چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد

چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد

12597

کاشت مو یک عمل ظریف و دقیق است. روزها و هفته ‌های بلافاصله پس از جراحی، زمان مهمی برای بهبودی و رسیدن به شرایط عادی هستند. چیزی که می‌تواند تاثیر زیادی بر نتیجه کلی عمل شما داشته باشد. ما دستورالعمل ‌های دقیق مراقبت‌ های پس از کاشت مو را ارائه می کنیم و کمک ارائه می ‌دهیم تا در این مدت تمام راهنمایی‌ های لازم را دریافت کنید.

کاشت مو یک عمل زیبایی است که افراد زیادی آن را به منظور داشتن موهای پرتر و طبیعی انجام می‌ دهند. در این روش، ابتدا پزشک بانک مو فرد را پیدا و ارزیابی می‌ کند و سپس از آن قسمت فولیکول  ‌های مو را خارج کرده و طی انجام فرآیندی، آن را در قسمت‌های دیگر سر که موی کمتر دارد یا مو ندارد می‌ کارد. 

افرادی که مو می‌کارند باید صبور باشند تا به نتیجه دلخواه‌شان برسند. علاوه بر این برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک سری بایدها و نبایدها وجود دارد که فرد باید آن‌ ها را رعایت نماید تا هر چه سریع‌ تر به آنچه که می ‌خواهد برسد. ما در این مقاله، قصد داریم به شما بگوییم که چه کارهایی را باید بعد از کاشت مو انجام دهید و چه کارهایی برایتان ضرر دارد. تا انتهای مقاله با کلینیک الهام همراه ما باشید

18 موردی که پس از کاشت مو باید از آن اجتناب کنید

18 چیزی که بعد از عمل کاشت مو باید از آن اجتناب کنید، مقاله ای است که قصد دارد تمام اطلاعاتی را که نمی دانید در مورد 18 موردی که بعد از عمل کاشت مو باید از آن اجتناب کنید و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. عناوین اصلی را با شما در میان گذاشتیم.

  1. رانندگی
  2. تخت خواب
  3.  نادیده گرفتن طریقه صحیح مصرف دارو
  4. فراموش کردن استفاده از یخ
  5. شستشوی مو یا دوش گرفتن
  6. رنگ کردن موها
  7. فراموش کردن نوشیدن آب
  8. خوابیدن روی شکم
  9. استفاده مستقیم از یخ روی پوست سر
  10. غوطه ور شدن خورشید
  11. پوشیدن کلاه ورزشی
  12. کار سنگین کردن
  13. عرق کردن
  14. نوشیدن و سیگار کشیدن
  15. داشتن رابطه جنسی
  16. خوردن فست فود
  17. مصرف شکر

تغذیه مناسب پس از کاشت مو 

یکی از گام‌ هایی که می ‌تواند هر چه سریع‌ تر شما را به نتیجه دلخواه ‌تان برساند، تغذیه مناسب است. در کاشت مو، ابتدا فولیکول ‌های مو از بخش بانک مو شما استخراج می‌ شوند و سپس آن را در بخش‌ های خالی مورد نظر سرتان می ‌کارند. در زمان کاشت فولیکول‌ ها بسیار ضعیف و حساس ‌اند،  به همین دلیل باید شدیدا  آن ‌ها را تقویت نمود و از آن‌ ها مراقبت کرد. 

از طرفی اگر در این مدت شما خوراکی ‌های مضر بخورید، این باعث می ‌شود که فولیکول ‌های مویتان آسیب ببیند. در نهایت به نتیجه مورد نظرتان نمی ‌رسید. همچنین در برخی موارد امکان ترمیم و یا کاشت دوباره مو برای برخی نواحی وجود ندارد

از این رو، می ‌توان گفت که دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب از کاشت مو می‌ تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحریک فولیکول‌ های کاشته شده باشد. در واقع، استفاده از رژیم غذایی مناسب می ‌تواند باعث رشد و تقویت فولیکول ‌های مو شود. از طرف دیگر، استفاده از تغذیه مناسب مانع از شوک می ‌شود. 

در واقع، از جمله مواد مغذی که بدن به آن نیاز دارد می ‌توان به مواد معدنی و ویتامین ‌ها اشاره کرد. خیلی از اوقات ممکن است شما بسیاری از مواد غذایی را دوست نداشته باشید، اما در این دوران برای رسیدن به موهای پرپشت و طبیعی نیاز است هر آنچه را که مواد لازم را بدنتان می ‌رساند، بخورید


مواد غذایی مفید بعد از کاشت مو

همان طور که گفتیم در زمان کاشت مو، بدن شما به انواع پروتئین و ویتامین نیاز دارد. از این رو شما باید مواد غذایی را استفاده کنید که بتواند این پروتئین‌ ها و ویتامین ‌ها را به بدن شما برساند. شما می ‌توانید این مواد را در بسیاری از سبزیجات، گوشت ها، لبنیات و سایر مواد غذایی پیدا کنید. 

پزشک به شما دسته‌ های مختلفی از مواد غذایی را معرفی می‌ کند که می ‌توانید با مصرف آن‌ها مواد لازم را وارد بدنتان کنید. استفاده از حبوبات نیز می‌ تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این دسته ‌ای از مواد غذایی وجود دارد که به رشد و تقویت موها بسیار کمک می‌ کند. همچنین مصرف ماهی نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود و مواد لازم را به منظور تقویت و رشد فولیکول‌های موبه بدن شما می ‌رساند

آجیل و حبوبات نیز از جمله مواد غذایی مغذی هستند، که می ‌توانند باعث استحکام و تقویت موها شما شوند. به طور کلی، غذاهایی که حاوی آهن، منیزیم، روی، پروتئین و کلسیم هستند می ‌توانند مواد مورد نیاز برای رشد موها را تامین کنند. 

علاوه بر این یک سری از مکمل‌ های غذایی وجود دارد که مصرف آن‌ ها می‌ تواند مواد مورد نیاز برای رشد فولیکول ‌های مو را به بدن شما برساند. این مکمل‌ ها عمدتا برای افرادی تجویز می‌شوند که بنا به دلایلی نمی ‌تواند از مواد غذایی گفته شده استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم و سلامت می ‌تواند علاوه بر اینکه باعث سلامت موهایتان شود، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می ‌کند. از این و بهتر است که همواره به رژیم غذایی ‌تان توجه داشته باشید و از مواد غذایی مغذی استفاده کنیدمشاوره کاشت مو

مواد غذایی مضر بعد از کاشت مو 

بعد از کاشت مو نباید از یک سری مواد غذایی استفاده کنید. زیرا این مواد غذایی نمی ‌توانند مواد مورد نیاز بدنتان را تامین کنند. همچنین مصرف برخی از مواد غذایی به بدن شما آسیب می ‌زند و باعث می‌گردد که موهای تازه کاشته شده بریزند. بهتر است این را بدانید که پیش از شروع کاشت مو باید عادات غذایی‌ تان را اصلاح کنید. 

به همین دلیل باید چند هفته قبل از انجام عمل کاشت مو، مصرف مواد غذایی مضر را قطع کنید، زیرا مصرف این مواد مضر می ‌تواند رشد موهای شما را کند یا متوقف کند. بنابراین، باید آن‌ ها را از برنامه غذایی ‌تان حذف کنید. در این قسمت قصد داریم برخی از مواد غذایی را که برای شما مضر است و ممکن است مانع از رسیدن به نتیجه دلخواه ‌تان در کاشت مو شود به شما معرفی کنیم.

نخستین گام این است که فست فودها را از وعده غذایی ‌تان حذف کنید. فست فوت‌ ها در حقیقت نوعی غذای فرآوری شده هستند. این نوع غذاها کمکی به رشد فولیکول‌ های مو شما نمی ‌کنند و در کل برای سلامت کلی بدنت شما نیز مناسب نیستند. همچنین شما باید از یک هفته قبل از انجام عمل کاشت مو تا چند هفته بعد از آن از مصرف نوشابه خودداری کنید. بهتر است در طی این مدت به جای نوشابه از آبمیوه‌ های مفید و طبیعی استفاده نمایید

مصرف مواد شیرین و قندها را در چرخه مواد غذایی ‌تان متوقف کنید. معمولا مصرف این نوع مواد مضر است و به نوعی مانع از جذب پروتئین می‌ شوند. همچنین در بسیاری از مواقع مصرف این مواد مانع از رشد فولیکول‌های مو می‌ شوند. 

نکته دیگر مربوط به مواد دارای نشاسته است. مصرف مواد دارای نشاسته می ‌تواند مانع از رشد فولیکول مو شود. برای مثال، باید مصرف موادی مانند کیک، نان سفید و موادی که حاوی نشاسته هستند را متوقف کنید. از جمله مواد غذایی مضر دیگر می ‌توان به غذاهای چرب اشاره کرد.

به طور کلی، غذاهای چرب سلامت انسان را به خطر می ‌اندازند و مانع از رشد فولیکول‌های مو می ‌شوند. بهتر است حداقل یک هفته قبل از کاشت مو تا چند هفته بعد از آن از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی اجتناب کنید. 

در آخر نیز باید بگوییم که مصرف نوشیدنی‌ های الکلی را کنار بگذارید. زیرا این نوشیدنی ‌ها می ‌توانند به شدت رشد موهای شما را تضعیف کنند. علاوه بر این نوشیدنی ‌های الکی باعث شکنندگی و خشک شدن موها می‌ شوند

سخن آخر

اگر قصد دارید که مو بکارید، برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید یک سری از موارد را قبل و بعد از کاشت مو رعایت کنید. استفاده از یک سری مواد غذایی می‌تواند به رشد موهای شما کمک کند. برای مثال، شما می‌ توانید از مواد غذایی که حاوی پروتئین، ویتامین، کلیسیم، آهن و منیزیم هستند، استفاده نمایید. 

همچنین بهتر است که مصرف برخی مواد غذایی مضر مانند فست فود، غذاهی سرخ کردنی، نوشابه، مواد الکلی و یا مواد دارای نشاسته را از چند هفته پیش از کاشت مو متوقف کرده و تا چند هفته بعد از این مواد غذایی استفاده نکنید. رعایت این موارد می ‌تواند شما را به نتیجه دلخواه‌ تان برساند

اگر قصد دارید کاشت مو انجام دهید، این عمل را یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا به نتیجه دلخواه ‌تان برسید. کلینیک الهام با سال‌ ها تجربه خدمات خوبی را به شما مراجعین عزیز ارائه می‌ دهد. شما می ‌توانید با مراجعه به این کلینیک با پزشک متخصص مشاوره کنید و او درباره مواد غذایی مناسب و نامناسب اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذارد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
نکات بعد از کاشت مو https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بعد از کاشت مو تا چند هفته نباید از مواد غذایی مانند فست فودها، نوشابه، غذاهای حاوی نشانه، مواد الکلی و غذاهای سرخ کردنی استفاده کنید. زیرا این مواد روند رشد مو را متوقف می ‌کنند.

مواد غذایی که حاوی آهن، منیزیم، کلیسیم، ویتامین ‌ها و پروتئین هستند می‌تواند فولیکول ‌های موی تان را تقویت کرده و باعث رشد آن ‌ها شود.

بله. مصرف ماهی می ‌تواند تا حد زیادی فولیکول‌ های مو را تقویت کرده و باعث رشد هر چه بیشتر آن می ‌شود.

موارد خاصی وجود دارد که در این چند روز باید از آنها پرهیز کرد، زیرا آنها خطراتی پس از کاشت مو ایجاد می کنند. مانند شنا کردن، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، ورزش های شدید و غیره. همچنین بسیار مهم است که پوست سر خود را در این دوره با اسپری های معمولی سالین مرطوب نگه دارید.

گرافت های موی تازه کاشته شده بین 10 تا 14 روز پس از کاشت در محل جدید خود روی پوست سر محکم می شوند . در روزهای اولیه پس از کاشت مو، گرافت های تازه کاشته شده در محل جدید خود آسیب پذیر هستند و در این روزهای اولیه در واقع ممکن است از بین بروند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone