همه چیز درباره مزونیدلینگ

همه چیز درباره مزونیدلینگ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

همه چیز درباره مزونیدلینگ

2368

همه ما انسان همواره به دنبال پوست و موی زیبا هستیم، و چه در سنین پایین و چه بالا دوست داریم از پوستی صاف و بدون هر گونه چین و چروک و علائم پیری برخوردار شویم. به همین دلایل افراد برای جوان سازی پوست خود و بر طرف کردن چین و چروک ها و خطوط بر روی آن از روش های گوناگونی استفاده می کنند. 

در این مقاله قصد داریم  به یکی از روش های جوان سازی پوست و مو با نام مزونیدلینگ   بپردازیم. این روش  جدید و پیشرفته که برای جوان سازی پوست و درمان ریزش مو می توان استفاده کرد، از ترکیب دو روش دیگر جوان سازی پوست و مو ایجاد شده است. در این روش نیز شبیه به روش های دیگر جوان سازی به جهت بر طرف کردن مشکلات پوست و مو به تولید کلاژن و الاستین پرداخته می شود. در ادامه همراه ما بمانید تا همه چیز درباره مزونیدلینگ را برای شما عزیزان شرح دهیم.

مزونیدلینگ

از ترکیب دو روش دیگر جوان سازی به نام مزوتراپی و میکرونیدلینگ، این روش یعنی مزونیدلینگ تشکیل شده است. در این روش زیبایی، دارو های مخصوص پوست و هم چنین دارو هایی که با پوست سازگاری دارند بدون هیچ گونه سرنگی و با استفاده از سوزن های بسیار نازک به پوست تزریق می شوند. 

کوکتلهای مزوتراپی در روش میکرونیدلینگ به کار گرفته می شوند تا درمان بسیار زیاد موثر واقع شود. به همین جهت، این امر را  می توان گفت یک درمان بسیار پیشرفته به جهت تحریک کردن تولید کلاژن محسوب می شود؛ زیرا کوکتلهای مزوتراپی از راه میکرو کانالهای تشکیل شده، به عمق پوست وارد می شود و به درمان بافت های آسیب دیده می پردازد.مزونیدلینگ

مزونیدلینگ پوست

در انجام   مزونیدلینگ پوست، سیستم سوزنی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه تعداد بسیاری سوزن های ریز و خیلی ظریف به همراه خود دارد، که از راه آن ها دارو های مخصوص وارد پوست می شوند. قبل از این که پزشک متخصص شروع به انجام این روش زیبایی کند، 

در ابتدا ناحیه درمان را با پماد های بی حسی یا استفاده از برخی دارو ها بی حس می نماید. البته نا گفته نماند که این روش در مقایسه با روش مزوتراپی از درد بسیار کم تری برخوردار است.  ولی به جهت کم تر شدن درد، بی حسی موضعی مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد. 

بعد از این مرحله یعنی مرحله بی حسی، پزشک به قرار دادن کوکتل های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال می پردازد. سپس او طبق مواردی هم چون سن بیمار، نوع پوست آن، میزان آسیب دیدگی و ناحیه تحت درمان  مقدار دارو ی مصرفی و عمق نفوذ سوزن ها را مشخص و تنظیم می کند. مشاوره مزونیدلینگ

هم چنین برای تعیین شدن مدت زمان درمان نیز باید این موارد را در نظر گرفت. بعد از قرار گیری سیستم سوزنی بر روی پوست، سوزن ها به پوست وارد می شوند، و به طور معمول در نواحی میانی درم و اپیدرم قرار خواهند گرفت. 

میکروپانچ، به ناحیه ورود و قرار گیری سوزن ها در روش مزونیدلینگ گفته می شود و از راه آن ها دارو ها به پوست ورود پیدا می کنند. در زمان وارد شدن این دارو ها به پوست، کلاژن ها تحریک می شوند و در نهایت علائم پیری رفع خواهند شد. تعداد جلساتی که هر فرد برای انجام این روش نیاز دارد  بر اساس شدت و نوع  آسیب، نوع پوست هر فرد، سن، و محل درمان تعیین می شود.

مزونیدلینگ مو

در روش مزونیدلینگ مو، پوست سر تقویت شده و میزان سبوم یا چربی مضر پوست کنترل می شود. در این روش از طریق سیستم سوزن دیجیتال، به تزریق دارو های مخصوص به زیر پوست سر افراد پرداخته می شود. وارد شدن این دارو ها و روش استفاده از سیستم در مزونیدلینگ مو و پوست هیچ فرقی با یک دیگر ندارند. 

ولی دارو هایی که در هر روش استفاده می شود با یک دیگر فرق دارند. با وارد شدن این دارو ها، فولیکول های مو تقویت شده، و با تقویت پوست سر ریشه های مو نیز تقویت خواهند شد. 

به جهت دارا بودن این دارو ها از مواد مغذی مورد نیاز مو، تزریق آن ها به پوست سر  با استفاده از میکرو پانچ ها، سلول های مو را  تغذیه می کنند و باعث بهبود بخشیدن  فعالیت آن ها می شوند. 

با بهبود یافتن فعالیت این سلول ها، فرآیند خون رسانی به مو بهتر شده و ریشه مو ها تقویت می شود و در نتیجه استحکام مو ها افزایش می یابد و از ریزش مو جلوگیری می شود. 

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردهای مزونیدلینگ را نیز مطالعه کنید.مزونیدلینگ

رعایت نکات قبل از انجام مزونیدلینگ

  • اگر به تازگی، بوتاکس، ژل و یا چربی تزریق کرده اید، پس از  مدت زمان  حداقل دو هفته مزونیدلینگ انجام دهید.
  • قبل از این که این روش جوان سازی را مورد استفاده قرار دهید، سولاریوم و یا آفتاب گرفتن را انجام ندهید. 
  • در روز مراجعه برای انجام مزونیدلینگ، پوست خود را از هر گونه آرایش پاک کنید. 
  • اگر مزونیدلینگ مو را می خواهید انجام دهید، در روز پیش از انجام حمام کنید و پوست سر خود را به خوبی شست و شو دهید.
  • حداقل یک هفته پیش از انجام این روش، از دارو ها و مواد غذایی که موجب رقیق شدن خون می شوند، استفاده نکنید.
  • در جلسات مشاوره از پزشک خود خجالت نکشید و هر سوالی که ذهن شما را درباره این روش به خود مشغول کرده است را بپرسید، تا بتوانید انتظارات خود را با واقعیت تطابق دهید. 
  • اگر دچار بیماری خاصی هستید و یا این که دارو های خاصی را مورد استفاده قرار می دهید، پیش از انجام روش زیبایی مزونیدلینگ حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

رعایت نکات بعد از انجام روش مزونیدلینگ

  • بعد از انجام مزونیدلینگ باید اقداماتی انجام داد؛ پس به استراحت بپردازید و بعد از گذشت مدت زمان 3 الی 5 روز به فعالیت های خود باز گردید.
  • تا مدت زمان دو هفته بعد از  انجام روش، از مصرف دارو ها و غذا های رقیق کننده خون پرهیز کنید. 
  • اگر پزشک متخصص برای شما دارو های خاصی تجویز کرده بود، استفاده از آن ها را به موقع و به صورت کامل به هیچ وجه فراموش نکنید.
  • پس از انجام این روش برای بر طرف کردن مشکلات موی خود، شامپوی مخصوصی که پزشک تجویز می کند را مورد استفاده قرار دهید. 
  • بعد از انجام مزونیدلینگ پوست، پزشک صابون و یا شوینده های مخصوصی را برای شما تجویزمی کند. که باید با استفاده از آن ها به شست و شوی پوست خود بپردازید. 
  • تا هنگامی که پزشک متخصص شما  رفتن به استخر و سونا را  امکان پذیر نکرده است، از رفتن به این فضا ها خودداری کنید.
  • پس از انجام مزونیدلینگ، با آب گرم دوش نگیرید، و مراقبت کنید تا آب به صورت پر فشار بر روی ناحیه درمان پاشیده نشود.
  • بعد از استفاده از مزونیدلینگ مو، تا هنگامی که پزشک متخصص امکان رنگ کردن و یا سشوار کردن مو ها را به شما نداده است، از انجام این کار ها پرهیز کنید.
  • محل درمان را به هیچ وجه ماساژ و یا فشار ندهید و هم چنین از خاراندن آن خودداری کنید.
  • بعد از انجام مزونیدلینگ حداقل تا مدت زمان 24 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و  به بیرون از منزل نروید. 
  • به هیچ وجه در معرض دود، گرد و غبار و سایر آلودگی های محیطی قرار نگیرید.
  • پس از انجام این روش جوان سازی پوست، تا مدت زمان 24 الی 48 ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید. 
  • تا مدت زمان 5 روز پس از انجام،  مواد غذایی و محصولات مراقبتی از پوست که از مواد فعال هم چون رتینول، ویتامین  و اسید آلفا هیدروکسی برخوردار هستند، را مورد استفاده قرار ندهید. 
  • ورزش ها و فعالیت هایی که بسیار سنگین هستند و به طور کلی موجب تعریق بسیاری می شوند، را پس از انجام مزونیدلینگ تعطیل کنید. زیرا در هنگام عرق کردن باکتری  ها شروع به رشد می کنند و هم چنین موجب افزایش حساسیت و التهاب بعد از عمل می شود. 
  • دارو های مسکن و ضد التهاب را استفاده نکنید. 
  • برای کم تر شدن التهاب و هم چنین حفاظت از رطوبت پوست، از کمپرس سرد کمک بگیرید.

مزونیدلینگ

عوارض احتمالی روش مزونیدلینگ

چون در روش مزونیدلینگ، از سوزن ها برای تزریق به پوست استفاده می شود. عوارض رایجی  هم چون التهاب، قرمزی و سوزش به مقدار کمی ایجاد می شوند. اگر افراد به دستور العمل های پزشک توجه کنند و آن ها را به درستی انجام دهند، این عوارض نهایتا پس از گذشت مدت زمان 7 الی 10 روز به طور کلی از بین می روند. 

هم چنین پس از انجام مزونیدلینگ، احتمال  دارد   که رنگ پوست تغییر کند و  تیره شود، در  این هنگام بعد از چند روز از انجام روش، به  تدریج پوست پوسته پوسته می شود و به طور کامل می ریزد. در نهایت رنگ پوست همان حالت طبیعی خود را می گیرد و یک دست می شود.

همان طور که می دانید در روش مزونیدلینگ از سوزن استفاده می شود، به همین جهت در ناحیه درمان زخم های بسیار ریز و کوچکی ایجاد خواهند شد. 

اما جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا چند روز پس از انجام این روش جوان سازی، این زخم ها به طور کامل رفع می شوند و  جای آن ها به هیچ وجه باقی نخواهد ماند. البته به این شرط که افراد به دست کاری این زخم ها نپردازند. 

بعد از مزونیدلینگ چه کرمی بزنیم؟

پس از این که از روش زیبایی مزونیدلینگ برای جوان سازی پوست خود استفاده کردید، خوب است که تا 4 ساعت با استفاده از هیچ چیزی به تمیز کردن صورت خود نپردازید. حتی با استفاده از آب معمولی نیز نباید صورت خود را بشویید، زیرا احتمال دارد که پوست عفونت کند. 

اگر به شدت نیاز به شست و شوی صورت خود را داشتید، می توانید سرم شست و شو را مورد استفاده قرار دهید. همان طور که می دانید استفاده از کرم ضد آفتاب برای اطراف چشم ضرر دارد؛ چون اطراف چشم دارای پوست نازک است، پس برای محافظت از آن کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم را مصرف کنید. 

برای این که سرعت ترمیم پوست را افزایش دهید، می توانید طبق دستور پزشک و مشورت با آن پماد زینک مصرف نمایید.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید روش های جوان سازی پوست و بر طرف کردن مشکلات پوست و مو بسیار زیاد هستند. ما در این مقاله به یکی از جدید ترین روش ها یعنی مزونیدلینگ پرداختیم تا شما با آگاهی کامل اقدام به انجام آن نماید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که، برای استفاده از این روش های جوان سازی حتما کلینیک های معتبر مانند کلینیک الهام را انتخاب کنید، تا از نتایج ایده آل و خوبی برخوردار شوید. 

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
مزونیدلینگ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


خیر، اما توصیه پزشکان این است که پس از 18 سالگی از این روش استفاده شود.

این درمان به 6 جلسه 30 الی 60 دقیقه ای نیاز دارد، و فاصله میان این جلسه ها به طور تقریبی یک ماه است.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: همه چیز درباره مزونیدلینگ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone