علت عرق کردن کف دست و روش های درمان

علت عرق کردن کف دست و روش های درمان https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

علت عرق کردن کف دست و روش های درمان

12913

این مسئله برای بسیاری از افراد پیش می آید که دچار عرق کف دست می گردند. گاهی اوقات، دست های فرد بیش از حد عرق می کند و دیگر نمی توان میزان عرق دست ها را کنترل کرد، در چنین حالتی فرد دچار هیپروهیدروز گردیده است. 

این مشکل معمولا به صورت دوره ای اتفاق می افتد. اما در صورتی که مشکل در یک دوره بر طرف نگردد و ادامه دار باشد، فرد باید به یک متخصص پوست مراجعه نماید. ما در این مقاله قصد داریم درباره علت عرق کردن کف دست و روش های درمانی آن اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. در ادامه با کلینیک الهام همراه باشید.

عرق کردن کف دست 

شاید برای شما پیش آمده باشد که دست هایتان بیش از حد عرق کند. یا گاهی ممکن است در هنگام دست دادن به کسی متوجه شوید که دست های او خیس هستند. طبیعتا، این مشکل کیفیت زندگی فرد را در جامعه پایین می آورد. عرق کردن کف دست ها ممکن است در هر سنی رخ دهد. اما این مشکل بیشتر در میان نوجوان ها و جوان ها رایج است. 

عرق کردن بیش ازحد دست ها تجربه بسیار بدی است. این مشکل باعث می شود که افراد در موقعیت های اجتماعی خجالت بکشند و در جمع حاضر نشوند. در ادامه مقاله درباره علت عرق کردن کف دست ها توضیح می دهیم. 

دلیل عرق کردن کف دست 

برای بیشتر افراد این مسئله پیش می آید که وقتی فعالیت فیزیکی زیادی دارند، یا وقتی در شرایط پر تنش و استرس زایی هستند، کف دست هایشان عرق می کند. برخی افراد زمانی که در حال تماشای یک فیلم هیجان انگیز هستند، کف دست هایشان عرق می کند. 

همچنین ورزش هایی مانند کوه نوردی یا وزنه برداری نیز سطح استرس بدن را بالا می برند و در نهایت دمای بدن افزایش میابد. این مسئله باعث می گردد که غدد تعریق انرژی مازاد بدن را از طریق عرق کردن دفن نمایند. به همین ممکن است کف دست های فرد نیز دچار عرق شود. عصبانیت، استرس و اضطراب از عاملان اصلی عرق کف دست ها به حساب می آیند.

برای اینکه این مسئله را بهتر درک کنید، تصور کنید که قرار است جلوی افراد زیادی کنفرانس داشته باشید. در چنین مواقعی بیشتر افراد دارای اضطراب زیادی هستند. به همین دلیل دست هایشان عرق می کند. تزریق بوتاکس

عرق کردن کف دست ها نشانه چیست؟

استرس و اضطراب در واقع نوعی احساس هستند که سعی دارند فرد را از شرایط غیر معمول عبور دهند. وقتی که فرد در یک شرایط غیر عادی قرار دارد، بدن او با بروز احساساتی مانند استرس نسبت به آن شرایط واکنش نشان می دهد. 

این باعث می گردد که کف دست های فرد عرق کند. در چنین حالتی، هورمون های استرس تحت عنوان کورتیزول و اپینفرین در بدن فرد آزاد می گردند.  این هورمون ها در حقیقت به هر چیزی که باعث ایجاد استرس در بدن می شوند، پاسخ می دهند و این باعث بالا رفتن دمای بدن می شود.  

بدن با عرق کردن سعی می کند که دما را تنظیم نماید، به همین دلیل است که وقتی اضطراب دارید، دمای بدن بالا می رود و برای تنظیم این دما، غدد عرق شروع به فعالیت می کنند.

عرق کردن کف دست ها می تواند ناشی از عوامل دیگری نیز باشد. برای مثال عواملی مانند، مشکلات ژنتیکی، مشکلات هورمونی، چاقی و میزان فعالیت های روزانه می تواند از دیگری دلایل تعریق بیش از حد کف دست ها به حساب بیاید. معمولا عوامل ژنتیکی و ارثی از سنین کودکی خودشان را نشان می دهند.

زمانی که فرد وارد دوران نوجوانی خودش می شود، با بالا رفتن میزان استرس، میزان تعریق نیز بیشتر می گردد. بیشتر وقت ها علت اصلی عرق کردن کف دست بچه ها ریشه ژنتیکی دارد. این افراد معمولا یک ژن بد را از گذشتگان به ارث برده اند. 

دلیل دیگر عرق کردن کف دست ها می تواند جهش ژنتیکی باشد. به عبارت دیگر، ممکن است که والدین آن چنین مشکلی را نداشته باشند، اما فرزندشان به دلیل جهش ژنتیکی دچار تعریق بیش از حد کف دست ها شود. از آنجایی که کف دست ها دارای غدد عرق است، بیشتر از سایر نواحی عرق می کند. 

گاهی اوقات نیز کودکان فضای لازم برای بازی را ندارند و این کم تحرکی باعث اضطراب در آنها می شود. زمانی که میزان استرس در کودکان بالا می رود، بیشتر عرق می کنند. معمولا این نوع تعریق بیشتر از سایر موارد مشکل ساز است زیرا وقتی کودکان فعالیت بدنی کافی را ندارند، ممکن است دچار بیماری های دیگری نیز شوند. 

عوامل دیگری نیز ممکن است در تعریق کف دست ها اثر گذار باشند. از مهم ترین این عوامل می توان به مشکلات هورمونی، استفاده از داروهای خاص، مصرف ادویه جات زیاد، برخی بیماری های روانی، قرار گرفتن در محیط های پر تنش، بیماری های قلبی و دیابت اشاره کرد.   همچنین کم کار بودن یا پر کار بودن تیروئید از دیگر دلایلی است که می تواند منجر به تعریق کف دست ها شود. 

تشخیص دلیل عرق کف دست ها 

همواره یکی از مهم ترین راه ها برای حل مشکلی تشخیص علت آن است. اگر دست های شما بیش از حد عرق می کند، برای تشخیص علت آن باید به پزشک مراجعه کنید. معمولا پزشک از شما می خواهد که آزمایش خون و ادرار دهید. 

با انجام این دو آزمایش وضعیت تیروئید و قند خون شما مشخص می گردد. همچنین پزشک ممکن است سوالاتی را از شما بپرسد، با دقت به سوال ها پاسخ دهید. سپس پزشک علت تعریق بیش از حد کفت دست های شما را متوجه خواهد شد. بعد از تشخیص علت این مشکل، سپس درمان های مناسبی صورت خواهد گرفت. 

تزریق چربی به پشت دست

عرق کردن کف دست کودکان 

علاوه بر اینکه عرق کردن بیش از حد کف دست ها می تواند بسیار آزار دهنده باشد، همچنین می تواند روی روابط اجتماعی کودکان نیز اثر بگذارد. کودکانی که دچار این مشکل هستند معمولا توسط دوستانشان مورد قبول قرار نمی گیرند و در بازی های کودکانه گروهی نمی روند. 

طبیعتا در روح و روان آنها بسیار تاثیر گذار است. برخی از پژوهشگران بر این باورند که سیستم عصبی سمپاتیک می تواند منجر به چنین تعریق هایی شود. این سیستم در حقیقت آدرنالین را در بدن آزاد می کندو این باعث می گردد که ضربان قلب بالا رفته و فعالیت رگ های خونی کم شده و در نتیجه فرد دچار تعریق می گردد. 

راه های درمان عرق کف دست

زمانی که دست ها بیش از حد عرق می کند، باید به دنبال راهی برای حل این مشکل باشید. زیرا این اختلال می تواند زندگی شما را به کلی تحت تاثیر قرار دهد. اولین گام این است که سبک زندگیتان را تغییر دهید و تا جای ممکن استرس و اضطراب را از خود دور نمایید.  

در صورتی که بهتر نشدید، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید تا درمان های دیگر برای شما انجام شود. چندین درمان برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

از مواد ضد تعریق استفاده کنید

استفاده از مواد ضد تعریق می تواند به طور قابل توجه مانع عرق کردن دست ها شود. قیمت این مواد ارزان است و می تواند کمک قابل توجهی به حال این مشکل نماید. استفاده از مواد خشک کننده ای مانند  کلراید آلومینیوم می تواند بسیار کارآمد باشد. 

این ماده به عنوان لوسیون ضد تعریق تجویز می گردد. یکی از روش های آسان و راحت برای درمان عرق کف دست ها استفاده از ضد تعریق ها می باشد. این مواد می توانند منافذ کوچک پوست را ببندند و از این طریق مانع عرق کردن دست ها می شوند. 

ورزش کاران، کوهنوردان، وزنه برداران و حتی افرادی که عرض کردن آنها ناشی از عصبانیت است می توانند از مواد ضد تعریق استفاده نمایند. در صورتی دست هایتان عرق کرد. ابتدا آن را با آب شسته و خشک نمایید. سپس می توانید از مواد ضد تعریق استفاده کنید. 

کمی از لوسیون را بر روی کف دستتان بریزید و به مدت 30 ثانیه آن را مالش دهید تا خشک شود. در صورتی که دستتان خیس باشد ممکن است لوسیون روی کف دست خشک نگردد. بنابراین، حتما قبل از استفاده دست ها را خشک کنید. می توانید یک یا دو بار در روز از این روش استفاده نمایید.

تزریق بوتاکس 

یکی دیگر از روش هایی که می تواند میزان تعریق کف دست ها را کاهش دهد تزریق بوتاکس است. بوتاکس به غدد کف دست تزریق می گردد. با تزریق بوتاکس مسیر سیگنالی پیام مغز به غدد کف دست مسدود می گردد. 

در حقیقت، تزریق بوتاکس به کف دست یک روش درمانی برای حل مشکل تعریف کف دست است که سال ها در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.  این روش کمی دردناک است و می تواند کمی عارضه داشته باشد اما عارضه آن گذرا است اما اثربخشی خیلی خوبی دارد. اگر قصد انجام این کار را دارید می توانید آن را در کلینیک معتبری مانند الهام انجام دهید. 

یون تراپی 

عبور جریان الکتریکی خفیف یکی دیگر از راه های متداولی است که برای درمان عرق کف دست مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این روش در دراز مدت مزیت های زیادی را به همراه دارد   و میزان موفقیت این روش بسیار قابل توجه بوده است. 

استفاده از پودر بچه 

یکی دیگر از راه های از بین بردن تعریق کف دست ها استفاده از پودر بچه است. پودر بچه می تواند به راحتی مایعات را به سمت خودش جذب کند. زمانی که احساس می کنید کف دست هایتان در حال عرق کردن است می توانید به راحتی از پودر بچه استفاده کنید. شما می توانید در همه زمان ها از این روش استفاده نمایید. 

امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد. از اینکه همراه کلینیک الهام بودید از شما سپاسگزاریم. 

https://clinicelham.com/licens https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


همان طور که گفتیم، دلایل زیادی برای عرق کردن کف دست ها وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به عوامل ژنتیکی، استرس و اضطراب، فعالیت های سنگین بدنی، یا بودن در محیط های تنش زا اشاره کرد.

بله. ممکن است مانند بسیاری از چیزهای دیگر عرق کردن کف دست ها ریشه وراثتی داشته باشد. اما راه های درمانی برای حل این مشکل وجود دارد.

راه های زیادی برای درمان تعریق کف دست ها وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به تزریق بوتاکس، استفاده از مواد ضد تعریق، یون تراپی و استفاده از پودر بچه اشاره کرد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: علت عرق کردن کف دست و روش های درمان دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone