روش های جلوگیری از ریزش مو

روش های جلوگیری از ریزش مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

روش های جلوگیری از ریزش مو

1852

ریزش مو یکی از اتفاقات تلخی  دلهره آوری است که در طول زندگی هر انسان ممکن است رخ دهد و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

از این رو هنگامی که ریزش مو شروع شد، باید خیلی سریع به مطب متخصص مراجعه کرده تا با استفاده از روش های گوناگون از ریزش بیشتر مو جلوگیری شود. تشخیص به موقع امکان درمان را آسان تر خواهد کرد و در برخی از موارد امکان ریزش کامل وجود خواهد داد. 

گرچه تمام ریزش های مو علت های مختلفی دارند، اما اگر دچار ریزش مو شدید به هیچ وجه نگران نباشید. چراکه راه های بسیاری پیش روی شما قرار دارد تا با استفاده از آن ها قادر باشید از ریزش موی بیشتر جلوگیری کنید. در این مطلب به روش های جلوگیری از ریزش مو خواهیم پرداخت، پس در ادامه با کلینیک الهام همراه باشید.

مشکلات رایج

قبل از هر چیزی این نکته را به یاد داشته باشید، که ریزش مو برای تمام افراد در طول روز اتفاق خواهد افتاد و هیچ جای نگرانی ندارد. اما اگر این میزان به صورت غیرطبیعی بالا رفت در این صورت بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. 

در برخی از موارد مانند زایمان،  ریزش موی  یک امر طبیعی است و در طول زمان برطرف خواهد شد. 

اما اگر به هر دلیلی ریزش موی شما متوقف نشد و یا میزان شدت آن بیشتر شد، باید هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. 

 زمانی که با ریزش مو مداوم مواجه شدید، از خود درمانی پرهیز کرده و سریعا به یک پزشک مراجعه کنید.   

تیروئید، استرس، عفونت های موجود در پوست سر و یا عامل ژنی از جمله مهم ‌ترین مواردی به شمار می‌روند که در ریزش مو موثر هستند. در زمان  مراجعه به پزشک متخصص وی پوست سر شما را به صورت تخصصی معاینه میکند  و متوجه مشکل به وجود آمده خواهد شد و سپس درمان آغاز شده، تا جلوی ریزش بیشتر گرفته شود. 

مواد غذایی و تاثیر آن بر جلوگیری از ریزش مو

  • رژیم غذایی

 اگر جزو افرادی به شمار می روید، که مواد پروتئینی به میزان کافی استفاده نمی کنند به احتمال زیاد دچار ریزش مو خواهید شد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، مشخص شد که رژیم غذایی حاوی از گیاهانی مانند سبزی خوردن و یا کاهو و دیگر گیاهان تازه، خطر آلوپسی آندروژنیک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 

پس به شما توصیه می‌شود در طول روز در مصرف سبزی‌هایی مانند ریحان جعفری، گشنیز، ترب، کاهو و دیگر سبزی ها پرهیز نکنید و تا می توانید رژیم غذایی خود را حاوی ازموارد ذکر شده کنید، چرا که استفاده از رژیم غذایی گیاهی یکی از مهمترین روش های جلوگیری از ریزش مو به شمار می رود. 

  • پروتئین

سلول های های موجود بر روی موها ماده‌ای به نام فولیکول را می سازند که از ساختار پروتئینی برخوردار است. 

در مطالعه بر روی میزان فولیکول موجود بر روی مو صورت گرفت، تحقیقات  نشان دهنده آن بودند، افرادی که دچار ریزش شدید مو شده‌اند از میزان فولیکول کمتری برخوردار هستند اگرچه بسیاری از کارشناسان صحت این ادعا را رد کرده اند، 

اما نمی توان از میزان پروتئین موجود بر روی مو به سادگی عبور کرد، پس توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود از مواد مانند تخم مرغ، ماهی لوبیا، نخود محصولات لبنی کم چرب و گوشت سفید همچون مرغ و بوقلمون استفاده کنید. 

  • ویتامین آ 

میزان رشد مو رابطه مستقیمی با ویتامین آ دارند و هرچه تارهای مو موجود بر روی سر، از ویتامین‌های بیشتری برخوردار باشند، موی شما سریعتر رشد خواهد کرد. 

از سوی دیگر سبوم ماده‌ای است که مستقیما توسط ویتامین آ ساخته می شود و باعث حفظ طراوت در پوست سر خواهد شد.  

سیب زمینی، فلفل دلمه ای، اسفناج از جمله مهمترین موادغذایی به شمار می‌روند که از ویتامین آ بالایی برخوردار هستند و به  جلوگیری از ریزش مو کمک شایانی خواهد کرد. کاشت مو

  • مولتی ویتامین ها

ویتامین هایی همچون A, B, C, D, جزو مولتی ویتامین ها به شمار می روند که به ساختار سلول های موجود در پوست سر کمک شایانی می کنند و در نتیجه مانع از جلوگیری ریزش مو خواهد شد. 

اگر شما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید به احتمال زیاد یکی از مولتی ویتامین ها را برای شما تجویز خواهد کرد که البته با مصرف آن ها میزان ریزش موی شما تغییر محسوسی خواهد کرد. 

مولتی ویتامین ها به راحتی در دسترس هستند و با مراجعه به داروخانه ها قادر خواهید بود هر کدام از آن ها را که مایل باشید، خریداری کنید.

  • ویتامین دی 

بیماری  آلوپسی غیراسکار یکی از رایج ترین بیماری ها در زمینه ریزش مو (baldness) به شمار می رود که منجر به کاهش حجم بر روی سر و نقاط مختلف بدن خواهد شد. 

این بیماری بر اثر عوامل مختلفی همچون هورمون، دارو یا بیماری های خود ایمنی همچون ام اس بروز می کند. بر اساس مطالعات شکل گرفته مشخص شد که میزان ویتامین دی  باعث بروز این بیماری خواهد شد. 

پس شما باید همواره تلاش کنید تا ویتامین D موجود در بدن خود را از محیط و مواد ارگانیک به دست آورید. زمانی که به پزشک مراجعه می کنید اگر دچار بیماری   آلوپسی غیراسکار شده باشید، وی به شما قرص های ویتامین دی را تجویز خواهد کرد. 

  • بیوتین

 بیوتن همان، ویتامین H یا 7P به شمار می‌رود که باعث سنتز در اسیدهای چرب خواهد شد. به طور متوسط در بدن هر انسانی ۳ تا ۵ میلی گرم در روز به بیوتین اعتیاد دارد و اگر این میزان کمتر از حد معمولی بود، پزشک برای شما ویتامین های مذکور را تجویز خواهد کرد. 

  • جینسنگ

یکی از گیاهان مقوی است که در ساختار آن مواد شیمیایی پیچیده ای به کار رفته است و بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شد در برخی از موارد قابلیت رشد مو را دچار مشکل میکند. 

نقطه مبهم درباره استفاده از جینسنگ میزان دوز تجویز شده است که تا به حال نتیجه ای درباره آن منتشر نشده است. از اینرو بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و  وی در صورت نیاز به استفاده از این گیاه دوز های مشخصی برای شما در نظر بگیرد. 

مراقبت از مو 

  • شستشوی مکرر 

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو، شستشوی مکرر موها به صورت روزانه است. برخی از افراد دارای موی خشک و برخی دیگر موی چرب هستند، 

پس ضروری است که هر فرد متناسب با موی خود از شامپوی مشخصی استفاده کند. 

همواره توصیه می‌شود قبل از شستشوی موها و برای تشخیص شامپوی مناسب به پزشک متخصص مراجعه کنید. چرا که اگر شامپوی خریداری شده با موی سر شما تناسب نداشته باشد میزان ریزش مو را بیشتر خواهد کرد.  

در برخی از شامپوها از فرمول تند استفاده شده   که اکثر افراد بدون آگاهی این شامپوها را خریداری می‌کنند و در نتیجه تاثیر مخربی بر روی موهای شان خواهد گذشت. 

  • روغن نارگیل 

آلودگی های شیمیایی باعث شده تا لایه اوزون دچار آسیب‌های جدی شود و همین عامل باعث ورود نور ماورا بنفش به سطح زمین خواهد شد. 

اشعه ماورا بنفش از جمله مواردی است که باعث آسیب های جدی به ریشه موها خواهد شد. اما مطالعات صورت گرفته نشان داد، روغن نارگیل باعث حفاظت ریشه ها و آسیب جدی  مو در مقابل اثر ماورا بنفش خواهد شد. 

اسید لوریک که در ساختار نارگیل وجود دارد باعث استحکام تارهای مو میشود و در نتیجه موها قدرت استحکامی  خود را حفظ خواهند کرد. 

از سوی دیگر جریان خون، از جمله مواردی به شمار می رود که در ریزش مو نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر به صورت آرام و ملایم روغن نارگیل را بر روی موهای خود ماساژ دهید، جریان خون باعث رشد موها خواهد شد. 

  • روغن زیتون 

اگر جزو افرادی به شمار می روید، که از موهای خشک برخوردار هستید در صورت شانه و یا برس کردن، ریشه ها و تارهای که بر روی پوست سر قرار دارند دچار شکستگی خواهند شد و در نتیجه میزان ریزش سرعت خواهد گرفت. 

روغن زیتون یکی از بهترین ماده هایی است که باعث حالت دهی به ریشه های مو میشود و در نتیجه  میزان ریزش را تا حد قابل قبولی کاهش می دهد.  

اگر پزشک شما متوجه شود که علت میزان ریزش موی شما ژنتیکی است  به احتمال زیاد برای شما، روغن زیتون تجویز خواهد کرد. روش کار بسیار ساده است و تنها کافیست قبل از حمام رفتن به اندازه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی موهای خود قرار دهید و سپس نیم ساعت منتظر بمانید و بعد از آن موهای خود را شستشو دهید. 

  • استایل خوب مو

در بسیاری از موارد برخی از افراد از استایل های سنگین مانند بستن مو به صورت دم اسبی استفاده می‌کنند. این عامل باعث تضعیف ریشه‌های مو خواهد شد و پیامد آن چیزی به جز ریزش مو نخواهد بود. 

همچنین بعد از اینکه موهای خود را شستشو می دهید، از شانه و یا برس زدن پرهیز کنید چرا که در این موارد ریشه موی شما در ضعیف ترین حالت ممکن قرار دارد. 

شانه و برس باعث صدمه های جدی به نواحی ذکر شده خواهد شد و برخی از حالت دهنده ها مانند  اتو مو ریشه های مو را سوزانده و دچار ریزش خواهید شد.کاشت مو

  • مواد شیمیایی

آمونیاک، پراکسید یا پارافنیلن دی آمین از جمله مواردی به شمار می‌روند که در رنگ موها وجود دارد و هنگامی که قصد دارید موهای خود را رنگ کنید، آسیب جدی به پوست سر برای موها وارد می کند. 

از این رو همواره توصیه می شود از رنگ موهای ارگانیک استفاده کنید تا هیچگونه مشکلی موی شما را تهدید نکند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از رنگ موها با پزشک متخصص مراجعه کنید تا با خرید رنگ موی مناسب مانع از ریزش مو های خود شوید. 

  • استفاده از وسایل شخصی

قارچ ها، از جمله مواردی به شمار می روند که تاثیر بسیار زیادی در ریزش مو دارند،  پس باید همواره تلاش خود را به کار بگیرید تا مانع از ورود قارچ ها بر روی پوست مو شوید. یکی از عواملی که باعث ورود قارچ ها به سطح پوست می شود، استفاده از وسایل شخصی دیگران است. 

به عنوان مثال برخی از افراد به بهداشت شخصی توجهی ندارند و بعد از دوش گرفتن، از حوله دیگران برای خشک کردن سر استفاده میکنند و همین عامل باعث ورود قارچ ها به سطح پوست و در نتیجه ریزش مو خواهد شد. 

پس اگر متوجه شدید موی شما به صورت سکه ای در حال ریزش است و احتمالاً از حوله، گل سر شانه و یا هر وسیله خصوصی دیگران استفاده کرده اید. حتی در مواردی شدت علائم بیشتر از ریزش مو است و قارچ ها از طریق منفذهای پوست وارد جریان خون شده و در نتیجه میزان حرارت بدن بالا خواهد رفت. 

پس از استفاده از وسایل شخصی یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از ریزش مو به شمار می رود .

  • استفاده از  ماسک

 اغلب افراد این ذهنیت را دارند، که ماسک، تنها برای منافذ سطح صورت تهیه شده و  به کارایی دیگر ماسک توجهی ندارند. اما بسیاری از ماسک های طبیعی برای موهای سر ساخته شده اند که شما می توانید قبل از دوش گرفتن و تا بعد از آن این ماسک را بر روی موهای خود قرار دهید، در نتیجه موهای زیرین موجود در سطح پوست تقویت شده و امکان ریزش کمتر خواهد شد. 

اگرچه بسیاری از افراد بیان داشتند، این روش تاثیری در جلوگیری از ریزش مو نداشته است، اما باید توجه کرد که استفاده از ماسک تاثیرش را دیرتر از روش های دیگر نشان می‌دهد.

  • درجه حرارت آب

 اگر جزو افرادی هستید که در حمام از آب گرم و یا داغ استفاده می کنید، به احتمال زیاد دچار ریزش مو خواهید شد. استفاده از آب گرم باعث تضعیف ریشه های مو در بلند مدت خواهد شد که نتیجه آن ریزش تدریجی مو رخ میدهد. 

پس هنگام دوش گرفتن بهتر است از آب ملایم استفاده کنید و هنگام شستشوی موها ناخن ها را به سطح پوست  نسایید و اینگونه تراکم موی شما برای همیشه حفظ خواهد شد.

  • استرس

 مطالعه که در سالیان گذشته صورت گرفت، مشخص شد استرس از عوامل مهم در ریزش شدید موها خواهد بود. این عامل آسیب جدی هم به موها و هم به سایر اعضای بدن وارد می کند. 

پس اگر جز افرادی به شمار می روید که  امور کاری پر استرس سپری می کنید، احتمالاً دچار ریزش مو شده اید و بهترین روش این است تا جای ممکن از استرس پرهیز کنید و اینگونه  زیبایی ظاهری خود را حفظ کنید.

تزریق چربی به پشت دست

درمان های پزشکی جلوگیری از ریزش مو

  • لیزر درمانی

 لیزر، اشعه های قرمز رنگی نامیده می شوند که از طریق سلول های بنیادی موجود بر زیر سطح پوست می پردازند و با تحرک آن ها موجب رویش مجدد مو را فراهم می کنند.  

دستگاه های لیزر طبقه بندی های متفاوتی دارند. برخی از آن ها به صورت خانگی هستند و از قیمت پایین تری برخوردارند. به راحتی می توانید یک دستگاه لیزر خریداری کرده و با استفاده از آن تراکم موی خود را افزایش دهید. 

اما نکته حائز اهمیت این مورد است که دستگاه های لیزر درخانه توانایی چندانی در افزایش تراکم بالا ندارند، پس اگر  قصد دارید موی متراکمی در اختیار داشته باشید توصیه می شود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. 

به طور معمول لیزر درمانی برای افرادی که شیمی درمانی خود را به پایان رساندند و یا دچار ریزش شدید مو شده اند گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. 

  • پلاسمای غنی از پلاکت

در برخی از موارد ممکن است ریزش مو در نواحی مشخصی رخ دهد، به احتمال بسیار زیاد علت این ماجرا وجود جریان  خون نامناسب در آن قسمت است. 

تنها کافیست به پزشک متخصص مراجعه کرده و وی پس از ویزیت نواحی مشخص شده خون را از طریق سانتریفیوژ از پلاکت ها جدا می کند و با استفاده از سرنگ نازک به لایه های مشخص زیر پوست تزریق می کنند. 

اگرچه این روش تاثیر بسیار خوبی در رویش موها دارد، اما نقطه ضعف بزرگ آن هزینه بالای آن است. که با توجه به شدت ریزش، این قیمت متغیر است. 

اما بر اساس مطالعات صورت گرفته، مشخص شد پس از چهار جلسه پلاسما درمانی رشد موها (hair-loss-treatments) در نواحی مشخص شده ۳۰ درصد بهتر از قبل بوده و همین عامل باعث شده است تا امروزه افراد زیادی تمایل به درمان از طریق پلاسمای غنی از پلاکت داشته باشند. 

داروهای موثر در جلوگیری از ریزش مو

  • ماینوکسیدیل

یکی از موارد مهم در هنگام طی کردن مراحل درمان، جنسیت بیمار است چرا که مطالعات نشان دادند بعضی از  داروها در جنسیت های مختلف تاثیر بیشتری داشته است به عنوان مثال ماینوکسیدیل از جمله داروهای موثری است که برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد، اما تاثیر این دارو در خانم ها بسیار بیشتر از آقایان است. 

روش کار ماینوکسیدیل بسیار ساده است تنها کافیست این مایع را بر روی دستان خود بریزید و با استفاده از آن موهای سر را ماساژ دهید. در موارد بسیار کمی مشاهده شده که در برخی از  قسمت های موجود در پوست سر، آکنه های  ریزی بروز کرده است که هیچ گونه جای نگرانی ندارد. 

اما اگر عوارض همچون ضربان نامنظم قلب و یا تاری در چشم مشاهده شد، سریعاً پزشک معالج خود را در جریان بگذارید. کاشت مو

  • فیناستراید

از جمله داروهایی به شمار می‌رود که در آقایان بیشتر از خانم ها موثر تر واقع شده  است. این دارو در آقایان زیر 60 سال اثر گذاری بیشتری داشته و در خیلی از موارد مانند ریزش بیشتر مو و همچنین رویش در نواحی مشخص شده است. 

اما  قبل از مصرف حتماً از پزشک معالج مجوز استفاده از دارو را بگیرید چرا که در برخی از افراد که دارای بیماری های خاص هستند و یا خانم های باردار استفاده از این  قرص ممنوع است.

  • فنیل‌افرین

این دارو باعث استحکام تارهای مو خواهد شد و در نتیجه مقاومت بیشتری در برابر عواملی همچون  برس و یا شانه زدن خواهد داشت، اما در بسیاری از موارد عوارض جانبی این دارو گزارش شده پس بهتر است  در مصرف این دارو احتیاط شود. 

روش های دیگر درمان ریزش مو

  • روغن های ضروری

در طی یک مطالعه که در دهه هشتاد میلادی صورت گرفت، دو گروه از افراد تحت درمان روغن های ضروری قرار گرفتند. 

در گروهی که برای آنها روغن چوب سدر با اسطوخودوس و رزماری  به صورت مخلوط شده تجویز شده بود، پس از هفت ماه حدود ۵۰ درصد بهبودی بر روی پوست سر مشاهده شد که در نتیجه سرعت ریزش مو متوقف شده و حتی رویش مو در برخی از نواحی جریان پیدا کرد.

پس در صورتی که دچار ریزش موی شدید هستید استفاده از روغن های ضروری را فراموش نکنید. 

  • آب پیاز 

اگر به بیماری آلوپسی آره آتا مبتلا هستید آب پیاز می تواند، تاثیر بسیار زیادی بر پوست سر شما داشته باشد. تنها کافیست که در روز دو بار آب پیاز را در ناحیه مشخص شده قرار دهید. 

در گذشته مطالعاتی بر روی گروه کوچکی از افراد صورت گرفت که بر روی پوست سر آن ها آب پیاز قرار داده شد. در کمال تعجب مشاهده کردید در بهبودی نسبی در تعداد از افراد به صورت نسبی بهبود یافتند. 

اما نقطه ضعف این تحقیق میزان افرادی است که تا به حال مورد آزمایش قرار گرفتند و همچنان با قاطعیت نمی توان بیان کرد که آیا آب پیاز در درمان کامل ریزش مو موثر است و یا خیر. اما به طور کل تاثیر مثبتی جلوگیری از ریزش مو خواهد داشت. 

  • ماساژ

 یکی از مواردی به شمار می رود، احساس بسیار خوب را بر روی پوست سر بر جای خواهد گذاشت. اما سوال اساسی این مورد است که آیا ماساژ دادن تاثیری در ریزش مو خواهد داشت و یا خیر. 

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت مشاهده شد که حدود ۴ دقیقه ماساژ در روز تعطیل اندکی در جلوگیری از ریزش مو خواهد داشت.

نتیجه گیری

همانگونه که مشاهده کردید روش های درمانی و داروهای متفاوتی در ریزش مو به کار گرفته میشود. صدها دلیل برای ریزش مو وجود دارد، پس در ابتدا لازم است علت ریزش مو مشخص شود تا درمان تجویز شده باعث جلوگیری از ریزش موهای بیشتر شود.

کلینیک الهام از مراکز تخصصی در زمینه کاشت مو به شمار میرود که با پرسنل مجرب و حرفه ای، علت و چرایی ریزش شما را تشخیص خواهد داد. 

در صورتی که دچار ریزش مو شدید اگر علت اصلی ریزش تشخیص داده شود، پیشروی ریزش مو متوقف خواهد شد. 

پس یکی از توصیه های مهمی که کلینیک الهام برای شما دارد این مورد است که اگر دچار ریزش مو شده اید، از کنار آن بی اهمیت عبور نکنید چرا که  هر چه سریعتر عامل هایی که باعث ریزش مو شده اند، شناسایی شوند امکان کنترل ریزش مو خواهد بود.کاشت مو https://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


در حالی که محققان خاطرنشان می کنند که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، خوردن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند . انتخاب های سالم شامل غذاهایی مانند تخم مرغ، آجیل، لوبیا و نخود، ماهی، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و بوقلمون است

دلایل گسترده ای از شرایط وجود دارد که می تواند باعث ریزش مو شود که برخی از شایع ترین آنها بارداری، اختلالات تیروئید و کم خونی است. راجرز می‌گوید سایر موارد شامل بیماری‌های خودایمنی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک است.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: روش های جلوگیری از ریزش مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone