همه چیز درباره میکرونیدلینگ

همه چیز درباره میکرونیدلینگ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

همه چیز درباره میکرونیدلینگ

1785

به درمان القایی کلاژن سازی، میکرونیدلینگ گفته می شود. یعنی همان ماده ای که در صورت کمبود آن، افراد از مشکلات زیبایی و چین و چروک برخوردار می شوند. 

در این روش درمانی با تحریک کردن کلاژن سازی، به درمان و ترمیم ساختار و کارکرد پوستی که مورد آسیب قرار گرفته و یا تغییر کرده است، پرداخته می شود. به طور عمده از این روش درمانی بر روی صورت استفاده می شود و از هیچ گونه درد و زخمی برخوردار نیست. 

در این مقاله خواهیم گفت که شما می توانید با استفاده از روش میکرونیدلینگ، به درمان بسیاری از مشکلات پوستی خود بپردازید. هم چنین شما را با فواید و به طور کلی همه چیز درباره میکرونیدلینگ آشنا می کنیم. پس تا آخر این مطلب همراه ما بمانید. 

میکرونیدلینگ چیست؟ تاثیرات و فواید آن بر روی پوست

در واقع این روش درمانی کم تهاجمی است و از آن برای درمان و رفع مشکلات پوستی استفاده می گردد و  از راه تولید کلاژن سازی این کار را انجام می دهد. هم چنین به عنوان درمان کردن القای کلاژن سازی نیز معروف است، افرادی که در پی کم کردن ظاهر  آثار  آکنه و نشانه های کشش هستند، می توانند از این روش درمانی کمک بگیرند. 

اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید و مشکلات پوستی ویژه ای دارید، که با استفاده کردن از درمان های خانگی و یا سایر روش های کلینیکی پوست هم چون لایه برداری پوست، از نتایج خوبی برخوردار نشده اید، احتمال دارد که کاندیدای مناسبی برای دریافت این روش درمانی باشید. 

نحوه انجام میکرونیدلینگ 

میکرونیدلینگ کمک بسیاری به تولید کلاژن بیش تر در پوست می کند. پزشک متخصص حدودا یک ساعت پیش از آن که به انجام کار بپردازد، یک بی حسی موضعی را برای کم تر شدن درد مورد استفاده قرار می دهد. به طور تقریبی 30 دقیقه زمان برای فرآیند واقعی میکرونیدلینگ لازم است. 

در طی روند این روش درمانی، پزشک متخصص به ایجاد کردن خراش هایی در زیر پوست با استفاده از یک ابزار خودکار مانند می پردازد. البته این خراش ها آنقدر کوچک هستند که به احتمال زیاد پس از انجام این روند، فرد متقاضی به هیچ وجه متوجه آن نمی شود. 

پزشک متخصص ابزار مورد استفاده در این روش درمانی را به صورت مساوی روی پوست فرد متقاضی به حرکت در می آورد، تا پوست جدید نیز به صورت مساوی و یکسان حرکت کند. لایه برداری پوست

احتمال این وجود دارد که پزشک سرمی را به پوست تزریق کند و یا این که به آرام کردن درمان بپردازد. به طور کلی شما برای انجام دادن این روش درمانی برای رفع مشکلات پوستی باید حداقل دو ساعت در کلینیک حضور پیدا کنید. 

مزایای روش میکرونیدلینگ

  1. این روش درمانی و زیبایی کمک بسیاری به جوان سازی پوست از طریق تحریک روند تولید کلاژن می کند. 
  2. برای درمان آسیب های جزئی در رابطه با آکنه،  زخم های موجود و پیری و چین و چروک بسیار موثر واقع می شود. 
  3. پوست را روشن تر و هم چنین محکم تر می کند. 
  4. برای نقاط حساس پوستی هم چون بینی، گردن، دور چشم و غیره کاربرد بسیاری دارد که بعد از انجام چند جلسه درمان نتایج بسیار خوب و ایده آلی حاصل می شود. 
  5. این روش درمانی نسبت به غلتک های خانگی از تاثیر بسیار زیادی برخوردار است. 
  6. هزینه های مربوط به این روش درمانی برای رفع مشکلات پوستی و به طور کلی جوان سازی پوست، در مقایسه با سایر روش های درمانی و زیبایی بسیار کم تر است. 
  7. افراد با هر نوع پوستی و هر نوع رنگی قادر هستند که از این روش استفاده کنند. 
  8. هم چنین این روش برای بر طرف کردن تیرگی و لکه های موجود در پوست، رفع شدن خط خنده، افزایش استحکام و قوام پوست کاربرد دارد.

جوان سازی پوست

کاربرد های میکرونیدلینگ 

  • جوان سازی پوست

با زیاد شدن سن اندازه ی تولید کلاژن پوست بسیار کم تر می شود و در نتیجه این مسئله باعث افتادگی پوست می شود و چین و چروک ها را به وجود می آورد. افراد با استفاده کردن از این روش درمانی و زیبایی  می توانند میزان تولید کلاژن و الاستین پوست را افزایش دهند. در زمانی که این روش رشته های کلاژن و الاستین  را بازسازی می کند، عمق ها کاهش می یابند  و چین و چروک ها بر طرف خواهند شد. 

  • درمان کردن سوختگی

با زیاد شدن کلاژن سازی، زخم ها و سوختگی  نیز تحریک می شوند و در نتیجه به خوبی و سریع تر بهبود می یابند. 

  • درمان اسکار یا جای زخم و جراحت

در زمان بهبود طبیعی زخم اگر بافت اسکار  تحریک و تخریب شود، بافت طبیعی جایگزین بافت تخریب شده خواهد شد. 

  • درمان استرچ مارک یا ترک های پوستی

پوست  دارای خاصیت کشسانی است و با سپری شدن زمان،  این خاصیت پوست تحلیل خواهد شد و با ایجاد اتفاقاتی هم چون بارداری، چاقی، لاغری و غیره، به پوست افراد فشار بسیاری وارد می شود و با از دست رفتن این حالت پوست، بدن دچار ترک هایی خواهد شد. 

با به کار گرفتن این روش درمانی، می توان به بهبود بسیار زیاد این حالت پوست پرداخت. با بهبود یافتن تراکم اپیدرم و تولید کلاژن بیش تر، ترک های پوستی ایجاد شده کم تر می شوند. 

بر طرف کردن تیرگی و لکه های پوست

  • بر طرف کردن تیرگی و لکه های پوست

این روش با باز سازی کردن  کراتینوسیت ها یا همان سلول های سطحی پوست، به روشن تر کردن لکه ها بسیار کمک می کند.

نکته مهمی که وجود دارد و باید به آن توجه کرد، این  است که از این روش درمانی بیش تر برای صورت استفاده می شود. ولی در بعضی اوقات این احتمال وجود دارد که به جهت درمان علائم کشش در سایر بخش های بدن نیز استفاده گردد. هم چنین یک  مطالعه نشان   داده است که این روش برای بر طرف کردن نقاط و لک ها بر روی ران و نواحی شکم نیز تاثیر دارد. زخم های موجود بر روی سایر بخش های بدن را نیز می توان با استفاده کردن از روش میکرونیدلینگ درمان کرد. ولی همان طور که گفتیم  به طور عمده بر روی صورت این روش درمانی کاربرد دارد.

دانستن نکات مهم پیش از انجام دادن میکرونیدلینگ 

  • ایمنی میکرونیدلینگ

چون میکرونیدلینگ روش کم تهاجمی محسوب می شود و  افراد پس از انجام آن به استراحت نیازی ندارند. این مسئله برای افراد زیادی که در سلامت کامل هستند، یک نوع ایمنی تلقی خواهد شد. 

زنان باردار و افرادی که دارو های خاص آکنه را مورد استفاده قرار می دهند، این روش درمانی برای آن ها ایمنی لازم را ندارد. 

چندین روز پس از انجام این روش درمانی، دچار قرمزی و سوزش کم خواهید شد. 

  • آسانی روش میکرونیدلینگ

زمان مورد نیاز برای انجام این روش درمانی و زیبایی به طور کلی 2 ساعت است. افراد متقاضی این روش باید برای انجام آن به یک پزشک متخصص پوست، جراح پلاستیک و یا جراح زیبایی مراجعه کنند. هم چنین افراد برای به دست آوردن بهترین و عالی ترین نتیجه احتمالا به حداقل چهار جلسه نیاز دارند. 

آماده سازی برای میکرونیدلینگ 

  1. پیش انجام دادن  این روش درمانی، با پزشک متخصص خود در رابطه با روش هایی که می توانید آماده شوید، به گفت و گو بپردازید. تا عالی ترین نتیجه ممکن را به دست آورید. 
  2. پیش از استفاده  این روش درمانی، پوست تحت درمان را  تمیز کنید و اجازه ندهید که هیچ  گونه آثاری از کرم، لوسیون و مواد آرایشی بر روی آن بماند. 
  3. اگر که دارو های خاصی را مصرف می کنید و یا دارای هر گونه بیماری و  ضایعه ی پوستی هستید، حتما  این ها را با پزشک خود در میان بگذارید.
  4. اگر پیش از انجام دادن این روش درمانی، از سایر روش ها در جهت جوان سازی پوست استفاده کرده اید، حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. 
  5. احتمال این وجود دارد که شما به استفاده از بعضی دارو ها هم چون ایبوپروفن بپردازید، هم چنین این احتمال وجود دارد،  پزشک متخصص توصیه کند که از مصرف کرم ویتامین C خود داری کنید. با انجام دادن این کار، احتمالا خطرات ناشی از عوارض را کم تر می کنید.

میکرونیدلینگ

مراقبت های پس از انجام روش میکرونیدلینگ 

  • استفاده کردن از کرم های توصیه شده را هرگز فراموش نکنید.
  • از مصرف کرم های محرک و لایه بردار جدا خودداری کنید. 
  • به مصرف ماسک های ویتامینه یا کرم های مرطوب کننده بپردازید. 
  • به  مدت زمان 3 روز به هیچ عنوان کرم های آرایشی را مورد استفاده قرار ندهید. 
  • کرم های ترمیم کننده پوست مصرف نمایید.
  • به استفاده از کمپرس آب سرد و ماسک های خنک کننده بپردازید. 
  • پس از گذشت 24 ساعت حمام کنید. 
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید و کرم های ضد آفتاب قوی و مناسب را مصرف کنید. 
  • به دلیل وجود منافذ باز در صورت، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد. پس  به کندن  پوسته ها   بر روی پوست نپردازید، و خراش بر روی آن ایجاد نکنید. 

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

این روش دارای درد و سوزش بسیار کمی است و می توان آن را تحمل کرد. البته پزشک متخصص پیش از انجام این روش، کرم های بی حس کننده را برای فرد متقاضی مورد استفاده قرار می دهد، تا هیچ گونه دردی در طول درمان حس نشود و یا درد احتمالی کاهش یابد. 

روش درمانی میکرونیدلینگ از چه عوارضی برخوردار است؟

این روش درمانی و زیبایی نیز  همانند تمامی روش های دیگر زیبایی دارای ریسک و خطراتی است. رایج ترین عارضه جانبی آن که می توان گفت، دچار شدن به خارش خفیف در پوست بلافاصله پس از انجام این روش است. البته احتمال دارد که قرمزی نیز برای چند روزی ایجاد شود. 

اما اگر دچار علائم جدی تر هم چون خون ریزی، کبودی، عفونت و پیلینگ شدید، سریعا به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. 

استفاده از روش میکرونیدلینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که دارای شرایط زیر هستند، کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش درمانی نیستند:

  1. افراد حامله
  2. افرادی که دارای بیماری های پوستی خاص هم چون اگزما یا پسوریازیس هستند. 
  3. افراد دارای زخم های باز
  4. کسانی که به تازگی پرتو درمانی داشته اند.
  5. افراد با سابقه زخم های پوستی

نتیجه گیری

به طور کلی همه افراد دوست دار زیبایی هستند، و تمایل دارند همیشه از پوستی جوان و سالم برخوردار باشند و به دنبال روش های جوان سازی پوست هستند. با استفاده از روش درمانی میکرونیدلینگ افراد می توانند مشکلات پوستی خود را به راحتی بر طرف کنند و از نتایج بسیار خوب این روش بهره مند شوند،  البته دست یابی به چنین نتایجی با مراجعه کردن  به کلینیک های معتبر هم چون کلینیک الهام محقق خواهد شد. 

https://clinicelham.com/licensehttps://clinicelham.com/license
میکرونیدلینگ https://clinicelham.com/license
 https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: همه چیز درباره میکرونیدلینگ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone