جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

2729

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده نوعی از حالات چشم ها می باشد که این حالت در افرادی که سنین بالاتر دارند، بیش از سایر افراد دیده می شود. در واقع افتادگی پلک ها با بالا رفتن سن بیشتر خواهد شد و این موضوع نیازمند انجام روش های درمانی می باشد. عمل افتادگی پلک به روش های مختلف یکی از راه های درمان این عارضه به شمار می رود. ما در این مقاله قصد داریم جزئیات جراحی بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک افتاده را برایتان شرح دهیم.

توضیحی مختصر درباره جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

چهره افرادی که پلک هایی افتاده دائماً به صورت خسته و غمگین می باشد و این موضوع سبب ناراحتی و شکایت آن ها شده است. به کمک عمل افتادگی پلک می توان از چهره ای شاداب تر و جذاب تر برخوردار شد. 

با انجام عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را انجام مقدار قابل توجهی از چربی های پشت پلک برداشته می شود. با برداشتن چربی های پشت پلک مقدار زیادی از چین و چروک های اطراف چشم حذف می شود و همین موضوع سبب جوان تر شدن چهره فرد خواهد شد.

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

 عمل جراحی پلک افتاده نه تنها جنبه درمانی دارد بلکه به کمک آن می توان به زیبایی چشم ها کمک کرد. درباره موارد درمانی آن باید بگوییم اکثر افرادی که پلک هایی افتاده دارند از کم سو شدن چشم ها و اختلال در بینایی شان رنج می برند؛ بنابراین می توان گفت با عمل برداشتن پوست اضافه پلک و چربی های زائد، بار زیادی از دوش چشم ها برداشته خواهد شد. 

همین امر سبب تأثیرگذاری مثبت در بینایی فرد می شود. درباره جنبه زیبایی آن باید بگوییم حتماً نزد پزشک متخصص و متبحری مراجعه کنید تا از خطرات و عوارض احتمالی آن در امان باشید. در صورتی که پزشک متخصص شما از مهارت کافی برخوردار نباشد ممکن است چربی بیش از حدی از پشت پلک هایتان را خارج کند. 

همین امر باعث می شود پس از انجام عمل پلک به راحتی نتوانید چشم هایتان را باز و بسته کنید. بسیاری از افراد با انتخاب نادرستی که داشته اند به هنگام خواب و استراحت نمی توانند چشم هایشان را به طور کامل ببندند.

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی پلک بالا و پایین

لازم است بدانید جراحی پلک بلفاروپلاستی تنها مختص پلک بالای چشم نمی باشد. افرادی که از پف زیر چشم خود رنج می برند نیز می توانند به کمک جراحی پلک افتاده، پف زیر چشم خود را از بین ببرند.

عمل افتادگی پلک با لیزر

 یکی از جدیدترین و ایده آل ترین روش های برداشتن چربی اضافه پشت پلک بهره گیری از لیزر می باشد. در این روش هیچگونه خونریزی و تورمی وجود ندارد. اگر بیش از حد به جای ماندن زخم و بخیه در روش بلفاروپلاستی حساس هستید بهتر است از روش جراحی با لیزر بهره گیرید. 

در این صورت درد کمی را متحمل خواهید شد و هیچگونه جای بخیه ای به جای نخواهد ماند. لازم است بدانید با بهره گیری از این روش تا چندین سال از پشت پلکی بدون چربی اضافه و چهره ای با نشاط برخوردار خواهید شد.


برداشتن اضافه پلک و مزایای آن

همان طوری که گفته شد افتادگی پلک ها می تواند در بینایی فرد تأثیر بگذارد. با برداشتن پوست و چربی اضافه پشت پلک می توان سنگینی بیش از حد پشت چشم را برطرف کرد. علاوه بر این با این کار زیبایی و شادابی خاصی در چهره فرد به وجود خواهد آمد. 

مزیت دیگری که در عمل جراحی افتادگی پلک ها وجود دارد این است که با برداشتن چربی اضافه می توان به رفع چین و چروک اطراف چشم کمک کرد. درباره پف زیر چشم باید بگوییم که در سه بخش مجزای زیر چشم مقداری چربی وجود دارد که با گذشت زمان و بالا رفتن سن مقدار این چربی ها کاهش پیدا خواهند کرد.

زمانی که چربی ها کاهش پیدا کنند، پوست زیر چشم آویزان می شود و همین امر سبب نا خوشایند شدن چهره فرد خواهد شد. اگر چربی و پوست اضافه پوست را از زیر چشم ها بردارید با سفت شدن آن ناحیه چهره ای با نشاط و جذاب خواهید داشت.

تزریق چربی به پشت دست


مراقبت های پیش از انجام عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

در وحله اول باید در انتخاب پزشک متخصص چشم دقت کنید. در صورتی که پزشک شما از مهارت و تبحر کافی برخوردار نباشد، احتمالاً با عوارض خطرناک و جبران ناپذیری روبه رو خواهید شد. پس از آن که پزشک متخصص متبحری را انتخاب کردید درباره چگونگی انجام عمل و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بلفاروپلاستی از چی سؤال کنید. 

علاوه بر این با دیدن فیلم جراحی بلفاروپلاستی می توانید از مراحل و نتیجه این عمل به طور کامل مطلع شوید. قطعاً در ابتدا آزمایشات لازم مانند بینایی سنجی انجام خواهد شد. در صورتی که دارو یا مکمل خاصی مصرف می کنید آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

داروهایی مانند ایبوپروفن و وافارین و... ممکن است سبب خونریزی بیشتر شود، به همین دلیل قبل از انجام عمل درباره داروهای مصرفی تان با پزشک متخصص خود مشورت کنید. از نوشیدن الکل و مصرف دخانیات قبل از انجام عمل جراحی ممانعت شود.

مراقبت های پس از انجام جراحی پلک افتاده

پس از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی احتمالاً اطراف چشمانتان کبود خواهد شد، اصلاً جای نگرانی نیست. شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ کبودی های حاصله را کاهش دهید. فعالیت هایی که بیش از حد به بدنتان فشار وارد نمی کند، مانند پیاده روی آهسته می تواند به تسریع روند درمان کمک کند.

 پس از گذشت دو الی سه روز اگر نسبت به نور حساسیت داشتید یا دچار تاری دید شده بودید حتماً نزد پزشک معالج خود بروید و موضوع را با او در میان بگذارید. پس از انجام عمل جراحی به هیچ عنوان از لنز استفاده نکنید. بهره گیری از عینک آفتابی خصوصاً هنگامی که در معرض آفتاب قرار گرفته اید ضروری می باشد.

عوارض جراحی پلک بلفاروپلاستی

از آن جایی که این عمل جراحی در حساس ترین نقطه صورت انجام می گیرد از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ممکن است بینایی فرد دچار با اختلال روبه رو شود. 

یکی از مهم ترین عوارضی که با انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی ممکن است با آن درگیر شوید خشکی پوست اطراف چشم و در نتیجه آن خارش چشم ها می باشد. در صورتی که پزشک متخصص چشمی که انتخاب کرده اید به اندازه کافی در انجام آن تبحر نداشته باشد ممکن است بیش از اندازه چربی پشت چشم را بردارد و این امر سبب عدم توانایی در پلک زدن خواهد شد. عفونت، خونریزی های مکرر، ضعف چشم ها و... از دیگر عوارض این روش درمانی می باشد.

هزینه عمل جراحی افتادگی پلک

همه ما می دانیم که اکثر جراحی ها از قیمت ثابتی برخوردار نیستند. هر چه کلینیک جراحی بلفاروپلاستی انتخابی شما معتبرتر باشد قطعاً بابت انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید؛ اما به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان ظاهر چشمانتان را قربانی هزینه های کم برخی از متخصصین نکنید. هزینه جراحی بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد که لازم قبل از جراحی با آنها آشنا شوید.

بلفاروپلاستی با پلاسما جت

همان طور که گفتیم یکی از عمل های زیبایی، بلفاروپلاستی که به منظور زیبایی چشم و رفع چین و چروک، افتادگی و پف چشم انجام می شود. 

توجه داشته باشید که چشم پوست بسیار حساس و نازکی دارد و در دراز مدت ممکن است دچار افتادگی یا چین و چروک شود. عمل بلفاروپلاستی با پلاسما جت یکی از بهترین و کارآمدترین درمان هایی است که عمدتا برای رفع افتادگی چشم و جوانسازی آن انجام می شود. 

معمولا پوست اطراف چشم به دلیل انقباض های زیاد، دچار چین و چروک و افتادگی می گردد. یکی از روش های نوین و جدید در این زمینه بلفاروپلاستی با پلاسما جت است.

بلفاروپلاستی

باید بگوییم که این روش در حقیقت یک نوع جراحی پلک به حساب می آید. در این روش پوست افتاده و اضافه را برمی دارند. همچنین این روش، بریا رفع پف و چین و چروک زیر چشم نیز استفاده می شود. معمولا پف زیر چشم به دلیل چربی و پوست های اضافه ایجاد می گردد. 

به همین دلیل باید عمل انجام گردد و چربی مازاد برداشته شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی را در جهت بینایی برای فرد ایجاد کند. 

به طور کلی، عدم مراقبت از پوست، در معرض تابش نور آفتاب بودن، استفاده از غذای ناسالم، عدم استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب و یا استعمال مواد مخدر باعث ایجاد چین و چروک یا افتادگی پلک می شود.

همچنین با بالا رفتن سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. بلفاروپلاستی با پلاسما جت می تواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند. 

طریقه انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت

معمولا نتایج استفاده از روش بلفاروپلاستی، ماندگار است. روش بلفاروپلاستی با پلاسما جت یک روش کم تهاجمی به حساب می آید. پلاسما جت در حقیقت نوعی فناوری پیشرفته است که به جای روش جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. 

پلاسما در حقیقت نوعی گاز است که به شکل تخلیه الکتریکی برای رفع چین و چروک و افتادگی پلک مورد استفاده قرار می گیرد. پلاسماجت در سلول های پوستی گرما ایجاد می کند، و چین و چروک و بافت اطراف چشم را بهبود می بخشد. در این روش، پوست افتاده دوباره محکم می گردد. 

در روش بلفاروپلاستی با پلاسما جت، منبع انرژی گرمایی الکتریکی با ولتاژ خیلی بالایی در فواصل کم وارد پوست پلک می گردد، 

با افزایش فشار الکتریکی، سلول های پوستی تحریک می شوند که کلاژن بسازند. در این حالت چین و چروک ها از بین می روند و با گذشت زمان پوست سفت و محکم می شود. این روش بسیار کم عارضه است و نتایج خوبی را به همراه دارد. 

مزیت های بلفاروپلاستی با پلاسما جت

استفاده از این روش مزیت های زیادی را به همراه دارد. این روش را می توان به شکل سرپایی انجام داد. در این روش هیچگونه زخمی در اطراف چشم ایجاد نمی گردد. دوره نقاهت در روش بلفاروپلاستی با پلاسما جت بسیار کوتاه است و دیگر عوارضی مانند بیهوشی برای فرد وجود ندارد. 

در واقع این عمل از طریق بی حسی موضعی صورت می گیرد. 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تمام موارد مربوط به عمل جراحی بلفاروپلاستی را در اختیارتان قرار دهیم. با مشاهده عکس های جراحی بلفاروپلاستی در مطب های متخصصین چشم یا اینترنت می توانید تغییر چهره افراد را به طور واضحی ببینید. در صورتی که چشم های خود یا اطرافیان شما با انجام جراحی بلفاروپلاستی تغییر کرده است و تجربه ای در این زمینه دارید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

جراحی پلک بالا و پایینhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


در صورتی که بخش خارجی ابروهای شما پایین تر از لبه استخوانی چشم هایتان باشد و حالت آویزانی به خود گرفته باشد یعنی به انجام جراحی بلفاروپلاستی نیاز دارید.

در بسیاری از موارد بریدگی در محلی قرار می گیرد که به هیچ عنوان دیده نمی شود.

خیر، با بهره گیری از این روش جراحی تنها تعدادی از چین و چروک ها برطرف می شوند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone