دون دون های قرمز روی پوست

دون دون های قرمز روی پوست https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

دون دون های قرمز روی پوست

16989

پوست تمامی افراد همواره مستعد قرمزی، جوش و انواع حساسیت ها است. در اکثر موارد لکه ها و  یا دانه های قرمزی که در پوست وجود دارند، از هیچ گونه آسیبی برخوردار نیستند و  بدون هیچ درمانی و به طور خودکار بهبود می یابند. این لکه ها احتمالا  دارای ظاهری متفاوت نسبت به سایر حساسیت های پوستی هستند. 

بهتر است که دلایل ایجاد این دون دون های قرمز روی پوست را بدانیم. به همین خاطر   ما  در این مقاله قصد داریم که به این لکه ها و لایل ایجاد آن ها بپردازیم. پس اگر تمایل دارید که درباره این دانه های قرمز روی پوست بیش تر بدانید، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید و تا آخر مطالعه فرمایید. 

دلایل رایچ لکه های قرمز روی پوست

  • خال های مادر زادی

لکه های رنگی موجود در روی پوست در واقع همان خال های مادر زادی هستند و  در زمانی که شما متولد می شوید و یا مدتی پس از آن نمایان می شوند و در برخی اوقات رنگ  این لکه ها قرمز است. در چنین مواردی وجود رگ های خونی در پوست به صورت غیر طبیعی می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. 

  • آکنه ها

آکنه یک نوع وضعیت پوستی محسوب می شود  که بسیار هم رایج است و این وضعیت هم به صورت خفیف و هم به صورت شدید وجود دارد، و به طور معمول به صورت جوش بر روی پوست به وجود می آید که دارای رنگ قرمز و برآمده است.  برای رفع جای جوش، زخم، آکنه و امثالهم بهترین راهکار مزونیدلینگ است.

  • غده های عروقی

به یک نوع رشد پوستی غده های عروقی گفته می شود که می توان در هر بخشی از بدن با آن مواجه شد. این غده ها به   علت وجود رگ های خونی به وجود می آیند و در ابتدا  به صورت فشرده هستند و در نهایت مانند جوش های قرمز  که به پاپیول ها شناخته می شوند، در زیر سطح پوست و یا روی سطح پوست  ایجاد می شوند. 

  • پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس

پوست مرغی یک وضعیت رایج محسوب می شود که هیچ آسیبی نیز ندارد؛ و در زمانی که پروتئین کراتین بسیار زیاد تولید می شود، چنین پوستی ظاهر می گردد. کراتوز پیلاریس، جوش های سفت و کوچکی را در اطراف فولیکول های مو  به ویژه در بخش هایی از بدن هم چون ران، باسن و بالای بازو ایجاد می کند. 

  • دمل

به عفونت پوستی در اطراف فولیکول مو و یا در غده عروقی، دمل گفته می شود. که به طور معمول شبیه به یک جوش قرمز رنگ و  سفت  و پر از ترشحات است. اغلب دمل ها پس از این که می ترکند و یا باز می شوند، از بین می روند و در نهایت مایع و ترشحات موجود در آن ها به بیرون می ریزند. 

  • واکنش آلرژیک

واکنش های آلرژیک و حساسیت یکی دیگر از علت های ایجاد لکه های قرمز پوستی محسوب می شوند، و  بسیار رایج هستند. این واکنش ها می توانند به دلایلی هم چون آلودگی یا سایر  آلرژی ها در هوا، استفاده از برخی غذا ها، مصرف مواد آرایشی، استفاده از محصولات مراقبت از پوست و استفاده از شوینده های لباس به وجود آیند. در هم چین شرایطی پزشک متخصص برای این که علت این واکنش ها را به خوبی تشخیص دهد،  سریعا  از فرد تست آلرژی می گیرد. 

  • گرما

حساسیت  های پوستی به جهت وجود گرما، به این دلیل رخ می دهند، که در منافذ بسته پوست عرق ها جمع می شوند، و همانند جوش های قرمز نمایان می شوند و احتمال دارد که از هیچ گونه خارش و سوزشی برخوردار نشوید. 

این نوع از حساسیت های پوستی به صورت رایج در آب و هوا ی مرطوب و گرم اتفاق می افتد؛ و اغلب در زمان هایی که دمای پوست پایین می آید و پوست خنک می شود این حساسیت ها نیز از بین می روند و نا پدید خواهند شد. 

  • جوش پولکی

این مشکل یک نوع حساسیت محسوب می شود که به جهت وجود ویروس  به وجود می آید.  و به طور معمول بهبودی آن   تا 6 الی 12 هفته به طول می انجامد. جوش پولکی دارای یک زخم بزرگ تر و یا زخم مادر است، که در کنار آن    زخم های کوچک تر  جمع شده اند،  و این جوش ها به رنگ صورتی و قرمز  هستند، و احتمال دارد که بیش تر شوند. 

  • کهیر

کهیر ها جوش هایی با   رنگ قرمز هستند، که به طور نا گهانی بر روی پوست پدیدار خواهند شد و به طور معمول به جهت حساسیت به آلرژن ایجاد می شوند. کهیر ها اغلب پیش از این که فرو کش کنند، تا مدت زمان چند ساعت الی چند روز بر روی بدن باقی خواهند ماند. 

دون دون های سیاه روی بینی

جوش های سر سیاه که از مشکلات رایج پوستی محسوب می شوند، اکثرا بر روی بینی نمایان خواهند شد و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد  و از بین می برد. هیچ کس جوش های سر سیاه و یا جوش های چرکی را نمی تواند تحمل کند، به ویژه زمانی که یک قرار مهم و یا جلسه داریم این جوش ها نمایان می شوند.  

این نوع از جوش ها چون دقیقا در وسط صورت یعنی بینی وجود دارند، بسیار مورد توجه دیگران قرار می گیرند. علت های بسیاری وجود  دارد که موجب پدیدار شدن این جوش ها بر روی بینی می شوند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به دلیل تغذیه نا مناسب و ضعیف این جوش ها روی بینی ظاهر خواهند شد.
  2. آلودگی را می توان دلیل دیگری برای ایجاد این جوش ها دانست.
  3. تغییرات هورمونی نیز می تواند باعث به وجود آمدن این نوع جوش ها شود.
  4. اگر از بهداشت نا مناسبی برخوردار باشید،  دچار این جوش ها بر روی بینی خود خواهید شد.
  5. عوامل ژنتیکی نیز موجب ایجاد جوش های سر سیاه می شود.

دون دون های روی پا

مشکل دانه های سر سیاه علاوه بر  ناحیه  صورت یعنی پیشانی، بینی و چانه  بر روی پا ها نیز وجود دارد. که این مشکل،  با نام پای توت فرنگی شناخته می شود. به جهت قرمزی پوست و دانه های تیره کوچکی که بر روی آن قرار دارد و  مانند دانه های روی پوست توت فرنگی هستند، 

تزریق چربی به پشت دست

این نام گذاری بر روی این مشکل شده است. این نقاط سیاه رنگ در واقع فولیکول های مو  یا منافذ بزرگ شده ی پوست هستند که ترکیبی از چربی، باکتری و پوست مرده را در خود دارند.

پس از این که شما مو های پای خود را زدید، منافذ پوست در  معرض هوای بیرون قرار می گیرند و این موضوع موجب اکسیده شدن چربی داخل منافذ پوست می شودو در نهایت این منافذ به رنگی تیره و یا سیاه در می آیند. پای توت فرنگی خارش و یا درد به طور معمول ندارد. ولی همه ما تمایل داریم که از پا هایی یکدست برخوردار شویم.  

در ادامه به دلایلی که باعث دون دون های روی پا می شوند به طور مختصر اشاره می کنیم:

  • تیغ زدن به طور نا مناسب و با استفاده از تیغ کهنه
  • فولیکولیت که  یک مشکل رایج پوست است، فولیکول های مو را ملتهب می کند و در نهایت باعث ایجاد دانه های تیره رنگ بر روی پوست پا می شود. 
  • خشکی پوست، شاید موجب تیره شدن منافذ نشود، اما باعث سوزش و التهاب پس از تیغ زدن مو ها و در نتیجه تحریک آن می شود. هم چنین خشکی پوست دانه های تیره رنگ بر روی پوست را بیش تر نمایان می کند. 

رفع دون دون شدن پوست صورت

خوب است که بدانید، خشکی بیش از اندازه پوست، یک دلیل اصلی برای دون دون شدن پوست محسوب می شود. به همین جهت در برخی موارد با نگهداری پوست به صورت مرطوب می توان این دون دون شدن پوست صورت را بر طرف  و درمان کرد.  

برای حفظ رطوبت   پوست صورت می توان به استفاده از کرم های مرطوب کننده و آب رسان و یا مصرف دارو های گیاهی پرداخت. یک راه کار مناسب نیز برای رفع دون دون شدن پوست صورت، قطعا بخور دادن است که می تواند از خشک شدن پوست صورت تا حد بسیاری جلوگیری کند. 

هم چنین برای درمان این مشکل باید به  شست و شوی مناسب صورت هم توجه کافی کنید. زیرا اگر به طور نا صحیح به شست و شوی صورت پرداخته شود، خشکی پوست افزایش می یابد. برای شستن صورت دقت کنید که به هیچ عنوان   صابون ها  را مورد استقاده قرار ندهید؛ و به جای آن از شامپو های ملایم استفاده کنید.

علاوه بر این ها صورت خود را با استفاده از آب ولرم شست و شو دهید. در هنگام شست و شوی صورت به هیچ عنوان از لیف استفاده نکنید، زیرا لیف آسیب های شدیدی را به پوست صورت وارد می کند. 

نتیجه گیری

وجود لکه ها و دون دون های   قرمز  روی پوست  و جوش های سر سیاه بینی مشکلاتی است که بسیاری از افراد  را آزار می دهد، و  ایجاد آن ها دلایل گوناگونی دارد که باید آن ها را شناخت. شاید بتوان با شناسایی دلایل ایجاد آن ها به بر طرف کردن شان  با استفاده از روش های خانگی و کلینیکی پرداخت. 

اگر قادر نبودید که  این مشکلات را با استفاده از راه حل های خانگی بر طرف کنید، می توانید با پزشکان متخصص پوست و مو در کلینیک الهام تماس بگیرید و با پرسیدن سوالات و مشورت کردن با آن ها، راه کار مناسبی را برای درمان لکه ها و دون دون های قرمز پوست خود و هم چنین جوش های سرسیاه بینی پیدا کنید. 

زیرا کلینیک الهام دارای مشاوران بسیار حاذقی است  که می توانند کمک بسیاری به مراجعه کنندگان خود کنند، از این رو با اطمینان خاطر به این کلینیک برای بر طرف کردن مشکلات خود مراجعه کنید. امیدواریم که این مطلب اطلاعات کاملی را درباره دون دون های قرمز رنگ موجود بر روی پوست در اختیار شما قرار دهد. 


برطرف کردن دون دون های قرمز روی پوست https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


ماسک های گلی به دلیل لایه برداری و آب رسانی خوبی که دارند، بسیار مناسب هستند. هم چنین این ماسک ها از قابلیت جذب چربی ها، آلودگی ها و نا خالصی ها پوست برخوردار اند. ماسک های خا رس نیز دارای این خاصیت هستند. استفاده از این دو نوع ماسک، تاثیر بسیاری در درمان جوش های سر سیاه بینی دارد.

پاسخ خیر است؛ معمولا جوش های سر سیاه بینی بدون هیچ گونه درد و یا ناراحتی هستند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: دون دون های قرمز روی پوست دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone