مزوتراپی غبغب: مزایا و معایب

مزوتراپی غبغب: مزایا و معایب https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مزوتراپی غبغب: مزایا و معایب

999

غبغب در واقع نوعی چربی اضافه است که در زیر پوست ناحیه چانه جمع می شود. غبغب بین گردن و چانه قرار دارد. خیلی ها بر این باورند که علت به وجود آمدن غبغب، اضافه وزن است. اما باید بگوییم افرادی بسیاری هستند که اضافه وزن ندارند اما غبغب دارند. 

از فاکتورهای ایجاد غبغب می توان به مسائل ژنتیکی و بالا رفتن سن اشاره کرد. بسیاری از افراد غبغب دارند و این مسئله برای خیلی ها خوشایند نیست. از این رو به دنبال راه حلی برای برداشتن غبغب خود هستند. مزوتراپی یکی از روش های بسیار محبوب و رایج برای رفع این مشکل به حساب می آید. 

در این روش از دارویی استفاده می شود که می تواند مواد چربی را در خود حل نماید. نتیجه حاصل از این روش دائمی است. پس دیگر نگران غبغتان نباشید. ما در این مقاله قصد داریم درباره  مزایا و معایب برداشتن غبغب با مزوتراپی اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. با کلینیک الهام همراه ما باشید. 

علل به وجود آمدن غبغب 

در بخش قبلی بیان کردیم که غبغب نوعی چربی اضافه است که در پوست زیر چانه جمع می گردد. در اینجا درباره علل به وجود آمدن غبغب اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز می گذاریم. 

  • سن یکی از فاکتورهایی که در ایجاد غبغب نقش بسزایی دارد. زمانی که سن فرد بالا می رود، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد. از این رو پوست شل شده یا پوست اضافه تشکیل می گردد که همین امر باعث به وجود آمدن غبغب می شود. 
  • یکی دیگر از فاکتورهای به وجود آمدت غبغب وزن و رژیم غذایی می باشد. با اینکه بالا رفتن وزن دلیلی بر ایجاد غبغب نیست اما می تواند یک فاکتور تاثیر گذار به حساب بیاید. از این رو مراقبت رژیم غذایی تان باشید. طبیعتا خوردن غذاهایی با کالری زیاد یا غذاهای ناسالم یا فرآوری شده می تواند باعث به وجود آمدن غبغب شود. 
  • از دیگر علل به وجود آمدن غبغب می توان به ژنتیک اشاره کرد. در بسیاری از افراد  به دلیل مسائل ژنتیکی، غبغب به وجود می آید. از این رو اگر در خانواده سابقه غبغب دارید، ممکن است که این مسوله در شما نیز بروز کند. 
  • وضعیت بد بدن از دیگر دلایلی است که می تواند منجر به وجود آمدن غبغب شود. وضعیت بدن بدن عضلات گردن و چانه را تضعیف می کند. با گذشت زمان این مسئله باعث به وجود آمدن غبغب می شود. زیرا اگر از خاصیت ارتجاعی پوست اطراف صورت استفاده نشود، این خاصیت خیلی زود از بین می رود و منجر به بوجود آمدن غبغب می گردد.  

اما خوشبختانه امروز راه های زیادی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که یکی از آنها مزوتراپی است. در ادامه همراه ما باشید. 

 مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی است که در ابتدا برای درمان مواردی مانند اسپاسم استخوان، استرس، بی خوابی، دیستروفی سمپاتیک رفلکس، فیبرومیالژیا و آرتروز مورد استفاده قرار می گرفت.  نام دیگر مزوتراپی، لیپولیز تزریقی است. 


رفع افتادگی غبغب

مزوتراپی یک روش کم تهاجمی به حساب می آید. در این روش، دارو به شکل تزریق میکرو به ناحیه هدف وارد می گردد و چربی های مازاد آن ناحیه را حل می کند.  در واقع، دارویی که در مزوتراپی استفاده می شود، نوعی داروی ذوب کننده چربی به حساب می آید. 

زمانی که به طور همزمان در کنار رژیم غذایی، از مزوتراپی استفاده می شود، این دارو باعث می شود که چربی اکسید شود و همچنین بافت همبند را تضعیف نموده و باعث می گردد که تولید سلول زیاد شود. چربی که در این حالت آزاد می گردد از بدن دفع خواهد شد. می توان از روش مزوتراپی در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده کرد تا کارآمدی روش به طور قابل توجهی افزایش یابد.


مزوتراپی

کاندیدای مناسب برای انجام مزوتراپی

این روش برای افرادی که دارای چربی انباشته مانند غبغب هستند، بسیار مناسب است. اکثرا از این روش در مواردی استفاده می شود که مشکل غبغب با ورزش و رژیم غذایی مناسب از بین نرفته است. همچنین این روش عمدتا برای نواحی انجام می شود که امکان لیپوساکشن کردن آنها به دلیل کوچکی وجود ندارد. از این رو هر فردی که دارای چربی اضافه در یک ناحیه خاص از بدنش است می تواند از این روش برای رفع آن استفاده نماید. 

ماندگاری نتیجه مزوتراپی 

به طور کلی، مزوتراپی یک روش دائمی به حساب می آید. به عبارت دیگر، نتیجه نهایی حاصل از استفاده از این روش، برای همیشه باقی خواهد ماند. در این روش، سلول های چربی انباشته شده، به جای کوچک شدن به طور کامل از بین می روند. زمانی که فرد مزوتراپی انجام می دهد، پوست او بسیار صاف تر می شود. بعد از انجام مزوتراپی، تفاوت قابل توجهی را تجربه خواهید کرد. 


مزوتراپی

جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی غبغب

برای بسیاری از افراد که می خواهند مزوتراپی انجام دهند، این سوال پیش می آید که به چند جلسه مزوتراپی نیاز است تا به نتیجه دلخواه شان برسند. تعداد جلسات در افراد مختلف متفاوت است. 

از این رو پزشک متصص ابتدا مشکل شما را بررسی می کند و متناسب با مشکل تان تعداد جلسه مزوتراپی مورد نیاز را به شما می گوید. اما به طور میانگین آمار نشان می دهد برای اینکه افراد به نتیجه دلخواهشان برسند به 3 تا 5 جلسه مزوتراپی نیاز است.

مزیت های مزوتراپی

مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی و هدفمند است که برای رسیدن به نتیجه فوری می توان از آن استفاده نمود. این روش بسیار موفق بوده است و امروزه طرفداران زیادی دارد. همچنین می توان از این روش برای برخی نواحی خاص و عمیق استفاده نمود. کارآمدی مزوتراپی زمانی بیشتر است که در کنار آن از ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده نمایید.  همچنین برای انجام مزوتراپی به زمان زیادی نیاز نیست و می توان آن را بین 5 تا حداکثر نیم ساعت انجام داد. 

پیشنهاد میکنیم مقاله هزینه مزوتراپی را نیز مطالعه کنید.

چه کسانی نباید مزوتراپی انجام دهند؟

هرچند که مزوتراپی مزایای زیادی دارد، اما مادران باردار یا شیرده نباید آن را انجام دهند.  همچنین افرادی که دارای دیابت هستند بهتر است که روش دیگری را انتخاب کنند. زیرا ممکن است ناحیه تزریق در این افراد عفونت کند.  همچنین افرادی که دارای بیماری های خاص مانند سرطان، بیماری کلیوی یا کبدی یا افرادی که دارای بیماری خود ایمنی هستند بهتر است که از این روش استفاده نکنند.


مزوتراپی

مراقبت ها قبل و بعد از مزوتراپی

به منظور کمتر کردن اثرات کبودی، بهتر است تا 14 روز قبل از انجام مزوتراپی از داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین E، آسپرین و جینکو استفاده نکنید.   همچنین می توانید قبل از شروع درمان از ژل یا کرم آرنیکا در ناحیه مورد نظر استفاده کنید. همچنین قبل از انجام مزوتراپی آب زیاد بنوشید تا بدنتان آماده دفع چربی شود. 

بعد از انجام مزوتراپی، به طور منظم ورزش کنید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که همواره سرشار از پروتئین باشد. این به شما کمک می کند که بتوانید وزن تان را کم کنید یا آن را ثابت نگه دارید. اگر این را رعایت نکنید دوباره ممکن است که چربی در ناحیه ای از بدن شما جمع شود. 

دو تا سه روز بعد از مزوتراپی می توانید از ژل یا پمادی که دکتر برایتان تجویز می کند استفاده کنید تا کبودی ها کاهش پیدا کنند. در این روش نیازی به بستری وجود ندارد و فرد می تواند خیلی سریع به فعالیت های روزمره خود برگردد. 

توجه داشته باشید که مزوتراپی غبغب یک روش درمانی غیر تهاجمی است که بسیار متداول است. برای اینکه بتوانید به نتیجه مطلوب در این زمینه برسید، باید این روش را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. کلینیک الهام با سالها تجربه و تخصص در این زمینه می تواند همراه شما عزیزان باشد.

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
مزوتراپی https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


خیر. باید بگوییم که مزوتراپی غبغب هیچ گونه خطر جدی ندارد. با توجه به اینکه این روزها در بازار داروهای تقلبی هست، حتما برای انجام مزوتراپی غبغب به یک جای مطمئن مراجعه کنید تا خطری متوجه شما نشود.

در این رابطه نمی توان به صورت قطعی حرف زد. اما پزشک شما را معاینه می کند و تعداد جلسات مورد نیاز را به شما می گوید. به طور میانگین برای رسیدن به نتیجه مطلوب بین 3 تا 5 جلسه مزوتراپی نیاز است.

بعد از تزریق ممکن است تا یک ساعت احساس خارش و گرما داشته باشید که این کاملا طبیعی است. همچنین ممکن است تا چند روز بعد از مزوتراپی، حساسیت، تورم یا قرمزی داشته باشید. معمولا بعد از چند هفته این علائم به طور خود به خود از بین می روند. به ندرت ممکن است در برخی افراد واکنش های حساسیتی رخ دهد که به طور خود به خود رفع خواهد شد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مزوتراپی غبغب: مزایا و معایب دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone