عوارض بوتاکس

عوارض بوتاکس https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

عوارض بوتاکس

1868

بوتاکس یکی از روش ها کم تهاجمی و بسیار کارآمد است که به منظور جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها مورد استفاده قرار میگیرد. حدود پنجاه سال است که در علم پزشکی از بوتاکس استفاده می کنند. اکثر افراد بوتاکس را به دلیل کاربردهای زیبایی آن می شناسند.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید از بوتاکس برای اهداف درمانی نیز استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که بوتاکس یک روش کم تهاجمی ایمن است. 

اما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که هر روش درمانی عوارض خاص خودش را دارد و باید با اطلاع از آنها روش مورد نظر را انتخاب کنید. ما در این مقاله قصد داریم که درباره عوارض بوتاکس اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه همراه کلینیک الهام باشید. 

آیا بوتاکس ضرر دارد؟

به طور کلی، بوتاکس یک روش کم تهاجمی و کم عارضه است که اثر گذاری بسیار خوبی دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی ترجیح می دهند که از این روش استفاده کنند. 

عمدتا عوارض بوتاکس ناشی از تزریق نادرست آن توسط افراد غیر متخصص به وجود می آید. اما هر روش درمانی به هر حال دارای عوارض عمومی است که بعد از مدتی این عوارض رفع می شوند. در اینجا به مهم ترین این عوارض ها اشاره می کنیم. 

  • قرمزی و ورم

به طور کلی، بیشتر مواقع بدن نسبت به هر روش درمانی واکنش نشان می دهد و محل درمان قرمز می شود یا ممکن است ورم کند. این عوارض اکثرا خفیف هستند و معمولا بعد از چند ساعت رفع می شوند. 

از این رو نیازی به دارو و درمان نیست. میزان قرمزی بستگی به دو عامل دارد. اول اینکه چه میزان بوتاکس تزریق شده و دوم اینکه ضخامت سوزن چقدر بوده است. البته اگر عمل تزریق توسط یک پزشک حرفه ای انجام شود، این عارضه ها می تواند به حداقل خودش برسد.  

به عنوان مثال اگر برای تزریق از سوزن های با کیفیت استفاده شود، تزریق به آهستگی صورت بگیرد، جنس بوتاکس خوب باشد یا بعد از تزریق از کمپرسور سرد استفاده شود، می تواند شدت قرمزی و تورم در محل تزریق را به حداقل ممکن برساند. 

  • درد

یکی دیگر از عوارض موقت تزریق بوتاکس درد است. البته میزان درد در افراد متفاوت است و بستگی به آستانه تحمل آنها دارد. مطالعات نشان می دهد که بیشتر افراد می توانند به راحتی  درد ناشی از تزریق بوتاکس را تحمل کنند. 

اما اگر شما فردی هستید که تحملتان نسبت به درد کم است می توانید با مشورت با پزشک یک ساعت قبل از مراجعه به کلینیک از مسکن هایی مانند استامینوفن استفاده کنید. 

همچنین پزشک در برخی موارد نیز قبل از درمان از کرم بی حسی موضعی استفاده می کند یا روی محل تزریق کمپرس یخ قرار داده می شود تا از این طریق میزان درد در آن منطقه کاهش پیدا کند. بوتاکس

این نکته را مد نظر قرار دهید که ممکن است تا سی دقیقه بعد از تزریق نیز شما درد داشته باشید. طبیعی است نگران نباشید این حالت رفع خواهد شد.

  • حالت تهوع و سر درد

یکی دیگر از شایع ترین عوارض آنی بوتاکس، حالت تهوع و سر درد است. کمتر از 15 درصد از افراد یک عارضه را بعد از تزریق بوتاکس تجربه می کنند. 

این حالت بسیار خفیف است و عمدتا برای کسانی رخ می دهد که بار اولشان است بوتاکس تزریق می کنند.  

ماندگاری این عارضه در بدن افراد مختلف بوده و بین چند ساعت تا دو یا سه روز متغیر بوده است. 

البته با گذشت زمان این عارضه کم تر و کمتر می شود و جای نگرانی وجود ندارد. معمولا به دلیل انقباضی که بعد از تزریق بوتاکس به وجود می آید، فرد احساس سر درد می کند. 

البته نوع تزریق هم می تواند بسیار اثرگذار باشد. بنابراین حتما تزریق را در یک کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. 

  • کبود شدگی

با توجه به اینکه عروق خونی در محل تزریق سوراخ می شوند، ممکن است در آنجا حالت کبودی به وجود بیاید. علت اصلی این حالت این است که قبل از تزریق، عروق خونی به درستی مشخص نشده اند. 

اکثراً این حالت در مواردی به وجود می آید که تزریق توسط افراد غیر متخصص که آشنایی کافی با آناتومی صورت را ندارند انجام می شود. به همین دلیل است که در فرآیند تزریق، این عروق خونی ممکن است آسیب ببینند و فرد دچار کبودی در ناحیه تزریق شود. 

برای اینکه از این عارضه پیشگیری کنید، باید مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ژلوفن را یک هفته قبل از تزریق بوتاکس قطع کنید. 

همچنین استفاده از کرم هایی که دارای ویتامین K هستند یا استفاده از برخی از کرم های گیاهی می تواند در رفع کبودی بسیار موثر باشد. 

بوتاکس

عوارض ناشی از تزریق نادرست بوتاکس 

همان طور که گفتیم، بوتاکس به خودی خود عوارض آنچنانی ندارد و بیشتر عوارض آن ناشی از تزریق نادرست توسط افراد غیر متخصص است.

به همین دلیل است که ما همواره تاکید داریم که اگر قصد تزریق بوتاکس دارید، حتما آن را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. در ادامه به برخی از عوارض ناشی از تزریق نادرست بوتاکس اشاره می کنیم. 

اگر بوتاکس به درستی در محل بین دو ابرو تزریق نشود می تواند باعث افتادگی پلک گردد. در گذشته این عارضه زیاد بود اما با بالا رفتن دانش افراد و علم اینکه بوتاکس را باید در جاهای تخصصی و زیر نظر پزشکان تزریق کنند، این مسئله کمتر اتفاق می افتد. 

افتادگی پلک زمانی رخ می دهد که به دلل تزریق نادرست، ماده بوتاکس روی عضله بالا پلک فوقانی اثر می گذارد. معمولا این عارضه بین 2 تا 15 روز بعد از تزریق بوتاکس خودش را نشان می دهد   و بین دو هفته تا دو ماه طول می کشد که از بن برود. 

اما با توجه به اینکه خود بوتاکس درمان موقت است، به تدریج این عارضه از بین می رود و جای هیچ گونه نگرانی نیست. برای جلوگیری از این عارضه، بعد از تزریق به سمت جلو خم نشوید. محلول بوتاکس باید در مقدار کم و به آرامی تزریق گردد. 

برای اثر بخشی بهتر بوتاکس می توانید بین دو تا سه ساعت عضلات منطقه تزریق را به کار بگیرید و به آنها تمرین دهید تا بوتاکس سریع تر جذب آنها شود و به سمت بافت های دیگر حرکت نکند.

مشاوره

از دیگر عوارض بوتاکس که ناشی از تزریق نادرست است تورم بافت لنفاوی ابرو و پلک مجاور میباشد. این عارضه بسیار کم مشاهده شده اما به هر حال صفر نبوده است. 

از این رو افرادی که سابقه تورم در ناحیه پلک و ابرو را دارند یا صبحا که از خواب بیدار می شوند چشمشان پف دارد ممکن است دچار این عارضه شوند. همچنین در صورتی که فرد در بافت دو ابرو خود دچار افتادگی باشد، احتمال بروز ان عارضه افزایش میابد. 

از این رو بهتر است که عمل تزریق توسط پزشک متخصص برای این افراد صورت بگیرد. 

افتادگی ابرو از دیگر عوارض ناشی از تزریق نادرست بوتاکس است. عضله پیشانی یک عضله حساس و نازک است. اگر محل تزریق بوتاکس در پیشانی به درستی انتخاب نشود، ممکن است باعث افتادگی ابروها و پلک گردد. 

در چنین حالت فرد روی قسمت پیشانی و پلک احساس سنگینی می کند و زمانی که او از مواد آرایشی استفاده می کند ان حالت بدتر نیز می گردد. 

این عارضه تاثیری روی بینایی فرد ندارد و حداکثر بعد از یک ماه از بین می رود. علت این عارضه کم تجربه بود پزشک یا فردی است که عمل تزریق بوتاکس را انجام داده است. اگر عمل تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود احتمال افتادگی پلک و ابرو به صفر می رسد. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از عوارض تزریق نادرست بوتاکس داشتن چهره سرد و بی احساس است. عضلات پیشانی بسیار نازک و حساس اند.

همچنین این عضلات نسبت به بوتاکس حساس هستند. از این رو باید دوز بسیار کمی از بوتاکس را به پیشانی تزریق کرد و به مدت یک ماه صبر کرد و منتظر نتیجه ماند. بسیاری از بیماران به دوز بیشتری نیاز ندارند، 

اما برخی دگر به دوز بیشتر برای رفع خطوط نیاز دارند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که نوع جنس بوتاکس نیز بسیار حائز اهمیت است. این روزها در بازار انواع مختلفی از بوتاکس وجود دارد. بوتاکسی را انتخاب کنید که دارای تاییدیه وزارت بهداشت است. 

اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید مهم ترین و اولین چیزی که باید مد نظر قرار دهید این است که آن در یک کلینیک معتبر و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید تا عارضه ای متوجه شما نشود. بوتاکس

کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه و با برخوردی از پزشکان متخصص همواره خدمات پوست و زیبایی را در حد بالاترین استانداردها به شما عزیزان ارائه می دهد. از این رو، اگر قصد دارید که بوتاکس تزریق کنید می توانید با خیال راحت و با اطمینان به این کلینیک برود.

نکات مهم در مورد بوتاکس

بوتاکس در حقیقت نوعی سم است که عمدتا از آن برای اهداف زیبایی و درمانی استفاده می شود. به دلیل بالا رفتن سن و برخی فاکتورهای دیگر ممکن است در بدن و صورت فرد چین و چروک هایی ظاهر شود که این مسئله برای بسیاری از افراد خوشایند و مطلوب نیست. 

از این رو به دنبال راهی برای رفع این چین و چروک ها هستند. یکی از رایج ترین و کم عارضه ترین راه ها تزریق بوتاکس است. اما اگر تزریق به درستی صورت نگیرد، عوارضی را برای فرد به وجود می آورد.  

از این رو مهم ترین نکته مهم در رابطه با تزریق بوتاکس این است که در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص عمل تزریق صورت بگیرد.

نکته دیگر این است که برند شناخته شده ای را انتخاب کنید که دارای تاییدیه وزارت بهداشت است. این روزها بازار پر از محصولات فیک و بی کیفیت است که ممکن است باعث ایجاد عارضه ای مختلف شوند.

بعد از تزریق بوتاکس تا چهار ساعت نخوابید و سرتان را خم نکنید. 

همچنین به مدت دو تا سه ساعت عضلات منطقه تزریق را درگیر کنید تا بوتاکس به درستی جذب آنها شود. 

روی محل تزریق ( برای مثال ناحیه زیر بغل ) دست نکشید و برای کم کردن عوارض می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. 

بعلاوه از این مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس نیز غافل نشوید.

کلام پایانی

این روزها انواع گوناگونی از روش های کم تهاجمی به منظور جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها وجود دارد. بوتاکس یکی از محبوب ترین و کم عارض ترین این روش ها است که اگر به درستی و توسط پزشک متخصص انجام شود، تقریبا عارضه آن صفر است. 

بوتاکس نوعی سم است که عضلات منطقه تزریق را به طور موقت فلج می کند و چین و چروک های آن منطقه را از بین می برد. از این رو اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید آن را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید تا دچار هیچ گونه عارضه ای نشوید. 

کلینیک الهام با سالها تجربه و برخورداری از پزشکان متخصص آماده خدمت رسانی به شما مراجعین است. از اینکه با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
بوتاکس https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


به طور کلی هر روش درمانی یک سری عوارض عمومی دارد. قرمزی، تورم، درد، حالت تهوع و کبودی از عوارض عمومی بوتاکس است که نیازی به درمان ندارند و حداکثر بین دو سه ساعت تا یکی دو روز کامل رفع می شوند.

بله. افتادگی پلک معمولا ناشی از تزریق نادرست بوتاکس است که حدود تا دو هفته تا حداکثر دو ماه بعد از تزریق بوتاکس کاملا رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

علت اصلی این حالت این است که قبل از تزریق، عروق خونی به درستی مشخص نشده اند. اکثر این حالت در مواردی به وجود می آید که تزریق توسط افراد غیر متخصص که آشنایی کافی با آناتومی صورت را ندارند انجام می شود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: عوارض بوتاکس دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone