مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

6329

بوتاکس  یکی از روش های درمان چین و چروک و سایر مشکلات پوستی به شمار می رود. از آنجایی که تزریق بوتاکس تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی پوست دارد، امروزه بسیاری از مردم علاقه مند هستند با استفاده از بوتاکس تمام چین و چروک و خط های موجود در صورت خود را از بین ببرند. 

اما باید توجه داشت بوتاکس نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی دیگر دارای  عوارض جانبی مختلفی است که خوشبختانه باید بیان کرد از آن جایی که بوتاکس یک  روشی است که در ساختار آن، میل تهاجمی کمتر است و همین عامل باعث شده،  از عوارض جانبی کمتری برخوردار باشد.  می توانید با کاربردهای تزریق بوتاکس نیز در کلینیک الهام بیشتر آشنا شوید.

با همه این موارد، افراد باید یک سری مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس را انجام دهند تا هم از عوارض جانبی کمتری برخوردار شوند و هم نتیجه تزریق بوتاکس در آن ها بیشتر نمایان گردد. در این مطلب به بررسی مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس خواهیم پرداخت، 

در ادامه با کلینیک تخصصی پوست و مو الهام همراه باشید. 

بوتاکس چیست؟

عضله های موجود در بدن به طور دائم در حرکت هستند و همین عامل باعث شده، تا چین و چروک و یا خط های مختلف باعث بروز مشکلات پوستی بر روی بدن گردند. بوتاکس ماده‌ای است که به عضله های موجود  در نواحی مشخص تزریق خواهد شد و این ماده در آن ناحیه تولید سم می کند. 

سم منتشر شده مانع از پیشروی بیشتر ماهیچه ها خواهد شد و در نتیجه چین و چروک به طور کامل از بین خواهد رفت.  روش تزریق بوتاکس بسیار ساده است.

تنها کافیست به پزشک متخصص مراجعه کرده و با استفاده از رنگ های نازک عملیات تزریق را انجام دهید. 

سم منتشر شده در سطح ماهیچه ها قرار میگیرد و به هیچ وجه وارد جریان خون نخواهد شد. از این رو، هیچ  خطری سلامت شما را تهدید نمیکند. بوتاکس

موارد توصیه شده قبل از تزریق بوتاکس 

پرهیز غذایی

  •  برخی از مواد غذایی مانند چای سبز، دارچین، روغن ماهی، زنجبیل و غیره باعث رقیق تر شدن خون خواهد شد. 
  • از این رو توصیه بر این است که قبل از تزریق بوتاکس از مصرف این مواد غذایی به طور کامل خودداری کنید. 
  • همچنین اگر جز افرادی هستید که قرص های مختلف مصرف می‌کنند، بهتر است قبل از تزریق بوتاکس  موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید، چرا که بسیاری از قرص ها باعث رقیق تر شدن خون خواهد شد و در نتیجه  تاثیر  بسیار منفی در حین تزریق بوتاکس خواهند داشت . 
  • همچنین اگر  از مواد حاوی الکل استفاده می کنید حداقل دو هفته قبل از تزریق بوتاکس آن ها را کنار بگذارید، زیرا این نوشیدنی ها باعث رقیق شدن خون خواهند شد و این  دقیقاً همان چیزی است که باید از انجام آن پرهیز کنید. 
  • بعد از تزریق بوتاکس نیز بهتر است از مصرف بتا هیدروکسی اسید، ویتامین آ، ویتامین c تا ۷۲ ساعت پرهیز کنید. 

جلوگیری از کبودی

 یکی از مشکلاتی که بعد از تزریق بوتاکس ممکن است بروز کند، کبود شدن ناحیه های مختلف در بدن است. از این رو قبل از تزریق بوتاکس باید مواردی که باعث به وجود آمدن کبودی خواهد شد را بررسی کرده و سپس آنها را حذف کنید.

 برخی از مسکن ها مانند آسپرین و ایبوپروفن مانع از لخته شدن خون خواهد شد و همین عامل امکان وجود کبودی را افزایش میدهد.

سیگار و قلیان

سیگار و قلیون از جمله مواردی به شمار می‌روند، که تأثیر بسیار مخربی بر سلول‌های پوستی دارند و همچنین مصرف آن ها  باعث به وجود آمدن لخته ها در خون خواهد شد و ریسک  عوارض جانبی بوتاکس را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد. 

پس  توصیه می شود حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق بوتاکس مصرف  سیگار و یا قلیان را به طور کامل متوقف کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. بوتاکس

برنزه کردن

 اگر در مسافرت حضور دارید و و مدت زمانی را مشغول حمام ‌آفتاب در ساحل بوده اید و قصد دارید چند روز بعد به پزشک مراجعه کنید تا تزریق بوتاکس را انجام دهد بهتر است  وقت خود را لغو کرده و به زمان دیگری موکول کنید. 

چرا که هنگامی که پوست ها برنزه می شوند، حساسیت در لایه های سطحی و زیرین به بالاترین حد خود خواهد رسید  و هنگام تزریق بوتاکس  پوست  واکنش منفی به مواد تزریق شده نشان خواهد داد و عوارض جانبی بیشتری بروز میدهد. 

بعد از تزریق بوتاکس توصیه می شود تا چند ساعتی در معرض نور خورشید قرار نگیرید چرا که اثر مخربی بر روی نتیجه نهایی درمان خواهد داشت. استفاده از کرم های ضد آفتاب بعد از تزریق بوتاکس هیچ منعی ندارد. 

انجام فعالیت ورزشی

 قبل از تزریق بوتاکس، هیچ منعی برای فعالیت های ورزشی وجود ندارد، اما توصیه می شود ۲۴ ساعت قبل از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید. 

نکته مهم در انجام فعالیت های ورزشی بعد از تزریق بوتاکس است و همواره توصیه می شود ۷ تا ۱۰ روز پس از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنید تا نتیجه درمان به بهترین شکل ممکن خود را نشان دهد. 

بوتاکس و دندان

 اگر دچار مشکلات دندان هستید، دندانپزشک برای رفع درد و یا زیبایی بخشیدن به دندان های شما ممکن است از مواد شیمیایی مخصوصی استفاده کنند و همین عامل تاثیر بسیار مخربی بر بوتاکس خواهد داشت. 

از این رو همواره توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از تزریق بوتاکس  از فعالیت های مربوط به  ترمیم و یا زیبایی دندان خودداری کنید. 

همچنین بعد از تزریق بوتاکس نیز  توصیه می شود حداقل دو هفته از رفتن به کلینیک دندانپزشکی خودداری کنید تا  بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. مشاوره

استخر

 اگر جزو علاقه مندان به فعالیت های ورزشی آبی هستید، توسعه میشود حداقل ۷۲ ساعت قبل از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت های ورزشی آبی همچون شنا کردن در استخر ها خودداری کنید. 

چرا که استخر ها جزو محیط های آلوده به شمار می روند و ممکن است باعث ایجاد عفونت بر روی پوست شما گردد و در نتیجه تاثیر بسیار منفی در هنگام تزریق بوتاکس داشته باشد. 

زمانی که بوتاکس را تزریق کردید، اگر عوارض جانبی از قبیل قرمز بودن سطح پوست و یا خارش  در بدن شما به وجود نیامد، بعد از ۷۲ ساعت قادر خواهید بود به  شنا بپردازید. 

تغذیه

 بسیاری از افراد این تصور را دارند، قبل از تزریق بوتاکس باید به صورت ناشتا به پزشک مراجعه کنید. اگر قصد انجام بوتاکس را دارید مانند روزهای عادی می توانید  مطابق در رژیم غذایی خود به مصرف غذا بپردازید. 

اما برای کاهش استرس بهتر است، میزان غذای خود را تا حدودی کاهش دهید. به طور طبیعی تغذیه هیچ تاثیری بر تزریق بوتاکس نخواهد داشت و شما چه قبل از تزریق و چه بعد از انجام بوتاکس می‌توانید وعده های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی میل کنید. 

البته باید توجه کنید که ورم در نواحی مختلف پوست از مهمترین عوارض جانبی در بوتاکس است. آب یکی از عواملی است که می تواند شدت ورم موجود را افزایش دهد، پس قبل از تزریق بوتاکس بهتر است از مصرف زیاد آب خودداری کنید.

مواد آرایشی

 در اکثر مواد آرایشی، ساختارهای شیمیایی وجود دارد که بر روی پوست صورت باقی خواهد ماند. اگرچه  شستشوی صحیح این مواد شیمیایی را پاکسازی می‌کند، اما ممکن است ذرات ریز آن همچنان بر روی پوست باقی مانده باشد. 

پس همواره توصیه می شود حداقل ۲۴ ساعت قبل از تزریق بوتاکس از مصرف مواد آرایشی خودداری کنید. همچنین بعد از تزریق بهتر است تا دو روز  مواد آرایشی را به صورت کامل کنار بگذارید. 

کلینیک تخصصی

 یک کلینیک تخصصی پوست و مو در ابتدا، مراقبت های پیش از تزریق بوتاکس را برای شما شرح خواهد داد. کلینیک الهام سالهاست، در زمینه پوست و مو به طور تخصصی فعالیت می‌کند. 

اگر قصد انجام بوتاکس را دارید ابتدا پزشکان متخصص،  پوست شما را به صورت کامل معاینه خواهند کرد و با توجه به نوع بوتاکس و مراحل انجام آن یک سری اقدامات را قبل از تزریق بوتاکس به شما توصیه خواهد کرد که بهتر است به صورت دقیق به رعایت  این موارد بپردازید. 

بوتاکس

موارد احتمالی در هنگام  تزریق بوتاکس

 زمانی که پزشک متخصص در حال انجام تزریق بوتاکس هست، ممکن است احساس خارش و یا آلرژی نسبت به مواد موجود در بوتاکس را داشته باشید. 

هیچ جای نگرانی وجود ندارد چراکه در کمتر از نیم ساعت این عوارض جانبی از بین خواهند رفت. در مواردی تورم و کبودی در محل تزریق بوتاکس رخ خواهد داد و بهترین توصیه برای کاهش تورم و کبودی ها استفاده از کمپرسور یخ است. 

اثر بخشی بوتاکس

 بر خلاف بسیاری از روش‌های درمانی که اثربخشی طولانی دارند، بوتاکس تنها ۴ الی ۶ ماه اثربخشی خواهد داشت و برای  جوان سازی مجدد پوست های صورت بهتر است عملیات  تزریق را مجدداً انجام دهید. بعد از تزریق بوتاکس حداقل ۵ تا ۱۴ روز طول خواهد کشید، تا نتیجه بر پوست شما تاثیر بگذارد. 

ماسک صورت

 افراد به دلایل مختلفی برای جوان نگه داشتن پوست صورت خود از ماسک های مختلف و گیاهی استفاده می کنند تا ۲۴ ساعت قبل از از تزریق بوتاکس استفاده از ماسک های مختلف هیچگونه منعی ندارد، 

اما بعد از اینکه تزریق بوتاکس صورت گرفت، توصیه می شود حداقل یک هفته هیچگونه ماسکی بر روی پوست صورت خود قرار ندهید. 

 موارد منع بوتاکس

اگر جزوه افراد حامله و یا شیرده هستید، بهتر است از تزریق بوتاکس خودداری کنید و مراحل درمانی خود را بر اساس متدهای دیگر برنامه ریزی کنید. 

همچنین افرادی که از بیماری‌های عصبی برخوردار هستند همواره توصیه می شود، تزریق بوتاکس را به تاخیر بیاندازند و پس از طی کردن مراحل درمانی خود عمل تزریق بوتاکس را انجام دهند.

سخن پایانی

کلینیک الهام از پیشرفته ترین مراکز درمانی تخصصی در زمینه پوست و مو به شمار میرود. تیم متخصصی از پزشکان با سابقه های کاری درخشان مشغول به فعالیت هستند و بعد از مراجعه توسط تیم پزشکی کلینیک الها مورد معاینه قرار خواهید گرفت و سپس اگر تشخیص پزشک به بوتاکس درمانی بود، 

فرآیند آن برای شما شرح داده میشود. کلینیک الهام همواره از بهترین متریال موجود در بازار بهره برده و همین عامل باعث میشود تا فرد مراجعه کننده در سریعترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست یابد. 

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
بوتاکس https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


در ساختار مواد آرایشی، ترکیب های شیمیایی سنگینی وجود دارد که بهتر است بعد از تزریق بوتاکس از این مواد استفاده نکنید. همچنین رعایت بهداشت صورت جزو ضرروری ترین اقدامات بعد از بوتاکس است در حالی که امکان آلودگی در مواد آرایشی زیاد است. از این رو برای جلوگیری از انتشار عفونت، بهتر است از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید.

گاز های موجود در بخار سونا باعث ایجاد فشار بر سطح پوست خواهند شد و در نتیجه تورم در نواحی مشخص بالا خواهد رفت. از این رو توصیه میشود حداقل 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس از رفتن به سونا اجتناب کنید.

اگر دچاری بیماری های خاصی هستید، بعد از مراجعه به کلینیک ضروری است سابقه بیماری خود را با پزشک معالج به اشتراک بگذارید و پزشک پس از چک کردن بیماری های زمینه ای شما تصمیم خواهد گرفت که آیا بوتاکس برای شما مفید است و یا خیر.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone