چطور موهای طبیعی و دائمی بکاریم

چطور موهای طبیعی و دائمی بکاریم https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

چطور موهای طبیعی و دائمی بکاریم

1878

همواره داشتن موهای پر پشت و طبیعی یکی از فاکتورهای زیبایی به حساب آمده است. از این رو بسیاری از افراد که دارای موهای کم پشت هستند یا به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده اند، به دنبال کاشت مو طبیعی و دائمی هستند. 

این مسئله در آقایان بسیار بیشتر از خانم ها دیده می شود.  ریزش مو یکی از مشکلات تقریبا همه گیری است که اکثر افراد در طول چرخه زندگی خود آن را تجربه می کنند. ریزش مو در برخی از افراد بیشتر و در برخی از افراد کمتر است. 

این تصور که فرد هر چه سنش بالاتر برود بیشتر دچار ریزش مو میشود غلط است چرا که بسیاری از افراد حتی در سنین جوانی دچار این مشکل می شوند. 

همچنین مسئله ریزش مو تنها مختص آقایان نیست، این مسئله در خانم ها نیز وجود دارد و آنها نیز دچار ریزش مو می شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که طبیعی است که در روز هفتاد تا صد تار موی ما بریزد. 

منظور ما از ریزش ما، ریزش حجم بالایی از مو بدون امکان بازگشت رویش آنها است. ما در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم که چرا اساسا موها می ریزند، از چه روش هایی می توان برای کاشت مو طبیعی استفاده کرد، مزایا و معایب این روش ها چیست و صفر تا صد آنچه را که شما نیاز دارید در مو و کاشت مو بدانید در این مقاله تخصصی جذاب پیدا خواهید کرد. در ادامه این مقاله همراه با کلینیک تخصصی الهام باشید. 

ریزش مو 

از گذشته تا به امروز بسیاری از مردم از مشکل ریزش مو رنج می برند و از آن شکایت دارند. اما خوشبختانه ریزش مو مسئله ای نیست که نتوان آن را درمان کرد. برای اینکه بتوان بهترین و کارآمدترین درمان را انتخاب کرد ابتدا باید دلیل ریزش مو مشخص گردد. 

همان طور که گفتیم از ریزش هفتاد تا صد تار مو در روز امری طبیعی است. وقتی دستتان را در موهایتان می کشید ممکن است متوجه دسته ای از مو ریخته شده شوید. 

ریزش مو روزانه به پوست سر شما کمک قابل توجهی می کند تا یک چرخه سالم از رشد مو را تجربه نماید و در این حالت موهای جدید جایگزین موهای قدیمی می شوند. 

اما مشکل از آنجایی شروع می شود که تعداد بسیار بیشتری مو در روز شروع به ریختن می کنند. وقتی که ریزش مو شما بیشتر از حد طبیعی باشد در واقع این دیگر یک مشکل و به نوعی بیماری به حساب می آید. 

در چنین حالتی با گذشت زمان تراکم موهای شما کمتر می گردد و فرد احساس خوبی نسبت به این مسئله ندارد. ممکن است علت های زیادی پشت این مسئله باشد. 

برخی از این علت ها ممکن است ساده و موقت باشند. برای مثال وقتی که بدن با کمبود ویتامین مواجه است ممکن است دچار ریزش مو شود، اما با رفع این مشکل، مسئله ریزش مو وی نیز حل می شود.  برای مثال ممکن است دلیل ریزش مو اسکالپ سر باشد...

اما گاهی اوقات ممکن است علت ریزش مو پیچیده تر شده و مربوط به سلامت کلی بدن شود. که در این حالت نیز قبل از هر گونه اقدامی باید علت دقیق آن مشخص شود و به دنبال راهی برای حل این مسئله بود.

خبر خوب این است که خوشبختانه این روزها درمان های قطعی و دائمی برای حل مسئله ریزش مو چه در خانم ها و چه در آقایان وجود دارد.   در ادامه به برخی از علل ریزش مو می پردازیم و درباره هر یک از آنها به طور جزئی اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می دهیم. همراه ما باشید.

علت های ریزش مو 

همان طور که گفتیم ریزش حدی از مو در روز طبیعی است. اما زمانی که ریزش مو از حد طبیعی خود بگذرد، با گذشت زمان تراکم موها کم شده و فرد متوجه خالی شدن بخش های مختلف سرش می گردد. ما در اینجا به برخی از علت های ریزش مو اشاره می کنیم و درباره آنها توضیح می دهیم. 

آسیب جسمانی

گاهی اوقات به دلیل برخی از آسیب های جسمانی که در اثر عواملی مانند تصادفات، بیماری های خاص، جراحی و حتی بیماری هایی مانند آنفولانزا و کرونا رخ می دهد، فرد دچار ریزش مو می گردد. به این حالت در لاتین Telogen Effluvium می گویند. 

به خاطر داشته باشید که مو دارای چرخه برنامه ریزی شده ای است. این چرخه شامل سه مرحله رشد، استراحت و ریختن است. طبیعتا شرایط جسمی فرد می تواند به رشد طبیعی مو شوک وارد نماید.

در چنین حالتی فرد بخش زیادی از موی خود را از دست می دهد و به عبارتی دچار ریزش مو می گردد. معمولا ریزش مو به مدت سه تا شش ماه بعد از هر آسیب به حداکثر خود می رسد. کاشت مو

اما در چنین حالتی برای درمان چه باید کرد. وقتی که بدن رو به بهبودی می رود و آسیب جسمانی کم کم خوب می شود، موها دوباره رشد می نمایند   و دیگر به درمان خاصی نیاز نیست. فقط کافی است که بدن به حالت عادی خود برگردد تا همه چیز رو به راه شود. 

بارداری و ریزش مو 

مسئله دیگری که می تواند منجر به ریزش مو شود، مسئله بارداری است. شاید یکی از زیباترین اتفاقات زندگی هر زنی مادر شدن او باشد. اما باردار به بدن یک شوک وارد می کند که به خودی خود می تواند باعث ریزش مو گردد. 

علت این امر تغییرات هورمونی است که در طول بارداری در بدن زن رخ می دهد. اما نکته جالب این است که این ریزش مو عمدتا بعد از زایمان اتفاق می افتد. بارداری تجربه ای خاص و منحصر به فرد است و در بدن افراد گوناگون به شکل متفاوتی تجربه می شود. 

تغییرات هورمونی در دوران بارداری تنها یکی از دلایل ریزش مو در این دوره به حساب می آید. در صورتی که شما جز افرادی بودید که در طول بارداری و بعد از زایمان دچار ریزش مو شدید، نگران نباشید چرا که موهای شما بعد از چندماه دوباره مانند روز اول رشد خواهد کرد. 

اما در این دوران و در دوران شیردهی از داروهای ضد ریزش مو استفاده نکنید. تنها راه حل این است که یک رژیم غذایی سالم و سلامت داشته باشید. 

مصرف ویتامین آ و ریزش مو 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف بیش از حد ویتامین آ می تواند منجر به ریزش مو شود. بر اساس پژوهش هایی که در آکادمی پوست آمریکا انجام شده است، مصرف بیش از حد ویتامین آ و مکمل های دارویی می تواند منجر به ریزش مو گردد. 

از این رو مقدار مجاز مصرف ویتامین آ در روز 5000 واحد بین المللی است برای بزرگسالان است. برخی از مکمل های غذایی   دارای 10 هزار واحد ویتامین آ هستند که این میزان دو برابر حد مجاز تعیین شده است. 

از این رو می تواند باعث بروز مشکلاتی از جمله ریزش مو شود. نکته دیگری که باید در این رابطه به آن توجه کنید این است که قطع ناگهانی این مکمل ها و ویتامین ها نیز می تواند مشکل دیگری را به وجود آورد. 

از این رو ابتدا با پزشک مشاوره نمایید. اما با توجه به اینکه در این مورد نیز، ریزش مو برگشت پذیر است  نیاز به درمان خاصی احساس نمی شود و وقتی مصرف ویتامین آ مازاد را قطع کنید، موها مجددا شروع به رویش می کنند. 

کمبود پروتئین و ریزش مو 

از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار در ریزش مو نبود پروتئین کافی در رژیم غذایی شماست. زمانی که شما گوشت و تخم مرغ مصرف می کنید مقدار زیادی پروتئین را وارد بدنتان می نمایید. 

اما جالب است بدانید که پروتئین در مواد غذایی دیگر از جمله حبوبات به وفور وجود دارد. از این رو همواره سعی کنید وعده های غذایی تان حاوی پروتئین باشد. اگر بدن شما پروتئین مورد نیاز را از وعده های غذایی تان دریافت نکند، چرخه رشد طبیعی مو شما دچار اختلال می گردد که در نهایت منجر به ریزش مو می شود.

ریزش مو معمولا دو یا سه ماه بعد از کمبود پروتئین در بدن رخ می دهد. برای رفع این مشکل می توانید از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از پروتئین هستند. در صورتی که شما جز افرادی هستید که از محصولات حیوانی استفاده نمی کنید، می توانید در رژیم غذایی خود از منابع پروتئین گیاهی استفاده نمایید.

ژنتیک 

برخی از علل ریزش مو مربوط به ژنتیک است. به عنوان مثال طاسی با الگوی مردانه یا زنانه اغلب ریشه ژنتیکی دارد. در رابطه با طاسی با الگوی مردانه عواملی مانند هورمون های جنسی مردانه و ژنتیک به طور مستقیم اثرگذارند. 

در طاسی زنانه نیز عامل اصلی همان ژنتیک است. این نوع از ریزش مو هم در زنان و هم در مردان اتفاق می افتد. این حالت معمولا زمانی رخ می دهد که فولیکول ها به مرور زمان منقبض می گردند و موها دیگر رشد نمی کنند. 

معمولا در مردان این الگو ریزش در بخشی از فرق سر و شقیقه ها خودش را نشان می دهد. در خانم ها نیز موها معمولا کم تراکم می شوند و حالت کم پشت پیدا می کنند. کاشت مو

از این رو اگر در خانواده شما زنان یا مردان در یک سن خاصی دچار ریزش مو می شوند، ممکن است شما نیز مستعد چنین حالتی باشید. 

تنها درمان در رابطه با علل ژنتیکی ریزش مو ماینوکسیدیل است. در صورتی که درمان اثر بخشی لازم و کافی را نداشته باشد، ممکن است پزشک متخصص داروهای خوراکی همانند فیناستراید را تجویز نماید. این دارو می تواند ریزش مو را متوقف کند و در برخی از مواقع باعث رشد مجدد موها می گردد. 

در صورتی که روش های دارویی جواب ندهد، تنها راه حل این است که فرد مو بکارد. 

تغییرات هورمونی و ریزش مو

احتمالا تا الان این نکته را می دانید که تغییرات هورمونی می توانند منجر به ریزش مو شوند. زمانی که در سطح هورمون ها تعادلی وجود ندارد، امکان ریزش مو بالا می رود. 

در خانم به دلایل مختفی ممکن است که سطح هورمون ها تغییر کند. به عنوان مثال در طول بارداری تغییرات هورمونی قابل توجهی در بدن خانم ها اتفاق می افتد که می تواند منجر به ریزش مو گردد. همچنین زمانی که خانم ها از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند، تعادل هورمون های آنها به هم می ریزد و ممکن است دچار ریزش مو گردند. 

در دوران یائسگی نیز تغییرات هورمون رخ می دهد و ممکن است مشکلات مشابهی به وجود بیاید. معمولا به دلیل تغییرات هورمونی، گیرنده‌های آندروژن یا همان هورمون های مردانه  در سطح پوست سر فعال می گردند. 

در این حالت فولیکول های مو کوچک شده و ریزش مو آغاز می گردد. برای اینکه این مشکل رفع شود باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و با او مشورت نمایید. 

کم خونی، فقر آهن و ریزش مو 

از دیگر عوامل تاثیرگذار در ریزش مو، کم خونی و فقر آهن است. این مسئله در میان افراد جامعه به ویژه خانم ها بسیار شایع است. بسیاری از خانم به دلیل سیکل های قاعدگی شان از کم خونی رنج می برند. 

اینکه رژیم غذایی به گونه ای باشد که همواره مقدار کافی آهن را وارد بدن کند کاری دشواری است. تقریبا ده درصد از خانم ها از مشکلات کم خونی رنج می ببرند. یکی از اصلی ترین علت های کم خونی فقط آهن است.

وقتی که آهن کافی به بدن نمی رسد ، بدن نمی تواند هموگلوبین لازم را بسازد. مان طور که می دانید هموگلوبین نقش قابل توجهی در اکسیژن رسانی و رشد و ترمیم سلول های در بخش های گوناگون بدن دارد. وقتی که میزان اکسیژن رسانی به سر محدود گردد، رشد موها دچار اختلال می شود و موها ضعیف شده و سپس شروع به ریختن می کنند.

بر اساس مطالعات انجام گرفته در این زمینه کمبود آهن باعث ضعف خون رسانی و ضعیف شدن ریشه موها می شود. همچنین یکی از عوامل تشدید کننده الگوی طاسی زنانه  و مردانه (baldness) همان کمبود آهن است. این مشکل را فقط می توان از طریق آزمایش تشخیص داد.  

 اما برخی از نشانه ها می تواند به شما کمک کند تا متوجه این مشکل شوید. به عنوان مثال زمانی که نقاط قهوه ای رنگ را روی پوست سر مشاهده می کنید و علائمی همانند خواب آلودگی و سرگیجه دارید می تواند نشان دهنده فقر آهن باشد. در چنین مواردی بهتر است آزمایش بدهید و نتیجه را به یک پزشک متخصص نشان دهید تا با تجویز دارو و مکمل این مشکل حل شود. 

همچنین می توانید از مواد غذایی سرشار از آهن از جمله گوشت قرمز، حبوبات و سبزیجات استفاده کنید. زمانی که مشکل کم خونی و فقط آهن در بدن برطرف شود، موها مجددا شروع به رشد می کنند. کاشت مو

کم کاری تیروئید و ریزش مو 

از دیگر علت های ریزش مو، کم کاری تیروئید است. تیروئید در حقیقت غده کوچکی است که در گردن شما قرار دارد و تاثیر قابل توجهی در سلامت عمومی بدن شما ایفا می کند. 

تیروئید یک ماده هورمونی به نام TH را تولید می نماید که کار اصلی آن تنظیم ضربان قلب، دما، تنظیم سوخت و ساز بدن، خلق و خو و برخی موارد دیگر است. زمانی که تیروئید کم کار باشد نمی تواند به اندازه کافی هورمون TH را تولید نماید و این باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامت بدن می گردد. 

شاید بتوان گفت که یکی از اصلی ترین علل ریزش مو کم کاری تیروئید است. بی اشتهایی زیاد، بزرگ شدن این غده در گلو، خشکی زیاد پوست و افسردگی می تواند از نشانه های کم کاری تیروئید باشد که به شما کمک می کند این مسئله را زودتر تشخیص دهید. 

تقریبا دو درصد از مردم جهان از این مشکل رنج می برند. در صورتی کم کاری تیروئید درمان نشود می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد. بهترین و دقیق ترین راه برای تشخیص این مسئله، انجام آزمایش خون است. نگران نباشید این مسئله به راحتی با دارو درمان می شود. 

کمبود ویتامین ب و ریزش مو 

از دیگر علت های ریزش مو کمبود ویتامین ب در بدن است. وقتی که ویتامین ب به اندازه کافی به بدن نرسد می تواند منجر به ضعیف شدن ریشه موها و در نتیجه ریزش آنها گردد. ویتامین ب در واقع یک ترکیب محلول در آب به شما می آید و دارای انواع گوناگونی است. 

معمولا مواد غذایی که دارای پروتئین هستند حاوی این ویتامین میباشند. گوشت قرمز، تخم مرغ، هویج و سویا از جمله مواد غذایی هستند که مقدار زیادی ویتامین ب را در خود جای داده اند. 

با توجه به اینکه بیشتر مردم در طول روز از این مواد غذایی استفاده می کنند، به ندرت فردی دچار کمبود ویتامین ب می شود. 

اما از آنجایی که انواع مختلفی از این ویتامین وجود دارد، کمبود برخی از انواع آن اختلالاتی را در بدن به وجود می آورد. به عنوان مثال کمبود ویتامین ب 12 می تواند در عملکرد صحیح بدن اختلال ایجاد نماید. 

حالت تهوع، بی اشتهایی عصبی و مشکلات گوارشی از علائم کمبود ویتامین ب در بدن به حساب می آید. معمولا کمبود ویتامین ب 12 می تواند منجر به ریزش مو شود.

ویتامین ب 12 به بدن کمک می کند تا گلبول های قرمز خون و دی ان آ ساخته گردد و به نوعی از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می نماید. همچنین این باعث می گردد که عملکرد عصبی بدن و رشد موها بهتر گردد. 

در صورتی که موهای شما به دلیل کمبود ویتامین ب دچار ریزش شده است، نگران نباشید. شما می توانید با کمک یک رژیم غذایی سالم ویتامین ب مورد نیاز بدنتان را تامین نمایید. همچنین می توانید از مکمل های غذایی برای رفع این مشکل استفاده نمایید. 

بعد از رفع این مشکل و تامین ویتامین ب مورد نیاز، موهای شما مجددا در می آید. 

بیماری لوپوس و ریزش مو 

یکی دیگر از عوامل ریزش مو یک بیماری خود ایمنی به نام لوپوس است. این بیماری معمولا مزمن است. در این بیماری سیستم دفاعی بدن به سلول های سالم حمله می کند و آنها را از پای در می آورد. 

بیماری لوپوس مانند نوعی حمله انتحاری عمل می کند. سلول های پوستی و فولیکول های سالم مو معمولا در این بیماری مورد حمله قرار می گیرند. 

وقتی که فردی دچار این بیماری خود ایمنی است، علت ریزش موهای وی مستقیما به این بیماری ربط دارد. بی حوصلگی، تب و خستگی مفرط از علائم مهم این بیماری به حساب می آید. 

این بیماری اغلب ریشه ژنتیکی دارد و حدود 15 درصد از افراد از آن رنج می برند. بهترین درمان برای این بیماری تشخیص به موقع آن و استفاده از دارو برای کنترل آن میباشد. 

آیا بارداری باعث ریزش مو می شود؟

بله. فاکتور دیگری که می تواند منجر به ریزش مو شود، مسئله بارداری است. شاید یکی از زیباترین اتفاقات زندگی هر زنی مادر شدن او باشد. اما باردار به بدن یک شوک وارد می کند که به خودی خود می تواند باعث ریزش مو گردد. 

علت این امر تغییرات هورمونی است که در طول بارداری در بدن زن رخ می دهد. اما نکته جالب این است که این ریزش مو عمدتا بعد از زایمان اتفاق می افتد. بارداری تجربه ای خاص و منحصر به فرد است و در بدن افراد گوناگون به شکل متفاوتی تجربه می شود.

تغییرات هورمونی در دوران بارداری تنها یکی از دلایل ریزش مو در این دوره به حساب می آید. در صورتی که شما جز افرادی بودید که در طول بارداری و بعد از زایمان دچار ریزش مو شدید، نگران نباشید چرا که موهای شما بعد از چندماه دوباره مانند روز اول رشد خواهد کرد. کاشت مو

اما در این دوران و در دوران شیردهی از داروهای ضد ریزش مو استفاده نکنید. تنها راه حل این است که یک رژیم غذایی سالم و سلامت داشته باشید.

برای جلوگیری از ریزش مو نیز می توانید از روش هایی استفاده کنید که در مقاله " راه های جلوگیری از ریزش مو " به طور مفصل در مورد آن صحبت کرده ایم.

تاریخ کاشت مو 

کاشت مو نخستین بار در ژاپن در سال 1939 صورت گرفت. پزشکان با گذشت زمان توانستند با کمک تکنیک پلاگ، گرافت های بزرگتری را پیوند بزنند. 

البته با توجه به اینکه این گرافت ها بسیار ضخیم بودند، نتیجه عمل خیلی اثربخش نبود. با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی، گرافت های نازک تری پیوند زده شدند و همین امر نتایج رضایت بخشی را در کاشت مو به همراه داشت. 

در سال 1995، روش برداشت نواری فولیکول های مو که آن را تحت عنوان FUT می شناسند صورت گرفت  و برای سال ها این روش پیوند مو بسیار محبوب بود. با گذشت زمان و روی کارآمدن دستگاه های پیشرفته، روش هایی مانند برداشت واحدهای فولیکولی و میکروگرافت روی کار آمد که این روزها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. 

کاشت مو 

همان طور که در بخش های قبل گفتیم، برخی از افراد ممکن است به دلایل گوناگون دچار ریزش مو شوند. ریزش مو ممکن است به تدریج یا به صورت ناگهانی اتفاق بیفتد. 

با بالا رفتن سن، ریزش مو معمولا ادامه پیدا می کند اما بدن دیگر نمی تواند موهای از دست رفته را جایگزین کند و فرد به تدریج شاهد کم شدن موهایش خواهد بود و راهی وجود ندارد که ریزش مو را متوقف کند. 

اما ممکن است ریزش مو به دلایلی مانند استرس، کمبود ویتامین ها، خستگی  و برخی از بیماری ها به وجود بیاید که می توان با تغییر در سبک زندگی آن را کنترل نمود.  دلایل ریزش موی جلوی سر مردان نیز می تواند به همین منوال باشد.

در برخی از موارد ریزش مو را می توان با دارو درمان کرد. اما در برخی از مواقع باید از راه حل های دیگر برای رفع این مشکل استفاده کرد. گاهی اوقات افراد راه حل های گوناگون را امتحان می کنند اما به نتیجه نمی رسند. 

در چنین شرایط تصمیم می گیرند که مو بکارند.  کاشت مو یکی از راه حل های قطعی و دائم برای رفع مشکل کم مویی و طاسی است.  در ادامه درباره تاریخچه کاشت مو اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می دهیم. 

کاشت مو در حقیقت یک روش جراحی است ک در آن فولیکول های از منطقه بانک مو برداشته شده و در بخش گیرنده پیوند زده می شود. بانک معمولا معمولا به قسمت پشت و کنارهای سر که موی کافی را دارد گفته می شود.

افرادی که تمایل دارند که به صورت طبیعی مو بکارند، باید بانک مو قوی داشته باشند تا به نتیجه دلخواهشان برسند.  بیشتر افرادی که از ریزش یا نازکی موهایشان رنج می برند می توانند گزینه مناسبی برای کاشت مو به حساب بیایند. 

می توان گفت که کاشت مو یک روش کم تهاجم درمانی است و نتایج شگفت انگیزی را برای متقاضیان در بر دارد. 

معمولا سه هفته تا یک ماه بعد از کاشت مو، موهای کاشته شده شروع به ریختن می کنند که این طبیعی است. اما بعد از سه چهار ماه، موها مجددا رشد می کنند و نتیجه حقیقی حاصل از کاشت مو را می توان نه ماه تا یکسال بعد از جراحی مشاهده کرد. 

چه افرادی برای کاشت مو مناسب هستند

همان طور گفتیم کاشت مو می تواند یک راه حل قطعی و دائم برای رفع مشکل ریزش مو باشد. همچنین با کاشت مو، فرد مجدا به تراکمی خوب از مو می رسد و اعتماد به نفسش بالا می رود. 

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که چه افرادی برای کاشت مو مناسب هستند. اول از همه باید دو نکته را مد نظر قرار دهید. اول اینکه فردی که قصد دارد موهایش را بکارد، باید دارای بانک مو مناسبی باشد. 

اگر موی بانک مو کافی نباشد عملا نتیجه پیوند رضایت بخش نخواهد بود. نکته دیگر این است که عامل ریزش مو او متوقف شده باشد. اما به طور کلی اگر مواردی که در ادامه می گوییم در رابطه با شما صدق می کند، با مشاوره با پزشک می توانید کاشت مو را انجام دهید. 

در صورتی که ریزش مو شما به دلیل استرس یا مصرف دارو اتفاق نیفتاده است. در صورتی که درمان های غیر جراحی کمک به توقف ریزش مو یا رشد مجدد موهای شما نداشته است. کاشت مو

اگر آسیبی به پوست سر شما وارد شده و بخشی از موهایتان را به این دلیل از دست داده اید. در صورتی که از نازکی یا کچلی موی خود رنج می برید. 

برای کاشت مو سن خاصی در نظر گرفته نشده است اما با توجه به اینکه ریزش مو در بسیاری از آقایان در دهه دوم زندگی شان اتفاق می افتد و در این دوره ادامه پیدا می کند بهتر است تا 30 سالگی عمل کاشت مو انجام نشود. چرا که روند ریزش مو هنوز ثابت نشده است و ممکن است بعد از کاشت مجددا دچار ریزش شوند. 

کاشت برای چه کسانی مناسب نیست

همان طور که گفتیم افرادی که قصد دارند مو بکارند باید یک سری از شرایط را داشته باشند. در غیر این صورت این عمل برای آنها کارآمد نخواهد بود. 

در اینجا درباره برخی از افرادی که برای کاشت مو مناسب نیستند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. 

کاشت مو برای افرادی که در بخش وسیعی از پوست سرشان دچار ریزش مو شده اند گزینه مناسبی نیست. همچنین برای افرادی که شیمی درمانی می کنند یا به دلیل شیمی درمانی موهایشان را از دست داده اند گزینه مناسبی به حساب نمی آید. 

همچنین افرادی که دچار اسکارهای کلوئیدی هستند گزینه مناسبی برای کاشت مو به حساب نمی آیند. مان طور که قبلا گفتیم افرادی که در منطقه بانک مو خود، موی کافی ندارند نیز گزینه مناسبی برای انجام عمل کاشت مو به حساب نمی آیند.  البته عوارض اندکی نیز وجود دارد که برای تمام آنها نیز راهکارهای ساده ای وجود دارد؛ برای مثال خارش سر پس از کاشت مو را می توان با نکاتی آسان برطرف کرد.

در ادامه این مقاله درباره انواع روش های کاشت مو، مزایا و معایب آنها اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می دهیم. همراه با کلینیک الهام باشید. 

تزریق چربی به پشت دست

روش های مختلف کاشت مو 

به طور کلی، روش های گوناگونی برای کاشت مو در دسترس قرار دارد و پزشک متخصص با توجه به آزمایشات و معاینه هایی که روی متقاضی انجام می دهد، بهترین روش کاشت مو را به وی توصیه می کند تا فرد به نتیجه دلخواهش برسد. 

می توان گفت که تقریبا همه روش های کاشت مو کم تهاجمی هستند و معمولا احتمال بروز عارضه در آنها بسیار کم است. ماهیت کلی این روش ها مشابه هم است. 

در همه این روش ها ابتدا فولیکول های سالم از منطقه اهدا کننده یا همان بانک مو برداشته می شوند و سپس در منطقه گیرنده عمل پیوند صورت می گیرد و تفاوت اصلی در واقع مربوط به روش برداشت و کاشت گرافت ها می شود. 

در ادامه درباره هر یک از روش ها توضیح می دهیم و مزیت و معایب آنها را می گوییم. 

روش FUT در کاشت مو

در این روش، از قسمت بانک مو که اکثر قسمت پشتی سر است نواری برش داده و برداشته می شود و فولیکول ها را از آن نوار برداشت می کنند. 

سپس منطقه بانک که نوار از آن برداشت شده بخیه زده می شود. در گام بعدی، فولیکول ها را زیر میکروسکوپ می گذارند و با دقت بسیار بالایی عمل برداشت انجام می شود و سپس آنها را در ناحیه گیرنده ( برای مثال کاشت مو در ناحیه ورتکس ) می کارند. کاشت مو

در آخر سر پانسمان می گردد و در دوره نقاهت از هر دو ناحیه اهدا کننده و گیرنده محافظت می شود. ممکن است در ناحیه بانک مو که برش زده شده زخم یا اسکار به وجود بیاید. 

البته موهای موجود در بانک مو آن منطقه را می پوشاند و دیگر جای آن معلوم نیست. البته روش های درمانی زیادی برای از بین بردن جای زخم یا بخیه وجود دارد. در زمان گذشته FUT تنها روش کارآمد برای کاشت مو محسوب می شد. 

اما این روزها روش های جدید و مدرن نیز روی کار آمده اند. اما با این وجود هنوز هم برخی از روش FUT برای کاشت مو استفاده می نمایند. چرا که معتقدند که کاشت مو به روش FUT می تواند بسیار کارآمد و مفید باشد و نتایج قابل قبولی را به همراه دارد. 

مزایا و معایب روش FUT در کاشت مو

به طور کلی، هر روش درمانی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. ما در اینجا به مزایا و معایب روش FUT اشاره می کنیم. 

در رابطه با مزیت های روش FUT می توان گفت که در این روش سرعت برداشت گرافت ها بالا است و در مقایسه با سایر روش ها نیازی به پرداخت هزینه های زیادد وجود ندارد. 

همچنین در این روش فولیکول ها از مقاوم ترین منطقه ها برداشته می شوند و قوی ترین گرافت ها برای پیوند انتخاب می گردند. گرافت ها در زمان نسبتا کوتاه تری در محل گیرنده قرار داده می شوند و احتمال آسیب به گرافت ها به حداقل ممکن می رسد. همچنین خطای ناشی از جراحی در این روش به حداقل ممکن می رسد. 

در رابطه با معایب روش FUT می توان گفت که در این روش جای نوار برداشت شده از منطقه بانک سر باقی می ماند. 

همچنین در مقایسه با روش های دیگر کاشت مو این روش تهاجمی تر است و نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتری دارد. برای افرادی که سابقه زخم های گوشتی دارند این روش توصیه نمی شود. پیشنهاد می کنیم مطلب مراقبت های پس از کاشت مو را نیز مطالعه کنید.

امکان برداشت گرافت ها از موهای بدن یا صورت در این روش وجود ندارد. فرد باید تا دو ماه بعد از کاشت از طریق این روش فعالیت ورزشی نکند. همچنین در افرادی که دارای پوست سر سفتی هستند، این روش کاشت مو مناسب نیست. 

روش FIT در کاشت مو 

یکی دیگر از روش های متداول برای کاشت مو، روش FIT است. برخی این روش را FUE نیز می نامند. 

در این روش فولیکول های مو به صورت واحدی و کاملا جدا برداشته می شوند به همین دلیل از ابزار مخصوصی به نام پانج برای برداشت و کاشت فولیکول های مو استفاده می شود. 

در این روش بعد از اینکه فولیکول های مو را از بانک مو جدا کردند، آنها را داخل محلول ویژه ای نگه می دارند تا برای کاشت آماده شوند.

سپس در گام بعدی ناحیه گیرنده را بی حس می کنند و با ایجاد سوراخ های بسیار ریزی هر فولیکول را در منطقه گیرنده می کارند. اینکه چه تعداد فولیکول مو برداشت شود بستگی به میزان تراکم مو در منطقه گیرنده دارد. بانک مو در بدن افراد متفاوت است. 

معمولا در کاشت مو به روش FIT، به پنج تا هفت ساعت زمان نیاز است. از مهم ترین مزیت این روش کاشت مو این است که غیر تهاجمی میباشدو در زمان برداشت فولیکول های مو جای زخم یا بخیه بر پوست باقی نمی ماند و به همین دلیل است که روند ترمیم و بهبودی در این روش با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

اما در زمان استخراج هر واحد فولیکول، سوراخ های بسیار ریزی در بانک مو ایجاد می شود و باید یک پزشک متخصص و با مهارت اینکار را انجام دهد تا فولیکول ها به طور سالم استخراج شوند و در زمان کاشت آسیب نبینند.

مزایا و معایب روش FIT در کاشت مو

هر روشی مزیت ها و معایب خاص خودش را دارد و روش FIT نیز مستثنی نیست. در رابطه با مزیت های روش های FIT می توان گفت که دوره نقاهت کوتاه تری دارد. فرد می تواند چند روز بعد از عمل فعالیت های ورزشی خود را انجام دهد. کاشت مو

امکان برداشت فولیکول ها از موهای بدن و صورت در این روش وجود دارد. امکان برداشت گرافت های نازک از نواحی مانند خط ریزش در این روش وجود دارد. افرادی که سابقه زخم های گوشتی دارند می توانند از این روش برای کاشت مو استفاده کنند.

 این روش تهاجمی نیست. از این رو نیازی به برش و بخیه نمی باشد. 

در رابطه با معایب این روش می توان گفت که سرعت برداشت گرافت ها در این روش پایین است، برای اینکه فرد به تراکم بالا برسد نیاز به جلسات بیشتری دارد. نمی توان از محل های نزدیک به هم گرافت ها را برداشت کرد. 

در هر جلسه تعداد کمی گرافت استخراج می شود. برای اینکه گرافت ها آسیب نبینند به دقت و مهارت بالایی نیاز است.  همچنین به لحاظ هزینه ای نیز هزینه کاشت به روش FIT نسبت به روش FUT بیشتر است. 

روش SUT در کاشت مو

روش SUT در کاشت مو تقریبا مشابه روش FIT است. تنها تفاوت در این است که در روش SUT از ابزارهای خودکار و جدیدی برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود. همین امر باعث شده است که نتیجه حاصل از کاشت مو به این شیوه طبیعی تر و دائمی باشد. 

از جمله مهم ترین مزیت روش SUT این است که به فولیکول ها برداشت شده آسیب کمتری وارد می گردد و در صورتی که بانک مو از تراکم کافی برخوردار باشد، امکان برداشت بیش از چهارده هزار فولیکول فراهم است.  روش SUT در حقیقت یک روش کاشت مو کم تهاجمی است. 

دوره نقاهت در این روش بسیار کوتاه است و سوراخ های ایجاد شده بعد از یکی دو هفته کاملا بهبود پیدا می کنند. این تکنیک در واقع یکی از روش های پیشرفته کاشت مو محسوب می شود و بیشتر معایب روش FIT را برطرف نموده است. 

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که زینه کاشت مو به روش SUT در مقایسه با دو روش کاشت قبلی بیشتر است.

مزایا و معایب روش SUT در کاشت مو

در این روش امکان برداشت مو از موهای بدن فراهم است. همچنین فرد می تواند چند روز بعد از عمل فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرد. نیاز به بانک مو با مساحت زیاد در این روش وجود ندارد. 

در این روش گرافت ها با سرعت بالاتری استخراج می شوند و احتمالا آسیب رسیدن به آنها بسیار کم است. همچنین در یک جلسه می توان کاشت بالایی انجام دهد و تراکم دلخواه رسید. 

در رابطه با معایب روش SUT، می توان گفت که هزینه آن نسبت به روش های دیگر بالاتر است. کاشت مو به این روش تا حد زیادی به مهارت جراح وابسته است چرا که اگر گرافت ها آسیب ببینند، نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. 

روش میکروگرافت در کاشت مو 

یکی دیگر از روش های کاشت مو، روش میکروگرافت است. در این روش فولیکول های مو توسط توسط هولدرهای ویژه الکتریکی برداشته می شوند به همین دلیل احتمال خطای انسانی در این روش بسیار پایین است. 

در این روش کاشت هیچ گونه جای زخم و اسکار روی پوست باقی نمی ماند و جراحی با سرعت بیشتری صورت می گیرد. می توان گفت که یکی از دقیق ترین روش های کاشت مو همین روش میکروگرافت است. 

در این روش گرافت های تک مویی تا پنج مویی بدون هیچ مشکلی استخراج می شوند. این روش کاملا خودکار و قابل تنظیم میباشد. می توان انواع گوناگونی از گرافت ها را استخراج کرد تا نتیجه حاصل از کاشت مو شما کاملا طبیعی و دائمی باشد. 

در ادامه درباره مزایا و معایب کاشت مو به روش میکروگرافت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. 

مزایا و معایب روش میکروگرافت در کاشت مو

این روش کاشت مو نیز مانند سایر روش ها دارای مزایا و معایب خاص خودش است. 

در رابطه با مزیت های این روش می توان گفت که در روش میکروگرافت، امکان برداشت گرافت های بیشتر در یک جلسه وجود دارد. همچنین می توان گرافت های تک مویی یا دو مویی را از منطقه خط ریش برداشت کرد. 

سرعت عمل کاشت مو در این روش بیشتر است و شاهد پیوند گرافت های سالم تری خواهیم بود. در این روش رویش موها سریع تر است و فرد زودتر به نتیجه دلخواهش می رسد. کاشت مو

هیچ گونه جای زخم با بخیه در این روش باقی نمیماند. میزان آسیب به گرافت ها به حداقل خود می رسد و عمل کاشت با سرعت بیشتری پیش می رود. 

در رابطه با معایب روش میکروگرافت در کاشت مو می توان گفت که جراح باید با دقت و حوصله بالایی عمل کاشت را انجام دهد تا نتیجه مورد نظر به دست آید. همچنین این احتمال وجود دارد که برای اینکه فرد به تراکم مطلوبی از مو برسد به بیش از یک جلسه درمانی نیاز باشد. 

روش میکرو FIT در کاشت مو 

یکی دیگر از روش های کاشت مو، روش میکرو FIT است. در این روش کاشت مو از دستگاه های پیشرفته دقیقی مبتنی بر روش FIT استفاده می گردد. 

فولیکول ها به شکل واحد و جدا از هم از منطقه بانک مو برداشت می شوند. در واقع در این روش، ابتدا فولیکول های مو برداشت می شوند، سپس فولیکول ها را آماده می کنند و در نهایت پیوند در ناحیه گیرنده صورت می گیرد. 

فرق این روش با سایر روش های ذکر شده تنها در ابزارهای جراحی است. به عنوان مثال، در این روش از ایمپلنترهای مینیاتوری استفاده می کنند و با کمک آنها می توانند سوراخ هایی را  در ابعاد مختلف به وجود بیاورند و دیگر برای خارج کردن فولیکول ها نیازی به ابزارهای جراحی وجود ندارد.

در حقیقت، کاشت مو به روش میکرو FIT کم تهاجمی است و یک روش ایمن محسوب می شود. با توجه به اینکه در این روش سوراخ های خیلی ریزی ایجاد می شود،

نیازی به بخیه وجود ندارد. دوره نقاهت در این روش بسیار کوتاه است و فرد می تواند مدت کوتاهی بعد از عمل کاشت فعالیت های ورزشی اش را ازسر بگیرد.  اما پایین بودن سرعت مراحل جراحی در این عمل یک نقطه ضعف محسوب می شود. 

این بدان معنی است که برای پیوند زدن فولیکول ها به زمان بیشتری نیاز است. از این رو احتمال آسیب دیدن فولیکول ها بالا می رود. 

می توان گفت که کاشت مو به روش میکرو FIT یک روش جدید و مدرن به حساب می آید که در آن برای برداشت فولیکول های مو از ابزارهای دقیق و ظریفی استفاده می شود. 

ایمپلنتر مینیاتوری دستگاه اصلی در این روش است که این توان را دارد که سوراخ های بسیار ریزی ایجاد نماید. از این رو امکان برداشت گرافت هم تک مویی به راحتی فراهم است. 

مزایا و معایب روش میکرو FIT در کاشت مو

در رابطه با مزیت های روش میکرو FIT در کاشت مو می توان گفت که سرعت برداشت گرافت ها در این روش بسیار بالا است. افرادی که دچار ریزش های جزئی و منطقه ای شده اند، 

گزینه مناسبی برای انجام این عمل به حساب می آیند. در این روش امکان برداشت مو از بدن وجود دارد. همچنین می توان گرافت های ظریف و تک مویی را در این روش استخراج نمود. در این روش از ابزارهای دقیق و قابل تنظیمی به منظور برداشت گرافت ها استفاده می شود.

در رابطه با معایب روش میکرو FIT می توان گفت که  برای که فرد به تراکم مناسبی از مو برسد به دو جلسه متوالی نیاز دارد. افرادی که بانک موی ظریف دارند نمی توانند از این روش برای کاشت مو استفاده کنند. 

روش ترکیبی برای کاشت مو 

با ترکیب دو روش کاشت مو FIT و FUT می توان کاشت مو را انجام داد. در این روش که آن را روش ترکیبی می نامند، فولیکول ها از بخش بانک مو برداشته می شوند و در قسمت گیرنده عمل کاشت صورت می گیرد. 

افرادی که از بانک مو خوبی برخوردارند و میزان خالی بودن سرشان زیاد است می توانند از این روش ترکیبی نهایت استفاده را کنند. در این روش میزان تراکم موهای کاشته شده زیاد است. 

در صورتی که فرد متقاضی به بیش از 4000 گرافت مو برای پیوند نیاز داشته باشد، این روش می تواند کارآمد و مقرون به صرفه باشد. 

با توجه به اینکه در این روش بیشتر گرافت ها از طریق روش FUT استخراج می شوند، جای زخم یا اسکار در منطقه گیرنده باقی می ماند و می توان با یک سری از اقدامات درمانی آنها را از بین برد یا کم رنگ کرد.  

روش ترکیبی کاشت مو یک روش بسیار خوب برای افرادی است که دوست دارند تراکم بالایی از مو داشته باشند. 

مزایا و معایب روش ترکیبی برای کاشت مو

همان طور که می دانید هر روشی مزایا و معایب خاص خودش را دارد.روش ترکیبی نیز دارای مزیت ها و معایبی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم. 

در این روش گرافیت های برداشت شده از کیفیت بالایی برخوردارند. همچنین می توان با کمک این روش نواحی خالی زیادی را با تراکم بالایی از مو پوشش داد و از مزیت های هر دو روش   FUT و FIT برخوردار است. 

روش ترکیبی کاشت مو دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال افرادی که قبلا عمل کاشت را انجام داده اند یا بانک مویشان آسیب دیده گزینه مناسبی برای استفاده از روش ترکیبی کاشت مو به حساب نمی آیند. 

همچنین این روش یک روش تهاجمی است و با توجه به اینکه از قسمت بانک مو به صورت نواری برداشت می شود نیاز به بخیه و استراحت دراز مدت وجود دارد. 

روش سوپر ترکیبی در کاشت مو 

یکی دیگر از روش های جدید کاشت مو روش سوپرترکیبی است. در این روش می توان به طور همزمان از دو تکنیک FUT و BHT استفاده نمود. 

این روش سوپر ترکیبی عمدتا برای کسانی مناسب است که ریزش موی گسترده ای دارند. فرق روش روش سوپر ترکیبی با روش ترکیبی در این است که در روش سوپر ترکیبی می توان از موهای بدن نیز به عنوان بانک مو برای استخراج گرافت ها استفاده کرد و می توان تا پنج هزار گرافت مو را استخراج نمود. 

در روش سوپر ترکیبی ابتدا مو به روش FUT به شکل نواری از منطقه بانک مو برش زده می شود. سپس در همان جلسه از روش BHT استفاده می گردد.  در ادامه درباره کاشت مو به روش BHT توضیح می دهیم.

روش BHT در کاشت مو 

روش کاشت مو BHT عمدتا مخصوص آقایان است. در این روش امکان برداشت گرافت های مو از نوحی مختلف بدن از جمله سینه، ریش و کمر فراهم است. 

در این روش تکنیک برداشت گرافت ها شبیه روش FUT است فقط تفاوت در این است که به جز بانک مو می توان از سایر نقاط بدن نیز که موی خوبی دارند گرافت ها را برداشت نمود. 

با توجه به اینکه گرافت مو بدن با موی سر فرق دارد نمی توان از آنها منظور کاشت مو اصلی استفاده کرد اما می توان از موهای بدن برای بهتر کردن تراکم و حجم مو سر استفاده نمود.  

در صورتی که قصد دارید به روش BHT مو بکارید باید یک سری از نکات را مد نظر قرار دهید تا به نتیجه ایده آل تان برسید. با توجه به اینکه موها در بخش های مختلف بدن در فازهای گوناگونی از رشد قرار دارند، باید به این نکته توجه کرد که فولیکول مویی که برداشت می کنید در مرحله استراحت نباشد. 

بهترین زمان برای برداشت فولیکول مو در واقع زمانی است که مو در حال رشد است. در غیر این صورت ممکن است تاثیرات منفی در روند جراحی بر جای بگذارد. همچنین گرافت های مو باید از مناطقی از بدن برداشته شوند که جریان خون مشابهی با سر دارند. 

اگر گرافت هایی که در ناحیه گیرنده قرار داده می شوند، دارای گردش خون بیشتری باشند، نمی توانند مواد مغذی را به خوبی دریافت کنند و وارد فاز رشد نمی گردند. در این صورت شما به نتیجه دلخواه تان نمی رسید. 

مزایا و معایب روش BHT در کاشت مو

در این روش می توان به حد قابل قبولی از تراکم موهای کاشته شده رسید. همچنین این روش برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند مناسب است. این امکان وجود دارد که بتوان آن را با سایر روش های کاشت مو ترکیب نمود. 

در رابطه با معایب روش BHT می توان گفت که باید به این نکته توجه داشت که در زمان برداشت موها در فاز درستی باشند. مچنین با توجه به اینکه بین موهای بدن و سر اختلاف زیاد است ممکن است در سال های اول موها کمی شلخته به نظر برسند. 

روش Super FUE در کاشت مو 

روش Super FUE در حقیقت یک روش کاشت مو مدرن FUE حساب می آید.  تنها تفاوت این روش با روش FUE در این است که  در این روش از دستگاه های کاملا خودکار، دقیق و هوشمند بهر گرفته شده است. 

همچنین در این روش از ابزارهای مختلفی برای بررسی ساختار و نوع موها استفاده می شود. و وضعیت پوست نیز به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. از این رو پزشک با بررسی ضخامت مو، نوع مو، بافت پوست و چرب یا خشک بودن آن دستگاه را تنظیم می نماید. 

تا با دقت تعداد گرافت ها مشخص گردد و تا جای ممکن فولیکول های استحراج شده سالم بمانند. 

مزایا و معایب روش Super FUE در کاشت مو

در این روش از دستگاه های پیشرفته و هوشمندی برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. همچنین پوست سر اسکن شد و تجزیه و تحلیل روی آن انجام می شود. 

در این روش موها به صورت طبیعی و دایمی رشد می کنند و خواب آنها نیز به شکل طبیعی حفظ می گردد. از دیگر مزیت های این روش این است که می توان برای استخراج  فولیکول ها به طور دقیق دستگاه را تنظیم نمود. همچنین امکان نگه داری از فولیکول های برداشت شده در این روش وجود دارد. 

از معایب روش Super FUE در کاشت مو در کاشت مو این است که در این روش ممکن است در حین فرآیند برداشت و کاشت عفونت انتقال پیدا کندو همچنین هزینه این روش در مقایسه با بسیاری از روش های کاشت بالاتر است.

روش DHI در کاشت مو 

یکی دیگر از روش های کاشت مو، روش DHI است. در این روش کاشت مو به صورت مستقیم بر پایه روش FIT صورت می گیرد. 

در این روش به طور همزمان هر فولیکولی که برداشت می شود با ایجاد حفره هایی در ناحیه گیرنده فورا به آن پیوند زده می شود. افرادی که به آلوپسی آندروژن مبتلا هستند یا افرادی که از ریزش مو الگوی مردانه رنج می برند گزینه مناسبی برای کاشت مو به روش DHI بحساب می آیند. 

از جمله مهم ترین مزیت این روش این است که در این روش بیش از 95 درصد از گرافت ها سالم می مانند و با توجه به اینکه پیوند بالافاصله بعد از استخراج زده می شود، زمان جراحی بسیار کوتاه خواهد بود. کاشت مو

این روش بسیار کم تهاجمی است و می توان فولیکول های مو را به صورت جدا استخراج نمود و جای زخم و بخیه در این روش باقی نمی ماند. همچنین دوره نقاهت در این روش کاشت بسیار کوتاه است. 

در این روش برای استخراج گرافت ها از میکروپانچ استفاده می شود. بعد از اینکه گرافت ها استخراج شدند آنها را در داخل محلول غنی از مواد معدنی قرار می دهند. سپس با کمک ابزاری به نام قلم چوی آنها را در ناحیه گیرنده می کارند. 

در این روش کاشت برداشت گرافت ها از طریق روش FUE صورت می گیرد و فولیکول ها با کمک قلم مخصوص در حفره های ایجاد شده در سر کاشته می شوند. 

مزایا و معایب روش DHI در کاشت مو

در رابطه با مزیت های DHI در کاشت مو می توان گفت که در این روش گرافت ها با سرعت بیشتری کاشته می شوند. به طور کلی، سرعت برداشت و کاشت در مقایس با سایر روش ها بیشتر است. 

گرافت ها در این روش مدت زیادی بیرون نمی مانند و درصد موفقیت کاشت بالا می رود. زاویه کاشت با دقت بالاتری انجام میشود و علت آن وجود قلم چوی است. عیب این روش نیز این است که هزینه آن در مقایسه با بسیاری از روش ها بالاتر است. 

روش Sapphire FUE در کاشت مو 

یکی دیگر از روش های جدید کاشت مو، روش Sapphire FUE است. در این روش از ابزارهای بسیار دقیق و پیشرفته ای برای استخراج فولیکول های مو استفاده می شود. 

در این روش جدید هم روش برداشت فولیکول های مو کمی متفاوت است و هم روش کاشت این فولیکول ها در ناحیه گیرنده کمی با سایر روش ها فرق دارد. 

از یک تیغه یاقوتی بسیار ریز در این روش بهره گرفته شده تا با کمک آن فولیکول ها را از منطقه اهدا کنند خارج کنند و سپس آنها را در مرحله گیرنده بکارند. 

این تیغه یاقوتی آسیبی به پوست سر وارد نمی کند و از گرافت ها محافظت می نماید. با توجه به اینکه دقت تیغه در زمان برداشت بالا است، حجم بسیار کمی از بافت های اضافی نیز همراه با گرافت خارج می شوند. به همین دلیل احتمال رشد به طور قابل توجهی افزایش میابد. 

مزایا و معایب روش Sapphire FUE در کاشت مو

در رابطه با مزایا روش Sapphire FUE در کاشت مو می توان گفت که در این روش می توان تعداد بیشتری از گرافت را کاشت. 

همچنین با توجه به اینکه در این روش از تیغه‌های یاقوتی ضد باکتری استفاده می شود، امکان انتقال عفونت در این روش به حداقل ممکن رسیده است. با توجه به اینکه در این روش شکاف ها در محل کاشت و برداشت ظریف هستند، امکان باقی ماندن جای زخم و اسکار در این روش صفر است.

در رابطه با معایب این روش نیز می توان گفت که برای رسیدم به تراکم دلخواه مو ممکن است به بیش از یک جلسه درمان نیاز باشد. هزینه انجام این عمل کاشت بالا است. افرادی که دارای بانک مو ضعیف هستند و منطقه ریزش شان گسترده است، گزینه مناسبی برای این عمل به حساب نمی آیند.

بهترین مرکز کاشت مو 

اگر قصد دارید که عمل کاشت مو را انجام دهید. قدم نخست این است که به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید تا شرایط شما بررسی شود و ببینید که آیا شما گزینه مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. 

برای رسیدن به نتیجه دلخواه این مسئله بسیار حائز اهمیت است که این عمل را در یک کلینیک مطمئن انجام دهید. 

کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه همچنین با برخورداری از کادری مجرب، پزشکان متخصص و جدیدترین دستگاه های جهان می تواند در این زمینه به شما مراجعین عزیز خدمت رسانی کند. این کلینیک توانسته به رضایت صد در صدی مراجعین خود دست پیدا کند. 

مزایا روش SUT در کاشت مو چیست؟

در روش SUT امکان برداشت مو از موهای بدن فراهم است. همچنین فرد می تواند چند روز بعد از عمل فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرد. نیاز به بانک مو با مساحت زیاد در این روش وجود ندارد. 

در این روش گرافت ها با سرعت بالاتری استخراج می شوند و احتمالا آسیب رسیدن به آنها بسیار کم است. همچنین در یک جلسه می توان کاشت بالایی انجام دهد و تراکم دلخواه رسید. 

نتیجه گیری

کاشت مو یکی از روش هایی است که بسیاری از افرادی که دارای موهای کم پشت هستند یا دچار ریزش مو شده اند آن را انتخاب می کنند. کاشت مو در حقیقت نوعی جراحی است که فولیکول ها را از منطقه اهدا کننده برداشت کرده و آنها را در منطقه گیرنده می کارند. 

پزشکان از دهه 1950 این پیوندها را در ایالات متحده انجام می دهند، اما تکنیک ها در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است.معمولا عمل پیوند یا کاشت مو در کلینیک های درمانی و زیر نظر پزشکان متخصص انجام می شود. ابتدا، پزشک متخصص پوست سر شما را تمیز می کند و دارویی برای بی حس کردن به پشت سر شما تزریق می کند. 

پزشک شما یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می کند: جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE).

با FUSS، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی از پوست را از پشت سر شما برمی دارد. کنار می گذارند و ناحیه اهدا کننده را بخیه می زند. 

این ناحیه بلافاصله توسط موهای اطراف آن پنهان می شود. در مرحله بعد، تیم جراح نوار پوست سر برداشته شده را به 500 تا 2000 گرافت ریز تقسیم می‌کند که هر کدام دارای یک مو یا فقط چند تار مو هستند. 

تعداد و نوع پیوندی که دریافت می کنید به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه ناحیه ای که پیوند را انجام می دهید بستگی دارد.

اگر پیوند از روش FUE انجام شود، تیم جراح پشت سر شما را می تراشند. سپس، پزشک فولیکول های مو را یکی یکی از آنجا خارج می کند. 

دیگر نیازی به برش و بخیه در منطقه بانک مو وجود ندارد. بعد از اینکه گرافت ها را آماده کردند، جراح ناحیه ای گیرنده را تمیز و ضد عفونی می کند سوراخ ها یا شکاف هایی را با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می کند و هر گرافت را با ظرافت در یکی از سوراخ ها قرار می دهد. 

آنها احتمالاً از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوندها نیز کمک خواهند گرفت. بسته به اندازه پیوندی که دریافت می کنید، فرآیند حدود 4 تا 8 ساعت طول می کشد. در صورتی که به تراکم مو بیشتری نیاز داشته باشید ممکن است به جلسات بیشتر درمانی نیاز یدا کنید. 

پس از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد. ممکن است برای چند روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید. 

جراح از شما می خواهد که حداقل یک یا دو روز روی پوست سرتان بانداژ بپوشید. آنها همچنین ممکن است یک آنتی بیوتیک یا یک داروی ضدالتهابی را برای شما تجویز کنند تا چند روز مصرف کنید. اکثر افراد 2 تا 5 روز پس از عمل می توانند به سر کار و فعالیت های عادی بازگردند.

در عرض 2 تا 3 هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می ریزند، اما باید در عرض چند ماه متوجه رشد موهای جدید شوید. اکثر مردم پس از 6 تا 9 ماه شاهد 60 درصد رشد موهای جدید خواهند بود. 

برخی از جراحان داروی رشد مو ماینوکسیدیل را برای بهبود رشد مو پس از کاشت تجویز می کنند که عملکرد نسبتا خوبی داشته است. مانند هر نوع جراحی، پیوند نیز خطراتی از جمله خونریزی و عفونت دارد. همچنین امکان ایجاد زخم و رشد موهای جدید غیرطبیعی وجود دارد.

با توجه به نوع روشی که برای پیوند انتخاب می کنید، مزایا، معایب، میزان تراکم مو و هزینه های متغیر خواهد بود. 

با پزشک خود در مورد این خطرات و میزان بهبودی احتمالی از جراحی صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

اگر قصد دارید که عمل پیوند مو را انجام دهید، حتما آن را در یک کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید تا با در نظر گرفتن برخی فاکتورها بهترین روش درمانی برای شما انتخاب شود. 

کلینیک الهام با سالها تجربه و با برخورداری از کادری مجرب و پزشکان متخصص آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. از اینکه همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. 

کاشت موی طبیعی https://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


ریزش مو ممکن است به دلایل مختلف از جمله کم خونی، اختلالات هورمونی، مشکلات ژنتیکی، بیماری لوپوس، کمبود ویتامین ب، کم کاری تیروئید، کمبود پروتئین، کمبود ویتامین آ و بارداری رخ دهد. البته عوامل دیگری نیز مانندشوک های شوک های ناگهانی به بدن می توانند باعث ریش مو شوند. برای حل این مشکل بهترین کار این است که ابتدا علت ریزش مو مشخص شود و سپس برای رفع آن درمان صورت گیرد.

اگر قصد دارید به روش BHT مو بکارید باید یک سری از نکات را مد نظر قرار دهید تا به نتیجه ایده آل تان برسید. با توجه به اینکه موها در بخش های مختلف بدن در فازهای گوناگونی از رشد قرار دارند، باید به این نکته توجه کرد که فولیکول مویی که برداشت می کنید در مرحله استراحت نباشد. بهترین زمان برای برداشت فولیکول مو در واقع زمانی است که مو در حال رشد است. در غیر این صورت ممکن است تاثیرات منفی در روند جراحی بر جای بگذارد. همچنین گرافت های مو باید از مناطقی از بدن برداشته شوند که جریان خون مشابهی با سر دارند. اگر گرافت هایی که در ناحیه گیرنده قرار داده می شوند، دارای گردش خون بیشتری باشند، نمی توانند مواد مغذی را به خوبی دریافت کنند و وارد فاز رشد نمی گردند. در این صورت شما به نتیجه دلخواه تان نمی رسید.

در این روش گرافت ها با سرعت بیشتری کاشته می شوند. به طور کلی، سرعت برداشت و کاشت در مقایس با سایر روش ها بیشتر است. گرافت ها در این روش مدت زیادی بیرون نمی مانند و درصد موفقیت کاشت بالا می رود. زاویه کاشت با دقت بالاتری انجام میشود و علت آن وجود قلم چوی است.

در این روش سرعت برداشت گرافت ها بالا است و در مقایسه با سایر روش ها نیازی به پرداخت هزینه های زیادد وجود ندارد. همچنین در این روش فولیکول ها از مقاوم ترین منطقه ها برداشته می شوند و قوی ترین گرافت ها برای پیوند انتخاب می گردند. گرافت ها در زمان نسبتا کوتاه تری در محل گیرنده قرار داده می شوند و احتمال آسیب به گرافت ها به حداقل ممکن می رسد. همچنین خطای ناشی از جراحی در این روش به حداقل ممکن می رسد.

سرعت برداشت گرافت ها در این روش بسیار بالا است. افرادی که دچار ریزش های جزئی و منطقه ای شده اند، گزینه مناسبی برای انجام این عمل به حساب می آیند. در این روش امکان برداشت مو از بدن وجود دارد. همچنین می توان گرافت های ظریف و تک مویی را در این روش استخراج نمود. در این روش از ابزارهای دقیق و قابل تنظیمی به منظور برداشت گرافت ها استفاده می شود. در رابطه با معایب روش میکرو FIT می توان گفت که برای که فرد به تراکم مناسبی از مو برسد به دو جلسه متوالی نیاز دارد. افرادی که بانک موی ظریف دارند نمی توانند از این روش برای کاشت مو استفاده کنند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: چطور موهای طبیعی و دائمی بکاریم دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone