کاربردهای مزونیدلینگ

کاربردهای مزونیدلینگ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

کاربردهای مزونیدلینگ

1759

زیبایی همواره یکی از فاکتورهایی بوده است که افراد به آن توجه دارند. از طرفی با بالا رفتن سن، نشانه هایی از پیری در بدن و صورت افراد ایجاد می شود که برای آنها خوشایند نیست. از این رو به دنبال راه هایی هستند که بتوانند پوستشان را جوان تر کنند. 

مزونیدلینگ در واقع یکی از روش های کم تهاجمی برای جوانسازی پوست است. همچنین از این روش به منظور درمان ریزش مو نیز استفاده می شود. در واقع از ترکیب دو روش مستقل میکرونیدلنیگ و مزوتراپی، روش مزونیدلینگ به وجود آمده است. 

مانند بسیاری از روش های جوانسازی پوست، هدف مزونیدلینگ تحریک کلاژن سازی و الاستین است که برای رفع مشکلات پوستی بسیار اثر گذارند. در ادامه این مقاله درباره مزونیدلینگ و کاربردهای آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. در ادامه این مقاله همراه کلینیک تخصصی الهام باشید. 

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ خود از ترکیب شدن دو روش میکرونیدلنیگ و مزوتراپی به وجود آمده است. در این روش از سوزن های نازکی استفاده می شود تا داروهای ویژه و سازگار وارد پوست شوند. 

از این رو، در روش مزونیدلینگ  از کوکتلهای مزوتراپی استفاده می گردد و هدف این است که اثر بخشی درمان دو چندان گردد. به همین دلیل است که این عمل یک درمان پیشرفته به حساب می آید که هدف اصلی آن تحریک کلاژن سازی است. 

کوکتلهای مزوتراپی می توانند از طریق کانال های بسیار ریز ایجاد شده حتی وارد عمیق ترین نقاط پوست شوند و سلول های آسیب دیده در آنها را درمان نمایند. 

طریقه انجام مزونیدلینگ

به طور کلی، میزان درد در روش مزونیدلینگ در مقایسه با روش مزوتراپی کمتر است. اما با این وجود قبل از انجام آن، از بی حسی موضعی استفاده می شود. 

پس جای نگرانی نیست. 

البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از این روش دارید بهتر است که آن را در یک کلینیک مطمئن انجام دهید تا از درست انجام شدن آن مطمئن باشید. کلینیک الهام با سال ها تجربه می تواند گزینه مناسبی برای شما عزیزان باشد. 

بعد از اینکه ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بی حس شد، کوکتل های مخصوص داخل سیستم سوزنی دیجیتالی قرار داده می شود و سپس درمان آغاز می گردد. 

سیستم سوزنی دیجیتال در واقع به سیستمی با مجموعه ای از سوزن ها گفته می شود که برخی از موارد از جمله اینکه چقدر در پوست فرو بروند یا چه مدتی در آن باشند توسط اپراتور تعیین می گردد.  

همچنین به فضایی که  به منظور تزریق در داخل ناحیه درم و اپیدرم ایجاد می گردد، میکروپانچ می گویند.   این میکروپانچ همان طور که از نامش معلوم است همان مسیرهایی هستند که دارو از طریق ها اینها وارد می گرددو تحریک کلاژن ها صورت می گیرد. 

همچنین در صورتی که مواد مزوتراپی به ناحیه سر تزریق شود، فولیکول های مو تقویت می گردند و این امر باعث می شود که به رشد موهای جدید کمک شود.

در این روش مسیر جریان های سر بهتر می شود و سبوم اطراف فولیکول های مو کاهش میابد و با افزایش پروتئین wnt، میزان فولیکول مو نیز افزایش پیدا می کند.  

همچنین مواد مغذی از طریق میکروپانچ ایجاد وارد پوست می گردد و باعث تقویت موها و فولیکول ها می شوند.  اینکه از چه موادی برای انجام این عمل زیبایی استفاده می شود به محل تحت درمان و هدف درمان بستگی دارد. 

از این روش به طور کلی به دو منظور جوانسازی پوست و رویش مجدد مو استفاده می گردد. از این رو با توجه به هدف مورد نظر، ماده ای که برای رفع لک ها استفاده می شود با ماده ای که به منظور جوانسازی یا رویش مجدد مو استفاده می شود متفاوت است. مزونیدلینگ

افراد مناسب برای مزونیدلینگ

برای هر روش درمانی، باید افراد انتخاب شوند که برای آن مناسب باشند. در روش مزونیدلینگ همه افراد با انواع پوست های مختلف با مشکلاتی مانند آکنه، اسکار و لکه های پوستی درمان شوند.   

اما افرادی که دارای یک سری از بیماری های خاص هستند یا از انواع عفونت رنج می برند، بهتر است قبل از هر گون اقدامی درباره این روش درمانی با پزشک صحبت کنند. 

مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

طبیعتا از هر روش درمانی که استفاده می کنید، باید یک سری مراقبت ها قبل و بعد از آن انجام دهید. در رابطه با روش مزونیدلینگ نیز همین طور است. 

  • تا دو هفته قبل از انجام این عمل ژل و بوتاکس تزریق نکنید. 
  • پوست خود را چه به صورت طبیعی و چه با دستگاه برنزه نکنید. همچنین تا یک هفته قبل از این عمل، استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را قطع کنید. 
  • بعد از عمل نیز باید یک سری از نکات را رعایت نمایید. با توجه به اینکه در این روش از سوزن های مخصوصی استفاده می شود، طبیعی است که بعد از انجام آن قرمزی و التهاب به وجود بیاید. 
  • بعد از انجام این عمل پوست به طور طبیعی کمی تیره می شود و این حالت بعد از یک هفته از بین خواهد رفت. 
  • همچنین فرد می تواند بعد 3 تا 5 روز فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد. همچنین در صورتی که پزشک دارویی را چه به صورت خوردنی و چه به صورت موضعی تجویز می کند حتما بعد از عمل استفاده کنید. 
  • همچنین در صورتی که از این روش برای رشد مجدد فولیکول های مو استفاده کرده اید برای مدتی موهایتان را رنگ یا سشوار نکنید. همچنین در محیطهای گرم مانند استخر و سونا نیز نروید.

مشاوره

مزونیدلینگ برای لک صورت 

بسیاری از افراد از لک های صورت رنج می برند. از این رو به دنبال روشی هستند که بتوانند از طریق آن این لک ها را از بین ببرند یا کمرنگ کنند. مزونیدلینگ یکی از روش هایی است ک برای رفع لک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد. 

این روش ترکیبی که عمدتا برای جوانسازی پوست استفاده می شود، کلاژن سازی پوست را تحریک می کند و می تواند در رفع لکه ها و جوش های صورت بسیار موثر باشد. 

برای اینکه کارآمدی این روش دو چندان شود باید حتما به مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ توجه داشته باشید.  پوست صورت بسیار حساس تر از سایر نقاط بدن است. از این رو رفع لک ها و مشکلات پوستی در این ناحیه می تواند تاثیر زیادی در زیبایی چهره فرد داشته باشد.

برای انجام این عمل از سیستم دیجیتال سوزنی استفاده می کنند ک با کمک سوزن های نازک داروهای مخصوصی به پوست تزریق می گردد. اما در مقایسه با روش های دیگر درد این روش کمتر است اما برای رفع نگرانی متقاضیان از داروهای بی حسی موضعی استفاده می شود. 

به همین دلیل است که بهتر است این عمل را در یک کلینیک مطمئن انجام دهید. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه می تواند این خدمات را به بهترین شکل به شما عزیزان ارائه دهد. 

با انجام این عمل، میزان منافذ باز پوست کمتر می شود و حالت انعطاف پذیری و کشسانی پوست بالا می رود. به منظور رفع لک های پوستی، پزشک متخصص ابتدا و حجم لکه ها را در صورت فرد متقاضی بررسی می کند و سپس بهترین دارو و کوکتل برای وی انتخاب شده و آن را داخل دستگاه می گذارند تا تزریق انجام شود. 

در حقیقت، می توان گفت که مزونیدلینگ یک درمان طبیعی به حساب می آید که تنها با سوزن دیجیتال انجام می شود و با تحریک کلاژن موجود در لایه ها، باعث پوستی شفاف تر می شود. همچنین در رابطه با لک صورت، در این روش تکثیر سلولی تحریک می شود و این باعث ایجاد لایه های جدیدی می گردد که لکه ها را از بین می برند. مزوتراپی

مزونیدلینگ پوست صورت

پوست صورت در مقایسه با پوست بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است. از این رو بسیاری از افراد به این مسئله اهمیت می دهند که پوستی شفاف و بدون لک داشته باشند. 

مزونیدلینگ از جمله خدمات زیبایی به حساب می آید که می تواند باعث جوانسازی پوست شما شود. همچنین با کمک این روش می توانید چروک های ریز روی گردن و زیر چشم را بر داریدو یا لک های پوست را کاملا از بین ببرید. 

این روش بسیار ساده و مطمئن است و می تواند به راحتی جای جوش و اسکار را در پوست شما از بین ببرد. 

مزونیدلینگ پوست صورت با دستگاهی به نام درماپن صورت می گیرد. در این دستگاه، سوزن های بسیار ریزی در حد میکزو قرار گرفته اند. این سوزن ها کانال هایی را در پوست ایجاد می کنند که باعث می شود مواد چند برابر بیشتر توسط پوست جذب شوند. 

در این روش از کوکتل های مزوتراپی نیز استفاده می شود و هدف این است ک درمان را کارآمد کن. چرا که با ایجاد منافذ میکرومتری بین کلون های سلولی، دارو به صورت چند برابری جذب می شود و سلول های پیر و آسیب دیده تخریب می گردند.

مزونیدلینگ مو

همان طور که در ابتدا گفتیم، از مزونیدلینگ برای اهداف گوناگون استفاده می شود. یکی از هدف های استفاده از این عمل رشد مجدد فولیکول های مو است. ریزش مو یکی از مشکلات متداولی بیشتر افراد از آن رنج می برند. 

این مسئله در آقایان بیشتر بروز می کند. مو ممکن است به دلایل مختلف از ژن و ژنتیک گرفت تا آب و هوای بد، استرس و رژیم نادرست غذایی دچار ریزش شود.  

روش های گوناگونی برای رفع این مشکل وجود دارد که برخی از روش ها مانند کاشت مو دائمی و برخی دیگر موقتی اند. 

مزونیدلینگ یک روش جدید و مدرن در این زمینه به حساب می آید. تاثیر این روش در مقایسه با سایر روش ها دو برابر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر فردی گزینه مناسبی برای مزونیدلینگ مو به حساب نمی آید. 

به همین دلیل در مرحله اول پزشک باید فرد را مورد بررسی قرار دهد و شرایط او را بسنجد که آیا گزینه مناسبی برای مزونیدلینگ مو است یا خیر. 

در این روش، کوکتل های مزوتراپی ابتدا وارد پوست ناحیه سر می شوند و سپس سوراخ های را در آن ناحیه ایجاد می نمایند. از طریق آن سوراخ ها، ویتامین و پروتئین ها به فولیکول های مو می رسند، جریان خون نیز در آن ناحیه افزایش پیدا می کند. 

به همین دلیل  فولیکول های مو تقویت می گردند.  برای درمان از این روش، پزشک معالج از کوکتل های مربوط به Mezonidling استفاده می نماید.  به عنوان مثال برای رفع ریزش مو می توان از کوکتل های تقویت کننده موی سر استفاده نمود. از این رو نوع کوکتل ها بستگی به شرایط و نوع درمان دارد. 

هدف از این درمان این است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا پوست سر را احیا و ترمیم نمایند. از این طریق کلاژن بیشتری در ناحیه جمع می شود. 

به طور همزمان، از بیرون نیز ویتامین ها و مواد مغذی به پوست کمک می کنند. 

با ترکیب این دو روند، فولیکول های مو که در پوست سر هستند تقویت می شوند.  اما اگر از این روش استفاده برای رشد فولیکول های مو استفاد می کنید، تا مدتی بعد از عمل از رنگ کردن و سشوار کشیدن مو خودداری نمایید.

همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این عمل در یک کلینیک مطمئن انجام شود. 

کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه و برخورداری از کادری مجرب، پزشکان متخصص و دستگاه های جدید دنیا می تواند بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. از اینکه همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. 

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
مزوتراپی https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


خیر. روش مزونیدلینگ هیچگونه عارضه ندارد. البته با توجه به اینکه در این روش از سوزن استفاده می شود، پوست فرد ابتدا کمی قرمز شده و حالت پوست پوست پیدا می کند اما بعد از چند روز از بین می رود. اما به این نکته توجه داشته باشید که حتما به مراقبت های قبل و بعد از انجام این عمل توجه کنید.

نکته که بعد از انجام مزونیدلینگ مو باید به آن توجه کرد این است که برای مدتی موای خود را سشوار یا رنگ نکنید.

در روش مزونیدلینگ همه افراد با انواع پوست ای مختلف با مشکلاتی مانند آکنه، اسکار و لکه های پوستی درمان شوند. اما افرادی که دارای یک سری از بیماری های خاص هستندیا از انواع عفونت رنج می برند، بهتر است قبل از هر گون اقدامی درباره این روش درمانی با پزشک صحبت کنند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: کاربردهای مزونیدلینگ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone