چطور خال و زگیل را برداریم؟

چطور خال و زگیل را برداریم؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

چطور خال و زگیل را برداریم؟

3434

افراد بسیاری به دنبال یافتن راهی برای رهایی از خال و زگیل های بدن خود هستند که دلیل آن هم کاملاً روشن است. زیبایی یکی از جنبه های منحصر به فرد هر انسان است و تمام افراد در طول زندگی تلاش می کنند ظاهر زیبایی داشته باشند. دارا بودن ظاهر زیبا و آراسته جدا از، احساس خوبی که به ما می دهد، باعث ایجاد اعتماد به نفس درونی خواهد شد. 

اما در طول زندگی ممکن است به علت های گوناگون دچار مشکلات پوستی شویم و در نتیجه زیبایی چهره تحت تاثیر قرار بگیرد. خال و زیگیل دو نوع توده هستند که زیبایی ظاهر ما را تحت تاثیر قرار می دهند. خال ها در برخی از مواقع باعث زیباتر شدن صورت خواهند شد، 

اما در اکثر مواقع،  از عوامل موثر در تخریب زیبایی صورت هستند. در دهه های گذشته هیچ روشی برای از بین بردن خال و زگیل در جهان وجود نداشت و خال و زگیل را با استفاده از عصاره میوه ها از بین میبرند که این روش معایب خود را دارا بود. 

ولی امروزه  پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده، روش های گوناگون برای از بین بردن خال و زگیل وجود داشته باشد و شما در کمترین زمان قادر خواهید بود این توده ها را از بخش های مختلف پوست خود پاکسازی کنید.

در این مطلب به بررسی چگونگی از بین بردن خال و زگیل خواهیم پرداخت، در ادامه کلینیک تخصصی پوست و مو الهام همراه باشید. 

این مهمان‌های آزار دهنده

 همه افراد تمایل دارند، در در طول زندگی از پوست صاف و زیبایی برخوردار باشند. اما  در مواردی شاهد آن هستیم که خال و زگیل زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و همین عامل تاثیر بسیار منفی در روحیه افراد دارد. 

اما درمانهای گوناگونی که امروز وجود دارند، در سریعترین زمان ممکن خال و زگیل را برطرف خواهند کرد، پس دیگر لازم نیست نگران به وجود آمدن خال و یا زگیل در چهره خود باشید. 

روش های از بین بردن خال و زگیل

کلاسیک

 کلاسیک ترین روش متعلق به سوزاندن است و در گذشته برای از بین بردن خال و زگیل موجود بر روی سطح پوست، میزان حرارت را متمرکز بر آن قسمت کرده و در نتیجه خال ها و زیگیل ها، از روی پوست حذف می شدند. 

اثرات منفی این روش بسیار بیشتر از مزایا قلمداد شد، چراکه بعد از سوزاندن پوست جای حاصل از آن تا ابد بر روی پوست باقی می ماند. 

سنتی

روش دیگر برداشت خال و زگیل سنتی و یا همان خانگی است. در این روش  گیاهان مخصوص بر روی خال و نواحی دیگری قرار خواهند گرفت و بعد از مدتی  این توده ها از ریشه کنده می شوند. 

روش سنتی از نقطه ضعف بزرگی برخوردار است، چرا که مراحل طی درمان طولانی خواهد بود و در مواقع بسیاری جای خال و یا زگیل کنده شده بر روی پوست باقی می ماند. همواره توصیه می‌شود به جای استفاده از روش های خانگی، از روشهای مدرن در علم پزشکی بهره ببرید.

عمل حذف خال و زگیل

 برخی از افراد تمایل دارند خال و یا زگیل موجود بر پوست صورت خود را با استفاده از عمل جراحی خارج کنند. این روش علیرغم خطر های جانبی که به دنبال دارد، بسیار پر هزینه است و معمولاً توصیه می‌شود از روش دیگری استفاده کنید. 

اما گاهی اوقات  خال های موجود بر سطح پوست، گوشتی و یا سرطانی هستند و چاره‌ای به جز عمل جراحی نخواهید داشت. با استفاده از عمل جراحی تمام ریشه های موجود در داخل خال از لایه های صورت جدا شده  و به طور کامل از بین خواهند رفت.برداشت خال

لیزر

اما اگر خال های صورت شما گوشتی و یا سرطانی نیست، بهترین روش درمان استفاده از لیزر و یا  آر اف است، که سرعت  برداشت خال و زگیل در سطح بالایی قرار دارد و در کمترین زمان ممکن قادر خواهید بود، تعداد زیادی از خال ها و زگیل های موجود در سطح پوست شما را به طور کامل از بین ببرد. 

روش درمان سنتی یا همان خانگی خال و زگیل

  • استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب جزو درمان های خانگی به شمار می رود، که تأثیر بسزایی در درمان  خال ها به خصوص خال های گوشتی خواهد داشت. روش کار بسیار ساده است، تنها کافیست پنبه را با استفاده از سرکه سیب آغشته کرده و در نواحی مشخصی که در آن خال های گوشی قرار دارند، بچسبانید.  

البته سرکه سیب در دردسرهای مخصوص به خود را دارد، چرا که در همان روز اول نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و شما باید حداقل 10 شبانه روز، پنبه را در قسمت‌های مختلفی که در آن خال های قرار گرفته اند بچسبانید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

  • عسل

عسل از جمله مواد طبیعی است، که از خاصیت بسیار زیادی برخوردار میباشد و با استفاده از عسل قادر خواهید بود، خال ها و زیگیل های گوشتی موجود در سطح پوست را به طور کامل از بین ببرید. 

برای انجام این کار بهتر است مقداری از عسل را در ناحیه ای که زگیل و خال گوشتی وجود دارد، قرار دهید و سپس آن ناحیه را با استفاده از یک عدد چسب بپوشانید.

البته استفاده از عسل در دسرهای مخصوص به خود را دارد چرا که امروزه بسیاری از عسل های موجود در بازار ناخالص هستند و در ساختار عسل طبیعی افزودنی های زیادی گنجانده شده در صورتی که شما قصد داشته باشید عسل طبیعی خریداری کنید، قیمت آن بسیار گران خواهد بود. 

پس توصیه می‌شود به جای استفاده از عسل طبیعی از روش های پزشکی استفاده کنید. مشاوره

تشخیص عارضه

 در ابتدا به پزشک پوست مراجعه کرده، تا آنها نوع خال موجود در بدن شما را تشخیص دهند. پس از معاینه تغییر خالها اگر نیاز به عمل جراحی باشد به اطلاع شما خواهند رساند. در غیر این صورت با استفاده از لیزر مشکل شما برطرف خواهد شد. 

تعداد جلسات در لیزر درمانی بستگی به تعداد خال ها و ویژگی های موجود در سطح پوست دارد. اما از آنجایی که سرعت حذف خال و زگیل با استفاده از لیزر بالاست در سریعترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خواهید رسید. 

کلینیک الهام از مراکز پزشکی تخصصی است، که در زمینه لیزر خال و زگیل فعالیت می کند و در ان  بهترین پزشکان متخصص پوست و مو مشغول به فعالیت هستند، همین عامل باعث شده تا مراجعه‌کنندگان به نتایج مطلوب خود دست یابند.

برداشتن خال گوشتی

در ابتدا پزشک ناحیه که قرار است، در آن عمل لیزر قرار بگیرد را  درگیر بی حسی موضعی می کند. و سپس نور لیزر به خال و یا زگیل موجود در سطح پوست تابیده می شود. بعد از این که لیزر در این ناحیه قرار گرفت، 

رنگ دانه هایی که تشکیل خال را دادند، کاملاً از هم پاشیده و مولکولهای آن از یکدیگر جدا می شوند. در نتیجه به جای خال گوشتی موجود بر روی پوست تنها یک حباب تو خالی باقی خواهد ماند و این حباب توخالی پس از چند روز از سطح پوست کنده می شود. 

زمانی که حباب از سطح پوست کنده شد ناحیه به شکل نقطه سیاه رنگی تبدیل می شود هیچ جای نگرانی وجود ندارد و بعد از گذشت چند روز سطح، پوست شما به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت. 

از آنجایی که ناحیه مشخص شده برای لیزر خال  را بی حسی موضعی در بر گرفته، اما از آنجایی که تعداد خال ها و دوربین های موجود در سطح پوست زیاد است، در نتیجه در هنگام لیزر احساس درد داشته باشید. میزان درد بستگی به آستانه درد شما خواهد داشت و در صورتی که نتوانستید درد موجود را تحمل کنید، بهتر است از پزشک خود را در جریان قرار دهید. 

روش های سوزاندن زگیل

زگیل در بسیاری از مواقع هیچگونه عارضه جدی ندارد و تنها باعث از بین رفتن زیبایی خواهد شد. روش های متعددی برای از بین بردن زگیل وجود دارد که مهمترین آنها لیزر است. 

پزشک متخصص با استفاده از  لیزر، اطراف ناحیه زگیل و همچنین خود آن را مورد اصابت اشعه های لیزری قرار می دهد تا تمام آن به طور کامل سوزانده شوند اما اگر لیزر درمانی علاقه نداشتید می توانید با استفاده از انجماد، زگیل های موجود در سطح پوست را از بین ببرید. 

در این روش پزشک نیتروژن مایع را که دمای فوق العاده پایینی برخوردار است را با استفاده از یک موچین بر روی زگیل قرار می دهد و بعد از از دو هفته زگیل مورد نظر به طور کامل از بدن جدا شده و دیگر هیچ ردی از آن را مشاهده نخواهید کرد.

مزایای لیزر درمانی

  لیزر جزو روش های کم تهاجمی تر شناخته می شود، پس هنگامی که اقدام به لیزر درمان می کنید هیچ گونه آسیب جانبی در بدن شما به وجود نخواهد آمد. 

در حالی که، استفاده از عمل و یا سایر درمان‌ها مانند سوزاندن  خال و یا زگیل از عوارض جانبی برخوردار است و ممکن است جای آن بر پوست شما باقی بماند. 

از سوی دیگر سرعت عمل لیزر بسیار بالاست و شما در یک جلسه قادر خواهید بود تعداد زیادی از خال ها و یا زگیل های گوشتی موجود در پوست را به طور کامل از بین ببرید، اما اگر روش سنتی را در پیش بگیرید باید 10 روز و به مدت زیادی ماده طبیعی را بر روی زگیل خود قرار دهید و در حین فرایند درمان بسیار اذیت خواهید شد. برداشت زگیل

معایب لیزر درمانی

برخی از خال ها بر روی سطح پوست قرار دارند و برخی دیگر در درون پوست قرار گرفته اند. لیزر تنها توانایی از بین بردن خال ها و زگیل های سطح پوست را دارد و امکان از بین بردن خال های که زیر سطح پوست قرار گرفته اند، وجود ندارد.

متاسفانه برخی از خال ها سرطانی هستند و اگر با استفاده از لیزر اقدام به نابودی آنها کنید، ریشه آنها تجزیه شده و وزن موجود را بسیار وخیم خواهد کرد، از این رو قبل از انجام لیزر باید تمام خال های موجود بر بدن با دقت مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود هیچ خالی از ریشه های سرطانی برخوردار نیست. 

اقدامات قبل و بعد از لیزر خال و زگیل

  1.   مواد آرایشی دارای ساختارهای شیمیایی هستند، از این رو توصیه می شود حداقل ۲۴ ساعت قبل از عمل از مصرف مواد آرایشی پرهیز کنید. در صورتی که شما مواد آرایشی را به سطح پوست میزنید، 
  2. حتی اگر بعد از آن با بهترین روش های ممکن به شستشوی صورت بپردازید، مقداری از مواد آرایشی توسط سطح پوست باقی خواهد ماند و همین عامل باعث می شود تاثیر منفی در لیزر کردن داشته باشد. 
  3. در سوی مقابل بعد از انجام لیزر و برداشت خال و یخ زدگی بهتر است، لایه ای از پماد را با استفاده از باند بپوشانید و هر روز یک الی دو بار محل برداشت خال را به صورت کامل شستشو دهید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود و بعد خال و یا زگیل بر پوست شما باقی نماند. 
  4. برای اینکه هیچ گونه لک و یا جای زگیل و خال بر پوست صورت شما باقی نماند و همینطور سیاهی بعد از لیزر ناپدید شود، 
  5. توسعه میشود 3 هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید و در هنگام بیرون رفتن بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. 

برداشتن خال زیر چشم

 در برخی از موارد خال در نواحی نامناسب مانند زیر چشم ظهور می کند و در نتیجه استفاده از روش هایی مانند لیزر درمانی خطر های فراوان خواهد داشت. 

پس در این مواقع روش درمانی دیگر جایگزین میشود. کرایوتراپی بهترین روش های موجود در علم پزشکی است و عوارض جانبی را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

در این روش پزشک نیتروژن مایع که از سرمای فوق العاده بالایی برخوردار است را با استفاده از یک موچین بر روی خال قرار می دهد و در هنگام این فرایند هیچگونه عارضه ای برای شما به وجود نخواهد آمدو بعد از ده روز مشکلات پوستی شما برطرف خواهد شد.

هزینه برداشت خال و زگیل

 هزینه برداشت خال و زگیل بستگی به تعداد خال و نوع آن در بدن دارد. برخی از خال ها و زیگیل ها در نواحی سخت تر قرار دارند و همین عامل باعث خواهد شد، زمان جلسه درمانی بیشتر شود و در نتیجه قیمت درمان افزایش پیدا کند. 

همواره توصیه می شود به پزشکان متخصص مراجعه کنید چرا که اگر فردی تخصص لیزر درمانی نداشته باشد، باعث تخریب پوست و در نتیجه باقی گذاشتن جای خال و یا زگیل در بدن شما خواهد شد

سخن پایانی

خال ها و زیگیل از جمله موارد به شمار میروند که در زیبایی تاثیر فراوانی دارند، پس برای از بین بردن خال و زیگیل، مهارت پزشک معالج بسیار مهم خواهد بود. کلینیک تخصصی الهام در زمینه مو و پوست مشغول به فعالیت است که در آن مجموعه ای از پزشکان متخصص در کنار هم حضور دارند. 

اگر خال و یا زیگیلی بر سطح پوست شما وجود داشت، تنها کافیست به کلینیک الهام مراجعه کرده و بعد از معاینه توسط پزشکان متخصص، لیزر درمانی برای شما آغاز خواهد شد و بهترین نتیجه ممکنه حاصل می شود.

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
برداشت خال https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


خال ها دایره های کوچک مشکی و یا قهوه ای هستند که در سطح پوست قرار دارند و ما آن ها را میبینیمو اما در کنار این دایره ها، نواحی دیگری از خال ها قرار گرفته اند که با چشم قابل دیدن نیستند. از این رو در هنگام لیزر باید نواحی دور خال نیز مورد درمان قرار بگیرد تا امکان بازگشت خال وجود نداشته باشد.

از آنجایی که خال های سرطان ریشه در سطوح زیرین پوست دارند امکان درمان آن ها با استفاده از لیزر فراهم نیست چرا که لیزر تنها قادر است نواحی سطحی پوست را درمان کند.پس بهتر است در ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید و اگر اگر پزشک تشخیص داد خال های موجود در سطح پوست شما از نوع سرطانی است، از بین بردن خال با استفاده از عمل را به شما پیشنهاد خواهد داد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: چطور خال و زگیل را برداریم؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone