مراقبت های لازم برای پوست های خشک

مراقبت های لازم برای پوست های خشک https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های لازم برای پوست های خشک

1802

در بعضی اوقات صورت یا هر بخش از بدن دچار خشکی بسیار زیاد می شود و  این مشکل دلهره و نگرانی را  در افراد ایجاد می کند. به طور معمول خشکی پوست به تنهایی موضوع بسیار جدی محسوب نمی شود، ولی در هنگامی که به آن توجه نشود ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد  و عوارض بسیاری را ایجاد کند. 

عواملی هم چون هوای گرم یا هوای سرد، کاهش رطوبت هوا و نرسیدن آب به مقدار کافی به پوست ، باعث به وجود آمدن مشکل خشکی پوست در اکثر موارد می شود. 

برای بر طرف کردن این مشکل می توان از راه حل های بسیاری استفاده کرد، به عنوان مثال مصرف مرطوب کننده ها و   استفاده نکردن از صابون ها و مواد بهداشتی و شوینده هایی که موجب خشکی پوست می شوند. 

ولی در برخی زمان ها این مشکل بسیار شدید می شود و  استفاده از هر راه حلی، این عارضه  را درمان نمی کند. در چنین مواردی، به احتمال زیاد  افراد به پزشک متخصص پوست نیاز دارند. برای این که با دلایل خشکی پوست و مراقبت های لازم برای پوست های خشک شناخت پیدا کنید، خوب است که این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید و تا آخر  مطلب همراه بمانید. 

علائم و علت های خشکی پوست در افراد

بسته به عواملی همانند سن، وضعیت سلامتی، محل زندگی، مدت زمان سپری شده در بیرون از فضای خانه و علت های ایجاد این مشکل فرق دارد. برای شناسایی پوست خشک باید به نشانه های زیر توجه کرد:

  1. هنگامی که سفتی پوست و خشن شدن آن را احساس می کنید به ویژه  در زمان پس از دوش گرفتن، شنا و یا حمام کردن.
  2. دچار شدن به خارش و پوسته پوسته شدن به طور جزئی
  3. هنگامی که خشکی پوست شدید تر می شود، این احتمال وجود دارد که ترک های عمیق که حتی خون ریزی به همراه دارد، ایجاد شود. خشکی پوست و خارش آن می تواند خواب را مشکل ساز  و در آن اختلال ایجاد کند. 

به طور معمول پوست خشک   دارای علل محیطی است. هم چنین وجود برخی از بیماری ها می تواند اثر بسیار زیادی بر روی پوست بگذارد. علت های احتمالی که موجب این مشکل می شوند عبارت اند از:

  1. شرایط آب و هوایی: به جهت خشکی هوا در زمستان و کاهش یافتن دمای هوا و رطوبت، خشکی پوست ممکن است که در برخی افراد اتفاق بیفتد. اگر زندگی شما در نواحی بیابانی است، این احتمال وجود دارد که این فصل برای شما چندان مهم نباشد. ولی باید به این نکته توجه کرد که گرمی هوا نیز به همان اندازه   می تواند خشکی پوست را به وجود آورد. 
  2. شرایط کار و زندگی: زمانی که شما در مکان هایی که از گرمایش مرکزی، اجاق گاز های چوبی و شومینه ها استفاده می کنند، قرار می گیرید. رطوبت  کاهش می یابد و در نتیجه خشکی پوست رخ می دهد. 
  3. حمام گرم و دوش گرفتن زیاد و طولانی: دوش گرفتن به طور طولانی و یا مکرر و شنا کردن در استخر هایی که دارای کلر زیاد هستند، می تواند باعث خشکی پوست شود؛ به همین جهت شما می توانید جلسات شنا مخصوصا در استخر هایی که کلر زیادی دارند را کم تر کنید و  با آب داغ حمام های طولانی نکنید. 
  4. استفاده از صابون ها و مواد شوینده سخت: اکثر صابون ها، مواد شوینده و شامپو ها دارای مواد سختی هستند، که باعث کم شدن رطوبت پوست می شوند.   مخصوصا آن هایی که به جهت از بین بردن روغن  ساخته شده اند،  خشکی پوست را ایجاد می کنند.
  5. علاوه بر موارد قبلی وجود بیماری هایی هم چون بیماری تیروئید و دیابت نیز این مشکل را به وجود می آورند. در چنین مواردی کار مهمی که باید انجام داد این است که به مشورت با پزشک پرداخته شود تا   بتوان دلیل اصلی خشکی پوست را   درمان کرد. 
  6. یکی از علت های ایجاد خشکی پوست هیدراتاسیون نامناسب است. به این معنا که شما از رساندن آب کافی و مورد نیاز  به بدن و سلول های پوستی پرهیز می کنید. 
  7. استفاده از رژیم غذایی نا مناسب و بدون هیچ گونه اسید های چرب نیز یکی دیگر از علت های شکل گیری پوست خشک محسوب می شود. چون غشای پوستی برای ادامه بقا و نگه داری رطوبت به آن ها نیاز مند است.

اصول مهم و ضروری در مراقبت از پوست خشک

برخورداری از پوست خشک همان طور که قبلا نیز گفتیم، جای هیچ گونه نگرانی زیادی را ندارد و به طور معمول بدون آسیب و ضرر است؛ ولی در زمانی که از پوست خشک مراقبت نشود،  احتمال دارد که خشکی پوست اگزما را به وجود آورد. 

اگر سابقه مبتلا شدن به این بیماری را دارید، خشکی بیش از اندازه پوست می تواند این بیماری را فعال کند و هم چنین قرمزی، ترک خوردگی و التهاب را ایجاد کند. 

احتمال دارد که عفونت های بسیاری از طریق پوست خشک شکل بگیرند و یا شدت یابند؛ چون منافذ باز و ترک ها باکتری ها را به خود وارد می کنند و موجب ایجاد عفونت می شوند. با رعایت اصول و موارد زیر، خوب است که از پوست خشک خود مراقبت کنید:

  1. پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید: مرطوب کننده ها از، از بین رفتن آب پوست جلو گیری می کنند، استفاده از کرم های آب رسان نیز در این امر بسیار موثر هستند.
  2. مدت زمان کم تری حمام کنید: مدت زمان حمام و دوش گرفتن خود را به 10 دقیقه یا کم تر برسانید، و هم چنین تلاش کنید که تنها یک بار در روز دوش بگیرید و بیش تر از یک بار این کار را انجام ندهید. 
  3. تا جایی که امکان پذیر است، از قرار گرفتن در هوای سرد، آفتاب خیلی شدید و یا باد خودداری کنید. افرادی که دارای پوست خشک هستند، بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که در زمانی که قصد بیرون رفتن از منزل را دارند، از روسری، دستکش و کلاه استفاده کنید. 
  4. شوینده ها و صابون های مورد استفاده خود را عوض نمایید: در برخی اوقات فقط با عوض کردن شوینده ها و صابون با محصولاتی که ویژه پوست خشک هستند، می توان به آسانی  از ایجاد این مشکل  جلوگیری کرد. 
  5. رساندن آب کافی به بدن را فراموش نکنید: مصرف آب به اندازه کافی در طی روز یک راه حل مهم برای مراقبت از پوست خشک محسوب می شود. از بین رفتن رطوبت و آب بدن در بعضی اوقات علت اصلی ایجاد خشکی پوست بیش از اندازه است. 
  6. از امگا 3 و امگا 6 استفاده کنید: این اسید های چرب که بسیار ضروری نیز هستند، در غذاهایی هم چون ماهی، تخم کتان و تخم مرغ وجود دارند. 
  7. از فیشیال صورت استفاده کنید: شما می توانید با مراجعه به کلینیک الهام، از خدمات فیشیال بهره مند شده و پوست خود را جوان و لطیف کنید.

روش ها و درمان های خانگی پوست خشک

استفاده از روش و درمان   های خانگی را می توان راحت ترین و موثر ترین راه حل برای مشکل خشکی پوست در نظر گرفت. مواد مورد استفاده برای این راه کار ها در بیش تر خانه ها یافت می شود و یا می توان آن ها را با هزینه بسیار کم و آسان خریداری کرد. 

  • استفاده از گلیسیرین: این ماده را به صورت موضعی بر روی پوست خود استفاده کنید، گلیسیرین به ایجاد رطوبت بیش تر در  پوست کمک شایانی خواهد کرد. 
  • مصرف روغن نارگیل: شاید این را بدانید که روغن نارگیل دارای EFA  ها از اسید های چرب ضروری است و  از پوست شما در مقابل اثرات مضر موجود محیطی، محافظت می کند و در نتیجه با انجام این امر پوست را  مرطوب نگه می دارد. هم چنین شما می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده قوی و عالی بر روی پوست خود به صورت مستقیم استفاده کنید. 
  • مصرف ماسک روغن زیتون و شکر: روغن زیتون و شکر را با یک دیگر ترکیب نمایید، تا از یک لایه بردار طبیعی برخوردار شوید. تهیه این ماسک به این صورت است که به یک فنجان شکر، 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید و  به خوبی با یک دیگر مخلوط نمایید، سپس این اسکراپ را به صورت آرام بر روی پوست خشک خود ماساژ دهید و بعد به شست و شوی آن بپردازید. در نهایت استفاده از یک مرطوب کننده را فراموش نکنید تا لایه برداری صحیح و با التهاب کم صورت گیرد. 
  • استفاده از عسل: هنگامی که قصد حمام کردن دارید و یا می خواهید دوش بگیرید پیش از انجام آن ها با استفاده از کمی عسل نواحی خشک پوست را مالش دهید و پس از گذشت چند دقیقه حمام کنید. اگر این کار را به صورت مداوم تکرار کنید رطوبت پوست افزایش می یابد و هم چنین موجب درمان پوست خشک خواهد شد.
     شما حتی می توانید ترکیب 2 قاشق غذاخوری جو دو سر با یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب گرم را به صورت مالش بر روی پوست خود امتحان کنید. می توان از این ترکیب به عنوان یک لایه بردار استفاده کرد و آن را سریع شست و یا این که تقریبا 15 الی 20 دقیقه زمان داد تا مانند یک ماسک تکسین دهنده و مرطوب کننده، بر روی پوست خشک اثر گذار باشد. 

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت که اکثر راه حل های خانگی در درمان پوست خشک موثر هستند و می توان از آن ها به راحتی استفاده کرد و از نتایج خوبی برخوردار شد. ولی در برخی اوقات اوضاع پوست بهم می ریزد و در وضعیت سلامت اختلال ایجاد می کند. که در چنین شرایطی افراد باید به یک کلینیک زیبایی و درمانی معتبر و پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرد، تا اگر نیاز است سایر درمان ها برای این وضعیت به شما توصیه شود. 

شما می توانید به کلینیک الهام مراجعه کنید و از متخصصین مجرب و با تجربه این مرکز مشاوره بگیرید، تا بهترین درمان را با مناسب ترین قیمت دریافت کنید. 


مراقبت های لازم برای پوست های خشک https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


دچار بودن به بیماری های مهمی هم چون هیپوتیروئیدیسم، دیابت، اگزما و سو تغذیه خشکی پوست را به وجود می آورند. یک راه حل مناسب برای مراقبت کردن از پوست خشک درمان این بیماری ها است.

همان طور که می دانید دما و رطوبت هوا در این فصل ها کاهش می یابد، هم چنین استفاده کردن از دستگاه های گرمایشی موجب خشکی هوا می شود و در نهایت میزان آب موجود در لایه ی شاخی پوست کم می شود. به همین جهت بهتر است که در این زمان ها از مرطوب کننده های دارای اوره استفاده شود زیرا در مراقبت از پوست خشک بسیار کمک خواهد کرد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های لازم برای پوست های خشک دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone