شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس چگونه است؟

شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس چگونه است؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس چگونه است؟

1852

با بالا رفتن سن، کم کم چین و چروک ها خودشان را نشان می دهند. البته عوامل دیگری نیز می توانند باعث تشدید چین و چروک های صورت شوند. برای مثال، داشتن استرس زیاد، قرار گرفتن بیش از حد زیر نور آفتاب، عدم استفاده از کرم های مناسب، عادات بدی غذایی و مواردی از این قبیل باعث بروز زود هنگام چین و چروک می شوند. اما چین و چروک به هر دلیلی که باشد، حس خوبی به فرد نمی دهد. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای رفع چین و چروک صورتشان هستند. یکی از محبوب ترین و رایج ترین راه هایی که برای رفع چین چروک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد، تزریق بوتاکس است. بوتاکس در واقع نوعی سم است که عضلات منطقه مورد نظر را فلج کرده و مانع حرکت آنها می شود. از این رو به تدریج خط و خطوط از بین می روند.  

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس، کرم زدن، و باید ها و نبایدهای بوتاکس اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید. 

شست و شوی صورت بعد از تزریق بوتاکس 

بعد از تزریق بوتاکس باید یک سری از موارد را مد نظر قرار دهید تا اثربخشی آن را دو چندان نمایید. شستن درست صورت بعد از تزریق بوتاکس از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع می توان گفت که یکی از مراقبت های مهم بعد از تزریق بوتاکس، این است که  صورت را به درستی و با دقت بشویید. 

با توجه به اینکه بوتاکس نوعی سم قوی است که در حالت مایع تزریق می شود، تا ساعات اولیه باید از فشار دادن پوست محل تزریق جدا خودداری نمایید. زیرا در ساعات اولیه بوتاکس تازه تزریق شده از این رو دما و فشار می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. اما در حال شما نیاز دارید که صورت تان را بعد از تزریق برای جلوگیری از هر گونه آلودگی بشویید. 

در زمان شستن صورت به این نکته توجه داشته باشید که دمای آب بالا نباشد. به این دلیل که دمای بالای آب می تواند به راحتی ساختار بوتاکس را عوض کند. همچنین اگر تازه بوتاکس کرده اید، نباید به صورت تان فشار زیادی وارد نمایید. زیرا فشار می تواند باعث حرکت بوتاکس شده و عوارضی از قبیل افتادگی پلک را به همراه دارد. اما منظور از شست و شوی صحیح صورت بعد از تزریق بوتاکس چیست. در ادامه همراه ما باشید.

شست و شوی درست صورت بعد از تزریق بوتاکس 

اگر تازه بوتاکس کرده اید و می خواهید صورتان را بشویید باید یک سری از نکات را مد نظر قرار دهید. اول اینکه، صورت تان را با آب ولرم بشویید و همیشه هواستان به دمای آب باشد. زیرا آب گرم می تواند ساختار بوتاکس را تحت تاثیر قرار دهد. نوع دیگری که باید به آن توجه نمایید فشار آب است. برای شستن صورت نباید فشار آب زیاد باشد زیرا ممکن است باعث حرکت بوتاکس تان گردد. همچنین از شوینده های تند و قوی استفاده نکنید. از این رو صورت تان را با شوینده های ملایم بشویید. نحوه حرکت دست هایتان باید به گونه ای باشد که ضربه و فشار زیادی به صورت به ویژه در منطقه تزریق شده وارد نگردد. حتما در زمان شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس این موارد را مد نظر قرار دهید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. 

کارهایی که نباید بعد از تزریق بوتاکس انجام دهید 

برای اینکه به بهترین نتیجه بعد از تزریق بوتاکس برسید، باید یک سری از کارها را انجام ندهید. برای مثال بهتر است تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس حمام نروید. البته شما می توانید بعد از تزریق صورت تان را بشویید اما نمی توانید به حمام بروید. زیرا در حمام بخار آب گرم باعث می گردد که بوتاکس تان تحریک شده و تغییری در ساختار آن به وجود بیاید که عوارض نامطلوبی را به همراه دارد. 

زمانی که شما دوش می گیرید، مویرگ های خونی به طور طبیعی گشادتر می گردند و همین امر باعث می شود که مقدار خون بیشتری در آنها جریان پیدا کند و به همین دلیل است که صورت تان قرمز می شود. زمانی که شما بوتاکس تزریق کرده باشید و بعد از دوش بگیرید، ممکن است که مقداری از بوتاکس از طریق این مویرگ ها وارد جریان خون شده شود و می تواند عوارض غیر قابل جبرانی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین حتما یک روز بعد از انجام بوتاکس از دوش گرفتن اجتناب نمایید. همچنین می توانید از یک شوینده ملایم برای شستن صورت تان استفاده نمایید که هم مانع عفونت شوید و هم آسیبی به صورت تان نرسد. 

شستن نادرست صورت بعد از تزریق بوتاکس چه عوارضی دارد

اگر بوتاکس به درستی تزریق نشود و یا بعد از تزریق مراقبت های لازم را انجام ندهید، عوارضی زیادی به همراه خواهد داشت. زمانی که شما صورت تان را به شیوه درستی نمی شویید، ممکن است در اثر فشار زیادی در نواحی دور چشم و پیشانی بوتاکس حرکت کرده و باعق افتادگی پلک گردد. همچنین اگر بوتاکس در منطقه از گلو تزریق شده باشد، در صورت وارد شدن فشار به این منطقه می تواند منجر به مشکلاتی در بلع گردد. از طرفی، اگر فرد بعد از تزریق از آب گرم برای شستن صورت استفاده کند، بافت بوتاکس آسیب می بیند و ممکن است وارد جریان خون شده و عوارضی از جمله مشکل تنفسی را به همراه خواهد داشت. بنابراین حتما در زمان شست و شوی صورت این موارد را مد نظر قرار دهید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. 

کرم زدن بعد از بوتاکس

برخی از افراد بعد از تزریق بوتاکس می خواهند بدانند که آیا می توانند از کرم استفاده نمایند. در صورتی که کرم حاوی مواد ضدعفونی کننده باشد و چربی بیش از حد نداشته باشد، استفاده از آن بعد از تزریق ضرری ندارد. اما اگر منظور کرم آرایشی است، ممکنه پوست قرمز شده و واکنش آلرژیک نشان دهد. بهتر است که حداقل تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس از مواد آرایشی استفاده نکنید. زیرا نباید تا یک روز پوست را مالش دهید و معمولا استفاده از کرم آرایشی با مالش همراه است. پس بهتر است که آن را استفاده نکنید. مالش صورت باعث می شود که مواد بوتاکس حرکت کرده و عوارضی مانند افتادگی پلک را به همراه خواهد داشت. اما در صورتی که مواد آرایشی نیاز به مالش نداشته باشد، مانعی ندارد و می توانید استفاده نمایید. 

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

نظر قطعی در رابطه با اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس وجود ندارد، اما کارشناسان معتقدند که بهتر است تا یک هفته بعد از انجام بوتاکس صورت اصلاح نشود. از این رو اگر به تازگی بوتاکس تزریق کرده اید، بهتر است یک هفته صبر کرده و سپس صورت تان را اصلاح نمایید. اصلاح صورت به ویژه در روزهای اول تزریق ممکن است باعث وارد شدن فشار به بوتاکس و حرکت آن شود. حرکت بوتاکس عوارض جبران ناپذیری را برای فرد به همراه دارد و ممکن است باعث افتادگی پلک گردد. 

تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید صورت را شست

برای بسیاری از افرادی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند ممکن است این سوال پیش بیاید که تا چند ساعت بعد از بوتاکس می توانند صورتشان را بشویند. شما می توانید بالافاصله بعد از تزریق بوتاکس صورت تان را بشویید. به خاطر داشته باشید که بوتاکس یک روش کاملا غیر تهاجمی و از سوزن های طبی برای تزریق استفاده می شود. از این رو برخورد آب با صورت شما مشکلی را به وجحود نمی آورد. اما به خاطر داشته باشید نباید در زمان شستن صورت به آن فشار وارد کرده یا دمای آب بالا باشد.و زیرا این دو عامل می تواند باعث تغییر بوتاکس و حرکت آن شوند و عوارض ناخوشایندی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

اما نکته مهم این است که درست است که می توانید بالافاصله بعد از تزریق بوتاکس صورت تان را بشویید اما این بدان معنی نیست که می توانید دوش بگیرید. تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس دوش گرفتن ممنوع است.  زیرا زمانی که دوش می گیرید رگ های خونی شما باز می شوند و امکان وارد شدن بوتاکس به جریان خونتان افزایش پیدا می کند و عوارض غیر قابل جبرانی برای شما به همراه خواهد داشت.

نتیجه گیری

بوتاکس یک روش غیر تهاجمی محبوب است که برای رفع چین و چروک ها استفاده می شود. تزریق درست بوتاکس مسئله بسیار مهمی است. از این رو بوتاکس را در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام دهید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این رابطه و با بهره گیری از کادری حرفه ای و مجرب در این زمینه آماده خدمتگزاری به شما عزیزان است. 

امیدواریم که مطالبمان برایتان مفید واقع شود. از اینکه همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. 

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


خطر کبودی پس از بوتاکس زمانی افزایش می یابد که بدن یا صورت بیش از حد گرم شود. علاوه بر پرهیز از رفتن به جکوزی، سونا و سایر مکان های مشابه، حداقل تا 24 ساعت پس از انجام این درمان از حمام یا دوش آب گرم خودداری کنید.

مهم است که پس از بوتاکس از این 6 فعالیت اجتناب کنید: - مالیدن صورت. - تمرین های ورزشی دشوار - اجتناب از مصرف شراب - مصرف داروهای رقیق کننده خون - شستن صورت - گرما و آفتاب - خوابیدن بر روی صورت

خوشبختانه نیازی به نگرانی نیست. اگر خم شوید پس از درمان بوتاکس هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت . بوتاکس خیلی سریع جذب می شود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس چگونه است؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone