نحوه رفع گودی زیر چشم

نحوه رفع گودی زیر چشم https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

نحوه رفع گودی زیر چشم

12019

به طور معمول بسیاری از افراد دارای گودی  چشم هستند، و این  شایع ترین مشکلی است که زیبایی چهره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.  برخی افراد این مشکل را به طور وراثتی و از بچگی  دارند. ولی در سایر افراد به طور معمول با زیاد شدن سن و عدم مواظبت درست از پوست اطراف چشم ها موجب ایجاد این مشکل می شود. 

در هر صورت گودی  چشم با هر دلیلی که به وجود آمده باشد، برای تمامی افراد زیاد خوشایند نیست و تمایل دارند که خیلی سریع با استفاده از روش های گوناگون به رفع گودی زیر چشم  بپردازند. افراد زیادی به دلیل ترس از راه های درمانی کلینیکی به سراغ روش های خانگی می روند. 

اما به طور معمول این روش ها تاثیر بسیاری ندارند و تاثیر آن ها به طور موقت هست. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با نحوه رفع گودی زیر چشم  آشنا سازیم تا بتوانید به راحتی این مشکل را رفع کنید. 

دلیل ایجاد گودی زیر چشم

دلیل اصلی که موجب گود شدن زیر چشم ها می شود، زیاد شدن سن است. به طور معمول پس از گذشت زمان مواد مغذی موجود در بافت های پوست کم تر می شود و همین مسئله، گودی زیر چشم را ایجاد می کند. 

علاوه بر این چون با مسن تر شدن افراد، حجم گونه های آن ها نیز کم تر می شود، گودی زیر چشم بیش تر خود را نمایان می کند. هم چنین دلایل دیگری هم چون، بعضی بیماری ها، استفاده از مواد غذایی نا مناسب و لاغری های غیر منطقی و غیر اصولی و به سرعت  نیز گودی زیر چشم را ایجاد می کنند. 

البته نا گفته نماند که گودی زیر چشم در برخی از افراد به طور وراثتی است. تزریق چربی

در برخی موارد به دلیل استرس، زیر چشم آسیب می بیند و  گودی اتفاق می افتد. این نکته نیز قابل ذکر است که وجود مشکلات خونی  هم چون فشار خون بالا، وجود بعضی از بیماری های داخلی چشم، کم کاری یا پر کاری تیروئید، حساسیت داشتن به مواد غذایی خاص مانند لبنیات، اختلالات   قلبی و  مشکلات کلیوی باعث گودی زیر چشم می شوند. 

برخی افراد نیز به دلیل خستگی های طولانی مدت، کم خوابی، قرار گیری در معرض نور خورشید و استفاده از مواد مخدر و الکل دچار گودی زیر چشم خواهند شد. هم چنین هنگامی که تغییرات هورمونی هم چون قاعدگی در بانوان یا بارداری اتفاق می افتد، گودی زیر چشم نیز ممکن است، ایجاد شود. به طور معمول این گودی به صورت موقت است و بعد از این که در هورمون ها تعادل ایجاد شد، رفع می شود. 

استفاده از روش های خانگی برای درمان گودی زیر چشم

استفاده از روش های خانگی، گودی زیر چشم را به صورت موقت از بین می برند و نمی توانند  این مشکل را به صورت همیشگی بر طرف سازند. 

علاوه بر این استفاده از این روش های خانگی بیش تر، از گود شدن زیر چشم جلوگیری می کنند. پس خوب است پیش از آن که مشکل گودی زیر چشم افراد بیش تر شود، این روش های خانگی را به کار گیرند. 

زیرا در مواردی که گودی زیر چشم بسیار شدید است، استفاده از این روش های خانگی تاثیری ندارد و باید به دنبال روش های کلینیکی رفت و از آن ها استفاده کرد. در ادامه به برخی از این روش های خانگی می پردازیم:

  • اصلاح کردن سبک زندگی و رژیم غذایی

به طور معمول استفاده از مواد غذایی که دارای ارزش غذایی کمی هستند، مشکلات پوستی را به وجود می آورند. زیرا این مواد موجب نرساندن ویتامین ها و پروتئین هایی که پوست به آن ها نیاز دارد، می شود و به بافت های پوستی آسیب می رسانند. مواد غذایی که دارای آهن و ویتامین های  و  هستند، در حفظ سلامت و شادابی پوست بسیار زیاد موثر اند. 

به علاوه استفاده از الکل، سیگار و قلیان، موجب از دست رفتن بافت های پوستی و تحلیل رفتن آن ها می شود. به همین جهت اگر که می خواهید از گود شدن زیر چشم های خود جلوگیری کنید بهتر است که از دخانیات و الکل استفاده نکنید و از غذاهایی که کم نمک هستند و هم چنین چربی کم و ارزش غذایی بالا دارند مصرف کنید. 

  • مصرف کرم های ضد آفتاب

چون پوست اطراف چشم، دارای حساسیت بالایی است، نباید از کرم های ضد آفتابی که معمولی هستند، استفاده کرد، چون تاثیر زیادی برای حفاظت از این نواحی در برابر اشعه های مضر نور خورشید ندارند. رفع گودی زیر چشم

کرم های ضد آفتاب دور چشم دارای موادی هستند ، که موجب حفاظت اطراف چشم در مقابل نور خورشید می شوند. بنابراین با استفاده از این کرم های ضد آفتاب دور چشم ، بافت چشم ها در طولانی کدت آسیب نمی بینند و در نتیجه زیر آن ها  دچار گودی نیز نمی شوند. 

  • استفاده از آب بیش تر

یک روش مهم برای حفاظت از سلامت و شادابی پوست مصرف آب به اندازه کافی است. هر چه قدر آب به سلول های پوستی بیش تر برسد، فعالیت آن ها بیش تر می شود و در نتیجه کمک بسیاری به سلامت و شادابی بافت های پوست خواهد شد. زمانی که پوست اطراف چشم خشک می شود، بافت های آن آسیب می بیند و زیر چشم گود می شود.

  • مصرف شیر

شیر سر شار از مواد مغذی است، که موجب تقویت بافت های پوست می شود و  از آسیب دیدگی به آن ها جلوگیری می نماید. برای نحوه استفاده از شیر و درمان گودی زیر چشم، باید با آغشته کردن گلوله های پنبه ای به شیر و قرار دادن آن ها در فریزر ، روزانه دو بار در اطراف چشم ها استفاده کرد. 

بعد از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب سرد باید شست و شو داد. با انجام این کار مشکلات پوستی در  اطراف چشم ها و هم چنین گودی آن ها رفع خواهند شد و  از چشمانی زیبا تر برخوردار می شوید. 

تزریق چربی به پشت دست

  • ماساژ دادن نواحی اطراف چشم با روغن بادام

یک دلیل اصلی و مهم گودی زیر چشم، عدم رسیدن مواد مغذی به پوست نواحی اطراف چشم و تخریب شدن بافت های زیرین آن است. در این موارد اگر  به ماساژ دادن پوست نواحی اطراف چشم با روغن بادام بپردازید، مواد مغذی که پوست نیاز دارد را می توان به آن برسانید، 

این کار موجب عملکرد خوب سلول های پوستی و باز سازی شدن بافت هایی که آسیب دیده اند، می شود. روغن بادام سرشار از ویتامین  است که از سلامت و شادابی بافت های زیرین پوست به خوبی محافظت می کند. پیشنهاد پزشکان طب سنتی به افراد دارای طبع گرم این است که، با احتیاط فراوان به مصرف روغن بادام بپردازند. 

این نکته مهم را به خوبی دقت کنید، در هنگامی که شروع به ماساژ دادن نواحی اطراف چشم ها با روغن بادام کردید، به هیچ وجه اجازه ندهید که روغن وارد چشم های شما شود. اما اگر این اتفاق افتاد سریعا به شست و شوی چشم ها با آب فراوان بپردازید. 


هم چنین در هنگامی که ماساژ می دهید، فشار به پوست نواحی اطراف چشم خود وارد نکنید و ماساژ  دادن را به آرامی و با دقت فراوان انجام دهید. زیرا اگر فشار زیادی به نواحی اطراف چشم وارد شود، آسیب های وارد شده تشدید می یابند و بافت های زیر چشم که بسیار حساس هستند، تخریب می شوند.

برخی از راه کار های کلینیکی برای درمان گودی زیر چشم

اگر که با استفاده کردن از روش های خانگی به نتیجه ایده آل خود دست پیدا نکردید، خوب است که روش های شگفت آوری که در کلینیک الهام انجام می گیرد را برای رفع گودی چشم های خود استفاده کنید. در ادامه به شرح این روش ها می پردازیم:

  • درمان کردن بیماری ها

وجود بعضی از بیماری ها هم چون مشکلات قلبی، بیماری های کلیوی و اختلالات تیروئیدی گودی زیر چشم را به وجود می آورند. هنگامی که شما به درمان این مشکلات بپردازید بسیاری از عوارض آن ها نیز نابود خواهند شد. 

به همین جهت پیش از آن که شروع به اقدامات برای درمان گودی زیر چشم خود  کنید، خوب است که آزمایشاتی را انجام دهید و مطمئن شوید که از سلامت کامل تمام اعضای بدن و تعادل سطح هورمون های گوناگون برخوردار هستید. 

  • استفاده از تزریق فیلر یا ژل های پر کننده

یکی از روش های درمانی برای رفع گودی چشم، تزریق فیلر  یا ژل است که راه کاری بسیار سریع ، تاثیر گذار و کم تهاجمی محسوب می شود. ژل تزریقی جایگزین بافت از دست  رفته زیر چشم می شود و آن ناحیه را پر می کند و در نهایت گودی موجود در زیر چشم را از بین می برد. 

فیلر هایی که در ایران وجود دارند، به طور معمول دارای هیالورونیک اسید هستند که این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و  یکی از مواد تشکیل دهنده پوست محسوب می شود.

به همین جهت استفاده از این روش درمانی برای رفع گودی زیر چشم موجب حساسیت و ایجاد عوارض نخواهد شد. و عوارض احتمالی تزریق ژل شامل قرمزی پوست، التهابات جزئی و خارش یا سوزش است که آن ها نیز مدت زمان کوتاه و موقتی دارند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به کلی رفع خواهند شد و فقط نتایجی سریع و قابل توجه آن باقی خواهند ماند. 

مدت ماندگاری نتایج به دست آمده از تزریق فیلر برای رفع گودی چشم حدود 6 الی 9 ماه است و بعد از گذشت این مدت باید دوباره آن را تمدید کرد. 

  • تزریق چربی

در روش تزریق چربی برای رفع گودی زیر چشم از چربی بدن خود فرد که از ران ها، شکم یا سایر قسمت های بدن برداشته می شود، استفاده می گردد. چون این روش بدون جراحی و استفاده از  چربی طبیعی بدن است،  عوارض و دوران نقاهت بسیار کمی دارد و هم چنین به بی هوشی هیچ نیازی نیست. این روش درمانی حدود دو سال ماندگاری دارد. 

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم افراد بسیاری دارای گودی چشم هستند که این مشکل دلایل گوناگونی دارد و البته راه کار های مختلفی نیز دارا است. که می توانید با استفاده از آن ها به درمان گودی زیر چشم خود بپردازید. که ما در این مقاله به نحوه رفع گودی زیر چشم پرداختیم و می توانید به راحتی از این اطلاعات بهره ببرید. رفع گودی زیر چشم https://clinicelham.com/licenshttps://clinicelham.com/license

 https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


تا کنون دلیل علمی و محکمی در رابطه با این موضوع یافت نشده است. عینک دودی فقط موجب دید بهتر می شود و در بافت پوست نواحی اطراف چشم تاثیری ندارد. البته تجربه نمایان گر این است که استفاده مکرر از عینک هایی که مناسب نیستند و دارای فریم های کوچک هستند، موجب ایجاد مشکل گودی چشم می شوند.

کلینیک الهام که از معتبر ترین کلینیک های زیبایی محسوب می شود مرکز بسیار خوبی برای درمان گودی زیر چشم است. زیرا پزشکان با تجربه، کادر درمانی مجرب و محیطی بهداشتی دارد و از هر لحاظ می توان به آن اعتماد کرد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: نحوه رفع گودی زیر چشم دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone