مزایا، معایب و عوارض کاشت مو

مزایا، معایب و عوارض کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مزایا، معایب و عوارض کاشت مو

4007

کسانی که موهای کم‌ پشتی دارند یا به دلیل بیمارهای خاصی از داشتن مو عاجز هستند باید کاشت مو انجام دهند؛ اما به دلایل زیادی از کاشت مو ترس دارند. ترس از ناسازگاری بدن و پوست خود با این کاشت یا عفونت کردن و ... که اگر پزشک متخصص باتجربه ای را برای این کار انتخاب کنید، به هیچ عنوان با این مسائل رو به رو نخواهید شد. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید کاشت مو، عوارض  و ضررهای آن آشنا کنیم.

عوارض بعد از کاشت مو

برخی از افراد تصور می کنند که کاشت مو خطرات و آسیب های زیادی به پوستشان وارد می کند؛ اما با کمی تأمل و جست و جو می توان به این نتیجه رسید که این خطرات فقط برای افراد خاصی ایجاد می شود. همچنین می توان گفت که سرما برای کاشت ضرر دارد. به طور کلی برخی از عوارض کاشت مو از موارد زیر سر چشمه می گیرد:

  • انتخاب روش مطلوب و مناسب برای کاشت 
  • سازگار بودن و نبودن آن با بدن افراد
  • تجربه و مهارت افراد متخصص و کادر درمان

نمونه کاشت مو

آیا کاشت مو ضرر دارد؟

گاهی عوارض کاشت مو خفیف و کاهی شدید می شود و این نوسان بستگی به شرایط بیماران دارد. دستورالعمل های قبل و از کاشت توسط پزشک و همینطور داروهای تجویز شده توسط دکتر می تواند تأثیر مستقیمی بر کم شدن این ضررها شود. این خطرات و عوارض احتمالی کاشت عبارتند از:

  • بی حس بودن طولانی مدت پوست سر

در روش های FUE و SUT کاشت مو، به دلیل تراشیدن پوست موی سر و برداشت فولیکول ها از داخل پوست، قسمت کوچکی از عصب قطع می شود. این کار باعث بی حسی موقتی پوست سر در مدت یک هفته می شود که در روش های کاشت مو بدون عمل و جراحی این مشکلات پیش نمی آید.

  • باقی ماندن جای زخم

با انجام این کاشت، جای زخم بر روی پوست تا مدت ها باقی می ماند و پس از چند ماه از بین خواهد رفت. در روش کاشت مو بدون پیوند طبیعی، این عارضه کمتر دیده می شود.

  • درد کاشت مو

از رایج ترین عوارض پس از کاشت مو، داشتن دردهای معمولی است که راهکارهای مناسبی مانند خوردن قرص های مسکن برای کم شدن این درد توصیه می شود‌

  • ایجاد سکسکه

به دلیل تراشیدن پوست سر و آسیب رساندن به سلول های عصبی ممکن است فرد بیمار تا چند روز بعد دچار سکسکه شود.

  • رشد کردن موهای زیر پوستی

این عارضه باعث خراب شدن زیبایی سر افراد می شود و این رشد ناشی از رشد فولیکول های پیوندی در زیر پوست است. در برخی موارد این عارضه با عفونت تبدیل می شود و خطرات جدی تر و بیشتری را در بر می گیرد.

  • شل شدن و افتاده شدن پوست سر

کاشت مو به روش FUE باعث شل شدن پوست سر می شود. گاهی این سستی و شل شدن بعد از چند ماه به اتمام می رسد و گاهی ادامه دار خواهد ماند.

  • کیست های بنفش رنگ

از اصلی ترین و رایج ترین عوارض بعد از کاشت موی سر، کیست های بنفش رنگ است که با تراشیدن پوست سر ایجاد می شود. این کیست ها بدون درد است و پی از مدت کوتاهی از بین می روند.

  • حساسیت و التهاب و خارش بیش از اندازه

این خارش نشان دهنده بهبودی جای زخم است، یعنی اینکه به زخم های سر خونه رسانی می کنند و این روند تا مدت زمان کوتاهی ادامه دارد.تزریق چربی به پشت دست

ایجاد خونریزی

هنگام تراشیدن موی سر خونریزی صورت می گیرد که می تواند فوراً قطع شود و یا ادامه داشته باشد. زمان خونریزی پوست سر محدود است و با استریل کردن آن را به اتمام می رسانند. این مشکل بیشتر برای افراد سیگاری پیش می آید.

  • تورم های شدید

جلوی سر که محل پیوند مو است تا مدت زمان معینی دچار تورم می شود که برای کم شدن و یا قطع شدن این مشکل باید از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کرد.

  • ایجاد انواع عفونت

به وجود آمدن عفونت در کاشت مو کم دیده شده است اما ناپیدا هم نیست و در زمان ایجاد عفونت، دردهای شدیدی نیز ایجاد می شود. این مشکل از آن دسته مشکلاتی است که با دارو رفع خواهد شد.

  • رشد کردن موهای نازک و ایجاد ریزش مو

برخی اوقات پیش می آید که موهای رشد کرده توسط کاشت فولیکول ها، نازک رشد کنند که این موضوع باید پس از مدت کوتاهی رفع شود. ریزش مو بسیار طبیعی است چرا که با برداشت فولیکول ها از پوست سر اتفاق می افتد و پس از مدت خیلی کوتاهی به اتمام می رسد.

  • به وجود آمدن سرگیجه

این مشکل به دلیل تراشیدن پوست سر و یا کاشت مو نیست بلکه به دلیل داروهای بی حسی استفاده شده است. البته این مورد می تواند به پروسه یا فرآیند انجام کاشت مو نیز مرتبط باشد.

  • غیر قابل برگشت بودن این کاشت

برخی افراد به دلیل پیوند نادرست و یا مشکلات ژنتیکی با ریزش مو مواجه می شوند که ممکن است این موها دیگر طبیعی به نظر نرسد. از آنجایی که این روش قابل برگشت نیست باید دوباره کاشت انجام داد و این مسئله یکی از بزرگترین مشکلات را به دنبال دارد.کاشت مو

فواید کاشت مو

با وجود اینکه کاشت مو برای افراد مختلف معایبی دارد، اما این کاشت دارای فواید و مزایا دیگری نیز هستند که آن مزایا و فواید عبارت است از:

  • نتایج طولانی مدت
  • ظاهر طبیعی و مناسب

راهکاری برای حذف یا کمتر کردن عوارض کاشت مو

انتخاب یک کلینیک خوب مطمئنا بهترین راهکار خواهد بود، چراکه اگر عمل کاشت توسط بهترین متخصصان   در یک کلینیک درجه یک انجام پذیرد، عوارض چندانی نخواهید داشت و یک کاشت خوب را تجربه می کنید. 

باید در اینجا گفت که کلینیک الهام در بین کلینیک های تهران از بهترین متخصصان کمک گرفته و با یک قیمت عالی و کاری با کیفیت حتما نظر شما را هم جلب خواهد کرد.

خطرناک ترین عوارض کاشت مو 

با بررسی همه عوارض کاشت مو، می‌توان گفت خطر خاصی بدنبال کاشت دیده نشد تنها باید مواظب این بود که با عفونت مواجه نشوید. وقتی میکروب‌ها وارد محل فولیکول‌های مو یا وارد محل پیوند موی فرد می‌شوند، 

علائم عفونت پس از کاشت به سرعت ظاهر می شود. لازم است بدانید، پوست سر دارای شبکه عظیمی از رگ‌های خونی است که به سیستم ایمنی بدن اجازه می‌دهد تا عوامل بیماری‌زا را در کمترین زمان ممکن هدف قرار داده و اقدام به نابودی انها کند، اما این واکنش همیشه به سرانجام نمی رسد.  یکی دیگر از عوارض خارش های کف سر پس از کاشت مو است.

معمولاً عفونت‌های جراحی از ۳ تا ۷ روز بعد از عمل اتفاق می افتد. علائم عفونت کاشت مو  شامل موارد زیراست:

  • آبسه پر از چرک
  • ترشح چرک
  • قرمزی یا تغییر رنگ
  • ورم
  • درد
  • سوزش
  • خون‌ریزی
  • تب

مراقبت های بعد از کاشت مو 

مراقبت های بعد از کاشت مو از مهم ترین عوامل موفقیت در کاشت هستند. در دوران نقاهت باید از لمس و خارش شدید ناحیه به کلی پرهیز شود. زیرا باعث تحریک محل کاشت و تاخیر در جریان بهبودی می گردد. همچنین فرد هرگز نباید در تماس با تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد وی باید با تغییر در سبک خوابیدن از وارد شدن فشار روی فولیکول‌ها جلوگیری کند.

کاشت مو برای همه نتیجه‌بخش و رضایت بخش نیست. افرادی که دچار بیماری‌هایی نظیر نارسایی کبد ، نارسایی قبلی، دیابت، و بعضی دیگر از بیماری‌ها هستند باید با احتیاط در مورد اقدام به کاشت مو (hair transplantation) تصمیم بگیرند. 

نتیجه گیری

کاشت مو برای زنان و مردان فواید و عوارض زیادی را در پی خواهد داشت. به طوری که در این کاشت پوست سر را می تراشند و فولیکول های پیوندی را جداسازی می کنند. برای بی حس شدن و نداشتن درد برای افراد از بی حسی های مخصوصی استفاده می کنند که این بی حسی سرگیجه هایی را به دنبال خواهد داشت. برای کم شدن تعداد عوارض و خطرات احتمالی و بالا رفتن فواید، مزایا و عوارض کاشت مو ، باید به پیش پزشک با تجربه و حرفه ای بروید. البته انتخاب روش کاشت مو نیز یکی از موثرترین عوامل در بروز عوارض است.


کاشت موی سرhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


امروزه چه آقایان و چه بانوان برای کاشت مو به سراغ پزشکان متخصص می روند. برای جبران این مشکل از روش های زیادی استفاده می کنند که بهترین روش توصیه شده، کاشت مو به روش FUE است که این روش عوارض و فواید زیادی را به دنبال خواهد داشت.

در ناحیه بانک مو بی حسی موضعی وارد می کنند که فرد بیمار در هنگام جراحی از درد کشیدن به دور باشد؛ اما ممکن است پس از گذشت چند ساعت از عمل افراد درد را حس کنند.

دوره خاصی برای کاشت مو به وجود نیامده است و در هر فصلی از سال کاشت مو امکان پذیر می باشد. فقط باید بگوییم که در فصل زمستان به دلیل سرما، افراد موهای خود را با کلاه و یا روسری می پوشانند و این پوشانندگی موجب آسیب رساندن به موها می شود. در فصل تابستان نیز به دلیل تابش مستقیم آفتاب به فولیکول های پیوندی ضررهای ایجاد می کند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مزایا، معایب و عوارض کاشت مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone