چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

1774

 یکی از بزرگترین دغدغه هایی که افراد در طول زندگی خود با آن روبرو هستند، زیبایی ظاهری در صورت و اندام است. پوست مهمترین عاملی است که  تاثیر زیادی در زیبایی  یک فرد خواهد داشت. 

امروزه عوامل مختلفی از قبیل  سوراخ شدن لایه اوزون و در نتیجه تشعشع های فرابنفش در کنار عوامل ارثی و  بیماری های دیگر باعث بروز چین و چروک در پوست شده اند و همین عامل زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و همواره مردم به دنبال آن هستند، تا پوست شاداب و صافی داشته باشند. 

در این مطلب به بررسی  چگونه میتوان پوست صاف داشته باشیم خواهیم پرداخت،  در ادامه با کلینیک تخصصی پوست و مو  الهام همراه باشید.

روش های پاکسازی پوست 

  • آب

 آب مایع حیاتی است که بیشتر وزن انسان  از آب تشکیل شده است. سلولهای پوستی موجود در بدن شما به علت های گوناگونی ممکن است دچار آسیب  شوند که در نتیجه آن ها به طور کامل از بین خواهند رفت. 

یکی از علت‌های اصلی آسیب های پوستی کمبود آب مناسب در بدن است. پس همواره توصیه می شود در روز 6  الی 8 لیوان آب را به طور پیوسته مصرف کنید و حتی زمان هایی که در بیرون حضور دارید یک بطری آب به همراه داشته باشید، 

تا هنگام تشنگی آن را بنوشید. زمانی که آب در بدن شما به میزان کافی وجود داشته باشد  به سطح زیر پوست وارد خواهد شد و در نتیجه سلول های موجود زیر پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ادامه فعالیت آن ها خواهد شد. 

پس اگر به دنبال این سوال هستید که چگونه پوست صاف داشته باشیم، باید مصرف آب را در صدر فهرست کارهای روزانه خود قرار دهید. چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

  • پاکیزگی

 شما در طول روز دستان خود را برروی وسایل مختلفی قرار میدهید، که  بر روی هر شی باکتری و قارچ های فراوان وجود دارد. پس زمانی که ناخودآگاه دستان را بر روی صورت قرار می دهید، 

این باکتری ها  به سطح زیرین پوست نفوذ کرده و در نتیجه باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی برای شما خواهند شد. 

از سوی دیگر همواره میزان مشخصی از رطوبت بر روی پوست قرار دارد و هنگامی که شما در بر روی بالش صورت خود را قرار می دهید روکش بالش میزان زیادی از این رطوبت را به سوی خود جذب می‌کند و باعث به وجود آمدن ناحیه باکتریایی خواهد شد و در این مواقع بهتر است روکش بالش و یا پتو را هر چند روز یک بار شستشو دهید. 

پس اگر به دنبال این هستید که چگونه پوست صاف داشته باشید، بهتر است به پاکیزگی اهمیت ویژه دهید و به طور مرتب پوست صورت و بدن خود را شستشو داده  و  به سبک صحیح زندگی پایبند باشید. 

  • خوردن میوه ها و سبزیجات

 اگر به دنبال پوست صاف هستید باید میزان مایع های موجود در بدن شما در سطح بالایی قرار داشته باشد. پرتقال، هندوانه، نارگیل از جمله میوه‌هایی به شمار می روند که مقدار زیادی آب را در خود جای داده اند. 

همچنین میوه ها دارای ویتامین های ضروری بدن هستند که تأثیر بسیار زیادی در از بین بردن چین و چروک و به وجود آوردن پوست صاف  خواهند داشت. 

اکثر افرادی که به دنبال پوست صاف هستند و رژیم غذایی از میوه ها و سبزیجات را در  برنامه روزانه خود گنجانده اند و همین عامل باعث شده تا آنها از پوست جوان و صافی برخوردار باشند. 

  • جوان سازی پوست

از جمله مواردی که  امروزه برای داشتن پوست صاف مورد استفاده قرار می گیرد، لایه برداری است. اگر نگاه میکروسکوپی به سطح پوست داشته باشیم، متوجه تعداد کثیری از سلول های مرده در کنار ذره‌های آلودگی، باکتری، قارچ و دیگر رسوبات بر روی پوست خواهیم بود. 

این عوامل  که سلامت پوست را  تهدید می کند با شستشوی معمولی از بین نخواهد رفت. از این رو بهتر است موارد دیگر را برای انجام امور مدنظر قرار دهید. 

لایه بردارها  سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف هستند که اگر آن را بر روی سطح پوست قرار دهید، این مواد به راحتی وارد لایه ها زیرین پوست خواهند شد و در نتیجه به کمک سلول‌های زنده خواهند رفت و چرخه سلولی افزایش پیدا می‌کند.  

لایه بردارها دارای خصوصیت های مختلفی هستند و در ابتدا بهتر است مشکل پوستی شما مشخص شده تا عملیات لایه برداری تاثیر بسیار زیادی در صافی پوست شما داشته باشد. 

برای انجام لایه برداری بهتر است با پزشکان متخصص مشورت کنید چرا که در ساختار برخی از آنها از مواد شیمیایی بسیار تند استفاده شده که می‌تواند سلامت پوست را به خطر بیاندازد. 

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

  • عوامل جوی

 سبک غلط زندگی انسان ها و آلودگی های شهری باعث شده، تا لایه اوزون سوراخ شود و در نتیجه   تشعشعات ماورا بنفش به سطح زمین نفوذ کند. 

ماورابنفش از جمله مواردی به شمار می رود که سلامت پوست را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث مرگ سلول های پوستی می شوند. 

از سوی دیگر نور خورشید نیز باعث ایجاد  مشکلات جبران ناپذیری همچون سرطان پوست در بدن خواهد شد. پس همواره توصیه می شود اگر قصد دارید، 

در محیط سرباز حضور داشته باشید، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.  هنگامی که برای اولین بار از کرم ضدآفتاب استفاده می کنید شاید متوجه تاثیر آن بر سطح پوست نباشید اما استفاده مداوم آن باعث خواهد شد تا پوست  بدون چین و چروک و صافی داشته باشید. بهترین کرم های پاکسازی پوست را هم در این مطلب بخوانید.

  • ورزش و نرمش

 اکسیژن های موجود در بدن از طریق جریان خون به نواحی مشخص وارد می شوند و زمانیکه چرخش خون کند باشد، چین و چروک های فراوانی در قسمت های مختلف پوست پدید خواهد آمد. 

ورزش یکی از عواملی است که باعث افزایش جریان خون خواهد شد و در نتیجه اکسیژن به قسمت های زیادی از بدن نفوذ می کند. 

زمانی که اکسیژن به قسمت های مختلف وارد می شود، به ترمیم سلولهای آسیب دیده پوستی خواهد پرداخت و در نتیجه متوجه خواهید شد که انجام ورزش، چین و چروک های پوستی را از بین برده و در  پوست صاف شما تاثیر شگفت انگیزی دارد. 

  • خواب کافی

 اگر جزو افرادی هستید که اعتقادی به خواب کافی ندارند، به طور قطع   پوست شما دچار چین و چروک خواهد شد. 

هنگامی که شما مشغول خواب هستید، مغز به قسمت های مشخص از بدن دستور می‌دهد، تا به بازسازی سلولهای آسیب دیده در سطح پوست بپردازند. 

ترمیم سلولهای آسیب دیده چندساعتی زمان خواهد بود و و همین عامل باعث میشود  تا افرادی که خواب کافی ندارند دچار چین و چروک بیشتر بر سطح پوست خود شوند. پس اگر به دنبال داشتن پوست صاف هست به طور متوسط یک سوم شبانه روز را باید در خواب سپری کنید. 

راهکارهای کلینیک الهام

  • پاک سازی پوست با لیزر

 اگر دچار مشکلات پوستی شده اید، یکی از روش های موثر در از بین رفتن این مشکلات و داشتن پوست صاف استفاده از لیزر است. در برخی از موارد افراد دچار کک و مک و یا آثار به جای مانده از آکنه ها هستند. لیزر درمانی کمک شایانی به از بین رفتن مشکلات پوستی خواهد کرد و در نتیجه آن پوست شفاف و صاف را به شما هدیه می دهد. 

البته باید توجه داشت، لیزر جزو مواردی به شمار می‌رود که باید چندین جلسه آن را انجام دهید تا  نتیجه مورد نظر حاصل شود. برای انجام لیزر به مراکز پزشکی مجاز مراجعه کنید چرا که اگر لیزر به درستی انجام نشود، 

تاثیر مخربی بر روی پوست خواهد داشت و هزینه‌های زیادی برای شما به همراه دارد. کلینیک الهام یکی از برترین کلینیک ها در زمینه پوست و مو به شمار می رود و در ابتدا معاینه کاملی از پوست انجام خواهد داد و در صورتی که برای داشتن پوست صاف نیاز به لیزر درمانی باشد، 

این فعالیت را با دقت و کیفیت بسیار بالایی انجام میدهد و مطمئناً بعد از طی کردن جلسات مورد نظر بهبودی مورد انتظار حاصل می گردد. مشاوره

  • پوستی صاف تر با هایفوتراپی

هایفوتراپی از جمله جدیدترین روش ها در جوانسازی پوست صورت به شمار می رود. این روش درمانی باعث استحکام در ریشه های پوست خواهد شد و همین عامل باعث شده تا بسیاری از مردم تمایل به درمان از طریق هایفوتراپی داشته باشند. 

از آنجایی که هایفوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است، هیچگونه مشکلات جانبی شما را تهدید نخواهد کرد. در هایفوتراپی از امواج صوتی استفاده شده و بدون اینکه این امواج تاثیری بر سطح خارجی پوست داشته باشند، مستقیماً در لایه های زیرین نفوذ کرده و تغییرات لازم را در آنجا صورت می دهند. 

از جمله مهمترین تغییرات هایفوتراپی در سطح زیرین پوست تولید کلاژن است و این ماده تاثیر بسیار زیادی در استحکام و جلوگیری از بین رفتن سلول های پوستی دارد پس اگر پوست شما شل شده و یا چین و چروک هایی در سطح آن مشاهده می شود بهترین روش درمان هایفوتراپی است. البته باید تاکید کرد که استفاده از هایفوتراپی در افراد زیر ۳۰ سال ممنوع است و این افراد بهتر است از روش های دیگر به جای هایفوتراپی استفاده کنند. 

هایفوتراپی از درمان های نسبتا طولانی مدت به شمار می رود و تا سه سال اثر آن بر روی پوست ماندگار خواهد بود. 

  • پاک سازی پوست با کربوکسی تراپی

در بسیاری از موارد  علت به وجود آمدن چین و چروک های موجود در سطح پوست، کمبود اکسیژن در ناحیه مشخص شده است.  در این مواقع بهتر است جریان خون افراد  مورد سنجش قرار بگیرد و اگر علت کمبود اکسیژن  سرعت کم چرخش جریان خون است،  

روش کربوکسی تراپی مورد استفاده قرار بگیرد. کربوکسی تراپی از جمله روش های  تهاجمی با قدرت کم است و همین عامل باعث خواهد شد تا عوارض جانبی کمتری بیمار را تهدید کند. 

برای انجام کربوکسی تراپی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و وی پس از معاینه شما   مطمئن خواهد شد که آیا کربوکسی تراپی برای شما مفید است و یا خیر. روش کار بسیار ساده است پزشک متخصص با استفاده از سرنگ های ظریف دی اکسید کربن را به قسمت های مشخص زیر پوست تزریق خواهد کرد که در آن چین و چروک و یا  خط های زیادی وجود دارد. 

گلبول های موجود در خون به شدت به دی اکسید کربن حساس هستند و زمانی که متوجه حضور دی اکسید کربن در بدن شوند، سریعا به آن ناحیه مراجعه کرده تا سریع ترین مولکول ها را به سطح ریه منتقل کرده تا بدن آن ها را دفع کند. 

همین عامل باعث افزایش گردش جریان خون شده و اکسیژن به نواحی مورد نظر وارد می شود و در نتیجه  چین و چروک های موجود در آن ناحیه از بین خواهند رفت و   پوست صاف جایگزین مشکلات پوستی موجود در بدن خواهد شد. 

  • بوتاکس

عضلات موجود در داخل بدن، همواره در حرکت هستند. بوتاکس ماده ای است که به عضلات مختلف تزریق می‌شود و در نتیجه مانع از پیشروی آنها در بدن خواهد شد. زمانی که عضلات قدرت حرکت خود را از دست بدهند،

امکان به وجود آوردن خط و چین و چروک در صورت از بین خواهد رفت. از آنجایی که بوتاکس، تاثیر بسیار شگفت انگیزی در زیبایی پوست دارد، بسیاری از مردم علاقه مند هستند که از این ماده برای درمان خود استفاده کنند. 

امروزه بسیاری از مراکز غیر مجاز به انجام تجویز بوتاکس پرداخته اند، اما باید بیان کرد بوتاکس های ارزان قیمت سلامت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

پس بهتر است از همان ابتدا به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده تا پزشکان متخصص بوتاکس مراحل درمانی را برای شما آغاز کنند. 

کلینیک الهام از جمله مراکز پزشکی به شمار می رود، که در آن متخصصین با تجربه و سرشناسی  که در زمینه پوست و مو تخصص دارند و مشغول به فعالیت هستند.  پس اگر به دنبال مرکز درمانی هستید که از بهترین بوتاکس موجود در بازار استفاده کند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود، بهترین گزینه ممکن کلینیک الهام خواهد بود. 

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

  • پاک سازی با تزریق چربی

 اگر دچار مشکلات پوستی شده اید و به دنبال آن هستید از پوست صاف و شاداب برخوردار باشید، تزریق چربی از جمله روش های درمانی به شمار می رود که در از بین بردن چین و چروک و سایر مشکلات پوستی از جمله برطرف کردن شل شدگی  پوست ها تاثیر شگفت انگیزی دارد روش درمان کاملا ساده است. 

پزشک متخصص نواحی مختلف بدن شما مانند شکم، ران، باسن را بررسی کرده و از قسمت مشخصی مقداری چربی استخراج می کند. 

 این چربی استخراج شده همراه با مقداری خون خواهد بود. پس در ابتدا باید خون به طور کامل  جداسازی شود، سپس پزشک متخصص  چربی را به ناحیه مشخص تزریق می کند و پس از طی کردن جلسات مشخص، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد و مشکلات پوستی شما تا حدود قابل توجهی برطرف خواهند شد.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


به طور کل نمیتوان روش درمانی مشخصی را برتر از سایر روش های درمان در نظر گرفت. روش درمان بستگی به مشکل به وجود آمده برای شما خواهد داشت و پزشک متخصص بعد از معاینه تخصصی، نحوه درمان را به شما اطلاع خواهد داد.

تا قبل از معاینه تخصصی نمیتوان اظهار نظر درباره میزان هزینه درمان کرد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone