روش PRP و میکرونیدلینگ

روش PRP و میکرونیدلینگ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

روش PRP و میکرونیدلینگ

3139

پوست یک عضو بسیار مهم در بدن است که  سلامت و شادابی آن در زیبایی همه افراد  تاثیر بسیاری دارد. همواره همه افراد می کوشند تا جایی که ممکن است پوست خود را با استفاده از روش های گوناگون جوان نگه دارند. 

زیرا  به طور طبیعی با افزایش سن پوست دارای چین و چروک و خطوط می شود و علاوه بر این، علت های بسیار دیگری هم چون بیماری ها و غیره  نیز وجود دارد که سلامت پوست را به خطر می اندازد. 

به همین جهت  در حال حاضر  روش های جوان سازی بسیاری به وجود آمده است که می تواند در بر طرف کردن مشکلات پوستی بسیار تاثیر  بگذارد. ما در این مطلب قصد داریم که شما عزیزان را با دو  روش جوان سازی پوست یعنی پی ار پی و میکرونیدلینگ آشنا کنیم. پس اگر می خواهید از آن ها استفاده کنید، بهتر است که تا آخر این مطلب همراه بمانید و از اطلاعات بسیار خوبی برخوردار شوید.

روش PRP  

پلاسمای غنی از پلاکت یا همان PRP  به ماده ای گفته می شود، که به  بافت آسیب دیده پوست تزریق می کنند  و سلول های بدن را بهبود می بخشد. در هنگامی که این ماده را به پوست سر تزریق کنند، مو ها بهتر رشد خواهند کرد و علاوه بر این از ریزش مو  به اندازه زیاد نیز جلو گیری می شود. 

پلاسما یکی از اجزای خون انسان محسوب می شود و دارای فاکتور های خاص و یا پروتئین هایی است که کمک بسیار زیادی در لخته شدن خون می کنند. محققان پلاسما را از خون انسان جدا می کنند و روی آن متمرکز می شوند و در نهایت از این طریق  به تولید PRP  می پردازند.

زیرا فاکتورهای رشد بافت ها در پلاسمای تزریق شده قرار دارند و آماده هستند، در نتیجه بافت های بدن را به سرعت بهبود می بخشند. به طور معمول برای موثر بودن هر چه بیش تر، ترکیب این روش با بعضی روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال می توان  روش   پی ار پی و روش میکرونیدلینگ را با یک دیگر و یا پی آر پی پس از کاشت مو را به کار گرفت. 

با وجود این که روش درمانی پی آر پی به صورت قطعی ثابت نشده است، 

ولی اکثر افراد به ویژه ورزشکاران برای بر طرف کردن آسیب های خود از آن استفاده می کنند. طبق تحقیقات انجام شده درسال  2014  تزریق   پی آر پی در درمان آلوپسی آندروژنیک  که با عنوان الگوی طاسی مردانه شناخته می شود، بسیار موثر است. احتمال دارد  در هنگامی که از تزریق پی ار پی به جهت بر طرف کردن ریزش مو و سرعت بخشیدن به رشد مو ها استفاده می کنید، تفاوت بسیاری بعد از انجام این روش نمایان نشود؛ با این وجود پس از گذشت چندین هفته و یا چندین ماه، از نتایج عالی برخوردار می شوید. 

روش میکرونیدلینگ

این روش  کم تهاجم زیبایی، مشکلات پوستی ایجاد شده در افراد را از راه کلاژن سازی و تولید آن بر طرف می کند. روش میکرونیدلینگ در درمان جای آکنه، بخیه، اسکار و علائم کشش پوست بسیار موثر است و هم چنین با استفاده از این روش افراد می توانند چین و چروک های موجود در پوست خود را بر طرف سازند. به طور معمول یک الی نیم ساعت قبل از آن که این روش انجام شود، 

از بی حسی موضعی استفاده می گردد و تمام روند درمان حدودا نیم ساعت به طول می انجامد. این روش درمانی هیچ گونه درد و عوارض جانبی بسیار  شدید ندارد و به  دوران مراقبتی و نقاهت بسیار کوتاهی نیازمند است، ولی  عوارض بسیار کمی هم چون قرمزی و تحریک پوست به صورت جزئی را شامل می شود که البته تنها در چند روز اول پس از انجام  میکرونیدلینگ، این عوارض وجود دارند و بعد از سپری شدن آن روز ها، رفع خواهند شد. 

از این روش جوان سازی علاوه بر درمان  مشکلات ظاهری می توان برای سفت شدن و هم چنین روشن شدن رنگ پوست نیز استفاده کرد. نتایج به دست آمده از انجام این روش زیبایی نهایتا پس از گذشت دو هفته قابل مشاهده است. البته این احتمال وجود دارد که برای حفظ نتایج کسب شده و کامل شدن درمان چند جلسه دیگر نیز درمان را ادامه دهید.

میکرونیدلینگ و PRP  

همان طور که گفتیم  روش جوان سازی میکرونیدلینگ برای بر طرف کردن لکه های  پوستی، چین و چروک ها و جای زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. و هنگامی که هم زمان از  پی آر پی استفاده شود، احتمال دارد کمک کند که سریع تر نتایج ایده آل به دست آید و هم چنین آن ها را تقویت کند. 

با وجود این که روش میکرونیدلینگ در درمان مشکلات پوستی در ناحیه های دیگر بدن موثر است، ولی در هنگام استفاده از آن به همرا پی آر پی،  تنها می توان بر روی رفع مشکلات صورت تمرکز کرد. اکثر بیماران می توانند از روش میکرونیدلینگ و پی آر پی با یک دیگر استفاده کنند، و موارد بسیار کمی وجود دارد که افراد  را از انجام آن ها منع می کند، از جمله این موارد در زیر اشاره شده است:

  • افرادی که باردار هستند، نباید از این دو روش استفاده کنند.
  • اگر دارای آکنه فعال هستید، انجام این روش ها زخم های جدید را به وجود می آورد.
  • افرادی که از شرایط پوستی خاصی هم چون اگزمای صورت یا روزاسه برخوردار هستند. 
  • اگر در 12 ماهه گذشته، پوست شما در معرض تابش اشعه قرار گرفته است، از این روش ها به هیچ وجه استفاده نکنید. 
  • افرادی که به تازگی از Accutane  استفاده کرده اند، قادر به انجام میکرونیدلینگ و پی آر پی نیستند. 

نحوه انجام میکرونیدلینگ و پی آر پی

میکرونیدلینگ روش آرایشی محسوب می شود، که در وهله اول نشانه های پیری را به حداقل می رساند. در یک جلسه استاندارد میکرونیدلینگ با استفاده از یک غلتک یا دستگاه ویژه ای که از سوزن برخوردار است،  

به تحریک پوست و شبیه سازی تولید کلاژن جدید پرداخته می شود؛ به همین جهت این روش زیبایی را به عنوان درمان القایی کلاژن یا القای کلاژن از طریق پوست می شناسند. روش پی آر پی چه به صورت تزر یق و یا چه به شکل موضعی می تواند به جلسه درمان اضافه شود و هم چنین هزینه ای اضافی نیز به هزینه جلسه افزوده می شود؛ این ترکیب و همراهی احتمال دارد سریع تر بهبودی را حاصل کند و مدت زمان عوارضی هم چون قرمزی و تورم پس از انجام میکرونیدلینگ را کاهش دهد. 

روش انجام پی آر پی دارای دو مرحله است: با توجه به نواحی تحت درمان، میکرونیدلینگ تقریبا به 30 دقیقه زمان نیاز دارد؛ در طی این مدت زمان هنگامی که بی حسی در صورت شما قرار دارد، پزشک متخصص به چرخاندن یک غلتک درما یا با استفاده از هر وسیله ای که مورد تایید FDA  است بر روی مناطق مد نظر صورت شما، می پردازد.

تزریق چربی به پشت دست

 به طور معمول از بازوی شما یک سرنگ خون می گیرند و داخل سانتریفیوژ  قرار داده می شود تا پلاسمای غنی از پلاکت را از اجزای دیگر خون جدا کند.  از محلول پی آر پی معمولا بعد از انجام روش میکرونیدلینگ استفاده می گردد و با استفاده از آن نواحی تحت درمان ماساژ  داده می شود؛ چون انجام میکرونیدلینگ منافذ کوچک کنترل شده در پوست را به وجود می آورد و نفوذ پی آر پی را فراهم می کند. 

نکات و مراقبت های پیش و پس از انجام میکرونیدلینگ و پی آر پی

پزشک متخصص طبق شرایط  فیزیکی و وضعیت سلامتی، توصیه های خاصی را در رابطه با نحوه آماده سازی برای انجام این درمان،   در اختیار  هریک از افراد متقاضی قرار می دهد. این دستور العمل ها و توصیه ها را می توان به صورت موارد زیر بیان کرد:

  • چندین هفته پیش از انجام این روش ها، به هیچ وجه در معرض نور خورشید به طور مستقیم و بیش از اندازه قرار نگیرید. 
  • در روز های پایانی باقی مانده به شروع جلسه درمان، نوشیدن مقدار زیاد آب را فراموش نکنید.
  • در روزی که برای جلسه درمانی به کلینیک مراجعه می کنید، یک همراه نیز با خود ببرید تا شما را پس از اتمام درمان به خانه برساند. البته این به شرایط هر فرد بستگی دارد و احتمال دارد که نیاز نباشد. 
  • پیش از وارد شدن به اتاق درمان، به طور کامل صورت خود را تمیز نمایید. حتی در صورت نداشتن آرایش  از مصرف مرطوب کننده نیز خودداری کنید. 

بعد از تمام شدن مراحل درمان، پزشک متخصص احتمال دارد که سرم و یا پماد را  برای کاهش قرمزی مورد استفاده قرار دهد. هم چنین برای این که پوست سریع تر بهبود یابد، به تجویز یک محصول بپردازد. 

اگر بعد از گذشت چند دقیقه از واکنش های نا مطلوبی برخوردار شدید، می توانید سریعا به خانه بر گردید. حداقل تا مدت زمان یک هفته، باید از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب به طور مستقیم خودداری کنید و از  سایر درمان ها نیز بر روی پوست خود استفاده نکنید. 

به آسانی و آرامی روزانه یک بار به تمیز کردن پوست خود بپردازید و اگر نیاز بود می توانید  آن را مرطوب نمایید؛ اگر دوست داشتید  که قرمزی ناشی از درمان را کاهش دهید، می توانید  فونداسیون یا پودر سبک مورد استفاده قرار دهید.  

نتیجه گیری

استفاده از روش میکرونیدلینگ  و پی آر پی با یک دیگر می تواند تاثیرات بسیار خوبی در درمان مشکلات پوستی بگذارد، و هم چنیین   بهبود درمان را سریع تر کند. شما می توانید با مراجعه کردن به کلینیک الهام از هر دوی این روش ها به طور هم زمان و با یک دیگر بهره ببرید، این کلینیک دارای کادر درمانی حاذق و پزشکان بسیار با تجربه است، که می تواند در کسب نتایج عالی و دلخواه بسیار به شما کمک کند. 

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله، اگر مدت زمان کافی بعد از انجام تزریق فیلر بگذرد، قادر هستید که از این روش جوان سازی پوست استفاده کنید. بیش تر پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می کنند، که حداقل 3 هفته پس از تزریق فیلر صبر کنید و بعد از آن به انجام میکرونیدلینگ بپردازید.

با انجام تنها یک جلسه درمان، متوجه بهبودی می شوید، ولی اگر می خواهید نتایج مطلوب تری را کسب کنید، باید از 2 الی 3 جلسه درمان با فواصل زمانی 6 الی 8 هفته استفاده نمایید. البته احتمال دارد بعضی از بیماران تنها با استفاده از یک جلسه، کاملا بهبود یابند و به جلسات دیگری نیاز ندارند. به طور معمول نتایج تا مدت زمان 6 الی 9 ماه ماندگار هستند و البته این نتایج با توجه به روند پیری متفاوت هستند. پیشنهاد می شود که اگر می خواهید نتایج به دست آمده را حفظ کنید و به طور مکرر به جوان سازی بپردازید، هر ساله یک بار درمان را انجام دهید.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: روش PRP و میکرونیدلینگ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone