سابسیژن چیست؟

سابسیژن چیست؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

سابسیژن چیست؟

1744

جای جوش  و یا همان اسکار را می توان با طب سنتی و طب مدرن درمان کرد. ماسک های گیاهی بسیاری وجود  دارد که برای درمان این مشکل مورد استفاده قرار می گیرد و مربوط به دسته طب سنتی و درمان های گیاهی است. در این مقاله قصد داریم که یکی از روش های درمان جای جوش   که سابسیژن نام دارد، را معرفی کنیم. 

سابسیژن

سابسیژن روشی ساده و سرپایی و  بدون هیچ گونه خطری محسوب می شود. که دارای یک مکانیسم متفاوت و اساسی در درمان اسکار های فرورفته هم چون جای جوش، جای بخیه و آبله مرغان است. بهترین درمان برای رفع جای جوش ها و اسکار های آتروفیک یا همان فرو رفته می توان از سابسیژن و آر اف فرکشنال در کنار یک دیگر استفاده کرد. 

در   سابسیژن با استفاده از روش آزاد کردن بافت های همبندی یا بافت های فیبروتیک به درمان جای جوش ها پرداخته می شود. روش سابسیژن از طریق وسیله ای استاندارد که سوزن های خاصی به نام سوزن نوکور دارد، صورت می گیرد. از این روش درمانی برای بر طرف کردن جای جوش یا به اصطلاح دیگر درمان و رفع جوشگاه های عمیق بر اثر آکنه استفاده می شود. 

دلایل فرو رفتگی جای جوش ها

یک عامل مهم که باعث فرو رفتگی در جوشگاه های آکنه می شود، وجود داشتن چسبندگی ها و فیبروز زیر آن ها است که پوست را به سمت درون می کشد و  در نهایت فرو رفتگی ها را ایجاد می کند. 

برای این که فرو رفتگی ها و به درون کشیده شدن های جوش گاه های ناشی از آکنه را بهبود یابند باید از روش بسیار موثر ساب سیژن استفاده کرد. روش ساب سیژن از طریق سوزن های مخصوص به بافت فیبروتیک ورود پیدا می کنند و به بریدن بافت های فیبروتیک به طور افقی می پردازند. 

معرفی روش های انجام سابسیژن پوست صورت

  • روش قدیمی

این روش از طریق سوزن های نوکور  که به نیزه شباهت دارند، انجام می شود. به این صورت که پزشک متخصص این سوزن ها را به بافت های زیر پوست وارد می کند و به صورت متناوب آن ها را حرکت می دهد که این موجب بریدن بافت های فیبروتیک و چسبندگی ها می شود و البته خون ریزی نیز ایجاد می کند. 

درمان ساب سیژن با استفاده از این روش با وجود این که هدف از انجام آن را که بریدن باند های فیبروتیک است را محقق می سازد، اما  به دلیل ایجاد عوارض نا خواسته هم چون به وجود آوردن جوش گاه های تازه که بر اثر ورود خود سوزن نوکور است، 

کبودی بسیار شدید صورت، درد زیاد و گاهی اوقات شدید تر شدن چسبندگی ها و فرو رفتگی ها و هم چنین به وجود آوردن لک ها و تیرگی ها به طور مقاوم، خیلی در بین افراد محبوب و معروف نیست و به صورت متداول نیز از آن استفاده نمی شود. 

  • روش جدید

این روش برای رفع جای جوش ها با استفاده کردن از وسیله ساب سیژن ابداعی انجام می گیرد. که موجب تحولی اساسی و بزرگ در بر طرف کردن جای جوش ها، جای زخم های بزرگ هم چون سالک، چین و چروک های عمیق در صورت مانند خط خنده، خط اخم و غیره، جوان سازی کردن پوست در کسانی دارای پوست مسن و چروک های وسیع هستند، شده است. 

کاندیدای استفاده از روش درمانی ساب سیژن

همان طور که قبلا نیز گفتیم از این روش درمانی برای بر طرف کردن جوش گاه های بسیار عمیق استفاده می گردد، و هر چقدر این جوش گاه ها دارای عمق بیش تر باشند به نسبت نتایج بسیار بهتری حاصل می شود. 

البته نا گفته نماند که  روش درمانی ساب سیژن در بر طرف کردن جوش گاه های سطحی نیز تاثیر گذار است. این روش درمانی برای بیش تر جنس پوست ها تاثیر دارد و مناسب هر نوع پوستی است، ولی پوست هایی که تیره هستند، پس از استفاده از روش درمانی ساب سیژن ممکن است که دچار هیپرپیگما نتاسیون شوند. 

افراد نامناسب برای استفاده از روش درمانی ساب سیژن

  • بیمارانی که دارای   سابقه اسکار هایپرتروفیک یا کلوئید هستند. 

  • افرادی که دچار رتینوئید دهانی سیستمی مثل ترتین ، ایزوترتینوئین هستند.
  • افرادی که   اختلالات خونریزی یا لخته شدن خون (اختلال انعقادی) را دارند.
  • افرادی که دارای عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال هستند. 

انجام درمان هایی همراه با سابسیژن

استفاده از روش درمانی ساب سیژن با تشخیص پزشک متخصص می تواند به همراه سایر موارد درمان ها نیز انجام گیرد، که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • به همراه رتینوئید موضعی
  • از میکرونیدلینگ – درمارولر، درماپن نیز می توان به همراه روش درمانی ساب سیژن استفاده کرد.
  • به همراه اسید لایه برداری (به عنوان مثال 15٪ اسید trichloracetic هر 4 هفته استفاده شود)
  • TCA CROSS
  • درمان با لیزر فراکشنال به همراه روش درمانی ساب سیژن

اقدامات و مراقبت های پیش از انجام جراحی ساب سیژن

  1. حتما شب قبل از انجام دادن ساب سیژن به حمام بروید و دوش بگیرید.
  2. اگر که بیمار دیالیزی، پیوندی و دچار بیماری های خاص هستید، بی شک پیش از انجام دادن این روش درمانی پزشک خود را مطلع کنید.
  3. اگر  هر گونه دارویی را استفاده می کنید و یا به مواد مخدر یا الکل ها اعتیاد دارید، به طور حتم پزشک متخصص خود را در جریان بگذارید.
  4. پیش از انجام جراحی ساب سیژن، حتما صورت خود را با آب و صابون شست و شو دهید و هر گونه چربی، دارو و یا مواد آرایشی که بر روی صورت خود دارید را به طور کلی تمیز کنید. 
  5. در صورتی که از دارو های وارفارین، هپارین و آسپرین استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت نمایید و این دارو ها را 3 روز قبل از انجام ساب سیژن قطع کنید. 
  6.  اگر به بیماری هایی هم چون دیابت، فشار خون، بیماری های خاص یا مزمن مبتلا هستید، دارو های خود را بعد از این که با پزشک متخصص مشورت کردید، طبق روال قبل به استفاده آن ها بپردازید.
  7. در بیمارانی که سابقه تبخال دارند، قرص آسیکلوویر برای پیش گیری تجویز می شود و استفاده از این قرص باید تا هنگامی که ضایعات بهبود می یابند، ادامه دار باشد.
  8. اگر فردی که می خواهد روش درمانی ساب سیژن را انجام دهد، دارای بیماری های عفونی هم چون هپاتیت، ایدز و غیره است، پیش از انجام جراحی باید پزشک خود را مطلع سازد. 
  9. بیمارانی که به آکنه فعال یا همان جوش مبتلا هستند، باید قبل از انجام روش ساب سیژن آکنه های خود را به طور موفقیت آمیز بر طرف کنند. 

اقدامات و مراقبت های پس از انجام دادن ساب سیژن

  1. پس از این که درمان ساب سیژن انجام شد، بیمار تا مدت زمان 24 الی 48 ساعت باید 2 سوراخی که در دو طرف صورت ایجاد شده است را با آب تماس ندهد، و حتما از آنتی بیوتیک بر روی آن ها استفاده نماید. 
  2. کبودی ایجاد شده پس از انجام جراحی روش درمانی ساب سیژن به صورت طبیعی بوده و پس از مدت زمان 8 روز الی 10 روز به طور کامل بهبود می یابد. 
  3. در بعضی اوقات پس از انجام دادن جراحی ساب سیژن باز هم اسکار ها نمایان هستند، این هم به دلیل نیاز بودن به 2 تا 3 جلسه دوره درمانی است. 

تزریق چربی به پشت دست

زمان مورد نیاز برای بهبود یافتن ساب سیژن

بهبودی یافتن به طور سریع پس از انجام جراحی ساب سیژن به نوع پوست وابسته است. ولی به طور معمول:

  • قرمزی و تورمی که پس از انجام دادن جراحی ساب سیژن ایجاد می شود، به مدت زمان 2 الی 3 روز ادامه دار خواهد بود. 
  • درد سریعا پس از انجام روش درمانی از بین می رود.
  • کبودی ایجاد شده نیز طی 2 الی 10 روز به طور کلی بر طرف خواهد شد. 

عوارض جانبی روش درمانی ساب سیژن 

  • به جهت این که خون در نواحی تحت درمان جمع می شود، پوست اطراف این نواحی دچار ورم خواهد شد. 
  • داشتن احساس درد و ناراحتی از عوارض دیگر این جراحی است.
  • ممکن است که ناحیه تحت درمان دچار عفونت شود.
  • پس از انجام این روش درمانی رنگ پوست تغییر می کند و این یکی دیگر از عوارض جانبی آن محسوب می شود.
  • به جهت خون ریزی، هماتوم ایجاد می شود.
  • دچار شدن به زخم های هایپر تروفیک یا زخم های کلوئیدی دیگر عارضه این روش درمانی است.
  • ممکن است که پوست نسبت به این روش درمانی پاسخ نا مطلوبی دهد و یا زخم ها بهبود نیابند. 
  • این احتمال وجود دارد که به عصب یا رگ های خونی صدمه وارد شود. 

تعداد جلسات ساب سیژن  مورد نیاز برای بر طرف کردن جای جوش و اسکار آکنه

همان طور که همه می دانیم پوست هر فردی با دیگری متفاوت است، به همین جهت نمی توان گفت که به طور دقیق   تمامی  افراد چند جلسه برای روش ساب سیژن نیاز دارند. 

تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای این روش درمانی به عواملی هم چون قابلیت کلاژن سازی پوست، نوع فرو رفتگی که به وجود آمده است و اندازه عمق فرو رفتگی وابسته است. ولی برای درمان اسکار هایی که عمق متوسطی دارند، 3 الی 6 جلسه با فاصله زمانی یک ماه نیاز است. 

مزایای ساب سیژن 

  • این روش درمانی برای بر طرف کردن جای جوش ها و آکنه ها به طور تقریبی ارزان است.
  • موثر ترین روش درمان برای رفع فرو رفتگی ها بر اثر آکنه و جوش محسوب می شود و دارای عوارض جانبی کمی است. 
  • این روش درمانی یعنی جراحی ساب سیژن با تزریق بی حسی موضعی صورت می گیرد، و به طور نسبی یک روش درمانی بدون درد است و هم چنین دارای آسیب های چندانی نیز نیست. 
  • همان طور که گفتیم سابسیژن به دلیل مزیت های بسیار زیادی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد برای ترمیم جای جوش، رفع زایده های پوستی، جوانسازی پوست، ترمیم زخم ها و اسکارها و مواردی از این قبیل از روش سابسیژناستفاده می کنند.  اما برای بسیاری از افراد مسئله هزینه بسیار حائز اهمیت است. در ادامه درباره هزینه این روش کلینیکال اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. 

    هزینه سابسیژن

    برای بسیاری از افرادی که قصد انجام یک روش کلینیکال را دارند بحث هزینه بسیار حائز اهمیت است. هزینه سابسیژن بستگی به برخی از فاکتورها دارد. از این رو نمی توان هزینه ثابتی را برای آن درنظر گرفت.

  • اول از همه اینکه باید کلینیک مطمئن و خوبی را پیدا کنید تا این روش به درستی انجام شود. ممکن است با توجه به پوستتان به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید که همین امر می تواند هزینه را برای شما افزایش دهد. 

  • پوست افراد نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. پزشک پوست فرد را بررسی می کند و سپس متناسب با آن تعداد جلسه را تعیین می کند. اگر قصد استفاده از هر روش کلینیکالی را دارید، حتما به یک کلینیک مطمئن مراجعه کنید تا مطمئن شوید که این روش به صورت اصولی انجام می شود و به نتیجه دلخواه تان برسید.

نتیجه گیری

استفاده از این روش درمانی برای بر طرف کردن جای جوش ها بسیار موثر است و اکثر افراد از آن را انجام می دهند. اما قبل از انجام جراحی ساب سیژن باید بهترین و معتبر ترین کلینیک را انتخاب کنید تا از نتایج عالی و ایده آل برخوردار شوید. کلینیک الهام، مرکز زیبایی است که شما می توانید با خیال راحت به آن مراجعه کنید و عمل ساب سیژن را همراه با کیفیت عالی و هزینه مناسب انجام دهید. 

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله، زیرا نتایجی که از این روش درمانی حاصل می شود دائمی است.

برای این که درد به حداقل برسد، از بی حسی موضعی استفاده می شود، و بیش تر بیمارانی که این روش درمانی را انجام داده اند، به خوبی و راحتی درد آن را تحمل کرده اند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: سابسیژن چیست؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone