مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های بعد از تزریق چربی

2762

هدف از تزریق چربی جوانسازی صورت با افزایش حجم، تغییر خطوط و کاهش چین و چروک است. به بازگرداندن بافت های پر صورت که با افزایش سن از بین رفته اند، کمک می کند.

همچنین نشان داده شده است که کیفیت پوست و بافت پوست را بهبود می بخشد. جوانسازی صورت با انتقال چربی معمولا در نواحی مانند گونه ها، لب ها، پلک ها، شقیقه ها و برای چین و چروک های اطراف دهان (خطوط ماریونت، خطوط نازولبیال) استفاده می شود.

تزریق چربی برای پوست صورت روشی کم تهاجم و طبیعی است که این کار از نواحی پر چربی بدن استخراج می شود و سپس به قسمت های مختلف صورت تزریق می کنند. 

هدف تزریق چربی، بازگشت چربی از بین رفته شده در پوست صورت است که باید در کلینیک های معتبری همچون کلینیک الهام انجام شود. این کلینیک از بهترین متخصصان و بهترین ابزار و وسایل برخوردار هستند. برای ماندگاری بیشتر این تزریق باید مراقبت هایی را بعد از انجام تزریق چربی انجام داد تا دوام این کار افزایش یابد.

مراقبت بعد از تزریق چربی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکات بعد از تزریق چربی، مراقبت و نگهداری از پوست است که باعث افزایش ماندگاری و دوام طولانی مدت آن می شود. یکی دیگر از مهم ترین نکات تزریق چربی انتخاب پزشک با تجربه و کلینیک معتبر است که با مراجعه به کلینیک الهام می توانید با خیال راحت به انجام کارهای لازم بپردازید.  این موضوع در دوام چربی تزریق شده، برای مثال چربی گونه بسیار مهم است.

این مراقبت ها برای تزریق چربی به زیر چشم و همچنین تزریق چربی به چانه انجام می شود که آن مراقبت ها و نکات بسیار مهم عبارت است از:

  • ممنوعیت سیگار

علم ثابت کرده است که سیگار کشیدن از ماندگاری چربی تزریق شده به صورت جلوگیری می کند و توصیه می شود که پس از انجام تزریق، سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

  • ورزش کردن و انجام فعالیت های سنگین ممنوع

ازانجام فعالیت های شدید ورزشی پرهیز کنید و تا زمانی که دکتر مشخص نکرده است به هیچ عنوان کارهای سنگین انجام ندهید چراکه تأثیر مستقیمی بر کاهش ماندگاری تزریق چربی می شود.

  • مصرف نوشیدنی های سالم

مصرف به اندازه آب و آبمیوه های طبیعی به ماندگاری و دوام تزریق چربی کمک می کند و به همین دلیل است که توصيه مي شود برای بالا بردن زمان ماندگاری چربی به صورت از مایعات فراوانی استفاده کنید.

  • ثابت ماندن وزن خود

پس از انجام تزریق چربی به صورت باید تا حد معمول رژیم های غذایی را کنار بگذارید چراکه لاغر شدن باعث کاهش چربی صورت نیز خواهد شد.

  • پرهیز از مصرف مشروبات الکی

مصرف الکل تأثیر به سزایی در کاهش ماندگاری چربی می شود و به همین دلیل است که توصیه دکتر به بیماران خود این است که تا مدت معینی از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

  • استفاده کردن از کمپرس های یخ

استفاده کردن از کمپرس یخ برای جلوگیری از ورم و خونریزی و دردهای بعد از تزریق بسیار مناسب است.

  • پرهیز از ماساژ و دست کاری کردن نواحی درمان

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث می شود چربی ها ریزش پیدا کنند و دوام زیادی نداشته باشند، دست زدن به آن نواحی و ماساژ دادن آن ‌است که تأثیر زیادی در کم شدن ماندگاری چربی تزریق شده دارد.

اقدامات قبل از تزریق چربی

در هنگام تصمیم گیری تزریق چربی باید یک جلسه مشاوره با پزشک‌ متخصص خود داشته باشید که در این جلسه، کارها و اقداماتی از جانب پزشک به بیمار توصیه می شود که بیمار باید تمامی آن کارها را انجام دهد. مواردی که باید قبل از تزریق چربی انجام شود شامل موارد زیر می شود:

  • اولین و مهم ترین کار قبل از تزریق چربی به پوست، انتخاب بهترین دکتر و بهترین کلینیک است که این موضوع بر مسائل مهم دیگری نیز تأثیر مستقیمی دارد. 
  • برای اطمینان از عملکرد فوق العاده پزشک متخصص، ما به شما کلینیک الهام را پیشنهاد می دهیم به طوری که با مراجعه به این کلینیک و برخورد با تمامی پزشکان و ابزارها و دستگاه های نوین آنجا می توانید با خیال آسوده و با اطمینان کامل تزریق چربی پوست خود را انجام دهید.
  • حداقل ۶ ماه قبل از انجام‌ تزریق چربی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی دوری کنید. مواد موجود در داخل سیگار و دیگر دخانیات، باعث کم کردن روند درمان و جلوگیری از ماندگاری آن می شود.
  • حداقل دو روز قبل از انجام‌ تزریق چربی به صورت، از مصرف داروهایی مانند آسپیرین، داروهای ضدالتهابی و هر گونه ویتامین و دارویی که سبب خونریزی شدید می شود، خودداری کنید.
  • در تمامی مراحل درمانی باید بدنی پر از مایعات داشته باشید چراکه بدن خشک و بدون آب باعث کاهش روند ریکاوری می شود؛ بنابراین قبل از انجام‌ این کار باعث از مایعات فراوانی استفاده کنید.
  • از قبل باید طوری برنامه ریزی کنید که طی مدت ۲ روز بعد از انجام تزریق چربی کسی همراه شما باشد و به شما کمک کند.

تزریق چربی به پشت دست

مدت دوره نقاهت بعد از تزریق چربی

تزریق چربی که به منظور دست یابی به زیبایی و جوان‌سازی بیشتر انجام می‌شود از جمله عمل‌های زیبایی محبوب در سراسر دنیا به شمار می رود؛ با اینکه این روش جزو روش ‌های زیبایی کم عارضه و کم تهاجم معرفی می شود اما لازم است که فرد بعد از تزریق، یک دوره نقاهت کوتاه و در عین حال کاملا اصولی را پشت سر بگذارد. 

در غیر این صورت ممکن است شاهد عوارض جانبی ازار دهنده ای باشد که حتی بر روی نتیجه نهایی تاثیرات ناخوشایند و منفی می گذارد. مدت زمان دوره نقاهت پس از تزریق چربی باید توسط پزشک و با توجه به شرایط فرد مانند جنس پوست، مقدار چربی تزریق شده و … مشخص شود. 

به طور کلی در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق چربی از فرد خواسته می‌شود تا به استراحت خود اهمیت داده و نکات مراقبتی را با دقت و حساسیت زیاد دنبال کند. 

در روزهای بعد فرد می‌تواند به راحتی به انجام فعالیت‌های روزانه خود مشغول شود. بعد از ۵ الی ۷ روز عوارض جانبی از ناحیه تزریق چربی رخت بربسته و فرد می‌تواند از نتایج مطلوب حاصله اعلام رضایت کند. 

البته خوب است بدانید که این مدت زمان در افراد مختلف با توجه به سیستم ایمنی بدن و مواردی از جمله مهارت پزشک ، تجهیزات کلینیک و … کمتر یا زیاد می شود. 

استفاده از داروهای مجاز

برخی از افراد به تجویز پزشک کاری ندارند و به صورت خودجوش اقدام به مصرف برخی از داروها خواهند کرد. این اقدام تاثیر منفی بر فرایند درمان شما خواهد داشت و با نتایج منفی مواجه خواهید شد. 

بهتر است حتماً داروهایی که پزشک متخصص پوست و مو برای شما تجویز کرده است را مصرف کنید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. 

همواره توصیه می شود تا دو هفته پس از تزریق چربی از مصرف برخی از قرص ها مانند اسپرین و یا قرص های تسکین دهنده درد مانند ژلوفن خودداری کنید.

همچنین اگر از قرص های خاصی استفاده میکنید قبل از تزریق چربی به پزشک خود اطلاع دهید چرا که برخی از قرص ها تاثیر منفی بر تزریق خواهد داشت. 

نحوه خوابیدن

  بعد از تزریق چربی برای خوابیدن بهتر است، سطح بالش را اندکی بالا آورید تا فشاری به صورت شما وارد نشود و در نتیجه تورم موجود در محل تزریق کاهش پیدا کند. 

یکی از رفتارهای مناسب خوابیدن به صورت طاق باز است. این رفتار باعث خواهد شد تا فشار موجود بر روی صورت کاهش پیدا کند و در نتیجه سریعتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. 

برخی از افراد دائماً از این پهلو به پهلوی دیگر می چرخند. این رفتار بعد از تزریق چربی باید اصلاح شود و تاثیر منفی شما را تهدید نکنید. پس در دو طرف خود بالش های  مناسب قرار دهید تا مانع از پهلو به پهلو شدن شما در حین خواب شود. 

تاثیر دمای محیط

اگر نور خورشید، به صورت مستقیم بر ناحیه تزریق شده بتابد، باعث حرکت چربی های  تزریق شده خواهد شد و در نتیجه فرآیند درمان طولانی تر خواهد شد. پس از تزریق چربی بر روی لب، تا مدتی از پیاده روی در محیط های آفتابی پرهیز کنید، 

همچنین اگر  علاقه مند به ورزش‌های آبی همچون شنا هستید بهتر است تا چند هفته فعالیت را به طور کامل کنار بگذارید، تا چربی‌ های تزریق شده در جای خود ثابت بمانند.  پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه تزریق چربی را نیز مطالعه کنید.

نتیجه گیری

تزریق چربی به صورت باعث جبران لاغری چهره، چربی از دست رفته و همچنین رفع چین و چروک ها می شود. این تزریق عملی بدون بیهوشی و به دور از تهاجم است که در کلینیک های معتبر انجام پذیر است. برای این که ماندگاری و دوام این تزریق افزایش پیدا کند در ابتدا باید به سراغ پزشک خود بروید و با اقدامات قبل از انجام‌ این کار به خوبی آشنا شوید. پس از انجام تزریق چربی نیز دوباره اقدامات و مراقبت های ویژه ای نیاز است تا ماندگاری این تزریق بسیار زیاد شود.


تزریق چربیhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


متناسب با تحرک ناحیه تزریق، میزان ماندگاری و دوام آن نیز متغیر است به طوری که برخی نقاط کم دوام و برخی دیگر دارای دوام بسیار بالایی است. اگر مراقبت های لازم که توسط پزشک به بیمارها توصیه می شود، رعایت شود؛ دوام و ماندگاری این چربی تزریق شده بسیار زیاد خواهد شد.

ورزش های بسیار شدید در ماه اول به طور مطلق ممنوع است. برای ورزش کردن ابتدا از فعالیت های کم شروع کنید و سپس به آرامی می توانید فعالیت های سنگین را ادامه دهید. در این هنگام اگر متوجه مشکل خاصی و یا تورم و کبودی را بر روی بدن خود مشاهده کردید، باید فورا از حجم فعالیت خود کم کنید.

در روزهای اول باید از کمپرس سرد استفاده کرد و در روزهای بعد به آرامی می توانید از کمپرس های گرم و متعادل برای کم شدن جای ورم و کبودی صورت استفاده کرد. همچنین باید از بالشت هایی استفاده کنید که سر بیمار بالاتر از بدن او قرار بگیرد و در غیر این صورت تورم بسیار شدیدتر می شود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های بعد از تزریق چربی دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone