تجربه ای داشته اید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که به کاشت ریش یا مو تمایل دارید می توانید با مشاوران کلینیک الهام تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.


کاشت ریشhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


این عمل مقدار بسیار کمی درد به همراه دارد که متخصصین با استفاده از بی حسی می توانند درد آن را کاهش دهند یا از بین ببرند.

در حقیقت این روش درمانی و انجام عمل کاشت ریش ممکن است بین 2 تا 6 ساعت طول بکشد. به همین دلیل بهتر است پس از انجام عمل یک یا دو روز استراحت کنید تا درد ناحیه سرتان تسکین یابد؛ اما اگر وقت کافی ندارید، می توانید بلافاصله پس از انجام عمل به مسافرت بروید.

از آن جایی که تراکم ریش و سبیل در افراد متفاوت است ممکن است تعداد گرافت های مورد نیاز در هر فردی با فرد دیگر تفاوت داشته باشد؛ اما به طور کلی می توان گفت برای کاشت سبیل تعداد 300 الی 600 گرافت لازم است. برای کاشت خط ریش تعداد 200 تا 350 و برای کاشت ریش روی گونه حدود 500 الی 1000 گرافت نیاز داریم.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: کاشت ریش چیست؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone