کاربردهای بوتاکس

کاربردهای بوتاکس https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

کاربردهای بوتاکس

1505

بسیاری از افراد همواره به دنبال داشتن پوستی شاداب و بدون لک و چروک هستند. اما معمولا با بالا رفتن سن و برخی از فاکتورهای دیگر به تدریج چین و چروک ها خودشان را نشان می دهند. یکی از روشهای کم تهاجمی برای رفع چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت استفاده از بوتاکس است. 

نام بوتاکس در واقع از سم بوتولینوم گرفته شده است. بوتاکس نوعی سم است و وقتی به منطقه تزریق می شود عضلات آن منطقه را از به صورت موقت فلج می کند. امروزه در علم پزشکی به طور گسترده ای از بوتاکس استفاده می شود. 

در رابطه با رفع چین و چروک های نواحی مختلف نیز، بسیاری از افراد بوتاکس را ترجیح می دهند. چرا که نیازی به عمل جراحی نیست و می توانند خیلی سریع نتیجه حاصل از آن را مشاهده کنند. 

همان طور که گفته شد وقتی که بوتاکس به منطقه ای از پوست تزریق می شود باعث می گردد که عضلات آن منطقه به صورت موقت فلج شوند و چین و چروک ها برای مدتی صاف شد و صورت جوان تر می گردد. شایع ترین کاربرد بوتاکس برای رفع چین و چروک های پیشانی، اطراف چشم و خط اخم است. 

همچنین می توان در برخی از مواقع برای رفع چن و چروک ها اطراف دهان نیز از بوتاکس استفاده کرد. در ادامه این مقاله درباره کاربردهای بوتاکس اطلاعاتی را در اختیارز شما قرار می دهیم. در ادامه همراه با کلینیک الهام باشید. 

کاربرد های بوتاکس 

به طور کلی، بوتاکس برای دو هدف مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اول جنب های زیبایی است که در آن فرد صرفا به دلیل جنبه های زیبایی به دنبال تزریق بوتاکس است. هدف دوم جنبه درمانی است که برای درمان برخ از بیماری ها موثر است. ما در این مطلب درباره هر کدام از انها به طور جزیی توضیح می دهیم. 

استفاده از بوتاکس به منظور زیبایی یکی از رایج ترین کاربردهای بوتاکس در زیبای است. به عنوان مثال برای از بین بردن یا کم تر کردن چین و چروک هایی که در اثر حرکات ابرو یا عضلات صورت به وجود می آیند از بوتاکس استفاده می کنند. 

همچنین یکی از راه های رفع خط اخم تزریق بوتاکس است. علاوه بر ان برای رفع چین و چروک ها در نواحی چانه، دور لب و گردن نیز از بوتاکس استفاده می کنند. بعلاوه با کمک بوتاکس گوشه های لب آویزان اصلاح می شود. حالت چهره و ابرو را بهتر می کند. 

برای بالا بردن نوک بینی نیز از بوتاکس استفاده می کنند. همان طور که می بینید همه این موارد ذکر شده از کاربردهای بوتاکس به منظور انجام کارهای زیبایی است.بوتاکس

استفاده از بوتاکس به منظور درمان

علاوه بر اینکه بوتاکس به طور گسترده ای به منظور زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد درمانی نیز دارد. برای مثال برای افراد که کف دستشان یا پایشان زیاد عرق می کند، بوتاکس تزرق می کنند که میزان تعریق را کنترل کنند. 

همچنن در رابطه با تعریق زیر بغل نز ان موضوع صدق می کند. در برخی از موارد، بوتاکس برای کمر درد بسیار موثر است. در مواردی که فرد دارای مثانه بیش از حد فعال است یا از بزرگی پروستات رنج می برد، 

بوتاکس می تواند بسیار کارآمد واقع شود. برای رفع گوشت اضافه و اسکارهای برجسته نیز از بوتاکس استفاده می کنند. از دیگر کاربردها بوتاکس در درمان اختلالات ماهیچه ای از جمله تنبلی چشم است. 

به طور کلی، بوتاکس ماده موثری است که علاوه بر جنبه های زیبایی، می تواند در بسیاری از مواقع جنبه درمانی داشته باشد. 

موارد منع تزریق بوتاکس 

همان طور که گفتیم، بوتاکس یکی از درمان های کارآمد و موثر است که علاوه بر کاربردهای زیبایی، به طور گسترده ای در درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 اما باید ابتدا بررسی شود که آیا فرد متقاضی بوتاکس گزنه مناسبی برای انجام این عمل است یا خیر. در اینجا به شما می گوییم که چه افرادی برای درمان بوتاکس مناسب نیستند. 

افرادی که کمتر از هجده سال دارند گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند. زنان باردار و شیرده نیز نباید بوتاکس تزریق کنند. افرادی که دارای بیماری قلب عروقی یا ام اس و یا نارسایی کلیه هستند، گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس نمی باشند. 

افرادی که عفونت فعال دارند نیز نباید بوتاکس تزریق نمایند. همچنین افرادی که به تازگی واکسن زده اند نیز باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند. اما توجه داشته باشید که افرادی که به داروهای مختلف حساسی دارند بهتر از بوتاکس را تزرق نکنند و حتما مشکل شان را با پزشک در میان بگذارند. مشاوره

به این نکته توجه داشته باشید که تزرق بوتاکس یک کار حرفه ای است و اگر به درست انجام شود، بسیار نتیجه بخش است.

از این رو اگر قصد تزرق بوتاکس دارید، آن را در کلینک ها مطمئن و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه می تواند خدمات تخصصی را به شما عزیزان ارائه دهد. 

بوتاکس

تزریق بوتاکس 

ابتدا با توجه به شدت و محل عارضه، پزشک تعیین می کند که به چه دوز بوتاکس برای تزریق نیاز است. به این نکته توجه داشته باشید که بوتاکس مورد نظرتان دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد. بعد از مشخص شدن میزان دوز بوتاکس، پزشک آن را به منطقه مورد نظر تزریق می کند ( برای مثال تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل ) .

این عمل نیازی به بیهوشی ندارد و در برخی از مواقع در صورت صلاح دید پزشک، از بی حسی موضعی استفاده می گردد. منطقه مورد نظر( برای مثال بوتاکس مو و ابرو ) ابتدا ضد عفونی می شود، سپس محل تزریق علامت گذاری شده، و در آخر بوتاکس از طریق سوزن های بسیار نازکی تزریق می شود. 

بعد از اینکه تزریق صورت گرفت بین دو سه روز تا یک هفته طول می کشد که اثرات بوتاکس نمایان شود. میزان اثر بخشی آن در بدن افراد متفاوت است و بین سه تا شش ماه ماندگاری دارد. 

توجه داشته باشید که مصرف داروهای ضد التهابی را دو هفته قبل از بوتاکس قطع کنید تا میزان کبودی کمتر شود. یک هفته قبل از بوتاکس از الکل مصرف نکنید. در صورتی که از دارو یا ویتامین خاصی استفاده می کند، آن را به پزشک اطلاع دهید.

نکات لازم بعد از تزریق بوتاکس 

بعد از تزریق بوتاکس، مراقبت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. 

  • در ساعات ابتدایی بعد از تزریق بوتاکس در معرض نور خورشید قرار نگیرید. 
  • همچنین  جای گرم هم نباشید. همچنین در زمان خروج از خانه حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید. 
  • بعد از انجام بوتاکس تا چهار ساعت سرتان را پایین نیاندازید و بعد از آن مانعی ندارد و می توانید فعالیت های عادی خود را انجام دهید. 
  • برای رفع کبودی یا ورم منطقه تزریق شده می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.

بوتاکس

عوارض بوتاکس 

شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که آیا تزریق بوتاکس عارضه دارد. ما در اینجا در این رابطه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. 

  • ممکن است در ناحیه تزریق شده کمی احساس درد کنید که در این صورت می توانید از مسکن استفاده نمایید. 
  • همچنین ممکن است در ناحیه تزریق کم احساس سوزش داشته باشید که خود به خود رفع می شود. 
  • در صورتی که دچار کبودی شدید نگران نباشید، این حالن دو یا سه روز بعد از تزریق به طور کامل از بین می رود. 
  • ممکن است در ناحیه درمان کمی تورم به وجود بیاید که معمولا دو تا سه روز بعد به طور کامل از بین می رود.

نتیجه گیری

این روزها شاهد پیشرفت زیادی در علم پزشکی هم در زمینه زبایی و هم در زمینه درمان هستیم. بوتاکس نوعی سم است که اساسا کار آن فلج کردن موقت عضلات میباشد. از بوتاکس هم به منظور زبایی و هم به منظور درمان استفاده می شود. 

اکثرا افراد برای رفع چین و چروک های صورت، پیشانی، اطراف چشم و اطراف دهان از بوتاکس استفاده می کنند. 

در درمان نیز برای کنترل تعریق دست و پا و زیر بغل از بوتاکس استفاده می کنند. به طور کلی، کارآمدی بوتاکس ثابت شده است. اما در صورت که می خواهید به نتیجه مطلوب برسید، حتما باید تزرق بوتاکس دریک کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. 

همچنین نوع بوتاکس مصرفی باید از یک برند شناخته شده  و دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه و با برخورداری از تیم مجرب و پزشکان متخصص آماده خدمتگزاری به شما عزیزان است. از اینکه با ما همراه بودید از شما سپاسگزارم. 

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
بوتاکس https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله. در کنار کاربردهای زیبایی از بوتاکس به منظور درمان هم استفاده می شود. به عنوان مثال برای افراد که کف دستشان یا پایشان زیاد عرق می کند، بوتاکس تزرق می کنند که میزان تعریق را کنترل کنند. همچنین در رابطه با تعریق زیر بغل نز ان موضوع صدق می کند. در برخی از موارد، بوتاکس برای کمر درد بسیار موثر است. در مواردی که فرد دارای مثانه بیش از حد فعال است یا از بزرگی پروستات رنج می برد، بوتاکس می تواند بسیار کارآمد واقع شود. برای رفع گوشت اضافه و اسکارهای برجسته نیز از بوتاکس استفاده می کنند. از دیگر کاربردها بوتاکس در درمان اختلالات ماهیچه ای از جمله تنبلی چشم میباشد.

افرادی که کمتر از هجده سال دارند گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند. زنان باردار و شرده نیز نباید بوتاکس تزریق کنند. افرادی که دارای بیماری قلب عروقی یا ام اس و یا نارسایی کلیه هستند، گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس نمی باشند. افرادی که عفونت فعال دارند نیز نباید بوتاکس تزریق نمایند. همچنین افرادی که به تازگی واکسن زده اند نیز باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند.

عوارض بوتاکس گذرا است و بعد از دو یا سه روز به طور کامل از بین می رود. ممکن است در ناحیه تزریق شده کمی احساس درد کنید که در این صورت می توانید از مسکن استفاده نمایید. همچنین ممکن است در ناحیه تزریق کم احساس سوزش داشته باشید که خود به خود رفع می شود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: کاربردهای بوتاکس دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone