مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی

مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی

1770

مزوتراپی یک روش زیبایی بدون جراحی و غیر تهاجمی محسوب می شود. در این روش با استفاده از   سر  سوزن کوتاه متصل  به یک دستگاه، مواد معدنی و ویتامین ها به پوست تزریق می شوند و برای بخش های گوناگون بدن نیز کاربرد دارد.  

این روش برای درمان کردن سلولیت، جوان سازی پوست، بهبود یافتن فرم بدن و رشد مو ها قابل استفاده است. مزوتراپی روشی مطمئن است و از عوارض جانبی کمی برخوردار  است.  در این مقاله شما را با  این روش درمانی  و مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی بیش تر آشنا می کنیم. پس با ما همراه شوید.

استفاده از مزوتراپی برای جوان سازی پوست

در روش زیبایی مزوتراپی برای جوان سازی و شاداب کردن پوست، برخی از مواد شیمیایی که باعث بهبود ظاهری پوست می شوند، را به محل مورد نظر تزریق می کنند. 

این مواد شیمیایی  با استفاده از دستگاه تزریقی یا دست پزشک به پوست وارد می شوند. به طور کلی برای جوان سازی پوست با مزوتراپی به 4 جلسه با فاصله زمانی 2 الی 3 هفته احتیاج است.

مزوتراپی برای بهبود یافتن فرم بدن

روش زیبایی مزوتراپی چون چربی ها را می سوزاند، برای بهبود فرم بدن  موثر واقع می شود. کارایی آن به این صورت است، که در بخش های مختلف بدن که دارای چربی های اضافی است، تزریق انجام می گیرد. مواد شیمیایی که در تزریق استفاده می شوند، باعث سوزاندن چربی ها و در نتیجه فرم دهی به بدن می شود.

کاربرد مزوتراپی برای رشد مو ها

مزوتراپی روشی است که ریزش مو ها را نیز درمان می کند. که این مهم ترین کاربرد مزوتراپی محسوب می شود. در این روش سوزن هایی که دارای محتوای مواد هستند، به آن بخش هایی از  پوست سر که ریزش موی بسیاری را دارا است، تزریق می شود. 

این تزریقات باعث تحریک رشد مو ها  و تجدید فولیکول های آن می شود. هم چنین جریان خون در پوست سر را نیز بهتر می کند.

 مزوتراپی در جهت درمان سلولیت

برجستگی های موجود روی پوست خود را با استفاده از روش زیبایی مزوتراپی می توانید، درمان کنید. که موجب درمان سلولیت و صاف شدن پوست فرد متقاضی می شود. 

اگر می خواهید درمان سلولیت را با استفاده از مزوتراپی شروع کنید، این را بدانید که 3 الی 4 جلسه با فاصله زمانی 3 تا 4 هفته این درمان طول می کشد.

مزایای روش زیبایی مزوتراپی

با توجه به استقبال بسیار زیاد افراد از این روش درمانی، این سوال برای اکثر آن ها به وجود می آید که مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی چیست؟ 

به طور کلی هر روش درمانی یا زیبایی دارای مزایا و عوارضی است، 

مزوتراپی نیز یک روش بسیار عالی با کلی مزایا محسوب می شود، که به درمان بسیاری از قسمت های بدن کمک بسیار می کند. در این قسمت به مزایای این روش زیبایی سودمند می پردازیم، پس به موارد زیر توجه کنید:

  • همان طور که گفتیم،   مزوتراپی روشی غیر تهاجمی محسوب می شود، که در آن هیچ گونه جراحی صورت نمی گیرد.
  • در بخش هایی که با استفاده از این روش  تحت درمان هستند، گردش خون بهبود می یابد.
  • شما در این روش به هیچ وجه بیهوش نخواهید شد، و فقط برای کم شدن درد، بی حسی موضوعی مورد استفاده قرار می گیرد. 
  • اگر فرد متقاضی بعد از انجام درمان، یک زندگی سالم و رژیم مناسب را شروع کند، نتایج عالی و طولانی مدت را تجربه خواهد کرد.
  • معمولا نتایج در این روش درمانی و  زیبایی بسیار موثر و عالی کسب می شوند.

معایب و عوارض درمان با مزوتراپی

همان طور که گفتیم مزوتراپی یک روش درمانی و زیبایی بسیار سودمند است، که دارای هیچ گونه عوارض جدی نیست. اما همه این را به خوبی می دانیم که در هر روشی عوارض بسیار کمی وجود دارد. که مزوتراپی نیز از چند عارضه بسیار کوچک بر خوردار است پس در ادامه به این عوارض دقت کافی نمایید:

  • در هنگام انجام مزوتراپی و پس از آن  سوزش بسیار کمی در ناحیه تحت درمان ایجاد می شود، که جای هیچ گونه نگرانی نیست و کاملا طبیعی است. 
  • احتمال این وجود دارد، که در ناحیه تزریق عفونت ایجاد شود.
  • مواد شیمیایی که به ناحیه مد نظر تزریق می شود، احتمال دارد که حساسیت و واکنش آلرژیک را برای فرد متقاضی به وجود آورد.
  • بعد از درمان از طریق مزوتراپی، به مدت چند روز دچار تورم بسیار کمی و قرمزی می شوید، که پس از گذشت مدت زمان گفته شد، برطرف می شود.
  • احتمال دارد، در بافت پوست متقاضی ، التهاب و بر افروختگی نیز  به وجود بیاید، که این عارضه بسیار کم رخ می دهد.

علاوه بر این ها ممکن است که عوارض جانبی بیش تر و شدید تری نیز به وجود بیاید که اگر شما در ابتدا به انتخاب کردن یک کلینیک معتبر مانند کلینیک الهام  و پزشک ماهر بپردازید، این عوارض به حداقل و یا به صفر می رسد. در حقیقت این عوارض شدید هنگامی رخ می دهد که شما برای کاهش هزینه و یا عدم اطلاعات کافی در زمینه مزوتراپی به مراکز غیر معتبر و غیر پزشکی مراجعه کنید. 

تزریق چربی به پشت دست

رعایت چند نکته برای کاهش عوارض مزوتراپی

با این که مزوتراپی از عوارض بسیار ناچیز و بی خطری برخوردار است. اما می توان با رعایت نکات مهمی این عوارض را به حداقل رساند و  دوره نقاهت را بسیار کوتاه کرد.

انتخاب مناسب پزشک و کلینیک

همان طور که قبلا نیز به صورت مختصر به آن اشاره کردیم، انتخاب یک مرکز عالی و پزشک ماهر برای انجام مزوتراپی بسیار مهم است؛ که فرد متقاضی باید پیش از انجام مزوتراپی، این   نکته را رعایت کند. 

مراکز بسیاری وجود دارد که خدمات زیبایی و جوان سازی پوست را در اختیار افراد قرار می دهد، ولی نکته ای که باید به آن توجه داشت، بازدهی عالی و نتایج ایده آل کار است.  پس حتما پیش از رفتن به کلینیک مد نظر و انجام دادن مزوتراپی، به مشاهده نمونه کارهای مرکز و  کسانی که در آن محل مزوتراپی انجام داده اند،  بپردازید.

تست حساسیت در مزوتراپی

با توجه به این که در مزوتراپی ترکیبات و موادی از طریق تزریق به بدن وارد می شوند، این احتمال وجود دارد که این ترکیبات باعث به وجود آمدن حساسیت در برخی افراد شود.  

پس بسیار کار خوبی است، که در مرکز پیش از انجام مزوتراپی، تست حساسیت از فرد گرفته شود. پس از انجام این تست پزشک متوجه می شود که آیا این ترکیبات و مواد تزریقی باعث حساسیت و آلرژی فرد متقاضی می شود یا هیچ حساسیت و واکنشی را برای او به وجود نمی آورد؛ و اگر که فرد دچار حساسیت شود، نمی تواند از روش درمانی مزوتراپی استفاده کند و باید پزشک متخصص راه درمانی دیگری را پیش روی او بگذارد.  پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه انجام مزوتراپی را مطالعه کنید.

انجام و رعایت دقیق مراقبت های پس از مزوتراپی

پس از این که برای درمان مشکلات خود از مزوتراپی استفاده کردیدو تزریق مزوتراپی شما تمام شد، به خوبی به دستورات و نکات مراقبتی که پزشک در اختیار شما قرار می دهد توجه کنید؛ و به رعایت کردن دقیق آن ها بپردازید. اگر که شما در رعایت این مراقبت های مهم کوتاهی کنید، عوارض بیش تری را مزوتراپی برای شما به وجود می آورد. 

مراقبت های قبل از مزوتراپی 

اگر قصد دارید که مزوتراپی مو را انجام دهید باید یک سری مراقبت ها را قبل از آن انجام دهید تا اثربخشی خوبی داشته باشد. 

به طور کلی، مزوتراپی یکی از سریع ترین درمان های غیر تهاجمی ریزش مو محسوب می گردد. با توجه به اینکه هزینه مزوتراپی نسبتا کم است، افراد زیادی تمایل دارند از این روش استفاده می کنند. 

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی جز روند درمان است و باید توجه لازم را به آن داشته باشید. در اینجا به شما می گوییم که قبل از روند درمان چه نکاتی را رعایت نمایید. همراه ما باشید. 

استفاده از مواد مراقبتی و نگه دارنده مو مانند تافت را 24 ساعت قبل از مزوتراپی قطع کنید. مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و همچنین داروهای ضد التهابی را چند روز قبل از انجام مزوتراپی قطع نمایید. 

در صورتی که از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما مسئله را با پزشک در میان بگذارید. قبل از اینکه برای مزوتراپی مراجعه کنید، موهایتان را با شامپو ملایم بشویید. 

اگر از محلول ضد ریزش مو استفاده می کنید، بهتر است که یک روز قبل از آغاز درمان استفاده از آن را قطع نمایید. 

در این روش نیازی به ضد عفونی کردن سر وجود ندارد. اما اگر سرتان زخم است، محل زخم را ضد عفونی کنید. معمولا برای ضد عفونی کردن منطقه از بتادین استفاده می شود. حتما مزوتراپی را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. 

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی پرداختیم، تا شما عزیزان پیش از انجام این روش درمانی از آن ها اطلاع پیدا کنید. همان طور که گفتیم مزوتراپی دارای عوارض بسیار کمی است که پس از درمان خیلی زود برطرف خواهند شد. 

اما اگر این عوارض ادامه دار شدند و یا این که به دلایل گوناگون دچار عوارض شدید تری شدید،  بدون هیچ گونه نگرانی سریعا به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. 

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


افرادی که دارای شرایط زیر هستند، نباید از مزوتراپی استفاده کنند: -بارداری و شیردهی -استفاده کردن از راکوتان -درمان با لیزر -آسیب دیدگی پوست -آفتاب سوختگی -اگزمای فعال یا پسوریازیس -شیمی درمانی و پرتو درمانی -تبخال فعال -اشعه درمانی -زگیل -زخم تازه -زخم هایپرتروفیک یا کلوئید -کرایوتراپی

-بافت پوست -سستی سطح پوست -درخشان بودن پوست -هایپرپیگمانتاسیون -اندازه منافذ پوست -چین و چروک -جای زخم آکنه -رنگ پوست -آسیب دیدگی در اثر آفتاب

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مزایا، معایب و عوارض مزوتراپی دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone