نانوفت چیست؟

نانوفت چیست؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

نانوفت چیست؟

1747

نانوفت به فرآیند برداشت چربی از یک نقطه از بدن و تزریق آن به نقطه دیگر گفته می شود. معمولا افراد چربی را به بخش هایی مانند بیکینی، دست ها و صورت تزریق می کنند. اما به طور کلی در هر روش درمانی، برای اینکه اثر بخشی بالاتر برود، فرد نیاز دارد که یک سری از مراقبت ها را قبل و بعد از عمل کلینیکال انجام دهد. در این مطلب به مراقبت های قبل و بعد از نانوفت نیز  اشاره می کنیم. 

 استفاده از روش های تزریق چربی در سال های اخیر  بسیار طرفدار پیدا کرده است و  محبوبیت خاصی دارد. و بسیاری افراد از چربی خود برای بر طرف کردن خطوط صورت و چین و چروک ها، حجم دهی به لب، بینی، چانه و غیره استفاده می کنند. چندین سال قبل انتقال چربی با استفاده از روش های ترمیمی همراه با خطرات بسیاری انجام می گرفت. 

با این وجود جراحان و پزشکان متخصص برای بهبود بخشیدن به روش های تزریق چربی، ایمنی روش و ماندگاری نتایج، سال های بسیاری است که به تلاش پرداخته اند. از نتایج این کوشش ها، می توان تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت  را نام برد. در حقیقت از آخرین پیشرفت ها در رابطه با تزریق چربی با استفاده از بدن خود فرد، تزریق چربی به روش نانوفت است. 

طبق مطالعات انجام شده، سلول های بنیادی که در محلول نانو چربی موجود هستند، مسئولیت جوان سازی پوست و بر طرف کردن چین و چروک بر اثر تزریق چربی نانوفت را بر عهده دارند. 

نانوفت از توانایی حجم دهی به صورت قابل توجه برخوردار نیست. موارد تزریق چربی در این روش نسبت به روش تزریق میکروفت فرق دارد. از این روش یعنی نانوفت به طور معمول در مقیاس های بزرگ به کار گرفته نمی شود. نانوفت جدید ترین روش تزریق چربی محسوب می شود، به همین جهت در این مقاله قصد داریم به طور کلی به آن بپردازیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.تزریق چربی

چگونگی تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت 

از این روش زیبایی می توان در نواحی کوچکی هم چون اصلاح خطوط صورت و عضو های صورت استفاده کرد و نتایج و تغییرات به دست آمده از طریق  استفاده از این روش بسیار طبیعی است. 

در این روش با استفاده از یک سوزن خیلی نازک به صاف کردن چین و چروک های موجود در صورت و بازیابی خطوط جوانی و بهبود بخشیدن به کیفیت پوست پرداخته می شود. 

پزشک متخصص در مرحله اول مقداری چربی از نواحی که بدن فرد چاق تر است، بر می دارد و با استفاده از دستگاه های ویژه این روش، آن چربی ها را پالایش و خالص سازی می کند و در نتیجه این خالص سازی و پالایش، یک مایع روان و خالص از ذرات چربی به وجود می آید. در نهایت پزشک نقاط تزریق را مشخص کرده و چربی را به آن نقاط مد نظر انتقال می دهد. 

این روش تزریق چربی از ایمنی بالایی برخوردار است؛ و گزینه ای  بسیار پر طرفدار برای جوان سازی صورت و حجم دهی محسوب می شود، چون صد در صد تزریق چربی با بدن فرد سازگاری دارد. 

این مزیت موجب می شود که بدن نسبت به مواد تزریق شده واکنش آلرژیک از خود نشان ندهد و آن ها را رد نکند. در برخی نواحی از بدن، نتایج به دست آمده از تزریق چربی با استفاده از این روش احتمال دارد پس از گذشت مدت زمان 1 الی 3 ماه نشان داده شوند.

تفاوت نانوفت با تزریق چربی

تزریق چربی و تزریق نانوفت در مرحله نخست که خارج کردن چربی است، هیچ فرقی با یک دیگر ندارند و  به صورت یکسان انجام می شوند چون در هر دو روش، به برداشتن چربی از بخشی از بدن پرداخته می شود. 

تفاوت این دو روش را می توان این طور بیان کرد که آماده سازی ماده ای که پزشک قصد تزریق آن را دارد، در این دو روش متفاوت است. یعنی در نانو چربی مایعی که  مقادیر بسیاری از سلول های بنیادی را در خود دارد، تهیه می شود، در حالی که در روش تزریق چربی، سلول های چربی را به جهت زیاد شدن حجم در نواحی مد نظر تزریق می کنند. مشاوره

در حقیقت تحلیل و بررسی فرق این دو روش به این صورت است که، برای ترمیم بافت پوست و جوان سازی از روش نانوفت استفاده می شود در صورتی که برای افزایش حجم و مقادیر کم تری جوان سازی پوست روش تزریق چربی به کار  گرفته می شود. 

ترکیب این دو روش با یک دیگر، موجب دستیابی به نتایج عالی هم در زیاد شدن حجم و هم در جوان سازی پوست و رفع چین و چروک می شود. 

تزریق نانوفت برای جای جوش

اکثر افراد دوست دارند که جای جوش های خود را در مدت زمان کوتاهی درمان کنند، برای این دسته از افراد تزریق نانوفت یک راه حل بسیار عالی محسوب می شود. 

تزریق چربی نانوفت به جهت این که از فاکتور های رشد برخوردار است، سلول های خونی را تحریک می کند. در نهایت این تحریکات، باعث این می شود که عروق خونی و کلاژن  در پوست تولید و ترشح شوند و  در نتیجه جای جوش ها رفع خواهند شد.

روش نانوفت برای مو

کم پشتی و ریزش مو در سنین 20 یا 30 سالگی نیز احتمال دارد که اتفاق بیفتد. اما چون برخی از افراد از جراحی کاشت مو ترس دارند یا به استفاده از این روش تمایلی ندارند، به دنبال یک راه حل ایمن و تاثیر گذار برای بر طرف کردن مشکل خود هستند. تزریق چربی

امروزه روش نانوفت مو یکی از روش های  جدید و ایمن در جهت کنترل ریزش مو و درمان آن محسوب می شود. در حقیقت در این روش برای درمان ریزش مو، چربی مایع شده که دارای غلظت های بالایی از سلول های بنیادی است، رشد بهتر مو ها را تحریک می کند.

مزایای تزریق نانوفت در مقایسه با روش های دیگر

در این بخش به مهم ترین مزیت های تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت نسبت به سایر روش های تزریق چربی می پردازیم:

  1. انتقال دادن سلول های چربی به نواحی از بدن که خاص و بسیار حساس هستند هم چون چین و چروک های صورت، پلک پایین، حفره پلک های فوقانی، اطراف ابرو ها، لب ها، خط های موجود در گردن و استخوان ترقوه 
  2. در این روش جای هیچ گونه زخمی بر روی بدن باقی نخواهد ماند، و از این جهت بسیار زیاد مورد استقبال افراد مختلف هم چون خانم های مدلینگ قرار گرفته است. 
  3. به صورت کلی استفاده از این روش پوست را بهبود می بخشد، بدون این که التهاب و یا کبودی قابل توجه ای برای افراد به وجود آورد. 
  4. تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت در مقایسه با سایر روش ها هم چون میکروفت، به چربی کم تری نیازمند است، به همین جهت افرادی که لاغر هستند نیز می توانند از این روش به راحتی استفاده کنند. 
  5. هم چنین این روش درمانی و زیبایی، احتمال  آسیب دیدگی بافتی و یا  پاره شدن را بسیار کم تر می کند. به همین جهت کبودی و میزان تورم ایجاد شده در این روش تزریق چربی بسیار کم تر است. 
  6. به دلیل این که تزریق با استفاده از سوزن های نازک انجام می شود، نتایج به دست آمده از این روش بسیار طبیعی خواهد بود. 

عوارض تزریق چربی از طریق روش نانوفت

تا اکنون هیچ عوارض خاصی ناشی از انجام این روش دیده و گزارش نشده است به خصوص که این روش از ابزار های تیز و برنده استفاده نمی کند. با وجود این که تزریق چربی روشی غیر جراحی محسوب می شود ولی  بعضی از عوارض جانبی رایج مانند درد، تورم و کبودی بسیار کم، ایجاد قرمزی و بی حسی را در خود دارد. تزریق چربی

نکته قابل توجه ای که وجود دارد این است که بعضی از افراد متقاضی این روش به  آرایشگاه ها و کلینیک های غیر معتبر زیبایی مراجعه می کنند، و افراد غیر ماهر و بی تجربه به استخراج  و تزریق چربی نانوفت برای آن ها  می پردازد؛ و باعث به وجود آوردن عوارض نا خوشایند و برخی اوقات دائمی و جبران نشدنی   مانند موارد زیر برای  افراد متقاضی می شوند:

  1. ایجاد قرمزی و التهاب   پوست و بافت به صورت شدید
  2. انتخاب ناحیه  اشتباه برای تزریق چربی نانوفت
  3. گلوله شدن چربی در مناطق تزریق 
  4. آسیب  دیدگی شدید بافتی به جهت  تجربه بسیار  کم اپراتور یا پزشک 
  5. عدم دست یابی به  نتیجه دلخواه و ایده آل

به طور کلی اگر شما به عنوان فرد متقاضی تزریق چربی به روش نانوفت به انتخاب کردن یک پزشک متخصص و کلینیک معتبر بپردازید، هیچ گونه عوارض  جانبی خاص و جدی برای شما به وجود نمی آید. تنها  عوارض رایجی  که بر اثر فرو رفتن سوزن در پوست آن هم به صورت موقت رخ می دهد، احتمال دارد که متوجه شما شوند.

کاندیدای مناسب برای تزریق نانوفت

این روش به جهت برخورداری از عوارض کم هیچ گونه محدودیتی برای افراد متقاضی به وجود نمی آورد؛ فقط در زمانی که فرد زیبا جو دارای بیماری خاصی است که تزریق چربی به آن موجب شدید شدن بیماری  می شود، نباید از این روش استفاده کند. کاندیدای مناسب برای بهره بردن از روش نانوفت باید از   شرایط زیر برخوردار باشند:

  1. افرادی که دارای سن بین 30 تا 65  سال هستند، کاندیدای مناسبی  برای تزریق چربی محسوب می شوند. 
  2. افرادی که دچار بیماری های مربوط به گردش خون هم چون بیماری های قلبی، فشار خون بالا، مشکلات انعقاد خون و غیره  نیستند؛ و دارای  سلامت کامل و عمومی خوبی هستند. 
  3. زیبا جویان مناسب برای این روش حداقل یک اندام با حجم چربی کافی در بدن دارند. 

مراقبت های قبل و بعد از نانوفت

اگر قصد دارید که از روش نانوفت استفاده نمایید، قبل از انجام آن حتما دوش بگیرید. اگر از داروهایی مانند داروی آسپرین استفاده می کنید، مصرف آن را یک هفته قبل از انجام نانوفت قطع نمایید. 

  1. اگر بیماری خاصی دارید، حتما آن را به پزشک تان اطلاع دهید. یک هفته قبل از تزریق، مصرف الکل و سیگار را قطع کنید. بعد از انجام نانوفت نیز ورزش سنگین نکنید. 

  2. در مواقع خواب تا مدت سه روز سرتان را بالا نگه دارید. بهتر است که بعد از انجام نانوفت مایجات بیشتر بخورید تا اثربخشی آن را بیشتر نمایید. 

  3. تا یک هفته در معرض حرارت یا جای گرم قرار نگیرد.از رفتن به سونا و استخر تا با مدت یک هفته اجتناب کنید. در صورتی که پزشک برای شما دارو تجویز کرده، به طور منظم آن را مصرف کنید تا اثر بخشی روش دو چندان گردد.

نتیجه گیری

همان طور که مطالعه کردید، در این مقاله به همه چیز درباره تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت پرداخته شد، تا شما عزیزان با آگاهی کامل و درست به انجام این روش زیبایی بپردازید و نتایج بسیار خوبی را کسب کنید. 

اگر تمایل دارید که از روش نانوفت برای رفع مشکلات پوستی و سایر موارد استفاده کنید، می توانید به معتبر ترین کلینیک یعنی کلینیک الهام مراجعه کرده و پس از مشاوره با پزشکان متخصص و حاذق آن به انجام این روش بپردازید. این کلینیک به دلیل برخورداری از کادر درمانی مجرب و کیفیت کار عالی و قیمت مناسب، می تواند در کسب نتایج ایده آل به شما عزیزان کمک بسیار خوبی کند. 

چگونگی تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


کسانی که از بی اشتهایی عصبی رنج می برند و یا ورزشکارانی که دارای میزان چربی کم در بدن هستند و از ماهیچه بسیار زیادی برخوردار اند.

به طور معمول برای مشاهده نتایج به دست آمده از تزریق چربی با استفاده از روش نانوفت، باید 4 هفته الی 3 ماه صبر کرد. ولی افراد متقاضی می توانند نتایج اولیه را بلافاصله بعد از انجام تزریق مشاهده کنند.

بخش هایی هم چون شکم، پهلو ها و ران ها اصلی ترین بانک های استخراج چربی در بدن افراد محسوب می شوند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: نانوفت چیست؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone