روش های برداشت خال و زگیل

روش های برداشت خال و زگیل https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

روش های برداشت خال و زگیل

1074

افراد ممکن است در طول زندگی دچار ضایعات پوستی مختلفی شوند. یکی از رایج ترین ضایعاتی که افراد ممکن است به آن دچار شوند، خال است. خیلی از مردم در نقاط مختلف بدنشان خال دارند. برخی از این خال ها در نقاطی قرار گرفته اند که بر زیبایی فرد تاثیر منفی می گذارند. 

در رابطه با زگیل هم همین طور است. بسیاری از افراد در طول زندگی ضایعاتی را در نقاط مختلف بدن به نام زگیل در می آورند و این مسئله برای خیلی صورت خوشایندی ندارد. خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای برداشتن خال و زگیل از نقاط مختلف بدن وجود دارد. کافی است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا او یک سری از بررسی ها را روی پوست شما انجام دهد. 

سپس با انتخاب یک روش مناسب از شر خالتان رها می شوید. ما در این مقاله قصد داریم درباره انواع خال ها و روش های برداشت خال و زگیل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. تا انتهای مقاله با کلینیک الهام همراه ما باشید.

متدهای برداشت خال و زگیل

خال

همه افراد در بدنشان چیزی به نام خال دارند. خال نوعی ضایعه پوستی به حساب می آید که از همان ابتدا ممکن است در نقاط مختلف پوست نوزاد خودش را نشان می دهد. در برخی مواقع، برخی از خال ها در دوران نوجوانی خودشان را نشان می دهند. 

شاید این سوال پیش بیاید که خال ها در واقع چه چیزی هستند و چرا به وجود می آیند. خال ها در واقع نوعی سلول های رنگدانه دار هستند که به شکل نقاط تیره کوچک و بزرگ در رنگ ها و اندازه های گوناگون در پوست خودشان را نشان می دهند. 

بیشتر اوقات خال ها روی پاها و بازوها واقع شده اند.  اما ممکن است در هر جای دیگری از پوست نیز نمایان شوند.  به طور کلی، در بسیاری از موارد این خال ها بی ضرر هستند و باعث بروز مشکلات پوستی نمی گردند.

البته در موارد بسیار نادری ممکن است این خال ها سرطانی بوده و آنگاه نیاز است که عمل جراحی صورت بگیرد. برداشتن خال می تواند به فرد اعتماد به نفس دهد. 

  • انواع خال

به طور کلی، خال ها به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از خال ها کاملا صاف بوده و در سطح پوست قرار دارند که به آنها خال های صاف می گویند. برخی دیگر از خال ها حالت گوشتی و بیرون آمده دارند که به آنها خال های گوشتی یا برجسته گفته می شود.  

خال ها به لحاظ رنگی قهوه ای هستند و طیف رنگی آنها از قهوه ای خیلی روشن تا قهوه ای خیلی تیره آغاز می گردد. برخی خال ها دارای مو و برخی بدون مو هستند. برخی دارای سطح زبر و برخی از آنها دارای سطحی نرم هستند.  

خال ها می توانند به شکل اکتسابی، مادرزادی، غیر معمول یا آتیپیک باشند.  از این رو در زمان برداشت خال، پزشک در ابتدا بررسی های لازم را انجام می دهد، سپس با توجه به نوع خال روش مناسبی را برای برداشت خال انتخاب می کند.

 به همین دلیل اگر قصد برداشت خال را دارید، حتما اینکار را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا مشکلی متوجه شما نگردد. 

  • سرطان پوست و خال ها

همان طور که قبلا گفتیم گاهی اوقات خال های غیر طبیعی در پوستبه نوعی سرطانی هستند و ممکن است به سرطان پوست تبدیل شوند. بنابراین باید، به اندازه، رنگ و تغییر شکل خال ها نظارت داشته باشید و هر گاه متوجه هر یک از آنها شدید مسئله را با پزشک متخصص در میان بگذارید.   

در رابطه با خال هایی که پزشک به آنها شک دارد، حتما باید نمونه برداری انجام شود. در برخی موارد برداشتن هر چه سریع تر خال ضروری است. 

  • روش برداشتن خال

پیش از شروع توضیح درباره روش های برداشتن خال، باید به شما بگوییم که اگر قصد دارید خال خود را بردارید، حتما اینکار را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا خطری شما را تهدید نکند. کلینیک الهام با سالها تجربه در این زمینه و برخورداری از پزشکان متخصص آماده خدمت رسانی به شمت مراجعین عزیز است. 

در بیماران مبتلا به ملنوم شدید، برداشتن خال یک اقدام ضروری به حساب می آید. خیلی ها هدفشان از برداشتن خال، انجام کارهای مربوط به زیبایی است. در برخی از بیماران که خالشان مشکوک به سرطان است، تنها راه برداشتن خال از طریق جراحی است. در ادامه درباره هر یک از روش های برداشت خال توضیح می دهیم. 

  • روش جراحی برداشتن خال

همان طور که قبلا گفتیم، یکی از روش های برداشتن خال، جراحی آن است. جراحی برداشت خال به سه صورت انجام می گیرد.

  • روش تراشیدن

در این روش، پزشک از بیهوشی موضعی استفاده می کند. سپس او برش های کوچکی را روی سطح خال ایجاد می نماید و از این طریق خال را هم سطح پوست می کند. 

  • بیوپسی پانچ

برای برداشتن خال های کوچکتر پزشک از روش بیوپسی پانچ استفاده می کند. در این روش از دستگاه مخصوصی به نام پانچ برای برداشت خال استفاده می گردد.  در این روش خال را به وسیله مربعی شکلی بر روی پوست پانچ می نمایند. 

  • جراحی برشی

در این شیوه برداشت خال، آن را برش می زنند و در آخر نیز محل برش را بخیه می نمایند. عمدتا از این روش برای خال های صاف و آن دسته از خال هایی که بدخیم هستند، استفاده می نمایند.

  • فریز کردن خال

این روش عمدتا برای خال هایی مناسب است که ریشه عمیق یا بدخیم سرطانی ندارند. برخی از افراد این روش را کرایو نیز می نامند. در این روش از دستگاه مخصوصی استفاده می کنند تا نوعی نیتروژن مایع را به خال بزنند. در این حالت نوعی شوک سرمایی به خال وارد می گردد. این شوک سرمایی خونرسانی را متوقف می کند و در نهایت پزشک می تواند خال را بردارد. 

  • سوزاندن خال و زگیل

شاید بتوان گفت که یکی از قدیمی ترین روش های برداشتن خال، سوزاندن آن است. با توجه به اینکه امروزه علم پزشک پیشرفت زیادی کرده و روش های نوینی برای برداشتن خال وجود دارد، افراد کمی از این روش استفاده می کنند.

در این روش پزشک از دستگاهی به نام کوتر استفاده می کندو با کمک جریان برق و گرما خال را برمی دارد. یکی از عیب های بزرگ این روش این است که ممکن است چاله یا اسکار ناشی از برداشتن خال باقی بماند. به همین دلیل بهتر است که تنها برای رفع خال های سطحی از این روش استفاده نمود. 

  • لیزر خال و زگیل

یکی از رایج ترین راه های برداشتن خال، استفاده از لیزر است. امروزه دستگاه پیشرفته لیزر کمک شایانی به علم پزشکی کرده اند. از این رو می توان بسیاری از جراحی ها را بدون درد و خونریزی انجام داد. بسیاری از افراد خال هایشان را از طریق لیزر برمی دارند. 

حتما باید این روش توسط پزشک متخصص انجام شود تا عارضه ای متوجه بیمار نگردد. برداشت خال از طریق لیزر بین نیم ساعت تا 40 دقیقه طول می کشد و به دو سه جلسه درمانی نیاز است. معمولا پزشکان در این روشاز بی حسی موضعی استفاده می کنند تا بیمار دچار ناراحتی نگردد. 

زگیل

زگیل ها نیز زائده های کوچک جدایی هستند. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) عامل اصلی به وجود آمدن زگیل ها است. تا به امروز بیش از 40 نوع از این ویروس یافت شده است. امکان انتقال ویروس از طریق فرد ناقل به یک فرد سالم از طریق  ارتباط مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. 

برای مثال فرد ناقلی ممکن است روی یک سطح بنشیند و قسمت آلوده از بدنش با سطح برخوردار داشته باشد. زمانی که فرد سالم در آن سطح می نشیند و پوستش با سطح برخوردار می کند امکان آلوده شدن وی نیز وجود دارد. 

از این رو حتما با پابرهنه قدم زدن در زمین های عمومی مانند ورزشگاه نیز امکان آلودگی فرد وجود دارد. علاوه بر این، امکان سرایت ویروس از یک نقطه به نقطه دیگر بدن نیز وجود دارد.  امکان بروز زگیل در هر سنی وجود دارد و در کودکان بزرگسال ویزان شیوع آن بیشتر است. 

  • انواع زگیل ها

انواع مختلفی از زگیل ها وجود دارد که شامل زگیل های معمولی، زگیل های کف پا، زگیل های تناسلی، زگیل های موزاییکی کف پا، زگیل های رشته ای و زگیل های مسطح می شود. هر کدام از این زگیل ها داری مشخصات خاص خودشان هستند. 

پزشک معالج بعد از انجام یک سری از بررسی ها نوع زگیل را تشخیص می دهد و متناسب با آن راه مناسب برای برداشت آن را به بیمار توصیه می کند. 

  • درمان زگیل ها

به طور طبیعی بسیاری از زگیل ها بدون نیاز به دارو به تدریج از بین می روند. البته این بیشتر در بین کودکان و خردسالان قابل مشاهده است. در بزرگسالان روند از بین رفتن زگیل ها کند تر از کودکان رخ می دهد.

بیشتر زگیل ها بی ضررند، اما با این وجود متخصصان پوست می توانند آنها را درمان نمایند. اگر شما نیز زگیل دارید و قصد برطرف نمودن آن را دارید، بهترین گزینه این است که به یک کلینیک مطمئن و پزشک متخصص مراجعه کنید، تا به بهترین شکل زگیل تان حذف شود.


  • روش های برداشتن زگیل

روش های مختلفی برای برداشتن زگیل ها وجود دارد. همان طور که گفتیم بیشتر زگیل ها به صورت خود به خود از بین می روند.

 گاهی ممکن است نیاز به استفاده از روشی برای برداشتن زگیل ها وجود داشته باشد که در ادامه چند روش را معرفی می کنیم.

  • کرم رفع زگیل

استفاده از دارو و کرم های موضعی مناسب زیر نظر پزشک می تواند در از بین رفتن زگیل ها نقش بسزایی داشته باشد. کرم های رتینوئید به راحتی می توانند سلول های زائد زگیل را از روی پوست پاکسازی نمایند. 

از این طریق می توانید از شر زگیل ها رها شوید. برای استفاده از این نوع داروها حتما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید و با گرفتن نسخه مناسب اقدام به تهیه آن کنید. 

  • کانتاریدین

کانتاریدین نوعی دارو است که برای برداشت و رفع زگیل ها از آن استفاده می کنند. این دارو باعث می گردد که در زیر زگیل تاول به وجود بیاید. بعد از گذشت یک هفته شما پس از مصرف دارو، شما مجددا به پزشک مراجعه می کنید و او از طریق نوعی وسیله زگیل مرده را از پوستتان جدا می کند. 

  • کرایوتراپی

می توان گفت که رایج ترین روش برای برداشتن زگیل کرایوتراپی است. این روش در واقع همان فریز کردن زگیل است. در این روش که خیلی هم دردناک نیست زگیل را فریز می کنند ممکن اسن نقاط تیره ای را روی پوست افراد به وجود بیاورد. این روش نیاز به تکرار دارد.پ

  • لیزر کربن دی اکسید

یکی از روش های از بین بردن خال از طریق لیزر کربن دی اکسید است اما ممکن است اسکارهایی را در محل خال باقی بگذارد. این روش نسبت به روش سوزاندن مزیت خاصی ندارد. می توان از این روش برای سوزاندن زگیل ها در جاهای مختلف استفاده کرد. در این روش نیازی به استراحت وجود ندارد. 

  • روش جراحی

یکی دیگر از روش های برداشتن زگیل از طریق جراحی است. در عمل برداشت زگیل از بیهوشی موضعی استفاده می گردد. این روش عمدتا برای زگیل های کوچک با تعداد کم استفاده می شود. حتما اینکار باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد تا جای زخم و اسکار در بیماران باقی نماند. 

سخن آخر

خال و زگیل از ضایعات پوستی است که تقریبا همه مردم آن را دارند یا در طول زندگی تجربه کرده اند. این ضایعات ممکن است که در هر قسمتی از بدن خودشان را نشان دهند. اما گاهی اوقات این ضایعات در قسمت هایی رشد می کنند که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. 

خوشبختانه با پیشرفت هایی که در علم پزشکی انجام شده است، امروزه راه های زیادی برای رفع خال و زگیل وجود دارد. گام نخست این است که به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و زگیل یا خال تان بررسی شود. 

سپس پزشک با در نظر گرفتن یک سری از فاکتورها به شما می گوید که کدام روش ها برای شما موثر است. کلینیک الهام با سالها تجربه و برخورداری از کادری مجرب و پزشکان متخصص می تواند در برداشتن خال و زگیل کنارتان باشد. امیدواریم که مطالبمان برایتان مفید بوده باشد. 


https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله. پزشک ابتدا خال شما را بررسی می کند و در صورت امکان آن را از طریق لیزر برمی دارد. حتما باید این روش توسط پزشک متخصص انجام شود تا عارضه ای متوجه بیمار نگردد. برداشت خال از طریق لیزر بین نیم ساعت تا 40 دقیقه طول می کشد و به دو سه جلسه درمانی نیاز است.

بله. یکی از راه های از بین بردن خالها، سوزاندن آنها است. با این حال این روش قدیمی شده است، وامروزه کمتر کسی آن را انتخاب می کند زیرا امکان اینکه جای آن نقاط باقی بماند وجود دارد.

برای برداشتن خال های کوچکتر پزشک از روش بیوپسی پانچ استفاده می کند. در این روش از دستگاه مخصوصی به نام پانچ برای برداشت خال استفاده می گردد. در این روش خال را به وسیله مربعی شکلی بر روی پوست پانچ می نمایند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: روش های برداشت خال و زگیل دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone