رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

رفع سیاهی دور چشم

1669

همه ما در طول زندگی خود چه کم و چه زیاد دچار درجه ای از سیاهی و یا تیرگی دور چشم شده ایم. به طور معمول اکثر افراد این فکر را با خود می کنند که به دلیل خستگی و یا کمبود خواب دچار این سیاهی ها و تیرگی شده اند. ولی باید بگوییم که فقط یک دلیل برای ایجاد این مشکل محسوب می شود و دلایل دیگری نیز وجود دارند که موجب تیرگی و سیاهی دور چشم می شوند. 

این تیرگی ها به رنگ پوست افراد بستگی دارد، و  در رنگ های قهواه ای تا آبی تیره و سیاه خود را نشان می دهند. افرادی که دچار رنگ پوست تیره تری هستند، بیش تر دچار مشکل سیاهی دور چشم می شوند. در این مقاله می خواهیم به دلایل ایجاد این مشکل و  رفع سیاهی دور چشم بپردازیم پس  همراه ما بمانید.

علت سیاهی و کبودی زیر چشم

این را خوب است که بدانید، وجود سیاهی و کبودی دور چشم به تنهایی، نمایان گر بیماری خاصی نیست و دچار شدن به این مشکل نباید شما را نگران شرایط سلامتی خود کند. زیرا در اکثر موارد این مشکل خبر از ایجاد تغییرات در عادات روزمره ی زندگی شما می دهد. 

دلایل زیادی وجود دارد که ناشی از  آن ها سیاهی و کبودی دور چشم اتفاق می افتد. در ادامه به این دلایل اشاره می کنیم:

  • ژنتیک و دلایل ارثی
  • هایپرپیگمنتیشین به جهت تولید بسیار ملانین
  • کمبود بسیار خواب یا  وجود عادات نا درست خوابیدن
  • کم شدن بافت چربی در اطراف ناحیه چشم
  • نازک شدن پوست در ناحیه  و اطراف زیر چشم
  • قرار گیری بسیار  در معرض نور آفتاب
  • کاهش یافتن آب بدن
  • زیاد شدن سن
  • مصرف دخانیات مانند سیگار و الکل
  • استفاده از برخی قطره های چشمی
  • مالش دادن و ماساژ دادن  مداوم ناحیه ی چشم
  • آنمی به جهت کمبود آهن
  • وجود مشکلات تیروئید
  • وجود آلرژی و واکنش های حساسیتی هم چون تب یونجه
  • برخی انواع درماتیت

روش ها و راه کار های درمان سیاهی دور چشم

بیش تر افرادی که دارای سن زیاد هستند و یا از پوستی سیاه برخوردار اند و یا افرادی که در بین اعضای خانواده دارای سابقه ی این مشکل هستند، بیش تر دچار این تیرگی و سیاهی در زیر چشم خواهند شد. 

اما به هیچ وجه نباید نگران بود، زیرا افراد می توانند با تغییر دادن عادات اشتباه خود و یا به کار گرفتن روش های درمانی که بسیار زیاد  و هم چنین ساده هستند، به بر طرف کردن تیرگی و سیاهی دور چشم خود بپردازند.  در ادامه شما با بعضی از این روش ها و راه کار های درمانی آشنا می شوید:

  • خواب کافی

شاید ساده به نظر برسد ولی افرادی که  سابقه ی وجود تیرگی و سیاهی دور چشم را ندارند،  به طور معمول چون  از خواب کافی برخوردار نیستند و یا دوره های استرس زا را سپری می کنند، این مشکل برای آن ها به وجود می آید. پس خوب است که از استرس و اضطراب برای مدتی دور شوید و حتما در شب حدود 8 ساعت به راحتی بخوابید. 

  • استفاده از بالش بلند در زمان خواب

اگر در هنگام صبح در آینه سیاهی دور چشم خودنمایی می کند، به احتمال زیاد به جهت وضعیت قرار گیری سر شما در زمانی که به خواب می روید،  است. زیرا زمانی که سر شما پایین تر از بدن قرار بگیرد، مایعات به سمت سر جریان پیدا می کنند و این موجب ایجاد سیاهی و تیرگی دور چشم خواهد شد. پس در زمان خواب اگر به پشت بخوابید و از یک بالش بلند استفاده کنید، در بهبود این وضعیت بسیار تاثیر دارد. 

  • ماسک دور چشم برای رفع سیاهی

استفاده از ماسک ها برای رفع سیاهی دور چشم بسیار تاثیر گذار است. شما می توانید از برش های خیار بر روی ناحیه چشم های خود استفاده کنید،  زیرا این کار باعث کاهش خستگی و تورم ایجاد شده در ناحیه چشم ها می شود. خیار دارای آب و ویتامین است، به همین جهت  کمک بسیاری به مرطوب کردن و تغذیه پوست می کند. هم چنین چون ماده ای به نام سیلیکا در خیار وجود دارد، استفاده از آن برای برخورداری از پوستی با بافت های سالم مهم و ضروری است. 

  • استفاده از چای کیسه ای به عنوان مرهم

استفاده از چای کیسه ای نیز، یک راه کار موثر و عالی برای کاهش و بر طرف کردن تیرگی دور چشم محسوب می شود. چون کافئینی که در چای وجود دارد از خاصیت آنتی اکسیدانت برخوردار است، استفاده از چای می تواند، کمک بسیار خوبی به سلامت پوست کند. هم چنین می توانید انواع چای ها، هم چون سیاه، سبز و حتی دم نوش های گیاهی دیگر را نیز  برای رفع سیاهی دور چشم خود به کار گیرید. 

استفاده از چای یا دمنوش ها به این صورت است که ابتدا در آب جوش آن ها را قرار می دهید و پس از خارج کردن آن ها ، اجازه می دهید که سرد شوند، حتی اگر می خواهید از نتیجه عالی برخوردار شوید، می توانید در این مرحله چای کیسه ای یا دمنوش را داخل فریزر بگذارید تا هم زمان دارای یک کمپرس سرد نیز شوید. بعد از انجام همه این مراحل ، آن را بر روی چشم های خود قرار دهید و  بهترین نتایج را به دست آورید.

  • ماساژ دادن صورت با روغن های گیاهی

اگر که به استفاده از روغن های گیاهی علاقه دارید، بهتر است که این را بدانید، استفاده از این روغن ها در کم شدن سیاهی دور چشم تاثیر خوبی دارند. شما می توانید از این روغن ها به تنهایی و یا این که برای دست یابی به نتایج بهتر با مواد دیگری هم چون روغن نارگیل ترکیب کنید، و به مصرف آن ها بپردازید. ر

وغن هایی هم چون روغن رازیانه، روغن بابونه، روغن اسطوخودوس و روغن گل رز کاربرد بسیاری در کاهش و رفع سیاهی اطراف چشم دارند. شما می توانید با استفاده از هر یک از این روغن های گیاهی نواحی اطراف چشم های خود را به آرامی ماساژ دهید. 

  • استفاده از کرم رفع سیاهی دور چشم و مرطوب کننده و ضد آفتاب

برای بر طرف کردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم می توانید از کرم های مخصوص رفع سیاهی دور چشم نیز استفاده کنید. هم چنین همان طور که می دانید، پوست های خشک بسیار زود تر چروک و  دارای علائم پیری، لک و تیرگی  می شوند. کرم های ضد آفتاب و  مرطوب کننده، کمک بسیاری به حفاظت از سلامت و طراوت پوست می کنند. 

شما می توانید کرم های مرطوب کننده ای که از SPF  برخوردار هستند، را مصرف کنید تا از قرار گرفتن پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد و اشعه ی نور خورشید جلو گیری شود. 

تزریق چربی به پشت دست

استفاده از روش های کلینیکی برای رفع سیاهی درو چشم

روش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، برای افرادی کاربرد دارد که دارای سیاهی دور چشم به طور دائمی نیستند و  یا در سنین جوانی دچار این مشکل شده اند. ولی با استفاده از روش ها و درمان های کلینیکی شما می توانید با هر نوع پوستی که دارید و یا در هر سنی که هستید، به بر طرف کردن سیاهی و تیرگی درو چشم خود بپردازید. در ادامه این درمان ها را توضیح می دهیم:

لیزر درمانی از معروف ترین روش های کلینیکی برای رفع سیاهی اطراف چشم محسوب می شود. به صورت کلی وجود دو دلیل به طور عمده، حلقه های سیاه و تیره را در اطراف چشم ها به وجود می آورند. که عبارت اند از:

  1. تولید بسیار ملانین
  2. برخورداری از گردش خون بسیار ضعیف در نواحی اطراف چشم ها

لیزر ها با هدایت کردن شدت کم یا زیاد نور به نواحی تحت درمان و بسته  به طول موج، اشعه و تابش، به درمان سیاهی دور چشم ها می پردازند. این روش درمانی بسیار مزمئن و راحت بوده و می تواند در مدت زمان بسیار کمی حلقه های سیاه موجود در اطراف چشم را رفع کند. 

لیز درمانی برای بر طرف کردن سیاهی چشم بر اثر علت های گفته شده  دارای انواع گوناگونی است. که به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • استفاده از لیزر های لایه بردار

در این روش درمانی، لیزر به برداشتن لایه خارجی پوست که دارای ملانین اضافه است، می پردازد و در ادامه رگ های خونی که در لایه های زیرین پوست قرار دارند را تحریک می کند تا خون در آن ها جریان پیدا کند. لیزر فرکشنال CO2  و لیزر گارنت شامل این دسته هستند. 

  • استفاده از لیزر های غیر لایه بردار

این روش درمانی، پوست را تحریک می کند، تا به تولید بیش تر کلاژن بپردازد و پوست از بافت محکم تری برخوردار شود. لیزر پالس، لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال جزو این دسته از لیزر درمانی محسوب می شوند.  این دسته از لیزر درمانی با توجه به دسته قبل از مزیت بسیار خوبی برخوردار هستند، و آن مزیت این است که، این دسته عوارض جانبی بسیار کم تری در خود دارند. 

نوع تیرگی و سیاهی دور چشم افراد احتمال دارد که رنگدانه ای، عروقی و یا این که ترکیبی باشد، که پزشک متخصص با در نظر گرفتن این ها، تعیین می کند که کدام یک از روش های لیزر درمانی مناسب تر است. 

  • روش کربوکسی تراپی

افرادی که دچار سیاهی و تیرگی دور چشم به صورت دائمی هستند، از روش کار آمد دیگری نیز می توانند استفاده کنند. کربوکسی تراپی  نام این روش درمانی است. این روش درمانی از گاز کربن دی اکسید برای درمان سیاهی اطراف چشم ها استفاده می کند. کربوکسی تراپی جزو درمان های غیر جراحی است و از طریق تزریق انجام می گردد. 

نتیجه گیری

تمامی روش ها و راه کار های گفته شده در این مقاله  در رابطه با رفع سیاهی دور چشم را می توانید شما عزیزان استفاده کنید و از نتایج بسیار خوبی بهره مند شوید.  اما اگر   سیاهی اطراف چشم شما بسیار شدید بود و با استفاده از روش های خانگی موفق به درمان آن نشدید، می توانید با مراجعه به کلینیک الهام از راه کار های کلینیکی استفاده کرده و از بهترین خدمات درمانی و نتایج عالی برخوردار شوید. 

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله همه عوامل از جمله استرس، کم خونی، کم خوابی، حساسیت و آلرژی همگی در به وجود آمدن سیاهی دور چشم ها تاثیر دارند.

خیر، هیچ گونه درمانی به طور قطعی و دائمی برای رفع سیاهی دور چشم ها وجود ندارد. افراد باید در مدت زمان طولانی به مصرف کرم ها بپردازند و در فواصل گوناگون از روش های جوان سازی و روشن کننده پوست استفاده کنند تا این سیاهی ها به تدریج کم تر شوند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: رفع سیاهی دور چشم دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone