درمان ریزش موی جلوی سر در مردان

درمان ریزش موی جلوی سر در مردان https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

درمان ریزش موی جلوی سر در مردان

2651

افراد بسیاری از سری بدون مو وحشت بسیار دارند. به همین جهت روزانه حجم موهایی که ریخته شده است را مورد بررسی قرار می دهند و  مرز مو ها در جلوی سر، کناره شقیقه ها و در اطراف پیشانی را به خوبی مراقبت می کنند. 

هرچه سن بالا تر می رود این حساسیت بیش تر می شود و اکثر افراد در سنین بالا تر در پی یافتن راه کاری برای درمان ریزش مو و برگرداندن مو هایی که از دست رفته است، هکاشت موستند.


به همین جهت پزشکان نیز در پی یافتن راه کار های بسیاری برای کاهش حجم مو های ریخته شده و پر کردن ناحیه های خالی سر هستند. ریزش مو ها در افراد گوناگون الگو های مختلفی دارند و در هر فرد ریزش مو از بخش های گوناگونی از سر آغاز می شود. 

یکی از رایج ترین الگو های ریزش مو در افراد، ریزش موی جلوی سر است. ریزش مو در این ناحیه از سر، سطح پیشانی را افزایش می دهد. به همین جهت کسانی که دچار این نوع ریزش می شوند، تمایل دارند که به سرعت به درمان آن بپردازند تا نگرانی های خود در این رابطه را خاتمه دهند. در این مطلب می خواهیم درمورد درمان ریزش موی جلوی سر در مردان و علل ریزش مو در جلوی سر صحبت کنیم. کاشت مو

دلایل کم پشت شدن مو های جلوی سر

مهم ترین و اولین قدمی که پیش از درمان هر مشکلی مانند ریزش موی جلوی سر باید برداشت، یافتن دلیل وقوع مشکل است. زیرا این قدم مهم به روند درمان کمک می کند و موجب ارائه دادن روش های موثر تر توسط پزشکان می شود. تشخیص صحیح و به موقع  دلیل در هنگامی که ریزش مو ها در بخش جلوی سر تازه شروع شده است، بسیار زیاد مهم است. 

چون این موضوع موجب شروع درمان می شود، پیش از آن که حجم بسیاری از مو ها از بین بروند و در این صورت هزینه های درمان ریزش مو ها بسیار کم تر می شوند. 

ریزش مو های افراد و به ویژه مو های جلوی سر دلایل گوناگونی دارد. که در این بخش قصد داریم به آن ها بپردازیم. نکته مهم و قابل توجه این است که پزشک متخصص باید دلیل اصلی ریزش مو ها را تشخیص دهد. به همین جهت خوب است که برای آگاه شدن از دلیل و آغاز درمان به یک کلینیک معتبر مانند کلینیک الهام مراجعه کنید.

  • کاهش وزن

یکی از دلایل اصلی و مهم ریزش مو های جلوی سر کاهش پیدا کردن وزن است. مو های جلو سر در مقایسه با بخش های دیگر  دارای ریشه سست تری هستند و هم چنین بیش تر آسیب می بینند. به همین جهت کاهش مواد مغذی و کمبود پروتئین ها در ابتدا بر روی این قسمت از مو ها تاثیر دارند. ریزش مو ناشی از کاهش وزن مخصوصاً اگر فرد وزن خود را در مدت زمان کوتاهی و به طور غیر اصولی از دست بدهد، از رایج ترین علت های ریزش مو ها محسوب می شود. 

این مسئله به جهت این است که با کم شدن وزن به صورت غیر اصولی و سریع،  حجم بسیاری از مواد مغذی بدن از بین می رود. در این صورت بدن تصمیم می گیرد که موادی که باقی مانده است را برای بخش هایی که حیاتی تر هستند، نگه داری کند و این مواد را به مو ها نرساند. در نهایت مو ها دچار کمبود شدید مواد مغذی می شوند. ریشه مو ها سست می شوند  و ریزش مو به ویژه از بخش جلوی سر اتفاق می افتد. کاشت مو

  • رژیم غذایی نا مناسب

رژیم های  غذایی نامناسب موجب اختلال در فرآیند خون رسانی و اکسیژن رسانی در همه بخش های بدن هم چون موها می شود. این مسئله به این جهت است که استفاده مکرر غذا های چرب و شور، موجب غلیظ شدن خون فرد می شود و رسوب چربی موجود در رگ ها روند خون رسانی را کم تر می کند. 

در این صورت خون به طور کافی به ریشه مو ها نخواهد رسید و  کمبود مواد مغذی بر اثر آن فرآیند موجب شروع ریزش مو می شود.

  • استرس

استرس نقش بسیار مهم و حیاتی در ایجاد تمامی مشکلاتی که برای بدن به وجود می آید، دارد. هنگامی که افراد دارای استرس زیاد و مداوم هستند، در عملکرد طبیعی دستگاه های گوناگون بدن اختلال ایجاد می شود و موجب رخ دادن مشکلات بسیاری برای سلامت شخص می گردد. 

در رابطه با ریزش مو ها، استرس موجب ایجاد اختلال در فرآیند خون رسانی به ریشه مو ها و در نتیجه سست شدن مو ها ناشی از کمبود مواد مغذی می شود. هم چنین استرس هورمون هایی را ترشح می کند که ضرر بسیاری را به مو ها می زنند. 

زیرا این هورمون های به وجود آمده موجب آسیب رساندن به مو ها و به ویژه ریشه های آسیب پذیر تر مو های قسمت جلوی سر می شود و ریزش مو ها را افزایش می دهد و در نتیجه جلوی سر فرد خالی می شود. 

راهکار های درمان ریزش مو های جلوی سر 

 پس  از این که فرد متوجه دلایل ریزش موی خود شد، باید به درمان آن بپردازد. اما پیش از این که از راه کار های درمانی خاص برای درمان ریزش موی خود استفاده کند باید به مراکز  و پزشکان متخصص پوست و مو سر بزند و  تحت نظر   و به پیشنهاد آن ها  بهترین روش درمانی را انتخاب کند. 

پزشکان موجود در کلینیک الهام آزمایش های گوناگونی را انجام داده و شرایط بیمار را نیز مورد بررسی قرار می دهند در نهایت علت های ریزش موی فرد در جلوی سر را تشخیص داده و بر اساس آن بهترین روش درمانی را به بیمار پیشنهاد می دهند.

 کاشت مو

به طور معمول هنگامی که ریزش مو بسیار شدید است، استفاده از راه کار های کلینیکی توصیه می شود. البته افرادی نیز هستند که می خواهند هر چه سریع تر به درمان ریزش موی خود برسند و  هم چنین نتایج به دست آمده از درمان به صورت طبیعی و دائمی باشد در این صورت این افراد از راه کار های کلینیکی برای درمان بهره می برند. 

خوشبختانه روش های کلینیکی درمان ریزش مو بسیار زیاد پیشرفت کرده   و   عوارض آن ها نیز بسیار زیاد کاهش پیدا کرده است، و به طور معمول افراد بدون داشتن هیچ گونه مشکل یا عارضه خاصی نتایج دلخواه و ایده آل خود را کسب می کنند. در ادامه برخی از این روش های معروف درمانی برای ریزش مو های جلوی سر را بیان می کنیم.

  • روش کاشت مو

یکی از راهکار های دائمی که افراد می توانند برای درمان ریزش مو های خود در هر قسمتی از سر استفاده کنند، کاشت مو است. نتایج به دست آمده از این روش درمانی به طور کامل طبیعی بوده و مو هایی که کاشته می شوند دقیقا مشابه با  مو های اصلی فرد هستند. زیرا این مو های کاشته شده از مو های سایر بخش های بدن گرفته می شود. پزشک متخصص برای این که بانک موی مناسب فرد را انتخاب کند، تمامی ویژگی های موی آن منطقه را مورد بررسی قرار می دهد. 

تزریق چربی به پشت دست

به طور معمول مناطقی به عنوان بانک مو انتخاب می شوند که نزدیک به سر هستند، این موضوع به دلیل آن است که پس از این که مو ها شروع به رشد کردند هیچ گونه فرقی بین مو های اصلی فرد و مو های کاشته شده نمایان نشود. به همین جهت پزشک متخصص پیش از انجام کاشت مو (hair transplantation) جلسه های مشاوره بسیاری را با بیمار  در میان می گذارد. 

در طی این جلسات بیمار انتظارات خود را بیان می کند و پزشک نیز به توضیح دادن کامل روش ها و شرایط، می پردازد تا به نزدیک شدن انتظارات بیمار به نتایج واقعی کمک کند. 

  • مزوتراپی مو 

مزوتراپی مو یکی از متد های نوین برای درمان ریزش مو محسوب می شود. در این روش پوست سر و سلول های ریشه مو تقویت می شوند تا ریزش مو ها متوقف شوند و یا از ریزش جلوگیری کنند. 

در این روش درمانی انواع مواد تقویتی هم چون عصاره های گیاهی، دارو های درمان ریزش مو، آنزیم ها، ویتامین ها، پروتئین ها و هورمون های تقویت کننده مو ها با یک دیگر ترکیب می شوند و از طریق سرنگ های مخصوص به زیر پوست سر تزریق خواهد شد. 

کم پشتی موی جلوی سر در خانم ها

ریزش موی جلوی سر یک الگوی ریزش موی مردانه رایج محسوب می شود. این نوع ریزش مو به طور معمول با کم پشت و   خالی شدن مو های جلو و اطراف سر آغاز می شود و به صورت کم کم به طرف عقب سر می رود و موجب طاسی نعل اسبی در مردان می شود. ولی این مسئله به معنی آن نیست که خانم ها دچار این نوع ریزش مو نشوند. 

حدودا یک سوم خانم ها نیز درگیر  مشکل ریزش مو   هستند که تعداد زیادی از بین آن ها از ریزش مو های جلوی سر  خود احساس ناراحتی و شکایت دارند. این مشکل در خانم ها اکثرا به علت زیاد شدن هورمون های مردانه به ویژه پس از یائسگی به وجود می آیند.

کاندیدای مناسب برای مزوتراپی مو

به جز مورد آلوپسی آندروژنی، سایر افرادی که دچار ریزش مو شده اند می توانند از روش مزوتراپی مو استفاده نمایند.   برای مثال، افرادی که دچار مشکلاتی در ساقه مو هستند. 

مزوتراپی می توانند درمان بسیار خوبی برایشان به حساب بیاید. در این روش، رشد موها بیشتر می گردد و سلامت فولیکول ها حفظ خواهد شد. 

همچنین افرادی که دچار ریزش سکه ای مو شده اند نیز می توانند کاندیدادی مناسبی برای استفاده از روش مزوتراپی باشند.  افرادی که به دلایل مختلف سرعت رشد موهایشان کم شده است هم می توانند از روش مزوتراپی برای حل این مشکل استفاده کنند. 

مزوتراپی برای دو اختلال ریزش موی ناشی از استرس و تلوژن افلوویوم نیز بسیار موثر میباشد زیرا این دو حالت زمانی که بدن دچار مشکلات فیزیکی و روانی است رخ می دهد. کاشت مو

چه زمانی مزوتراپی جواب نمی دهد

در برخی از موارد مزوتراپی جواب نمی دهد که در اینجا به آن اشاره می کنیم. برای مثال در برخی از افراد که دارای بیماری های هموفیلی، هپاتیت، دیابت مقاوم، ایدز و مواردی از این قبیل هستند، این روش درمانی کارآمد نیست. 

همچنین خانم های باردار گزینه مناسبی برای مزوتراپی نیستند. آقایانی بالای 40 سال و خانم های بالای 60 سال نیز که مشکل طاسی آندروژنی شدید دارند بهتر است از این روش استفاده نکنند. مزوتراپی روی افرادی که به دلایلی مانند شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند، جواب نمی دهد.

نتیجه گیری

افراد بسیاری چه مردان و چه زنان  دچار مشکل ریزش مو مخصوصا در جلوی سر هستند که این ریزش دارای دلایل مختلفی است که برخی از آن ها را  در این مقاله بیان کردیم، و به درمان ریزش موی جلوی سر در مردان پرداختیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب پاسخ بسیاری از سوالات خود در رابطه با ریزش مو را بگیرید و   این مقاله سودمند برای شما واقع شود.


روش های قطعی درمان ریزش موی جلوی سر در مردان https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بدون شک سفت بستن مو ها برای مدت زمان زیاد یک دلیل برای کم پشت و خالی شدن مو ها در قسمت جلوی سر است. ولی هنوز به طور منطقی و علمی دلیلی برای این مسئله محققان یافت نکرده اند. پزشکان متخصص بر این باورند که کشیدن بیش از اندازه مو ها و محکم بستن آن ها به طور مکرر و شبانه روز ریشه مو ها را سست می کند و به پوست سر آسیب وارد می شود. این فشار وارد شده به ریشه های مو موجب ریزش موی جلوی سر می شود. البته افرادی که بر اثر محکم بستن مو ها دچار ریزش موی جلوی سر می شوند ، می توانند مو های جلوی سر خود را کوتاه کنند و یا با تغییر حالت بستن مو ها این مشکل را حل کنند.

به طور معمول اگر ریزش موی جلوی سر به دلایلی مانند وراثتی یا وجود مشکلات هورمونی یا انواع بیماری ها اتفاق بیفتد، قابل پیش گیری نیست. ولی در سایر موارد می توان ریزش مو را با از بین بردن عوامل ایجاد کننده ریزش، درمان کرد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: درمان ریزش موی جلوی سر در مردان دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone