مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

4085

بسیاری از افراد به زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهند، از این رو همواره به دنبال راهایی برای جوانسازی پوست خود هستند. مزونیدلینگ یکی از روش های مدرن است که به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. 

البته مزونیدلینگ فقط برای جوانسازی پوست استفاده نمی شود بلکه کاربرد دیگر آن تقویت و رشد فولیکول های مو می باشد. 

این روش در واقع ترکیبی از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است. برای جوانسازی پوست، داروهای مخصوصی متناسب با نوع پوست فرد با کمک سوزن های بسیار نازکی وارد پوست می گردد و اثر بخشی درمان را تا حد زیادی بالا می برد. می توان گفت که مزونیدلینگ یک درمان پیشرفته برای تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست است. 

در رابطه با مزونیدلینگ مو نیز می توان گفت که یک روش کارآمد برای درمان ریزش مو به حساب می آید. 

در رابطه با رشد و تقویت فولیکول ها، ابتدا مواد مورد نیاز از طریق سوزن های مخصوصی به زیر پوست سر فرد متقاضی تزریق می گردد. در هر جلسه بخشی از این مواد و ویتامین ها جذب سر می شوند. میکرونیدلینگ

در واقع وقتی که سوزن های ریز وارد پوست سر می شوند آنها را تحریک می کنند تا مواد بیشتری را جذب نماید.

فولیکول هایی که در فاز رشد نیستند با کمک این روش مجددا فعال می شوند. اثر بخشی این روش بسیار خوب بوده و بسیاری از افرادی که از این روش مدرن استفاده کرده اند از آن راضی بوده اند. 

ما در این مقاله قصد داریم که درباره مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه همراه کلینیک الهام باشید. 

مزونیدلینگ در چه مواردی استفاده می شود؟

کاربردهای مزونیدلینگ بسیار هستند. از مزونیدلینگ عمدتا به دو منظور جوانسازی پوست و رشد مجدد فولیکول های مو استفاده می شود. می توان با کمک این روش، برجستگی ها، فرو رفتگی ها و چین و چروک های صورت را برطرف نمود. 

علاوه بر این، امکان ترمیم زخم های قدیمی با کمک این روش درمانی وجود دارد. همچنین می توان با کمک مزونیدلینگ، جای جوش یا اسکارهای قدیمی را برطرف نمود.

با کمک مزونیدلینگ میزان خونرسانی به پوست زیاد می شود و از این طریق ترک های ناشی از بارداری یا سوختگی های قبلی از بین می روند. در این روش درمانی با تزریق مواد دارایی به لایه های مختلف پوست، ساخت کلاژن تحریک می شود و حالت الاستیسیته پوست افزایش پیدا می کند. این روش در رابطه با رشد مجدد فولیکول های مو بسیار موثر بوده است.

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

طبیعتا قبل از هر روش درمانی فرد باید یک سری از مراقبت های لازم را انجام دهد تا کارآمدی درمان را به حداکثر برساند. در رابطه با روش مدرن مزونیدلینگ نیز فرد باید قبل از انجام مواردی را رعایت کند که در اینجا به آن اشاره می کنیم. 

نکته اول این است که تا سه روز قبل از درمان باید مصرف برخی از داروهای انعقادی از جمله آسپرین قطع شود. فرد باید سه روز قبل از درمان از رتینول استفاده نماید. 

در صورتی که سابقه حساسیت، تبخال یا تاول دارید باید حتما درباره آن به پزشک متخصص اطلاع بدهید. چهارده روز قبل از درمان هیچ گونه تزریق زیبایی انجام ندهید. همچنین از برنزه کردن اجتناب کنید. 

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

بعد از استفاده از روش درمانی مزونیدلینگ، بداید یک سری از مراقبت ها را انجام دهید که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

  • به هیچ عنوان محل درمان را فشار ندهید و نمالید. 
  • برای مدتی بعد از درمان از مواد آرایشی استفاده نکنید. 
  • تا یک روز بعد از  مزونیدلینگ از شنا کردن و ورزش بپرهیزید.  
  • در آب کلر دار شنا نکنید. دوش آب داغ نگیرید. به سونا نروید. 
  • در صورت تمایل می توانید از محصولات آرایشی مینرال استفاده نمایید. مزونیدلینگ باید طی شش جلسه و هر ماه یک بار انجام شود. 
  • برای گرفتن نتیجه دلخواه حتما در فواصل تعیین شده برای این درمان مراجعه نمایید. 

عوارض مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش درمانی مدرن است که برای جوانسازی پوست  مورد استفاده قرار می گیرد. هر روش درمانی طبیعتا ممکن است عوارضی داشته باشد. ما در اینجا درباره عوارض مزونیدلینگ اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می  دهیم. 

به طور کلی، عوارض این روش درمانی با توجه به کارآمدی بالای آن بسیار ناچیز است.  ممکن است بعد از مزونیدلینگ، ناحیه ای که تحت درمان بوده است قرمز شود و کمی ورم کند. 

این امر طبیعی است و ظرف مدت کوتاهی از رفع می شود و نیازی به درمان وجود ندارد. نکته دیگر حالت پوست پوست شدن و تیرگی است که حداکثر ده روز بعد از درمان به طور کامل از بین می رود. همچنین گاهی اوقات ممکن است که فرد نسبت به کوکتل های مزوتراپی حساسیت نشان دهد که بعد از مدتی به طور کامل از بین می رود. مزونیدلینگ

همچنین در صورتی که فرد متقاضی دارای ضعف در سیستم ایمنی خود باشد ممکن است فرآیند التیام پوست وی با تاخیر انجام شود. همچنین بدن برخی از افراد به مواد فلزی واکنش نشان می دهد و ممکن است باعث بروز حساسیت شود. همچنین احتمال سوزش و خارش چند روز بعد از درمان وجود دارد. 

مزایا و معایب مزونیدلینگ

هر روش درمانی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. ما در اینجا درباره مزایا و معایب مزونیدلینگ اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. 

  1. مزونیدلینگ یک روش درمانی جدید است که عمدتا به دو منظور جوانسازی پوست و رشد مجدد فولیکول های مو مورد استفاده قرار می گیرد. 
  2. می توان با کمک مزونیدلینگ، برجستگی ها، فرو رفتگی ها و چین و چروک های صورت را برطرف نمود و یا به کمک مزوتراپی غبغب، افتادگی زیر چانه را برطرف کرد. علاوه بر این، امکان ترمیم زخم های قدیمی با کمک این روش درمانی وجود دارد. 
  3. همچنین می توان با کمک مزونیدلینگ، جای جوش یا اسکارهای قدیمی را برطرف نمود. با کمک مزونیدلینگ میزان خونرسانی به پوست زیاد می شود و از این طریق ترک های ناشی از بارداری یا سوختگی های قبلی از بین می روند. 
  4. در این روش درمانی با تزریق مواد دارایی به لایه های مختلف پوست، ساخت کلاژن تحریک می شود و حالت الاستیسیته پوست افزایش پیدا می کند. این روش در رابطه با رشد مجدد فولیکول های مو بسیار کارآمد بوده است. 

از معایب این روش می توان به حالت پوسته پوسته شدن و تیرگی پوست اشاره کرد که خوشبختانه ظرف مدت ده روز به طور کامل رفع می شود. 

همچنین در برخی از مواقع ممکن است باعث بروز آلرژی یا حساسیت گردد یا در محل درمان فرد دچار قرمزی یا خارش می گردد که این حالت نیز بعد از چند روز از بین می رود. 

تزریق چربی به پشت دست

عملکرد مزونیدلینگ

 بالا رفتن سن، پوست خاصیت کلاژن سازی خود را از دست می دهد. از این رو مشخصه ی ارتجاعی بودن آن کاهش پیدا می کند. 

هدف از درمان مزونیدلینگ این است که پوست کلاژن بیشتری را تولید نماید. در این روش درمانی خراش های بسیار ریزی روی سطح پوست ایجاد می شود و از طریق آنها ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز وارد پوست شده و پوست را تحریک به کلاژن سازی می کند. 

از انجایی که اینکار با دستگاه انجام می شود، دقت انجام آن بسیار بالا است. از مزونیدلینگ برای موارد مختلفی از جمله رفع اسکار یا جای آکنه، رفع چین و چروک یا بهتر کردن کیفیت بافت پوست می توان استفاده کرد. 

همچنین با این روش منافذ باز پوست بسته می شوند و پوست سفت تر می گردد. برای که به نتیجه دلخواه تان برسید باید از این روش بین 4 تا 6 جلسه استفاده نمایید. معمولا  فاصله بین جلسات چهار هفته است. افراد با پوست های مختلف می توانند از این روش درمانی استفاده نمایند. 

از مزونیدلینگ می توان برای رشد مجدد فولیکول های مو نیز استفاده نمود. پیشنهاد میکنیم مطلب مزوژل جالپرو را نیز مطالعه کنید. 

این مواد طبیعتا در یک جلسه جذب نمی شوند و به چند جلسه برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز است. با کمک دستگاه میکرونیدلینگ، میکرو سوزن ها سطح پوست سر را می تراشند و از این طریق پوست را تحریک می کنند و باعث بالا رفتن گردش خون می شوند

این تحریک باعث می شود که جذب مواد مزوتراپی بالا برود. در این حالت سیستم ایمنی فعال شده و پوست سر احیا می گردد. 

در چنین حالتی کلاژن بیشتری در منطقه تولید و جمع می شود. ویتامین ها و مواد مغذی نیز که از طریق سوزن ها  از بیرون وارد لایه های پوست شده اند به آن کمک می کنند. با کمک این دو فرآیند، فولیکول های مو رشد پیدا کرده و تقویت می شوند. 

با کمک مزونیدلینگ مو، فولیکول های که برای مدت طولانی در فاز رشد نبوده اند، مجددا فعال می شوند. پروتئین های تشکیل دهنده موها کراتین نام دارد. 

خود کراتین از اسید آمینه به وجود آمده است. کلاژن پر از اسید آمینه است. 

به همین دلیل است که وقتی میزان کلاژن بیشتر می شود، به رشد و تقوئت مو کمک قابل توجهی می نماید. از طرفی دیگر کلاژن می تواند با رادیکال های آزاد مقابله نماید. این روش برای افرادی که دچار ریزش سکه ای مو شده اند یا از طاسی الگوی مردانه رنج می ببرند مناسب است. 

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین کرم های نرم کننده و جوانسازی پوست را نیز مطالعه کنید.مزوتراپی

نتیجه گیری

جوانسازی پوست و داشتن موهای پر و شاداب از جمله فاکتورهای مهم زیبایی به شمار می رود. مزونیدلینگ یک روش درمانی کم تهاجم است که هم برای  جوانسازی پوست و هم برای رشد و تقویت فولیکول های مو مورد استفاده قرار می گیرد. 

در این روش نیز نکاتی وجود دارد که باید قبل و بعد از درمان رعایت نمایید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود. همچنین توجه داشته باشید که این روش درمانی را در یک کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. 

کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه و با برخورداری از تیم مجرب، پزشکان متخصص و دستگاه های پیشرفته بهترین خدمات را به شما مراجعین عزیز ارائه می دهد. از اینکه همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. 

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بعد از انجام این درمان به هیچ عنوان محل درمان را فشار ندهید و نمالید. برای مدتی بعد از درمان از مواد آرایشی استفاده نکنید. تا یک روز بعد از مزونیدلینگ از شنا کردن و ورزش بپرهیزید. در آب کلر دار شنا نکنید. دوش آب داغ نگیرید. به سونا نروید. در صورت تمایل می توانید از محصولات آرایشی مینرال استفاده نمایید. مزونیدلینگ باید طی شش جلسه و هر ماه یک بار انجام شود. برای گرفتن نتیجه دلخواه حتما در فواصل تعیین شده، این درمان را انجام دهید.

اول این که تا سه روز قبل از درمان باید مصرف برخی از داروهای انعقادی از جمله آسپرین قطع شود. فرد باید سه روز قبل از درمان از رتینول استفاده نماید. در صورتی که سابقه حساسیت، تبخال یا تاول دارید باید حتما درباره آن به پزشک متخصص اطلاع بدهید. دو هفته قبل از درمان هیچ گونه تزریق زیبایی نباید انجام شود.

5 تا 7 روز قبل از درمان از مواد موضعی که ممکن است حساسیت پوست شما را افزایش دهند مانند رتینوئیدها، لایه بردارها، آنتی بیوتیک های موضعی یا اسیدها استفاده نکنید. حداقل 3 روز قبل از جلسه میکرونیدلینگ از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، موترین یا ادویل استفاده نکنید

بعد از درمان مزونیدلینگ حداقل چهار ساعت صبر کنید تا صورت خود را بشویید . ممکن است پوست شما گرم و سفت شود و برای یک تا سه روز قرمز به نظر برسد. در این مدت از یک پاک کننده و مرطوب کننده ظریف استفاده کنید و در صورت نیاز از کرم هیدروکورتیزون 1 درصد برای تسکین سوزش پوست استفاده کنید.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone