آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟

آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟

3272

یکی از مهم ترین نکات زیبایی برای هر شخص داشتن موهای پرپشت است. از این رو بسیاری از افراد که دارای موهای کم پشت هستند، به دنبال راهی برای رسیدن به این هدف می باشند.  اسکالپ سر که نام دیگر آن هاشور زدن بروی پوست سر است، یک روش جدید به حساب می آید که با کمک آن می توان کم پوشتی موها را برطرف نمود. در ادامه درباره اسکالپ سر اطلاعات بیشتری در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می دهیم.

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر در واقع همان هاشور زدن سر است که در آن فردی که دچار کم مویی یا گاها طاسی سر است می تواند با کمک این دستگاه هاشورهایی را در منطقه کم تراکم سر ایجاد نماید. اسکالپ سر با دستگاه پیشرفته ای به نام sut انجام می شود. در این دستگاه از سوزن هایی نونایی بهره گرفته شده تا بتواند خطوطی دقیقا به اندازه مو را در منطقه مورد نظر ایجاد نمایند. از این روش برای پر تراکم نشان دادن نقاط کم پشت و طاس سر استفاده می گردد. افرادی که دچار طاسی سر هستند ، چه خانم ها و چه آقایان می توانند از این روش استفاده کنند.

روش انجام اسکالپ سر

اسکالپ ر به نوعی روشی برای شبیه سازی مو در مناطق کم تراکم و طاس است. همان طور که قبلا گفتیم در این روش از دستگاه پیشرفته ای استفاده می شود که با کمک آن قسمت مورد نظر بررسی شده و رنگ دانه هایی که سازگار با بدن هستند در سطح ترین بخش پوست تزریق می گردند. این کار به صورت کامل حرفه ای و با کمک سوزن نانومتری  صورت می گیرد. نتیجه نهایی این کار این است که منطقه کم پشت به صورت پرتراکم دیده می شود. توجه داشته باشید که این روش با کاشت مو فرق دارد زیرا در این روش اصلا مویی وجود ندارد و فقط هاشور است. به خاطر داشته باشید که این روش از نظر هزینه بسیار ارزان تر از کاشت مو می باشد.  

اسکالپ سر از محبوب ترین روش ها بین زیبادوستدان

افراد زیادی از این روش برای پرتراکم نشان دادن موها استفاده می کنند. این روش توانست ظرف مدت زمان کوتاهی طرافداران زیادی پیدا کند. دلایل گوناگونی وجود دارد که چرا برخی از افراد از این روش استفاده می کنند. اما شاید مهم ترین دلیل استفاده از این روش این باشد که در مقایسه با سایر روش ها ساده است و می تواند فرد را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برساند.

 با اینکه این روزها فناوری های بسیار پیشرفته ای برای کاشت مو وجود دارد، اما هنوز هم کاشت مو برای همه افراد مناسب نیست و برخی توان پرداخت هزینه های آن را ندارند. از این رو این افراد می توانند از روش اسکالپ سر برای پر نشان دادن مو استفاده نمایند. اما شاید بخواهید درباره مزیت های اسکالپ سر بدانید که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم. 

مزیت های اسکالپ سر 

اسکالپ سر یک روش کم هزینه برای پرتراکم نشان دادن مو در مناطق کم تراکم است. از جمله مهم ترین مزیت های این روش می توان به پایین بودن قیمت آن، دوره درمان کوتاه، عدن ایجاد زخم روی پوست سر و امکان ترمیم مجدد آن اشاره کرد. 

اسکالپ سر همان تتو است

بسیاری از افراد تصور می کنند که اسکالپ سر مانند تتو است. این تصور کاملا اشتباه است. اسکالپ یک روش نوین است که با کمک فناوری های جدید و سوزن های نانوایی می تواند به قطرهای نانویی تارهای مو را روی سر ایجاد نماید. 

ماندگاری اسکالپ سر

ماندگاری این روش بین 4 تا 6 ماه است و این امکان برای افراد وجود دراد که درصورت عدم رضایتشان آن را ترمیم یا به طور کامل پاک نمایند. از این رو می توان گفت اسکاپ سر در مقایسه با تتو بسیار کم عارضه است. 

همچنین برخی از مطالعات نشان داده اند که در این روش سوزن های میکرونانومتری به لایه اپیدرم پوست نفوذ می کنند و باعث تحریک رشد مو در این مناطق می گردند. این احتمال در افرادی که دارای فولیکول های مو سالم هستند دو چندان می باشد. 

اسکالپ سر با توجه به اینکه در کجا و برای چه هدفی استفاده می گردد، مزیت های دیگری نیز دارد. برای مثال، برخی از افراد دارای بخیه یا شکستگی در بخشی از سرشان هستند.   این افراد می توانند برای پوشش دادن این مناطق از روش اسکالپ سر استفاده نمایند. 

آیا اسکالپ سر برای پیازهای مو خطرناک است

بهتر است بدانید که سوزن هایی که در این روش استفاده می شوند، به لایه نخست پوست نفوذ می نماید و هیچ گونه آسیبی به ریشه و پیاز مو نمی رساند. از این رو، نگران نباشید، این روش ایمن است. با توجه به اینکه رنگدانه های مورد استفاده در این روش کاملا گیاهی هستند، پس نگرانی از این بابت هم وجود ندارد. همچنین با توجه به اینکه سوزن های مورد استفاده در این روش کاملا استریل هستند، خطر بیماری عفونی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند، بنابراین ایمنی در این روش بسیار بالا است. 

معایب اسکالپ سر

به طور کلی، هر روشی در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز میباشد. روش اسکالپ سر نیز مانند سایر روش ها کاستی هایی دارد که در این بخش به آن می پردازیم. 

مهم ترین عارضه ای که ممکن است بعد از انجام اسکالپ سر ایجاد گردد، خارش است. از این رو، بهتر است که این کار در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. ابتدا باید بررسی شود که فرد نسبت به رنگ دانه هایی حساسیت ندارد. استفاده از مواد بی کیفیت باعث می شود که فرد دچار واکنش های آلرژتیک گردد. در کل، عوارض ناشی از اسکالپ سر می تواند شامل  موقتی بودن این روش، احتمال بالا رفتن شوره سر تا مدت یک هفته بعد از آن، کمرنگ بودن اسکالپ در اثر تابش شدید خورشید و موقتی بودن این روش اشاره نمود.   اما به طور کلی، عوارض ناشی از اسکالپ سر زودگذر است و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. 

قیمت میکرو اسکالپ سر

برای بسیاری از افرادی که قصد دارند کارهای زیبایی انجام دهند، مسئله قیمت بسیار اهمیت دارد. میکرو اسکالپ سر نیز مانند سایر کارهای پزشکی با توجه به مواد مورد استفاده، حرفه بودن پزشک و مواردی از این قبیل هزینه های متفاوتی دارد. اما برای افرادی که می خواهند بهترین نتیجه را بگیرند، انتخاب کلینیک مناسب بسیار حائز اهمیت است. زیرا این روزها بسیاری در مراکز غیر تخصصی اینکار را انجام میدهد که می تواند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد. اما به طور کلی، در مقایسه با کاشت مو این روش بسیار کم هزینه است. 

افراد مناسب برای اسکالپ مو

این عیوب عمدتا برای رفع مشکلات ظاهری در قسمت های کم پشت سر مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، بیشتر افراد در هر سن و هر جنسیتی می توانند از این روش برای پر کردن موهای خود استفاده نمایند. خانم ها از این روش برای پر کردن فرق سر، قسمت شقیقه و پشت گوش ها استفاده می نمایند. این روش توانست ظرف مدت بسیار کوتاهی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد. با کمک این روش می توان مشکلاتی نظیر ریزش سکه‌ای مو، جای زخم و اسکار و بخش های کم پشت را ترمیم نمود. 

اسکالپ مو و ریزش موهای سر 

برای بسیاری از افراد این مسئله حائز اهمیت که آیا اسکالپ مو می تواند منجر به ریزش مو گردد. برای این منظور ابتدا نیاز است که به لایه های گوناگون پوست آشنا گردید. پوست دارای سه لایه سطحی، درم که همان لایه میانی است و لایه زیرین می شود. این سه لاسه از سطحی ترین تا عمیق ترین بخش های پوست را تشکیل می دهند.

عمدتا ریشه مو در بخش هیپودرم به وجود می آید. اما تزریق رنگدانه در سطح ترین بخش پوست صورت می گیرد. از این رو، این روش هیچ گونه اثری روی ریزش مو ندارد. حتی این روش می تواند لایه ای از پوست را تحریک کند تا گردش مواد مغذی در آن بهتر گردد و ممکن است موها در آن منطقه بهتر رشد نمایند. 

اسکالپ مو و درد 

برای بسیاری از افرادی که می خواهند اسکالپ مو انجام دهند این سوال پیش می آید که آیا این روش دردناکی است؟ طبیعی است که وقتی در هر جایی از بدن سوزن وارد شود فرد به دلیل وجود گیرنده های عصبی کمی احساس درد می کند. اما نگران نباشید قبل از اینکه اسکالپ مو را انجام دهید، سر شما را با استفاده از مواد خاصی، بی حس می کنند. از این رو در طول این مدت شما به هیچ عنوان احساس درد نخواهید کرد، پس از این بابت استرسی وجود ندارد.  

اقدامات لازم قبل از انجام اسکالپ سر 

قبل از انجام هر اقدام زیبایی، باید یک سری موارد را انجام دهید تا نتیجه بهتری حاص شود. 

  • نکته اول این است که حتما اسکالپ سر را در یک کلینیک معتبر و زیر پزشک متخصص انجام دهید تا عوارض ناشی از آن را به حداقل برسانید. حداقل یک هفته قبل از انجام اسکالپ سر، از مواد مخدر استفاده نکنید. 
  • یک هفته قبل از انجام این عمل، از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید. 
  • خانم هایی که در دوران قاعدگی خودشان هستند، بهتر است این عمل را قبل یا بعد از این دوره انجام دهند.
  • همچنین قبل از انجام اسکالپ سر از مصرف داروهای هورمونی و داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید. 

اقدامات لازم بعد از اسکالپ سر 

برای اینکه کارآمدی این روش را دو چندان نمایید، باید یک سری از اقدامات بعد از اسکالپ سر انجام دهید. این اقدامات تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار شما دارند. در اینجا به برخی از این اقدامات اشاره می نماییم. 

  1. تا سه روز بعد از انجام اسکالپ سر از شستن سرتان اجتناب کنید. 
  2. که دو مدت دو هفته بعد از انجام اسکالپ سر به استخر یا سونا نروید.  
  3. تا مدت سه هفته از رنگ کردن موها خودداری نمایید. 
  4. برای شستن موها از آب ولرم استفاده کنید. 
  5. در صورتی که پزشک داروی موضعی را برایتان تجویز می کند، آن را به موقع مصرف نمایید. 

نتیجه گیری

اسکالپ سر (SMP) یک راه حل دائمی برای ریزش مو در نظر گرفته می شود. این درمان می تواند ظاهر موهای ضخیم تری را در افرادی ایجاد کند که دارای موارد زیر هستند:

  • آلوپسی آره آتا، یک بیماری خود ایمنی که باعث ریزش مو می شود.
  • ریزش مو مرتبط با شیمی درمانی
  • ریزش مو در زنان
  • شرایط هورمونی که باعث ریزش مو می شود، از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک 
  • طاسی با الگوی مردانه، عقب رفتن خط مو یا طاسی در تاج سر
  • موهای نازک طوریکه پوست سر ظاهر می شود
  • جای زخم یا لکه های مادرزادی روی پوست سر

 اسکالپ سر باعث رشد مو یا تغییر رشد طبیعی موهای شما نمی شود، همچنین نیز این یک روش درمانی برای ریزش مو محسوب نمی شود. همچنین باعث ریزش مو یا آسیب به فولیکول های موی موجود نمی شود. اسکالپ پوست سر راهی است برای اینکه به نظر برسد موهای پرتر و پرپشت‌تری دارید.

امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد. کلینیک الهام یکی از برترین کلینیک های زیبایی سطح شهر تهران است، که با ارائه خدماتی نوین و با کیفیت در خدمت شما هموطنان عزیز می باشد.

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


نوع پوست هر کس کمی متفاوت است، اما معمولا 24 تا 72 ساعت زمان بر است. حتما دستورالعمل های پس از درمان را رعایت کنید.

زمان درمان به طور کلی بسته به وضعیت پوست سر و ناحیه ای که نیاز به پوشش دارد، بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

این موضوع در یک فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است. متخصصین می توانند از روش اسکالپ برای ایجاد ظاهری پر از موهای تراشیده شده استفاده کنند و همچنین می توان از این درمان برای افزایش تراکم موهای نازک استفاده کرد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone