آیا موهای کاشته شده می ریزند؟

آیا موهای کاشته شده می ریزند؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

آیا موهای کاشته شده می ریزند؟

4201

موها نقش بسزایی در زیبایی چهره هر فردی ایفا می کنند. اما برخی از افراد بنا به دلایل مختلف کم مو یا بی مو هستند. خوشبختانه امروزه  می توان با کمک شیوه های مختلف کاشت مو، موهای پر پشت و طبیعی داشت.  

کاشت مو در واقع نوعی روش جراحی است که در آن منطقه مقاومی را انتخاب می کنند و فولیکول های مو را از آن ناحیه استخراج می نمایند و سپس در ناحیه هدف می کارند. کاشت مو یک راه طبیعی و در این حال قطعی برای کسانی است که   کم مو یا طاس هستند. امروزه از کاشت مو برای سایر نقاط مانند ابروها، مژه یا ریش نیز استفاده می شود. 

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که معمولا پزشک متخصص بعد از بررسی کردن فرد روش مناسبی را به او توصیه می نماید. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید موها بعد از کاشت میریزند و این روند کاملا طبیعی است. در ادامه اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می دهیم. با کلینیک الهام همراه ما باشید. 

چرخه رشد مو

مو انسان چرخه رشدی دارد که دارای مراحل گوناگونی می باشد. این مراحل شامل سه بخش آناژن، کاتاژن و تلوژن هستند.  باید به این نکته توجه داشته باشید که چرخه رشد مو در انسان با سایر پستانداران فرق دارد. 

در هر زمان در هر مرحله تعداد متفاوتی از مو رشد خواهد نمود. فاز آناژن در واقع فاز فعال مو است که به طور میانگین بین 2 تا 6 سال طول می کشد. در فاز آناژن حدودا هر ماه موها به اندازه یک سانتی متر رشد می نمایند. مرحله دیگر کاتاژن نام دارد. نام دیگر این مرحله، انتقالی می باشد. این مرحله حدود سه هفته طول می کشد و حدود 3 درصد از موها مربوط به این مرحله است. 

مرحله دیگر مرحله استراحت یا مرحله تلوژن می باشد. بیشترین ریزش مو در این فاز آخر رخ می دهد. حدود 6 تا 8 درصد تمام موها مربوط به این مرحله است. این مرحله ممکن است تا سه ماه یا 100 روز ادامه یابد. در این مرحله حدود 50 درصد تا 100 درصد موها می ریزد. 

آیا موهای کاشته شده می ریزند

به طور کلی، فاکتورها و عوامل مختلفی در نتیجه نهایی کاشت مو تاثیر دارند. از مهم ترین این فاکتورها می توان به میزان تراکم مو در منطقه اهدا کننده، میزان ریزش مو بعد از کاشت و ویژگی مو اشاره کرد.  

معمولا دو روش شایع برای کاشت مو شامل استخراج واحد فولیکولار (FUE) و واحد فولیکولار (FUT) است. عمدتا کاشت مو به عنوان یک روش دائمی برای حل طاسی یا کم مویی مورد استفاده قرار می گیرد. 

در این روش ها از بانک مو فولیکول ها را استخراج می کنند و آن را در نواحی کم مو و بی مو می کارند. عمدتا فولیکول های مو را از جایی برداشت می کنند که مقاومت خوبی دارد و موهای آن منطقه نسبت به ریزش مقاوم است. 

به همین دلیل این موها بعد از کاشت ماندگاری بسیاری زیادی دارند.  با این حال فاکتورهای دیگری نیز مانند سن و ژنتیک در این زمینه بسیار تاثیر گذار هستند. 

علت ریزش مو بعد از کاشت مو

بیشتر افرادی که موهایشان را می کارند بعد از مدتی دچار ریزش مو می شوند. به طور کلی می توان گفت که ریزش مو بعد از کاشت به دلیل آسیب ها در طی کاشت ایجاد می گردد. 

همان طور که قبلا گفتیم در فرآیند کاشت مو عمدتا موهای مقاوم از یک ناحیه یعنی بانک مو برداشته شده و در ناحیه گیرنده کاشته می شوند. برای این منظور در منطقه گیرنده برش های ظریفی را ایجاد می نمایند و فولیکول ها را در آن نواحی می کارند. 

مهم نیست که از چه روشی برای کاشت یا پیوند مو استفاده می شود. چیزی که مشهود است این می باشد که به پوست سر شما در زمان کاشت آسیب هایی وارد می شود. از این رو به طور موقت موهای کاشته شده شروع به ریختن می کنند. به این روند در واقع روند شوک ریزش مو گفته می شود. 

تزریق چربی به پشت دست

معمولا ریزش مو ناشی از شوک بین 1 ماه تا 5 هفته طول می کشد. خیلی از افرادی که مو کاشته اند می ترسند که این ریزش دائمی باشد. جای نگرانی وجود ندارد زیرا چند ماهی بعد از عمل، موهایی که کاشته شده اند دوباره رشد خواهند کرد. 

شوک ریزش مو یک روند موقتی و اجتناب ناپذیر است که جزئی از روند طبیعی از ترمیم مو به حساب می آید. ریزش مو در ناحیه اسکالپ بعد از کاشت نشان دهنده این نیست که موهای شما آسیب دیده است. 

رشد موهای دائمی در افراد با هم فرق دارد. اما چیزی که مشخصه این است که بعد از دو سال موها روند رشد طبیعی خود را از سر می گیرند و ضخامت و حجم آنها بیشتر می شود. 

امکان کاهش ریزش مو بد از کاشت

برای بسیاری از افرادی که مو کاشته اند این سوال پیش می آید که آیا می توان ریزش موها را بعد از کاشت به نوعی کمتر کرد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که بله. این امکان وجود دارد که از طریق رعایت یک سری از نکات، ریزش موها بعد از کاشت را کمتر نمود. 

نکته اول این است که می توانید از محلول ماینوکسیدیل استفاده نمایید. این محلول باعث می گردد که رشد موهای شما افزایش پیدا کند و حداکثر تا شش ماه بعد از مصرف آن شاهد نتیجه خواهید بود. این محلول عمدتا روی افراد کمتر از 30 سال اثرگذاری بیشتری دارد.   

محلول دیگری که می توانید بعد از کاشت استفاده کنید تا میزان ریزش موهای شما کمتر شود، محلول فیناستراید می باشد. این محلول با متصل شدن به آنزیم 5 آلفا ردوکتاز آن را در بدن مهار می کند. آنزیم 5 آلفا ردوکتاز باعث می گردد که در بدن DHT تولید شود.  

از این رو این محلول تولید DHT را به اندازه کافی سرکوب می نماید و تاثیرگذاری زیادی در جلوگیری از ریزش مو در آقایان دارد. اگر از این دارو به شکل مرتب استفاده کنید می توانید نتایج حاصل از آن را حداکثر سه ماه بعد مشاهده نمایید. 

پی آر پی یکی دیگر از روش هایی است که برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از پلاسمای غنی از پلاکت که در واقع از خود بیمار گرفته شده استفاده می کنند. 

این محلول را به نواحی که دچار ریزش هستند تزریق می نمایند.  برای جلوگیری از ریزش مو تا هفته بعد از کاشت زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. 

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

در کاشت ابرو طبیعی نیز، موها بعد از کاشت شروع به ریختن می کنند و این کاملا طبیعی است. بعد از کاشت ابرو تا حدود یک ماه متوجه خواهید شد که موها به طور جزئی رشد می کنند. 

اما در اواخر ماه دوم یا اوایل ماه سوم موهای ابرو به طور ناگهانی شروع به ریختن می کنند.  البته فولیکول های کاشته شده نمی ریزند و تنها موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. 

بعد از ریزش حدود دو سه ماه بعد موها در حالت استراحت می روند.  در این مدت به نظر می رسد که موهای کاشته شده رشد نمی کنند.  اما از اوایل ماه چهارم رشد موهای ابرو آغاز می گردد. حدود ده ماه تا یک سال بعد می توانید نتیجه نهایی کاشت مو ابرو را مشاهده نمایید.  

اگر کاشت ابرو اصولی صورت بگیرد احتمال ریزش آن کمتر خواهد شد. از این رو اگر قصد دارید که ابرو بکارید حتما آن را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه می تواند خدمات خوبی را به شما مراجعین عزیز ارائه دهد. 

آیا کاشت مو واقعا دائمی است؟

کاشت مو یک روش دائمی برای داشتن موهای پرپست و طبیعی است.  در این روش فولیکول های مو را از بانک مو استخراج می نمایند و آنها را در نواحی کم مو یا بی مو می کارند. 

موهای کاشته شده بعد از مدتی شروع به ریختن می کنند. اما فولیکول ها همچنان سر جایشان هستند و بعد از فاز استراحت موهای جدید و طبیعی رشد می کند. فاکتورهای مختلفی از جمله سن و ژنتیک می تواند در نتیجه نهایی تاثیر گذار باشند.

اما به طور کالی، کاشت مو یک راه دائم و طبیعی برای داشتن مو در نواحی مختلف است. 

اگر قصد دارید که عمل کاشت مو را انجام دهید می توانید به کلینیک الهام مراجعه کرده و با پزشک متخصص مشورت کنید تا با در نظر گرفته شدن ویژگی های شما بهترین روش برای شما انتخاب شود. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.


https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله. داروها و روش هایی وجود دارد که می تواند ربزش موها را کاهش دهد. برای مثال، محلول ماینوکسیدیل و محلول فیناستراید می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

نتیجه نهایی کاشت مو بین یک تا دو سال بعد از کاشت خودش را نشان می دهد. از این رو باید صبور باشید.

بله. به دلیل آسیب هایی که در زمان کاشت به پوست سر وارد می گردد، ریزش مو بعد از کاشت یک روند طبیعی است. اما جای نگرانی نیست، موهای کاشته شده در می آیند زیرا فولیکول در جایشان هستند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: آیا موهای کاشته شده می ریزند؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone