قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

قبل و بعد از کاشت مو

2612

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهره اند. اگر تجربه این کار داشته اید یا در اطرافیان خود دیده اید، مطمئنا متوجه این موضوع شده اید که چقدر بر روی اعتماد به نفس‌ شان مؤثر بوده است. اینکه برای انجام کاشت موی سرتان نزد متخصص پوست و مو خبره متبحری بروید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ اما نگهداری بعد از کاشت نیز می تواند در افزایش طول عمر موهای کاشته شده نیز تأثیر بگذارد. اگر به تازگی کاشت مو انجام داده اید و اصول مراقبت بعد از این عمل را نمی دانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اقدامات بعد از کاشت مو

در وحله اول باید بگوییم که لازم است فرد اطلاعات کافی در زمینه کاشت مو و اقدامات قبل و بعد از آن داشته باشد. ما قصد داریم در این مطلب، مراقبت های بعد از کاشت مو را برایتان شرح دهیم.

شستشو بعد از کاشت مو

همه ما می دانیم که شستن صحیح موها از روش های مراقبت از آن ها به شمار می رود‌. حال اگر اقدام به کاشت مو کرده باشید، اهمیت این موضوع چند برابر خواهد شد. 

دلیل این امر حساسیت موها و عدم استحکام کافی آن ها می باشد. نحوه شستشوی موهای کاشته شده بدین صورت است که فرد به هیچ عنوان نباید موها را چنگ بزند یا آن ها را ماساژ دهد. ماساژ کف سر به طور مکرر و خشن نیز ممنوع می باشد.

شامپوی بعد از کاشت مو

در رابطه با شامپو مخصوص کاشت مو باید بگوییم که بهتر است با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت کنید و شامپویی عاری از هر گونه مواد مضر شیمیایی را بخرید و برای شستشو موی سر خود از آن استفاده کنید. گاهی اوقات استقامت موها به اندازه کافی است و پزشک به جای شامپوهای مخصوص کاشت مو استفاده از شامپو بچه را نیز توصیه می کند.

کاشت مو و بدنسازی

بدنسازی یکی از ورزش های سنگین به شمار می رود، به همین دلیل افرادی که کاشت مو انجام داده اند، نباید به دنبال این رشته ورزشی بروند. علاوه بر بدنسازی می توان گفت ورزش هایی مانند فوتبال، وزنه برداری و شنا نیز ممنوع می باشد. 


دلیل ممنوعیت این نوع ورزش ها تعرق بیش از حد کف سر و آسیب به موهای کاشته شده گزارش شده است. علاوه بر این می توان درباره رشته شنا گفت که کلر موجود در آب می تواند به ریشه های موی کاشته شده صدمه بزند و رشد آن ها را با اختلال همراه کند. مناسب ترین ورزش بعد از کاشت مو پیاده روی به صورت آهسته است.

گذاشتن کلاه بعد از کاشت مو

آیا می دانستید بهره گیری از کلاه و گذاشتن آن بر روی سر یکی از اقدامات ساده جهت مراقبت از موهای کاشته شده می باشد؟ به کمک کلاه می توان از موهای کاشته شده (خصوصا موهای ضعیف تر) را در مقابل باد، نور خورشید، آلودگی های موجود در هوا و باران محافظت کرد. 

احتمالاً پزشک معالج شما کلاهی مناسب که کمترین فشار را به پوست سر و موهای شما وارد می کند را به شما معرفی می کند. به دنبال آن بهتر است بدانید کلاه های لبه دار و گشاد بهترین گزینه جهت مراقبت موهای کاشته شده می باشند.

نکات قبل از کاشت مو

در ادامه لازم است بدانید انجام اقدامات قبل از کاشت مو نیز از جمله مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر عمر مفید موهای کاشته شده می باشد. در ابتدا باید بدانید که به هیچ عنوان دارویی را بدون مشورت پزشک معالجتان استفاده نکنید. 

نمونه کاشت مو

حداقل دو هفته قبل از کاشت مو از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید. اگر در بین تارهای موهایتان موهای سفید رنگی وجود دارد، آن ها را رنگ کنید. قبل از اینکه به مطب متخصص پوست و مو مراجعه کنید لازم است موهای خود را به درستی بشویید و لباسی گشاد و دکمه دار بر تن کنید.

مراحل بعد از کاشت مو

پس از اینکه کاشت موهای سر خود را انجام دادید، بهتر است جهت ترمیم آن نیز اقدام کنید. ورم بعد از کاشت مو امری کاملاً طبیعی است و در صورتی که جهت ترمیم کاشت مو اقدام کنید، به مرور زمان مشکلات و عوارض این چنینی نیز حل خواهند شد.

سر درد بعد از کاشت مو

کاشت مو مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. یکی از این عوارض سر دردها و سر گیجه هایی است که فرد را اسیر خود می کند؛

اما لازم است بگوییم اصلا نگران نباشید زیرا اکثر این سر دردها گذرا هستند و بر اثر استرس های درونی رخ می دهند. در صورت بروز سر درد پزشک معالج برای شما مسکن های ساده را تجویز خواهد کرد. 

بهترین زمان جهت مصرف این مسکن ها شب قبل از خواب می باشد. علاوه بر مسکن ها، می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید تا دردتان تسکین یابد. نوشیدن آب به اندازه کافی و عدم مصرف نوشیدنی های کافئین دار در تسکین سر دردها تأثیر گذار خواهند بود.

داروهای بعد از کاشت مو

داروهای مسکن و داروهای تقویتی دو نمونه از داروهای کاربردی جهت استفاده قبل و بعد از کاشت مو می باشند. معمولاً متخصصین پوست و مو جهت ممانعت از بروز عفونت، داروهای آنتی بیوتیک را برای بیماران خود تجویز می کنند.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی می تواند به تنهایی یا همراه یک روش درمانی کاشت مو به کار برده شود. در این جا قصد داریم مزوتراپی بعد از کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم. به کمک مزوتراپی می توان از ریزش موها ممانعت کرد و به رویش آن ها کمک کرد. 

در واقع در مزوتراپی مواد تقویتی متنوعی را با یکدیگر ترکیب می کنند و آن را درون پوست تزریق می کنند. اجزای مختلف این ترکیب آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها و... می باشند.

طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو

از آن جایی طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو (Hair transplant) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر نحوه خوابیدن خود را به طرز صحیحی انجام ندهید ممکن است ضربه به محل کاشت مو وارد شود یا اینکه آن قسمت فشار بیش از حدی را تحمل کند و این سبب شکننده شدن موها و سست شدن گرافت های مو خواهد شد. ورم بعد از کاشت مو یکی دیگر از علائم بد خوابیدن می باشد.

تزریق چربی به پشت دست

کاشت مو و ریزش مجدد

ریزش بعد از کاشت مو یکی از عوارض کاملاً طبیعی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. پس از کاشت مو به مدت 20 روز موها به طور دقیقی شروع به رشد می کنند. تقریباً پس از گذشت یک هفته ساقه های مو می ریزند. در این نوع ریزش فولیکول های مو به طور دقیقی در جای خود باقی می مانند. 

تقریباً تا اواخر ماه اول کاشت مو، موها بر اثر شوکی که به آن ها وارد شده است می ریزند. این ریزش بدون استثنا برای همه افراد رخ می دهد و اصلا جای نگرانی ندارد، زیرا امری کاملاً طبیعی است.

پس از آن که 40 الی 90 درصد موها در این بازه زمانی ریزش پیدا کرد، حدود 90 روز موها به حالت استراحت می روند و هیچ رشدی نخواهند داشت. در این برهه زمانی هیچ استرسی نداشته باشید زیرا تمام این موارد کاملاً طبیعی و گذرا است.

کاشت مو کاشت مو کاشت مو کاشت مو

رویش بعد از کاشت

رویش مجدد موها پس از گذشت 8 یا 9 ماه آغاز می شود و روند طبیعی خود را دنبال می کند. موهایی که به تازگی رشد می کنند از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و همین موضوع می تواند سبب افزایش تراکم موها در سر افراد شود. 

در صورتی که ضربه بعد از کاشت مو به سر وارد شود یا اینکه فشار بیش از حدی به موها وارد شده باشد، احتمالاً در این بازه زمانی و تا زمانی که زخم های سرتان بهبود یابد موهایی فر خورده خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام موارد مربوط به مراقبت های پس از انجام کاشت مو را به شما آموزش دهیم. امیدوار هستیم آن را به دقت خوانده باشید و از مطالب فوق نهایت استفاده را ببرید. در صورتی که سوالی در مورد کاشت موی سر دارید، آن را با ما در میان بگذارید.


کاشت مو https://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
 https://clinicelham.com/license


اشتراک با دوستان

سوالات متداول


در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که دلایل متعددی همچون بیماری های پوستی، مصرف برخی داروها، استرس بیش از حد و عوامل ژنتیکی و... از دلایل ریزش مو به شمار می روند.

هزینه این نوع عمل جراحی کاملاً بستگی به روش انتخابی شما و همچنین تعداد گرافت های مورد نیازتان دارد؛ اما به طور میانگین می توان گفت این هزینه حدود 3.5 الی 8.5 میلیون تومان می باشد.

نوشیدنی های کافئین، فست فودها و غذاهای چرب جز آن دسته از خوراکی های مضر برای افرادی است که کاشت مو انجام داده اند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: قبل و بعد از کاشت مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone