جراحی پلک، قبل و بعد از عمل

جراحی پلک، قبل و بعد از عمل https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

جراحی پلک، قبل و بعد از عمل

1818

امروزه افراد زیادی هستند که دارای پلک های افتاده و چشم های پُف دار هستند، به طوری که این افراد با عمل های ساده نیز می توانند به جبران این مشکل کمک کنند. جراحی های بلفاروپلاستی برای این افراد به کار گرفته می شود به طوری که افراد پس از عمل، چشم هایی بسیار متفاوت تر از قبل را دارند. برای این جراحی پلک قبل و بعد از عمل اقداماتی باید انجام شود که به بهتر پیش رفتن این جراحی کمک می کند.

اقدامات و مراقبت های قبل جراحی پلک

جراحی پلک به دلیل ناحیه حساسی که دارد نیاز به مراقبت های بسیاری دارد. این مراقبت ها هم قبل از عمل و هم بعد از عمل انجام می شود به طوری که به دوام و ماندگاری نتیجه عمل کمک خواهد کرد. اقدامات قبل از عمل عبارت است از:

  • اولین نکته مهم در رابطه با عمل پلک، انتخاب جراح و کلینیک معتبری که این کار نقش به سزایی در نتیجه جراحی دارد. برای اطمینان از کلینیک معتبر و با تجربه شما می توانید به کلینیک الهام مراجعه کنید و از متخصصان حرفه ای و کاربلد آنجا استفاده کنید.
  • قبل از عمل، از مصرف گونه دارویی که استفاده می کنید، پزشک خود را مطلع کنید.
  • آزمایشاتی که پزشک از شما خواسته است را باید انجام دهید و نتیجه آن را در روز جراحی با خود به همراه داشته باشید.
  • از جراح خود بخواهید که در رابطه با این عمل توضیحاتی به شما داده شود که بتوانید تصمیماتی در این باره بگیرید.
  • داروهایی ‌که باعث مختل شدن انعقاد خون می شود را حدود ۱۰ الی ۱۴ روز استفاده نکنید.
  • تمامی داروها و پماد هایی که پزشک تجویز کرده است را استفاده کنید.
  • از خوردن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات از دو هفته قبل اجتناب کنید.
  • یک شب از رفتن به کلینیک استحمام کنید و روز بعد بدون داشتن هیچ گونه آرایشی به مطب بروید.

جراحی پلک قبل و بعد

برای جراحی کردن پلک ها باید از قبل نکاتی را رعایت کرد که در رابطه با آن نکات در بالا صحبت شد. مراقبت هایی نیز باید در بعد از عمل انجام شود که آن نکات عبارت است از:

  • ورم هایی که بعد از عمل دور چشم به وجود می آید بسیار طبیعی است و با گذاشتن کمپرس سرد بر روی آن نواحی، درد و ورم کمتر می شود.
  • برای بهبودی هر چه سریع تر پلک ها، باید سر را به گونه قرار داد که بالاتر از بدن باشد.
  • برای دیدن نتیجه نهایی عمل پلک، باید تا خوابیدن ورم های دور چشم صبر کرد.
  • جای بخیه ها را دستکاری نکنید و بگذارید با گذشت زمان جای بخیه ها محو شود و از بین برود.

مدت درمان انجام جراحی پلک 

این نوع جراحی بیشتر با انجام بیحسی هایی صورت می گیرد که موضعی هستند و به ندرت پیش می آید که از بیهوشی استفاده کنند. این عمل در شرایط عادی چیزی حدود ۱ الی ۲ ساعت طول می کشد.

عوارض جراحی بلفاروپلاستی

این عمل از آن دسته عمل هایی است که با جراحی انجام می شود و به همین خاطر عوارضی را در پی خواهد داشت. در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی از مشکلات بیشتر و بیشتر خواهد شد. این عوارض عبارت است از:

  • مهم ترین عوارض به وجود آمدن خونریزی های شدید پس از عمل است که این عارضه اگر ادامه پیدا کند می تواند به عفونت های شدیدی منجر شود.
  • خشک شدن چشم ها و تحریک پذیری آن یکی دیگر از عوارض جراحی پلک است که در اینجا مصرف قطره چشم تجویز می شود.
  • به دلیل وجود بخیه ها، ممکن است در هنگام بستن چشم دچار مشکل شوید.
  • بعد از برداشتن بخیه ها ممکن است علامت هایی بر روی پلک شما باقی بماند
  • پوست اطراف چشم تغییر رنگ می دهند
  • در هنگام برداشتن پلک، چربی هایی هم برداشته می شود که این موضوع برای چشم بسیار مضر است.
  • در هنگام عمل پلک ممکن است به عصب ها آسیب برسد و بینایی افراد کم شود.

اگر می خواهید که عمل پلک شما به دور از عارضه باید به کلینیک الهام بروید و با متخصصان نخبه و با تجربه آنجا مشورت کنید و در همان کلینیک عمل خود را انجام دهید.

ماندگاري جراحی بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی برای افراد معمولی در ۱ الی ۲ ساعت انجام پذیر است در حالی که ماندگاري زیادی دارد. این ماندگاري به عوامل مختلفی همچون: مراقبت های بعد از عمل، انجام دستورات قبل از عمل، رفتن به بهترین کلینیک مانند کلینیک الهام و ... بستگی دارد. هر چه فرد از چشم های خود بیشتر مراقبت کند و در معرض مواد مضر قرار ندهند، به این ترتیب ماندگاري و دوام جراحی افزایش پیدا می کند.

تزریق چربی به پشت دست

نیاز به آنتی بیوتیک  بعد از جراحی بلفاروپلاستی

از آنجایی که عفونت ‌های استافیلوکوک و استرپتوکوک شایع ‌ترین عفونت ‌های پس از جراحی در زخم‌ های بلفاروپلاستی هستند، سفالوسپورین‌های نسل اول یا دوم مناسب هستند.

استفاده از قطره چشم بعد از بلفاروپلاستی

در چند هفته اول پس از جراحی پلک، علائم چون خشکی چشم ممکن است روی دهد. این موارد را می توان با استفاده از قطره ها یا پمادهای چشمی که به تربودن چشم ها کمک می کند، درمان کرد.

بلفاروپلاستی زیبایی

بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از این عمل جراحی اطلاق می گردد که از لحاظ  پزشکی ضرورتی برای انجام آن نیست اما به خوبی می‌تواند جوانی و زیبایی چهره فرد را بیشتر کند. 

در اثر افزایش سن و تجمع چربی، پشت پلک بالایی یا گاهی زیر پلک پایینی ، متورم شده و دچار افتادگی می‌شوند. پیری و از دست رفتن جوانی   به خودی خود موجب افتادگی و تورم پلک ها هم می شود. در واقع با افزایش سن به مرور زمان پوست پلک شل، عضلاتش ضعیف و بالشتک‌های چربی اطراف آن‌ به طرز مشهودی دچار پف شده و بیشتر از قبل به چشم می‌آیند. از حیث زیبایی، این موارد می‌توانند از جذابیت و زیبایی چشم‌ها و صورت فرد بکاهند و چهره وی را خسته  و پیر نشان دهند.

بلفاروپلاستی درمانی

غرض از بلفاروپلاستی درمانی آن  گروه از جراحی‌های پلک هستند که برای درمان مشکلی در پلک‌های بالا یا پایین، یا هر دو  و یا ساختارهای مربوط به ان انجام می‌ گیرد. این قسم از جراحی‌ها از نظر علم پزشکی مهم و ضروری  هستند.

بلفاروپلاستی درمانی وقتی انجام می ‌شود که پوست اضافی پلک‌ها آن‌ را سنگین کرده‌ تا جایی که دید فرد عملا متخل می شود. تورم پلک بالا یا پایین، ممکن است اموراتی نظیراستفاده ازعینک یا زدن لنزهای طبی را دشوار کند که در این حالت هم می ‌توان از جراحی پلک برای  نجات فرد از این مشکل استفاده کرد. 

نحوه خوابیدن

همواره بعد از جراحی پلک توصیه می‌شود به صورت طاق باز دراز بکشید، تا فشار کمتری بر روی چشمان شما وجود داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید اطمینان از تمیز بودن روکش بالش ها است.  

روکش ها یکی از آلوده ترین بخش هایی هستند که ما با آن مواجه هستیم، پس هر چند روز یکبار به شستشوی آن ها بپردازید و بعد از جراحی پلک صورت خود را بر روی بالش قرار ندهید، 

چرا که ممکن است عوامل بیماری زا که بر روی روکش بالش وجود دارد، وارد چشمان شما شده و در نتیجه عفونت در این قسمت به وجود آید. برای سرعت بخشیدن  به روند درمان زاویه صورت شما باید ۳۰ درجه از سطح  بدن بالاتر باشد، تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. 

وسایل آرایشی و اصلاح کردن

 چند روز بعد از جراحی پلک، باید به استراحت مطلق بپردازید تا روند درمان مسیر مشخص شده را طی کند. 

از آن جایی که خانم ها علاقه زیادی به استفاده از وسایل آرایشی دارند، توصیه می شود حداقل یک ماه بعد از عمل از وسایل آرایشی استفاده نکنند چرا که ساختار شیمیایی موجود در مواد آرایشی میتواند تاثیر مخربی بر پلک ها داشته باشند و در نتیجه شاهد بروز عفونت در این عضو حیاتی باشیم. 

از سوی دیگر زمانی که شما موهای خود را اصلاح می کنید، ممکن است برخورد بین تارهای مو با سطح پلک وجود داشته باشد، پس توصیه می شود از  اصلاح کردن مو و ابرو خودداری کنید و آن را به وقت  بهتری موکول کنید.

نتیجه گیری

افرادی که صورت و چهره ظاهری برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای چشم های پف دار می باشد، به سراغ عمل های بلفاروپلاستی می روند و سپس با انتخاب بهترین کلینیک و بهترین دکتر، این جراحی را انجام می‌دهند و تغییراتی در چهره حس خواهد شد. 

این افراد باید فرایند طولانی را در قبل از عمل و همچنین بعد از عمل پیش بگیرند که به ماندگاري و دوام بیشتر این جراحی کمک کند. این عمل از عوارض بسیار خطرناکی برخوردار است و اما اگر در انتخاب دکتر و جراح خود اشتباه نکنید، از این عارضه ها به دور خواهید بود.


https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


برای این عمل باید به مقدار کافی چربی های اضافه برداشته شود برخی از پزشکان به میزان خیلی زیاد این چربی را خارج می کنند و این کار باعث باز ماندن چشم ها در هنگام بستن آن ها می شود.

این جراحی به گونه ای انجام می شود که پزشکان تمامی چربی های اضافی را بر می ‌دارند و برای مدت طولانی این پلک های اضافی وجود نخواهد داشت. البته امکان ترمیم این جراحی برای برخی افراد پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ سال وجود دارد.

این موضوع بسته به نوع پوست بیماران متغیر است ولی در کل بخیه های میانی پس از گذشت یک ماه بر طرف خواهد شد. بخیه های قسمت انتهایی نیز به دلیل تحمل فشارهای سنگین حدود ۶ ماه طول خواهد کشید تا بهبودی کامل را پیدا کند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: جراحی پلک، قبل و بعد از عمل دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone