مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

1932

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی چهره به حساب می‌ آید که افراد زیادی مشتاق این عمل هستند. این جراحی نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان در بعد از انجام عمل ندارد و پس از عمل با مشورت پزشک خود می توانید به منزل برگردید.  فرایند جراحی بلفاروپلاستی به کلینیک و پزشک متخصص وابسته است.

این جراحی برای افرادی امکان پذیر است که داراي پف زیر چشم با پف پلک دارند و باعث کم سو شدن دیدگانشان می شود و همچنین در هنگام باز کردن چشم هایشان از سنگین بودن پلک ها اذیت می شوند.

مراقبت های قبل از جراحی بلفاروپلاستی

برای انجام این عمل باید از چند ماه قبل از موعد برنامه ریزی هایی داشته باشید چراکه این برنامه ریزی و توصیه های شنیده شده از قبل کمک زیادی در نتیجه جراحی می کند. اقدامات قبل از جراحی بلفاروپلاستی شامل موارد زیر می شود:

  • یکی از اساسی ترین اقدامات قبل از جراحی صورت، انتخاب بهترین دکتر و معتبرترین کلینیک پوست است که توصیه می شود از کلینیک الهام د پزشکان متخصص و باتجربه در این کلینیک کمک بگيريد. انتخاب بهترین کلینیک می تواند به نتیجه خوب جراحی کمک کند.
  • اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید و یا به مواد غذایی ویژه ای حساسیت دارید باید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • آزمایشاتی که پزشک از قبل به شما توصیه کرده است را حتماً انجام دهید و نتیجه آن را در روز عمل به همراه خود داشته باشید.
  • از پزشک‌ متخصص خود بخواهید که در این رابطه توضیحاتی به شما بدهند که شما بتوانید تصمیمات درستی در رابطه با این عمل بگیرید.
  • از داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک به طور مرتب استفاده کنید.
  • از ۱۰ الی ۱۴ روز قبل از جراحی، از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • از شب قبل از جراحی استحمام نمایید و سپس در روز بعد برای رفتن به کلینیک برای جراحی پلک به هیچ عنوان آرایش نکنید.
  • از روز قبل هماهنگی لازم را برای آوردن یک همراه با خود کرده باشید که پس از جراحی شما را تا منزل هدایت کند.

جراحی بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

بعد از جراحی بلفاروپلاستی باید مراقبت های ویژه ای را در پیش بگيريد؛ چراکه با انجام این کارها می توانید دوره نقاهت و بهبودی این عمل را به سریع ترین حالت ممکن برسانید. مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی عبارت است از:

  • مصرف دارو پس از جراحی بلفاروپلاستی

داروها و مواد دارویی که توسط پزشک به شما تجویز شده است را در وقت معین شده مصرف کنید و از مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز شده مانند قرص آسپرین خودداری کنید. 

بعد از عمل در پلک های خود احساس سوزش، خارش و خشکی احساس خواهید کرد و باید برای رفع این مشکل از پمادهای تجويز دکتر استفاده کنید. همچنین تا یک هفته بعد از جراحی پلک دچار ترشحات چشمی خواهید شد که برای رفع این مشکلی نیز باید از قطره های تجویز شده توسط دکتر استفاده کنید.

  • نحوه استراحت بعد از جراحی بلفاروپلاستی

در هفته های اول بعد از عمل ممکن است در چشم ها احساس سنگینی، تاری دید و اشک ریزی داشته باشید که در هنگام‌ بستن پلک ها و خوابیدن احساس ناخوشایندی به شما دست می دهد. 

در مدت باید به خوبی استراحت کنید و در مواقع استراحت باید رو به پشت دراز بکشید و سر خود را به گونه ای روی بالشت بگذارید که از بدن شما بالاتر قرار بگیرد.

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

  • تغذیه پس از جراحی بلفاروپلاستی

در این مدت باید رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشید و در روزهای ابتدایی پس از عمل از غذاهای نرم و سبک مانند سوپ استفاده کنید. 

در وعده غذایی خود از سبزیجات و انواع میوه ها استفاده کنید تا اثر خوبی بر روی پوست شما بگذارد. به خاطر داشته باشید حدود ۲ هفته بعد از عمل مصرف مشروبات الکی ممنوع است.

  • زمان آغاز کار و فعالیت پس از عمل پلک

در بیشتر مواقع پس از گذشت یک هفته، افراد می توانند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند و کارهای سنگین نیز پس از گذشت ۲ الی ۳ هفته بلا‌مانع است. 

در این میان باید هر چه سریع تر به راه رفتن اقدام کنید و به یاد داشته باشید که گریه کردن، فعالیت های شدید جسمانی و خم شدن باعث تأثیر منفی بر نتیجه جراحی دارد. از نگا کردن مداوم تلویزیون و کتاب خواندن در روزهای اولیه پس از جراحی خودداری کنید.

  • تورم و کبودی در اطراف چشم

بعد از جراحی پلک باید از کمپرس یخ به مدت زیاد استفاده کنید که از ورم این نواحی جلوگیری شود. این کمپرس را پس از گذشت ۲۴ ساعت از عمل به مدت ۱۵ دقیقه ای روی پلک ها قرار دهید و باعث کم شدن ورم و درد پلک شوید. 

تزریق چربی به پشت دست

اگر این ورم ها از بین نرفت باید بدانید که دچار عارضه ای شده اید که باید سریع به پیش پزشک مراجعه کنید و پزشک خود را از این مسئله مطلع کنید. اگر قصد جراحی راحت و بدون عوارض را دارید می توانید به کلینیک الهام مراجعه کنید و از پزشکان با تجربه‌ آنجا بهره مند شوید.

علائم اخطار دهنده در دوران نقاهت

به طور کلی می توان گفت که با رعایت توصیه هایی که پس از جراحی به شما گوشزد می شود، می توانید دوران نقاهت را بی دردسر سپری کنید. اما در صورتی که در این دوره با علائمی که در زیر به ان اشاره داریم مواجه شدید لازم است که فورا پزشک مربوطه را مطلع نمایید: 

  • اگر تورم یا کبودی پس از چند روز نه تنها بهبود نمی یابد بلکه زیاد تر هم می شود.
  • چنانچه دردی شدید در نواحی تحت عمل احساس می کنید که حتی با مصرف مسکن و دارو های دیگر، درد ساکت نمی شود.
  • اگر با مصرف دارو ها و قطرات تجویز شده توسط پزشک دچار حساسیت و واکنش های آلرژیکی مانند تهوع، استفراغ، لرز یا سردرد می شوید.
  • اگر تب بالای ۳۸ درجه دارید. 
  • در صورتی که از محل های برش، ترشحات زرد یا سبز رنگ و یا ترشحاتی با بوی ازار دهنده خارج می شود.
  • اگر خون ریزی زیاد از ناحیه جراحی اتفاق بیافتد.
  • اگر به بی حسی و بی حرکتی مبتلا شده اید.
  • اگر دچار مشکل در تنفس شده اید.

مشخص شدن نتایج زیبایی جراحی بلفاروپلاستی ، پروسه ای زمان بر است و گاها نتایج رضایت بخش نهایی بعد از یک سال به خوبی دیده می شود. اما بعد از ۶ ماه زخم های نواحی تحت جراحی بسیار بهبود یافته و تنها ردپایی صورتی رنگ از آن به چشم می خورد. 

استرس

 به طور کل بسیاری از افراد از عمل جراحی ترس دارند. پس اگر استرس قبل از عمل به سراغتان آمد این امر طبیعی است و سعی کنید تمرکز خود را معطوف به کارهای دیگر کنید تا استرس از شما دور شود. 

در صورتی که میزان استرس ازحد نرمال بیشتر بود با پزشک خود در میان بگذارید. برای کاهش استرس  از بیمارانی که قبلاً این عمل را انجام دادند، 

سوالات مورد نظر خود را بپرسید. مطمئن باشید که جراحی بلفاروپلاستی یکی از کم خطر ترین جراحی های ممکن در علم پزشکی است و هیچ گونه خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

جراحی بلفاروپلاستی

تغذیه های بعد از جراحی

بعد از عمل باید  به استراحت بپردازید تا ماهیچه های صورت شما در حالت آرامش قرار داشته باشد. از مصرف غذایی سفت و جویدنی خودداری کنید، چرا که باعث  حرکت ماهیچه ها خواهند شد. در چنین مواقعی توصیه می شود بعد از انجام عمل جراحی  رژیم غذایی حاوی اسز سوپ و آب میوه ها را در دستور کار قرار دهید.

همچنین میوه ها و سبزی ها به علت دارا بودن آب کافی در ساختار خود برای بدن بسیار مفید هستند و در نتیجه باعث کاهش تاثیر گذاری مسکن ها بر سیستم گوارشی بدن خواهند شد. بعد از عمل توصیه می ‌شود تا جایی که ممکن است به مصرف مایعات بپردازید تا بهبودی سریعتر حاصل شود.

عدم مصرف سیگار و الکل

یکی از مواردی که باید از  استعمال آن خودداری کنید، سیگار کشیدن است. نیکوتین های موجود در سیگار تاثیر مخربی بر عمل خواهند داشت و تا جایی که ممکن است از نزدیک شدن به افراد سیگاری خودداری کنید.  از سوی دیگر توصیه می شود به هیچ وجه سمت مشروبات الکلی نروید و بهتر است تا یک ماه بعد از عمل، از مصرف سیگار و الکل به طور جدی خودداری شود. 

نتیجه گیری

افرادی که صورت و چهره ظاهری برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای چشم های پف دار می باشد، به سراغ عمل های بلفاروپلاستی یا پلکسر می روند و سپس با انتخاب بهترین کلینیک و بهترین دکتر، این جراحی را انجام می‌دهند و تغییراتی در چهره حس خواهد شد. 

این افراد باید فرایند طولانی را در قبل از عمل و همچنین بعد از عمل پیش بگیرند که به ماندگاري و دوام بیشتر این جراحی کمک کند. این عمل از عوارض بسیار خطرناکی برخوردار است و اما اگر در انتخاب دکتر و جراح خود اشتباه نکنید، از این عارضه ها به دور خواهید بود.


جراحی بلفاروپلاستیhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


این جراحی به گونه ای انجام می شود که پزشکان تمامی چربی های اضافی را بر می ‌دارند و برای مدت طولانی این پلک های اضافی وجود نخواهد داشت. البته امکان ترمیم این جراحی برای برخی افراد پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ سال وجود دارد.

این موضوع بسته به نوع پوست بیماران متغیر است ولی در کل بخیه های میانی پس از گذشت یک ماه بر طرف خواهد شد. بخیه های قسمت انتهایی نیز به دلیل تحمل فشارهای سنگین حدود ۶ ماه طول خواهد کشید تا بهبودی کامل را پیدا کند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone