بوتاکس چیست؟

بوتاکس چیست؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

بوتاکس چیست؟

1890

زمانی که با دیگران در حال گفتگو هستید، آن ها در ابتدا به صورت شما نگاه می کنند. از این رو می توان گفت، صورت اولین فاکتور در نشان دادن زیبایی یک فرد به شمار می رود. 

در برخی از موارد به علت آسیب های پوستی و یا عوامل جوی و گذر سن پوست صورت دچار چین و چروک و یا لک و سیاهی خواهد شد و در نتیجه تاثیر بسیار منفی و مخربی بر افراد دارد. در دهه‌های گذشته زمانی که مشکلات پوستی بروز می کرد، افراد در تلاش بودند، تا با استفاده از طب سنتی این مشکلات را برطرف کنند، اما طب سنتی تا حدود کمی توانست، 

تاثیر مثبتی بر مشکلات پوستی داشته باشد. گذشته زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شد، تا امروزه روش های زیادی برای درمان کامل پوست و مو به کار برده شود و یکی از مهمترین آن ها بوتاکس است. همین عامل باعث شده تا در این مطلب به بررسی تخصص بوتاکس چیست و چه مزایایی دارد بپردازیم، در ادامه با کلینیک الهام همراه باشید.

تاریخچه

درمان بوتاکس در حدود ۵۰ سال پیش کشف شد. در آن زمان مطالعاتی بر روی نتایج مثبت و منفی این درمان شکل نگرفته بود و همین عامل باعث شد تا خیلی از افراد تمایل به استفاده از بوتاکس نداشته باشند. 

اما بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شد بوتاکس توانایی از بین بردن کامل چین و چروک های موجود در سطح پوست را داراست. پس توجه مردم به سمت این روش درمانی جلب شد. 

در حدود ۱۵ الی ۲۰ سال است که بوتاکس به یکی از روش‌های محبوب برای از بین بردن مشکل های پوستی در نزد مردم تبدیل شده است.

بوتاکس

عضلات و سلول‌های موجود در آن ها دائماً در حال حرکت هستند. گذر زمان باعث شده، این حرکت ها تاثیر مخربی بر پوست داشته باشند. از سوی دیگر عوامل جوی، گذر زمان و عامل وراثت سلول های زیر پوست را دچار تخریب خواهند کرد و به  وجود آمدن چین و چروک تاثیر مخربی بر زیبایی خواهد داشت. 

بوتاکس از جمله روش درمانی به شمار میرود، که مبتنی بر تزریق است. در این روش از بوتولونیوم نوع آ استفاده شده است. این ماده به دور ماهیچه هایی که در آن قسمت تزریق صورت گرفته می چرخند و با تولید سم ، حرکات ماهیچه ها را با اختلال های جدی روبرو می کنند. 

به طوری که ماهیچه ها دیگر امکان حرکت ندارند و در جای ثابتی متوقف خواهند شد. زمانی که ماهیچه ها از حرکات خود متوقف شوند، خطوط به وجود آمده ناشی از آن ها به طور کامل از بین خواهد رفت. 

بوتاکس همواره شکل تزریقی ندارد و  از این درمان می توانید در تقویت ریشه های مو نیز بهره ببرید. به این صورت که ماده بوتاکس را از داروخانه ها خریداری کرده و بر سطح زیرین ریشه های مو قرار دهید. بوتاکس

ایمنی در بوتاکس

بوتاکس از سری درمانهای با میلی تهاجمی پایین است و همین عامل باعث شده، معایب بسیار کمی برخوردار باشد. زمانی که شما قصد انجام بوتاکس دارید تنها ممکن است احساس خارش و یا آلرژی را در آن زمان داشته باشید، که بعد از دقایقی این حالت از بین خواهد رفت. 

اما امروزه افراد سود جو با خرید بوتاکس های درجه سوم و ارزان قیمت و تزریق آن ها به مردم  امنیت زندگی افراد را به خطر می اندازند. از این رو توصیه می شود برای انجام بوتاکس و بالا بردن ایمنی به پزشکان متخصص مراجعه کرده تا آن ها این عملیات را برای شما انجام دهند. 

کلینیک الهام یکی از تخصصی ترین کلینیک ها در زمینه پوست و مو به است، که مجموعه ای  از پزشکان متخصص و خبره در این کلینک مشغول به فعالیت هستند و اگر به دنبال  مواد خوب برای بوتاکس و ایمنی بعد از آن هستید، بهتر است به کلینیک  الهام مراجعه کرده تا پزشکی مجرب این مجموعه بعد از معالجه درمان را آغاز کنند.

برندهای مختلف بوتاکس

در ابتدا بوتولونیوم نوع A تنها برندی بود که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز فعالیت گرفت. از این بوتاکس برای درمان‌های مربوط به عضله و زیبایی سطح پوست استفاده میشد. اگرچه بوتولونیوم نوع A در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اما در ایران از برندهای دیگری از بوتاکس استفاده می شود.

بعد از اینکه تزریق نخستین بوتاکس در جهان با موفقیت همراه شد و نظر عموم مردم را به سوی خود جلب کرد. کمپانی های دیگری نیز وارد گود شده تا بوتاکس مورد نظر خود را ساخته و روانه بازار کنند. 

دومین بوتاکس تولید شده متعلق به کمپانی دیسپورت  انگلستان بود و خیلی زود موفق شد نظر بسیاری از کشورهای دنیا را به سوی خود جلب کند. با نگاهی به کلینیک ها و داروخانه ها در ایران متوجه خواهید شد که اکثر شرکت ها از بوتاکس های این کمپانی شناخته شده استفاده می کنند.مشاوره

 نورونوکس برند دیگری است که تصمیم گرفت بوتاکس موردنظر خود را روانه بازار کند. برخلاف دو مورد قبلی، سازمان غذا و داروی آمریکا به نورونوکس مجوزهای لازم را نداد. 

اما بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شد که این بوتاکس همانند دو مورد قبل اثر بخشی بسزایی در پوست صورت دارد و تفاوت آن نسبت به برندهای دیگر قیمت ارزان آن است و همین عامل باعث شده تا بسیاری از افراد که قصد دارند از بوتاکس با کیفیت و در عین حال مقرون ‌به ‌صرفه استفاده کنند،  مصرف بوتاکس نورونوکس در برنامه های آتی خود قرار دهند.

این بوتاکس در ایران بسیار پر مصرف است و بسیاری از داروخانه ها اقدام به فروش بوتاکس نورونوکس کرده اند.

 ایران نیز از رقابت بین المللی عقب نماند و بوتاکس تخصصی خود را با نام تجاری مسپورت روانه بازار کرد. آزمایش های صورت گرفته مشخص شد بوتاکس ایرانی از لحاظ کیفیت همانند رقبای خارجی عمل می کند اما از آنجایی که  تولید داخل به شمار می رود، از قیمت بسیار ارزان تری برخوردار است.بوتاکس

بهترین کلینیک بوتاکس 

بوتاکس از روش های درمانی است، که بر اساس تصویب سازمان بهداشت و هم مرکز سازمان غذا دارو آمریکا، تزریق آن باید توسط پزشکان متخصص و مجرب صورت بگیرد. اگر چه بوتاکس از عوارض کمی برخوردار است، اما اگر تزریق به درستی انجام نشود مشکلات غیرقابل جبرانی  به وجود خواهد آورد. 

امروزه بسیاری از آرایشگاه ها به تزریق بوتاکس روی آورده اند، این تصمیم بسیار اشتباه  و غیرقانونی است. چراکه در برخی از موارد  مانند بوتاکس ابرو باید تزریق بسیار ظریف و با در نظر گرفتن تمام جوانب صورت بگیرد و اگر اشتباهی در انجام تزریق رخ دهد، باعث آسیب های جدی و دائمی به چشم خواهد شد. 

در سوی مقابل افراد سودجو به دنبال خرید بوتاکس های ارزان قیمت در مراکز قاچاق دارو هستند و اگر به مرکز درمانی متخصص مراجعه نکنید، قطعاً با مشکلات جدی روبرو خواهید شد. 

کلینیک الهام از جمله بهترین کلینیک ها در زمینه درمان پوست و مو به شمار می‌رود که در آن جمعی از پزشکان  نامی و متخصص مشغول به فعالیت هستند. کلینیک الهام از مواد مرغون و با کیفیت استفاده کرده تا عوارض جانبی بوتاکس به طور کامل از بین برود. 

پس زمانی که به کلینیک الهام مراجعه می‌کنید ابتدا توسط پزشکان متخصص و مجرب معاینه خواهید شد و پس از آن مراحل درمان برای شما شرح داده می شود، مطمئن باشید بعد از طی کردن مراحل درمان بهترین نتیجه ممکن را به دست خواهید آورد.

مزایای بوتاکس

  • زیبایی

 در ابتدا از بوتاکس برای درمان های عضلانی و زیبایی پوست استفاده می شد. اما امروزه این ماده شگفت انگیز، کاربرد های بسیار زیادی دارد. از جمله کاربردهای بوتاکس در زیبایی است. 

پس اگر چین و چروک و یا خط هایی بر روی صورت، گردن  و دیگر نواحی مد نظر مشاهده می کنید، تنها کافیست بوتاکس درمانی را در فهرست کارهای خود قرار دهید. 

همچنین بسیاری از افراد برای  لبهای برجسته و بالا بردن نوک بینی ترجیح می دهند از بوتاکس استفاده کنند چرا که این ماده تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد. اگر دچار ریزش مو و یا شکستگی در ابرو هستید، بوتاکس کمک فراوان در موهای از دست رفته و شکل دادن به فرم ابروها خواهد کرد. 

البته بوتاکس ‌مو با سایر بوتاکس ها تفاوت های چشمگیری دارد. به این صورت که در بوتاکس مو دیگر نیازی به تزریق نخواهد بود و شما ماده بوتاکس را بر روی موهای خود قرار می دهید و بعد از آن نتیجه شگفت انگیز را مشاهده خواهید کرد. بوتاکس

  • درمان

اگرچه افرادی که از بوتاکس استفاده می‌کنند، تنها این تصور را دارند که این ماده تنها جنبه القای زیبایی دارد. اما از بوتاکس در موارد پزشکی بسیاری استفاده می شود. 

به عنوان مثال اگر دچار افتادگی پلک شدید  به احتمال زیاد پزشک متخصص بوتاکس، مراحل درمانی را برای شما با استفاده از بوتاکس آغاز خواهد کرد.

همچنین در مواقعی ممکن است عملکرد طبیعی پلک دچار اختلال شود  و در اینجا معجزه بوتاکس  مشکل به وجود آمده را به طور کامل برطرف خواهد کرد. همانطور که در بالا تر نیز ذکر شد در ابتدا بوتاکس برای مشکلات عضلانی مورد استفاده قرار می گرفت. 

اسپاسم عضله گردن از جمله رایج ترین مشکلات عضلانی است که مردم با آن مواجه هستند. بوتاکس به راحتی قادر است  شدت مشکلات عضلانی را به پایین ترین حد ممکن سوق دهد.  از دیگر کاربردهای بوتاکس، تزریق در زیر بغل برای رفع تعرق است. در بسیاری از موارد نیز از بوتاکس برای رفع ریزش موهای سر و ابرو نیز استفاده می شود.

موارد منع بوتاکس

خانم های باردار و شیرده در کنار افرادی که مبتلا به بیماری های عصبی هستند و همچنین افرادی که داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، بهتر است از عمل بوتاکس صرف نظر کرده و برای رفع مشکل خود، روش های درمانی جایگزین را در دستور کار خود قرار دهند.  

در زمان مراجعه به پزشک متخصص وی تمام سوالات در زمینه های مختلف را از شما جویا می شود و روش درمان مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد. 

در برخی از موارد افراد دچار سوختگی های شدید بر روی پوست خود شده اند، که متاسفانه بوتاکس درمانی تاثیری در بهبود این عارضه نخواهد داشت.

هزینه بوتاکس

  • نوع برند و نرخ ارز

   در مطالب بالاتر، برندهای مختلف بوتاکس را با یکدیگر مقایسه کردیم و هر برند دارای قیمت مخصوص به خود است. از این رو استفاده از بوتاکس با کیفیت هزینه‌های بالاتری در بر خواهد داشت. 

اگر شما ترجیح می دهید از برندهای مطرح خارجی استفاده کنید، باید قیمت بوتاکس را در زمان تجویز از پزشک خود جویا شوید، چرا که این ماده وارداتی است و نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آن خواهد داشت. 

  • کارایی

 بوتاکس ابرو،  بوتاکس مژه، بوتاکس مو  بوتاکس لب و بوتاکس هایی که مربوط به مشکلات جسمی هستند از جمله موارد استفاده بوتاکس بشمار می روند. پس ابتدا باید مشخص شود چه بخش هایی نیاز به بوتاکس درمانی دارد و شدت آن چقدر است، سپس پزشک متخصص تعداد جلسات درمانی به همراه قیمت را به شما اعلام خواهد کرد. 

  • ماندگاری

 بسیاری از افراد و کارشناس ها میزان ماندگاری بوتاکس را یکی از نقطه‌  های ضعف این ماده شگفت انگیز می دانند. بوتاکس به طور طبیعی  تا حدود 6 ماه ماندگاری دارد.

 پس برای این که نتیجه مطلوبی حاصل شود، بهتر است هر شش ماه مراحل درمان را تکرار کنید تا  زیبایی و سلامت را به بدن خود هدیه دهید. 

از این رو تنها کافیست شما هر سال دو بار به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وی برای شما بوتاکس درمانی را انجام دهد. 

زمانی که نخستین مرحله بوتاکس درمانی انجام شد، بسیاری از افراد انتظار تاثیر  مثبت از همان دقایق نخست را دارند، که این انتظار کاملا اشتباه است، چرا که خاصیت بوتاکس ۷ الی ۱۰ روز طول خواهد کشید که نمایان شود. البته موارد مهمی از جمله رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس نیز می تواند بر ماندگاری آن تاثیرگذار باشد.

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
بوتاکس https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


همه افراد ممکن است با مشکلات پوستی رو به رو شوند. اگر چه خانم ها بیشتر از آقایان به زیبایی چهره خود اهمییت میدهند اما این روش درمانی تنها منحصر به خانم ها نیست.

بوتاکس از سری درمان های با میل تهاجمی کم شناخته میشود و به هیچ وجه سلامت شما راتهدید نخواهد کرد. تنها در برخی از موارد احساس خارش و آلرژی در حین تزریق مشاهده شده است که خیلی زود این مشکل برطرف خواهد شد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: بوتاکس چیست؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone