مراقبت های بعد از کاشت موی سر

مراقبت های بعد از کاشت موی سر https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های بعد از کاشت موی سر

3736

داشتن موی سالم از عوامل تأثيرگذار در زیبایی افراد است به طوری که افراد زیادی وجود دارند که از داشتن موی سر محروم اند و برای جبران این مشکل باید کاشت موی طبیعی را انجام دهند. 

کاشت موی طبیعی باید در کلینیک های معتبر و زیر نظر متخصصان با تجربه انجام شود چراکه این امر در دائمی بودن و همیشگی بودن کاشت مو تأثیر به سزایی دارد. برای طولانی تر کردن مدت ماندگاری کاشت ابرو به مراقبت ها و اقداماتی از قبل و بعد از کاشت نیاز است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

اقدامات قبل از کاشت موی سر

برای نتیجه گرفتن از کاشت طبیعی مو سر و ماندگاری بیشتر این کاشت باید قبل از انجام‌ کاشت موی سر نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. 

اقدامات قبل از کاشت موی سر عبارت است از:

  • از مصرف ویتامین ها به ویژه ویتامین e که موجب رقیق شدن خون می شود و مکمل های از دو هفته قبل از کاشت موی سر پرهیز کنید
  • از خوردن و استفاده کردن از داروهایی مانند قرص آسپرین که باعث رقیق کردن جریان خون در بدن می شود اکیداً خودداری کنید و تا مدت ۲ هفته از خوردن این داروها اجتناب کنیدکاشت مو
  • نوشيدني های الکلی نیز باعث رقیق شدن خون‌ می شود که به هیچ عنوان مصرف آن ها توصیه نمی شود
  • از یک ماه قبل از عمل کاشت مو، رژیم های غذایی را کنار بگذارید چراکه بدن شما نیاز به مصرف تمامی ویتامین ها و پروتئین ها را دارد. اگر کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدنتان را در طی آن یک ماه فراهم کنید، دوره درمان و بهبودی کاشت مو سریع تر از حد ممکن پیش می رود.
  • از یک هفته قبل از انجام‌ عمل کاشت ، تمامی ورزش های سنگین را کنار بگذارید
  • تمام سعی خود را بکنید تا شب قبل از کاشت خواب کافی و مناسبی را داشته باشید
  • اگر از داروی خاصی در روزهای قبل از عمل کاشت استفاده می کنید، باید حتماً با پزشک متخصص خود در این رابطه مشورت کنید. مصرف تمامی داروهایی که موجب رقیق شدن خون بدن می شود در روزهای قبل از کاشت ممنوع است.
  • سعی داشته باشید که لباس های مناسب در این دوران به تن داشته باشید. در روز کاشت مو باید لباس های دکمه دار بپوشید چراکه در هنگام تعویض لباس دچار مشکل نشوید
  • از قبل یک نفر به عنوان همراهی را آماده کنید که در روز کاشت شما را پس از کاشت تنها نگذارد و همراهی کند
  • یک شب قبل از انجام‌ عمل کاشت مو از انجام کربوهیدرات ها، پروتئین ها و غذاهای پر‌ چرب پرهیز کنید. همچنین می توانید در آن شب غذاهای سبک میل کنید
  • یک شب قبل از انجام‌ کاشت موی سر استحمام کنید چراکه تا چند روز بعد از حمام کردن دیگر خبری نیست
  • از مصرف دخانیات خودداری کنید چراکه این مواد باعث تأثیر گذاشتن بر روند بهبود موهای کاشته شده دارد و باعث کند پیش رفتن بهبودی آن می شود

بعد از کاشت موی سر چه باید کرد؟

برای سالم ماندن موهای کاشته شده و بالا رفتن مدت زمان ماندگاری آن باید مراحل زیادی را طی کرد و اقدامات لازمی را انجام داد. مراقبت های بعد از کاشت موی سر عبارت است از:

  • جلوگیری از ایجاد تورم

برای جلوگیری کردن از ورم بعد از کاشت در نواحی پیشانی باید در شب اول بعد از کاشت، از کمپرس یخ استفاده کرد. 

این کار برای افرادی که سینوزیت دارند بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان توصیه استفاده از یخ به آن ها نمی شود. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت بیست دقیقه کمپرس یخ را بر پیشانی خود قرار دهید و در این بازه زمانی می توانید فقط ۱ دقیقه کمپرس را بر روی پیشانی خود قرار دهید.

  • طریقه استراحت و خوابیدن افراد پس از کاشت مو

بعد از کاشت مو باید در روزهای اول به طور کامل استراحت کرد. برای خوابیدن صحیح باید بالشت ها را به گونه ای در زیر شر خود قرار دهید که سر شما نسبت به بدنتان بالاتر قرار بگیرد. خوابیدن به مقدار کافی تأثیر زیادی در روند بهبود و درمان نواحی کاشت و جای زخم ها دارد.کاشت مو

  • طریقه باز کردن پانسمان سر

بهتر است که باز کردن پانسمان را به کلینیک الهام‌ بسپارید چراکه این کلینیک دارای متخصصان با تجربه می باشد به طوری که هیچ عیب و نقصی در کارهای این متخصصان وجود ندارد. 

اگر شرایط مناسبی برای رفتن به کلینیک برای باز کردن پانسمان سر ندارید می توانید این کار را طبق دستورات و توصیه های کامل پزشک در خانه انجام دهید.

  • تغذیه پس از کاشت موی سر

مصرف صبحانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی پس از کاشت مو است که در این صبحانه باید مایعات زیادی و همچنین ویتامین c بسیار زیاد مانند آناناس و پرتقال وجود داشته باشد. برای تغذیه مناسب تر و بهتر می توانید از دستور العمل کلینیک الهام کمک بگيريد.

تزریق چربی به پشت دست

  • مصرف داروهای پس از کاشت مو

با توجه به توصیه پزشک از مصرف داروهایی مانند قرص زینک و سفالکسین به هیچ عنوان فراموش نکنید.

  • رنگ کردن مو

رنگ کردن مو باعث از بین رفتن فولیکول های کاشته شده می شود و توصیه می شود که برای رنگ کردن موها از ماه های دوم به بعد اقدام کنید.

  • شامپوی مناسب مو

تا یک ماه پس از کاشت مو از شامپوهای توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید چراکه این شامپوها بسیار مطمئن و تقویت کننده قوی موها هستند. بعد گذشت یک ماه، دیگر می توانید از شامپوهای دلخواه خودتان استفاده کنید و به هیچ وجه برای موها خطر آفرین نمی باشد  دفت کنید که این مسئله می تواند یکی از علل وقوع خارش کف سر پس از کاشت مو باشد.

سایر اقدامات

بعد از انکه پانسمان را باز کردید به مدت دو روز مقداری سرم نمکی  درون یک اسپری آرایشگاه ریخته و روی نواحی کاشت اسپری کنید ، این عمل را هر چند ساعت یکبار تکرار کنید. 

پس از برداشتن پانسمان سر از طریق اسفنجی که اغشته به شامپوی مناسب است روی محل کاشت به صورت عمودی روزی ۲ بار ضربه بزنید. 

توجه داشته باشید که این شستن نباید به صورت ماساژ و یا حرکات دورانی باشد. همچنین برای آبکشی سر نباید زیر دوش مستقیم بایستید انجام اینکار دو بار در روز و به مدت دو هفته  تا ریزش همه دلمه ها سفارش می شود. در این مدت با اسپری مخصوص آرایشگاه روزی چند مرتبه با آب معمولی نواحی کاشت را مرطوب نگه دارید.

از هفته سوم پس از کاشت می توانید شستشو را روزی یک مرتبه انجام دهید. حتی می توانید دست خود را فقط در یک جهت روی سر خود بکشید. برای اینکار کف انگشتان خود را با دقت و آرام روی پوست سرتان در یک جهت بکشید تا دلمه های برامده خود به خود جدا شوند. اینکار را تا جایی انجام دهید که دیگر دلمه ای باقی نماند. زیرا باقی ماندن انها ممکن است باعث تجمع عفونت بعد از اجرای کاشت گردد. در ضمن یادتان باشد که هرگز با ناخن به جان  دلمه ها نیفتید. 

پیشنهاد می کنیم مقاله مزایا، معایب و عوارض کاشت مو را نیز با دقت مطالعه کنید.

خارش پوست سر

 پزشک متخصص در ابتدا به بررسی پوست موی سر شما خواهد پرداخت و پس از مشخص کردن بانک مو، اقدام به خارج کردن موها به صورت توده ای و قرار دادن آن در نواحی مشخص خواهد کرد. کاشت مو

در این روش پزشک، فولکول های قوی ‌تر را انتخاب کرده تا نتیجه خوبی از کاشت مو حاصل شود. 

زمانی که کاشت به اتمام رسید، ممکن است احساس خارش در نواحی کاشته شده را داشته باشید، توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است از خارش آن قسمت از پوست خودداری کنید چرا که فولکول ها بسیار شکننده هستند و در صورت خارش ممکن است بخش زیادی از مو با ریزش مو مجدد مواجه شود؛ 

اما اگر ناچار شدید آن ناحیه از پوست را بخوانید، بهتر است کاملا لطیف و ملایم این عمل را انجام دهید تا آسیبی به فولیکول های کاشته شده وارد نشود. 

دخانیات

اکسیژن از طریق گلبول های خون به سطح پوست می رسند و در نتیجه امکان رشد موها را میسر می‌کند. زمانی که شما شروع به استعمال دخانیات می کنید، خون غلیظ می‌شود و در نتیجه گلبول های خون قادر نیستند اکسیژن را با سرعت بالایی به پوست سر برساند و همین عامل باعث کند شدن رویش مو خواهد شد. پس بعد از کاشت مو بهتر است، مصرف دخانیات را کنار بگذارید تا نتیجه مطلوب حاصل شود و زیبایی سریعتر به چهره شما بازگردد.

نتیجه گیری

افرادی که دارای موهای کم پشتی هستند و یا به طور مادرزاد طاس هستند می توانند روش کاشت موی طبیعی را برای درمان این مشکل انتخاب کنند. در این روش از موهای طبیعی خود افراد استفاده می کنند و تمامی موهای کاشته شده طبیعی است. 

برای بهتر ماندن این موها و دائمی بودن آن ها و همچنین برای مرتب ماندن موهای کاشته شده باید اقدامات لازمی را در قبل از کاشت مو انجام دهید و این موها برای ماندگاری بیشتر به مراقبت های خاصی نیاز دارند که در رابطه با این مراقبت ها و اقدامات در بالا گفت و گو کردیم.


 کاشت موی سرhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


ریزش بعد از کاشت مو در ماه اول امری طبیعی است به گونه ای که این ریزش تا شش ماه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین باید بدانید که این ریزش اگر از شش ماه بیشتر طول کشید به پیش پزشک متخصص خود بروید و این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

بله مصرف دخانیات و مشروبات الکلی تأثیر به سزایی در رقیق شدن خون افراد دارد و این امر در بهبودی جای زخم ها اثر می گذارد و مدت زمان ریکاوری و بهبود کاشت مو طولانی خواهد شد.

بله در هفته های ابتدایی پس از کاشت باید به طرز دقیقی از موها مراقبت کرد چراکه در این روزها در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. اگر ضربه وارد شده به سر شدید و زیاد باشد موجب از بین رفتن گرافت های کاشته شده می شود و کاشت مو هیچ نتیجه ای به شما نخواهد داد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های بعد از کاشت موی سر دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone