مراقبت های بعد از مزوتراپی

مراقبت های بعد از مزوتراپی https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های بعد از مزوتراپی

5984

یکی از روش های سریع درمان ریزش مو و ابرو، روش مزوتراپی است که مزیت های فراوان و هزينه کم است و از همین رو روشی پرطرفدار است. مراقبت های بعد از مزوتراپی مو و ابرو و همچنین اقدامات قبل از مزوتراپی به عنوان بخش مهم روند درمانی آن شناخته شده است. 

افرادی که مزوتراپی مو انجام داده اند باید به نکات دستوری پزشک در قبل و بعد از مزوتراپی توجه کند و تمامی آن ها را نکات را رعایت کند. چنانچه اقدامات و مراقب های قبل و بعد مزوتراپی را رعایت نکنید با عوارض زیاد و نتیجه منفی از این کار رو به رو می شوید. 

اقدامات قبل از مزوتراپی

مزوتراپی مو و ابرو روشی برای درمان ریزش و تقویت موها و ابروها است که باید پس از مزوتراپی و قبل از آن، اقدامات و مراقبت های لازمی را انجام دهید تا نتیجه فوق العاده ای از این کار به دست آورید.

  • یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات قبل از مزوتراپی، انتخاب جراح و کلینیک معتبر و مناسب است که برای اطمینان بیشتر می توانید به کلینیک الهام مراجعه کنید و تمامی عمل ها و جراحی های خود را در آنجا انجام دهید این یکی از عوامل موثر در قیمت مزوتراپی است.
  • برای انتخاب کردن پزشک مورد نظر خود می توانید در گوگل جست و جو کنید و از آشنایان و اطرافیان خود کمک بگیرید.
  • بعد از انتخاب پزشک خود، حتماً یک یا چند جلسه به مطب آن پزشک بروید و مشاوره های قبل از مزوتراپی را از ایشان دریافت کنید و کمک بگيريد.
  • از یک هفته قبل از انجام‌ مزوتراپی باید از مصرف قرص و داروهایی که رقیق کننده خون هستند مانند قرص آسپرین جلوگیری کنید.
  • در دوران قاعدگی به هیچ عنوان برای مزوتراپی به پزشک مراجعه نکنید چراکه احتمال خونمردگی در این دوران زیاد است.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی از یک هفته الی دو هفته قبل از انجام‌ مزوتراپی اجتناب کنید.
  • اگر از مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده کنید حتماً قبل از مراجعه به دکتر، استحمام کامل داشته باشید؛ چراکه در روزهای بعد از مزوتراپی حمام رفتن ممنوع است.
  • از ۲۴ ساعت قبل از انجام‌ مزوتراپی مو به هیچ عنوان نباید از مواد حالت دهنده و براق کننده مو استفاده کرد.
  • به هیچ عنوان خودتان برای ضدعفونی کردن سر خود، کاری انجام ندهید و این مرحله را به دست پزشک بسپارید.

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت

افرادی که دارای ابروهای کم پشت و کم حجمی هستند می توانند کاشت ابرو انجام دهند و سپس برای جلوگیری از آسیب ابروها باید به آن ها رسیدگی شود. 

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت یکی از روش های مناسب برای زنده شدن دوباره ابروها است که ابروهای کاشته را به حالت طبیعی و دلخواه شما ثابت نگه می دارد. اگر ابروهای خود را مزوتراپی کنید تا مدت زمان طولانی نیاز به هیچ مواد شیمیایی برای تقویت آن ها ندارید زیرا مزوتراپی یک روش درمانی، تقویتی و مناسب برای ابروهای شما است.

بعد از مزوتراپی چه باید کرد؟

مراقبت های بعد از هر عملی باعث می شود تا نتیجه به دست آمده از آن کار بهتر و مناسب تر شود و روند‌ بهبودی آن نیز سریع تر پیش برود. 

یکی از اساسی ترین روش های ماندگاري بیشتر مزوتراپی، مراقبت های لازم پس از انجام این کار است که باعث جلوگیری از بروز عوارض احتمالی می شود. مراقبت های بعد از مزوتراپی عبارت است از:

  • بعد از انجام عمل باید از کمپرس یخ برای بهبود جای ورم و کم کردن درد آن نواحی استفاده کرد و این کار نیاز است که در ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از درمان انجام شود. بیشترین میزان تورم در ۱ روز الی ۲ روی پس از انجام مزوتراپی است از همین رو توصیه می شود که در این بازه زمانی از کمپرس یخ در آن قیمت ها استفاده شود.
  • برای بهبودی سریع تر باید از ۴ الی ۵ ساعت پس از انجام‌ مزوتراپی از شست و شوی صورت پرهیز کنید.
  • در روزهای اول پس از انجام این کار، از رفتن به سونا و استخر و دوش گرفتن آب داغ خودداری کنید.
  • بعد از انجام این مزوتراپی باید در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول از خوردن و مصرف کردن داروهایی مانند قرص آسپرین خودداری کنید و برای کاهش درد و نگرانی خود می توانید از داروهای مسکن تجویز شده توسط دکتر استفاده کنید.
  • پوست شما پس از انجام‌ مزوتراپی دچار حساسیت های زیادی می شود، به همین دلیل است که باید از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید جلوگیری شود.
  • تا یک هفته الی ۱۰ روز پس از انجام‌ مزوتراپی باید از شنا کردن در آب رودخانه و دریا پرهیز کنید؛ چراکه جریان فشار آب می تواند تأثیر مخربی بر این کار داشته باشد.
  • یکی از روش هایی که می تواند به از بین رفتن چربی کمک کند، ماساژ نواحی تزریق شده است که طی دو هفته یکبار در روز انجام می شود.
  • سعی کنید رژیم های غذایی زیادی را برای خود در نظر بگیرید، به طوری که خوردن سبزیجات و مواد فیبر دار می تواند تمامی سموم داخل بدن را دفع کند.
  • پیاده روی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می تواند برای درمان این کار مناسب باشد و اما ورزش های شدید بعد از انجام مزوتراپی در روزهای اول ممنوع است.

تزریق چربی به پشت دست

عوارض جانبی بعد از مزوتراپی

علی رغم اینکه مزوتراپی روشی بی خطر است. اما باز هم احتمال دارد در برخی از موارد عوارضی را برای فرد ایجاد کند. چنانچه مراقبت های بعد از مزوتراپی به درستی انجام نشود این عوارض مشکلاتی را برای فرد به وجود می اورند. پیشنهاد می کنیم، پس از مطالعه مزایا و معایب مزوتراپی، به عوارض احتمالی زیر نیز دقت کنید: 

  • ایجاد قرمزی روی محل و احساس گرگرفتگی در صورت
  • تورم پوست
  • احساس درد در قسمت های تحت درمان 
  • به ندرت ایجاد حساسیت و خارش
  •  خونریزی و کبود شدن پوست بعد از تزریق
  • ایجاد عفونت در برخی از موارد نادر
  • ایجاد زخم

عوارضی را که برایتان برشمردیم احتمال دارد در ساعات نخستین بعد از انجام تزریق مشاهده کنید. برای بهبود این عوارض اقدام خاصی توصیه نمی شود. زیرا کلیه علائمی که ایجاد شده خود به خود چند روز بعد از مزوتراپی به سادگی از بین می روند.

اما یکی از عوارض جانبی که می تواند بسیار خطر افرین باشد، ایجاد زخم و انباشته شدن عفونت در پوست است. البته این عارضه نادر و تحت شرایط ویژه ای اتفاق می افتد و جای هیچگونه نگرانی نیست. در عین حال با انجام یک سری مراقبت های بهداشتی می توانید احتمال بروز این عارضه را از بین ببرید.

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی نه تنها برای درمان ریزش مو کاربرد دارد بلکه کاربرد های دیگری هم دارد که موارد ان را فهرست وار بیان می کنیم:

  • تاثیر بر روی چین و چروک های دور چشم و گودی و سیاهی
  • تاثیر جهت لیفت صورت و از بین بردن افتادگی ان
  • رهایی از شر لک های مزاحم صورت

تبدیل مزوتراپی

 بر اساس  مطالعات صورت گرفته مشاهده شد، که بعد از چهار جلسه درمان مزوتراپی ۹۰ درصد از افرادی که از این روش درمان استفاده کرده اند، با بهبود علائم مواجه شدند و دیگر ریزش در موی آن ها رخ نداد. 

یکی از علت های اصلی ریزش موهای سر، ترشح چربی های اضافه در سطوح مختلف است و همین عامل باعث خواهد شد، فولیکول ها استحکام و قدرت خود را از دست دهند و در نتیجه موها ریزش پیدا می کند. 

زمانی که شما قصد  مزوتراپی دارید بعد از سه جلسه مشاهده میکنید،  که چربی های موجود در سطح پوست به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده اند. 

بنابراین دیگر نیاز نیست به طور مداوم شامپو بزنید تا از شر چربی های موجود خلاص شوید  و اگر تمایل به موهای پرپشت و ضخیم دارید، 

در ابتدا باید جلوی ریزش را بگیرید و مزوتراپی یکی از بهترین روش های درمانی که باعث جلوگیری از ریزش مو خواهد شد. بعد از اینکه موفق شدید جلوی ریزش مو را بگیریم، با گذشت چند هفته مشاهده خواهید کرد که موها مجدداً شروع به رویش می کنند. البته تمام اینها به روش و نحوه انجام مزوتراپی توسط پزشک و کلینیک نیز بستگی دارد.

سن

ریزش مو یکی از مشکلات دلهره آوریست، که ممکن است در طول زندگی ما رخ دهد. پس مهم نیست در چه سنی دچار ریزش مو شده اید، چراکه باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرده تا پوست سر و صورت شما را مورد بررسی قرار دهد. 

مزوتراپی از موثر ترین روش هایی که در جلوگیری از ریزش مو موثر است و شما در هر سنی می توانید از درمان مزو تراپی بهره ببرید. اما تجربه نشان داده افرادی که جوان تر هستند، مزوتراپی تاثیر بیشتری بر آنها خواهد داشت اما به طور کلی این روش درمانی در هر سن موثر است.

نتیجه گیری

مزوتراپی برای درمان ریزش مو و ابرو هم برای بانوان و هم برای آقايان مفید است و همچنین مزوتراپی از تمامی روش های درمان ریزش مو و ابرو بهتر و مناسب تر است و نتیجه سریع تری را به افراد می دهد. 

برای ماندگاری بیشتر نتیجه مزوتراپی و نداشتن هیچ گونه عوارضی باید اقدامات قبل از مزوتراپی و مراقبت های پس از آن را رعایت کنید و تمامی نکات ذکر شده در بالا را انجام دهید.


مزوتراپی https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


احساس درد در افراد متفاوت است به گونه ای که این روش جز روش های بی درد و کم تهاجم به حساب می‌ آید اما با توجه به پوست های مختلف افراد و روش های به کار گرفته برای آن ها این میزان درد می تواند متغیر باشد.

کاربردها و استفاده از مزوتراپی بسیار زیاد و نا چیز است. به عنوان مثال مزوتراپی برای مو و ابرو، مزوتراپی برای از بین رفتن چین و چروک صورت، مزوتراپی لاغری، مزوتراپی جوانسازی و ... استفاده می شود.

از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی دوری کنید +تمرینات سخت و سنگین را به هیچ عنوان انجام ندهید +از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب دوری کنید. +برای بهبودی این کار توصیه می شود آب فرا آن بنوشید

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های بعد از مزوتراپی دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone