خارش کف سر پس از کاشت مو

خارش کف سر پس از کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

خارش کف سر پس از کاشت مو

2256

یکی از نشانه های شایعی که پس از کاشت مو اتفاق می افتد خارش کف سر است که بسیار سریع رفع می شود. ولی در بعضی موارد این موضوع احتمال دارد که بسیار طولانی و به یک مشکل تبدیل   شود. که در این شرایط باید با استفاده از چندین راه کار آسان و خانگی به درمان آن پرداخت. 

در این مطلب قصد داریم  خارش کف سر پس از کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم و به شما عزیزان چند راه کار آسان و خانگی که موجب تسکین خارش و هم چنین جلو گیری از ایجاد این مشکل می شوند را معرفی کنیم. البته پیش از معرفی، شما را با دلایلی که باعث بروز این عارضه طبیعی می شوند، آشنا می کنیم.

دلایل خارش پس از کاشت مو

بعد از این که عمل جراحی کاشت مو را انجام می دهید، به احتمال زیاد دچار خارش بسیار شدید در نواحی، که تحت درمان قرار گرفته است و عملیات برداشت و پیوند در آن اتفاق افتاده، می شوید.  البته برخی از عوارض کاشت مو نیز می تواند به دلیل انتخاب روش یا متد کاشت مو نیز رخ دهد.

این خارش به علت روند بهبودی است که پوست سر شما به جهت  ترمیم کردن خود بعد از عملیات کاشت مو طی می کند. به صورتی که در این فرآیند، پوست سر و ابرو  مواد شیمیایی ( هیستامین ) آزاد می کنند که این موضوع خارش در پوست و ابرو را به وجود می آورد. 

به طور معمول پس از گذشت یک هفته خارش بهبود می یابد ولی در موارد بسیار کم این احتمال وجود دارد که خارش تا مدت زمان 4 هفته ادامه دار شود. در هفته اول پس از کاشت بهتر است دقت کنید در زمانی که به حمام می روید با احتیاط کامل عمل کنید، زیرا آب و مواد شوینده مورد استفاده باعث التهاب و تشدید خارش پوست سر و ابرو می شود. کاشت مو

درمان خارش پس از کاشت مو و ابرو

همان طور که همه می دانیم خارش شدید در کف سر و ابرو مخصوصا در هنگام خواب بسیار احساس بد و آزار دهنده ای است. ولی اگر کاشت مو انجام داده اید  به هیچ وجه نگران این مسئله نباشد، زیرا شما می توانید با استفاده از چند راه حل آسان این احساس نا خوشایند را به کلی رفع کنید و یا این که شدت آن را به حداقل برسانید. البته یکی از نکات  مهم این است که تمام مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت مو را رعایت کرده باشید.

در ادامه به 5 روش بسیار عالی برای جلو گیری  از خارش کف سر پس از کاشت مو  اشاره می کنیم و هر یک از این راه کار ها را به خوبی مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید به آسانی از آن ها استفاده کنید. 

  1. به هیچ وجه به ناحیه خارش دست نزنید.
  2. مصرف قرص خارش ضد هیستامین را فراموش نکنید.
  3. حتما از اسپری آب نمک استفاده کنید.
  4. شامپوی ضد خارش مورد استفاده خود قرار دهید.
  5. از محلول پوست استروئیدی برای رفع خارش پوست سر خود استفاده کنید.


دست نزدن به ناحیه خارش

در ابتدا اولین کاری که باید انجام دهید و یا بهتر است که بگوییم کاری که باید به هیچ وجه انجام ندهید، این است که به ناحیه ای که احساس  خارش در آن می کنید، دست نزنید. زیرا پس از جراحی کاشت مو و  ابرو، بسیاری از بیماران برای این که از شر خارش کف سر خود خلاص شوند، به خاراندن آن ناحیه می پردازند. 

این کار به احتمال بسیار زیاد، باعث عفونت پوستی و عفونت فولیکول مو در محل پوست سر و ابرو می شود. هم چنین ممکن است که بد ترین حالتی که نباید رخ دهد، اتفاق بیفتد، یعنی این که ریشه های مو هایی که در سر و ابرو فرد کاشته شده است، از محل خود به طور کامل کنده شوند. این موضوع تاثیرات بسیار بدی را بر روی نتایجی که افراد دوست دارند از کاشت موی خود به دست آورند، می گذارد.

به همین جهت، پیشنهاد ما به افراد متقاضی کاشت مو این است که تا مدت زمان دو هفته به هیچ وجه به خاریدن کف سر خود نپردازند. هم چنین، حتما در زمانی که می خواهند بخوابند از بالش هایی که به طور کامل نرم هستند، برای زیر سر خود استفاده نمایند تا هیچ فشاری به پوست سر آن ها  وارد نشود.    

  • استفاده از قرص ضد خارش پس از کاشت مو و ابرو

مواد شیمیایی هیستامین ها بسیار مخرب هستند و در زمانی که پوست سر به ترمیم خود می پردازد، از آن آزاد می شوند. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، ماده شیمیایی هیستامین یک دلیل اصلی و   مهم برای بروز خارش پس از کاشت مو محسوب می شود. 

اما اگر پس از کاشت مو و ابرو افراد به مصرف قرص ضد هیستامین بپردازند، به تدریج مواد شیمیایی که از  پوست سر آزاد شده اند، کاهش می یابند و در نتیجه خارش به وجود آمده در کف سر به شدت کم تر می شود.کاشت مو

البته ذکر این نکته بسیار مهم است که استفاده از قرص های آنتی هیستامین احتمال دارد، که باعث خواب آلودگی افراد شود، که در چنین موقعیت هایی بهتر است قرص هایی با دوز پایین هم چون سیتریزین و کلورفنامین مصرف شوند. 

  • مصرف اسپری آب نمک

این احتمال وجود دارد که به افراد 3 الی 5 روز  بعد از کاشت مو اجازه شست و شوی سر به طور کامل  داده نشود.  که البته این به نظر پزشک متخصص افراد بستگی دارد. در نتیجه استفاده کردن از اسپری آب نمک بهترین گزینه و جایگزین است که می تواند به شما کمک بسیاری برای بر طرف احساس خارش در کف سر کند. 

به همین دلیل کلینیک کاشت مویی که عمل را در آن انجام داده اید باید به فراهم سازی یک اسپری آب نمک مخصوص برای شما بپردازد تا در دوره ترمیم پوست سر از آن استفاده کنید. مصرف اسپری آب نمک علاوه بر این که موجب کمک به تغذیه مو می شود، باقی مانده و خشکی پوست را نیز پاک و بر طرف می کند که نقش مهم و موثری در بروز خارش کف سر پس از عمل جراحی کاشت مو و  ابرو داشته اند. 

استفاده  از اسپری آب نمک به این صورت است که باید مقداری آب نمک را از فاصله ای 30 سانتی متری به مو های کاشت شده خود به صورت آرام اسپری کرد؛ توجه کنید که در هنگام اسپری کردن کل پوست سر شما را آب نمک پوشش دهد. 

هم چنین با دقت مراقبت کنید تا آب نمک به طور مستقیم و با فشار زیاد به پوست سر شما اصابت نکند. زیرا در غیر این صورت احتمال وارد شدن آسیب جدی به پوست سر وجود دارد. 

  • استفاده از شامپوی ضد خارش پس از کاشت مو

افراد بسیاری کمی وجود دارند که 2 هفته  بعد از انجام   کاشت مو  و ابرو  باز هم به شدت احساس خارش  در نواحی جراحی شده، دارند. توصیه ما به این افراد این است که علاوه بر استفاده از قرص های آنتی هیستامین هرگز استفاده از شامپوی ضد خارش کتوکونازول را  فراموش نکنند. 

البته ناگفته نماند که برای تهیه این دارو باید در برخی از داروخانه ها نسخه پزشک را به همراه داشته باشید تا بتوانید آن را خریداری کنید. شما باید این شامپو را تا مدت زمان 2 الی 4 هفته به مو ها و ابرو های خود زده و به خوبی به شست و شو آن ها بپردازید تا هیچ گونه اثری از این شامپو بر روی پوست سر شما  جا نماند. شما بعد از استفاده این شامپو به مدت 2 هفته شاهد نتایج بسیار خوبی خواهید شد. 

تزریق چربی به پشت دست

به این نکته مهم حتما توجه کنید که برای استفاده کردن از شامپو هایی به جز شامپوی مخصوص کاشت مو، باید حتما تجویز آن را از پزشک متخصص خود بخواهید و پزشک آن را حتما توصیه  کند.

  • به کارگیری محلول پوست استروئیدی

در موارد بسیار کم این احتمال وجود دارد که خارش تا مدت زمان بیش از 3 الی 4 هفته به طول انجامد، که در این صورت به کار گیری محلول پوست سر استروئید ایده بسیار خوبی تلقی می شود. با استفاده کردن از محلول پوست استروئیدی  به طور تقریبی در طول یک روز شما از خارش در ناحیه پوست سر  راحت می شوید، و هم چنین علاوه بر درمان خارش التهاب پوست شما را نیز کاهش می دهد. 

به کار بردن این محلول تا مدت زمان 7 روز کمک بسیار زیاد و قابل توجه ای به درمان خارش و التهابات باقی مانده در پوست سر بعد از انجام جراحی کاشت مو می کند. شما تنها با در دست داشتن نسخه پزشک می توانید این دارو را نیز تهیه و استفاده کنید و برای استفاده از این روش درمانی برای رفع خارش کف سر پس از کاشت مو ، باید حتما به جراحان ریزش مو و پزشکان متخصص موجود در کلینیک ها سر بزنید. 

پیشنهاد می کنیم مقاله نمونه های کاشت مو را نیز مطالعه کنید.کاشت مو

سایر اقدامات برای کم کردن خارش

به طور کلی، برای اینکه اثر بخشی هر روش کلینیکالی دو چندان شود، باید بعد از انجام آن یک سری از مراقبت ها را انجام دهیم. این مراقبت ها به ما کمک می کند که عوارض ناشی از آن روش درمانی را نیز کاهش دهیم. همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از عوارض جانبی کاشت مو سر و ابرو، خارش است.

وقتی که فرد مو می کارد مدت کوتاهی دچار خارش کف سر و گاها ابرو ها می شود. در چنین مواقعی همان طور که گفتیم باید از دست زدن و خاراندن محل اجتناب کنید.

بهتر است به جای اینکه آن محل را بخارانید، به منطقه مورد نظر به آرامی ضربه وارد نمایید. یک حوله یا یک دستمال خنک را روی سرتان قرار دهید تا سوزش یا درد احتمالی ناشی از کاشت مو کاهش پیدا کند. 

به این نکته حتما توجه داشته باشید حوله یا دستمال خنکی را که استفاده می کنید نباید با مایع دستشویی بشویید چرا که ممکن است آنزیم ها و مواد شیمیایی در آن بمانند و وقتی آن را روی سرتان می گذارید حساسیت و خارش شما را بیشتر می کنند. 

استفاده از این روش تا حد زیادی میزان خارش محل را کاهش می دهد و شما کمتر اذیت می شوید. اگر پزشک دارویی را در این رابطه برایتان تجویز کرد، حتما آن را سر وقت مصرف کنید. 

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم احساس و بروز خارش پس از کاشت مو امری طبیعی بوده و با استفاده از روش هایی که در این مقاله به آن ها پرداختیم می توانید آن را به راحتی درمان کنید. هم چنین با توجه کردن به نکات و مراقبت هایی که باید در هنگام جراحی کاشت مو  رعایت کرد، این احساس خارش کم تر می شود. 

شما با مراجعه کردن به کلینیک الهام برای انجام جراحی کاشت مو و ابرو، از تمامی نکات و مراقبت ها و هم چنین دارو ها و روش های موثر در بر طرف کردن خارش، برخوردار می شوید. زیرا این کلینیک با دقت در کیفیت کار خود، بهترین ها را برای بیماران خود می خواهد. 


خارش کف سر پس از کاشت مو و ابرو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


به جای این که محل مد نظر را بخارانید، خوب است که به آن ناحیه به صورت آرام ضربه وارد کنید.بر روی سر خود حوله و یا دستمال خنک بگذارید تا درد و سوزشی که بر اثر جراحی به وجود آمده است، تسکین پیدا کند. به این نکته دقت فرمایید که به هیچ وجه به شست و شوی دستمال یا حوله خنک با مایع دست شویی نپردازید. زیرا نباید هیچ گونه اثری از آنزیم ها و مواد شیمیایی در آن بر جای بماند.

به طور معمول افراد در هنگامی دچار خارش غیر طبیعی در محل کف سر می شوند، که مشکلات یا عوارضی برای آن ها به وجود آید. عوارضی هم چون تورم به صورت غیر معمول، احساس بسیار زیاد سوزش، ایجاد قرمزی و هم چنین عفونت همگی شامل موارد غیر طبیعی هستند که در زمان مشاهده هر یک از آن ها باید سریعا خود را به پزشک رساند و از وی کمک خواست.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: خارش کف سر پس از کاشت مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone