روش موثر رفع فوری گودی زیر چشم

روش موثر رفع فوری گودی زیر چشم https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

روش موثر رفع فوری گودی زیر چشم

1452

یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه هستند، گودی زیر چشم است که چهره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل در برخی افراد ژنتیکی و ارثی است. این افراد از بچگی از این مشکل رنج می برند. 

اما به جز مسئله ژنتیک، در برخی افراد دیگر، بالا رفتن سن و عدم مراقبت درست از پوست دور چشم منجر به بروز چنین مشکلاتی می گردد. 

در هر صورت، گودی چشم بنا به هر دلیلی که به وجود آمده باشد، مسئله خوشایندی نیست و باید به دنبال راهی برای رفع این مشکل بود. خوشبختانه امروز راه های درمانی زیادی برای این مشکل وجود دارد. در ادامه همراه با کلینیک الهام باشید. 

علت گودی زیر چشم

افزایش سن می تواند اصلی ترین دلیل گود شدن زیر چشم به حساب بیاید. وقتی سن فرد بالا می رود به تدریج میزان مواد مغذی که به پوست فرد می رسد کاهش پیدا می کند و این موضوع منجر به گودی زیر چشم می گردد. 

همچنین فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند منجر به گودی زیر چشم شوند که از مهم ترین آنها می توان به برخی بیماری ها، داشتن عادات بد غذایی و همچنین لاغر زیاد و غیر اصولی اشاره کرد. در برخی افراد نیز، گودی زیر چشم به صورت ارثی وجود دارد.

در برخی موارد پوست زیر چشم ممکن است به دلیل استرس زیاد آسیب ببیند یا گود شود. همچنین برخی مشکلات خونی مانند پر کاری یا کم کاری تیروئید، فشار خون بالا، برخی بیماری های داخل چشمی، مشکلات قلبی، حساسیت به برخی مواد غذایی و اختلالات کلیوی می تواند منجر به گودی زیر چشم گردد.

کم خوابی، خستگی دراز مدت، بیش از حد در معرض آفتاب بودن نیز می تواند منجر به گودی زیر چشم گردند. معمولا گودی های این چنینی موقتی هستند و بعد از اینکه هورمون ها متعادل شوند، برطرف خواهند شد. برخی روش های خانگی مانند درست کردن عادات بد غذایی یا خوردن آب کافی می تواند در رفع این مشکل تاثیر گذار باشند.اما روش های درمانی پزشکی نیز برای این مسئله وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.  رفع فوری گودی زیر چشم

رفع گودی کاسه چشم

گودی زیر چشم یکی از مشکلات رایج در بسیاری از افراد است. خوشبختانه برای رفع این مشکل راه حل های کلینیکالی و طبیعی وجود دارد که در ادامه درباره آنها توضیح می دهیم. 

روش های درمانی پزشکی برای گودی زیر چشم

خوشبختانه امروزه روش های درمانی کلینیکی زیادی برای حل مشکل گودی زیر چشم وجود دارد که در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم. 

درمان بیماری ها

اگر علت اصلی گودی زیر چشم مربوط به برخی از بیماری ها باشد باید برای درمان آنها تلاش کنید. برخی بیماری ها مانند کم کاری یا پر کاری تیروئید، یا برخی بیماری های کلیوی و قلبی می توانند باعث گودی زیر چشم گردند. 

زمانی که شما می توانید این بیماری ها را درمان کنید، به تدریج مشکل گودی زیر چشم تان برطرف خواهد شد. بنابراین رقبل از اینکه تصمیم بگیرید تا از درش های کلینیکی برای درمان گودی زیر چشم استفاده نمایید، یک آزمایش خون بدهید تا مشخص شود که هورمون های بدنتان متعادل هستند و بیماری خاصی ندارید. 

تزریق ژل های پر کننده یا فیلر

یکی از راه های درمان گودی زیر چشم، تزریق ژل های پر کننده یا فیلر است.این روش بسیار کارآمد، موثر و کم تهاجمی است و می تواند شما را در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برساند. فیلر می تواند بافت زیر چشم را به طور کامل پر نماید و در این صورت گودی ایجاد شده در زیر چشم از بین خواهد رفت. 

بیشتر فیلرها دارای هیالورونیک اسید که یکی از مواد تشکیل دهنده پوست به حساب می آید. از این رو زمانی که شما فیلر را برای رفع گودی چشم تان تزریق کنید، دچار حساسیت نمی شوید  و عوارضی نخواهد داشت. در حقیقت، فیلر نوعی پر کننده است که وقتی به زیر چشم تزریق می گردد، خیلی سریع شما را به نتیجه دلخواه تان می رساند.

همان طور که گفتیم مواد تشکیل دهنده فیلرها از جنس خود پوست هستند و این فاکتور بسیاری مثبتی به حساب می آید. به همین دلیل تزریق ژل و فیلر بسیار کم عارضه است و عوارض احتمالی آن خیلی زود رفع می شوند. ماندگاری این روش نسبتا خوب است و بین 6 تا 9 خواهد ماند. 

بعد از این مدت در صورت تمایل می توانید این روش را تمیدید کنید. توجه داشته باشید که چشم ها از اندام های مهم در بدن هر فردی به حساب می آیند. از این رو این تزریق باید با مواد خوب و توسط پزشک متخصص انجام شود تا مشکلی برای فرد متقاضی پیش نیاید.

 پس اگر قصد دارید که فیلر تزریق کنید، حتما آن را زیر نظر پزشک متخصص و در کلینیک معتبر انجام دهید. کلینیک الهام با سال ها تجربه می تواند خدمات خوبی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهد. تزریق چربی

تزریق چربی

یکی دیگر از راه های حل مشکل گودی زیر چشم، تزریق چربی است. در این روش از چربی خود فرد استفاده می کنند تا زیر چشم او را پر نمایند. معمولا چربی که برای این روش مورد استفاده قرار می گیرد از اندام هایی مانند شکم و ران ها استخراج شده و سپس به بخش زیر چشم تزریق می گردد. 

میتوان گفت که تزریق چربی یکی از بهترین روش ها برای رفع گودی زیر چشم به حساب می آید. زمان انجام این تزریق کم است و نیازی به بیهوش کردن فرد متقاضی وجود ندارد. با توجه به اینکه در این روش چربی خود فرد تزریق می شود، عوارض آنچنانی ندارد و در کوتاه مدت این عوارض رفع خواهد شد.  

این روش حدود دو سال ماندگاری دارد و بعد از آن باید مجددا تمدید گردد. این روش را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید تا دچار مشکل نگردید. کلینیک الهام با برخورداری از پزشکان متخصص و کادری مجرب می تواند کنارتان باشد. 

درمان با PRP

یکی دیگر از روش های غیرهاجمی برای رفع گودی زیر چشم و رفع آسیب های بافتی پوست، درمان با PRP می باشد. در این روش، ابتدا از فرد متقاضی مقداری خون گرفته می شود و سپس پلاکت های موجود در خون را رشد می دهند. 

این پلاکتها بعد از اینکه کاملا رشد کردند به بخش های زیرین پوستی تزریق خواهند شد. برای انجام این روش، نیاز است که از فرد متقاضی بین 30 تا 60 سی سی خون گرفته شود. خون گرفته شده را در دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند تا بتوانند پلاکت های آن را از گلبول ها جدا نمایند. 

پلاکت های جدا شده را با کمک یک سری از مواد خاص تقویت می کنند و PRP به دست می‌آید. سپس این PRP به زیر چشم ها تزریق می کنند. این باعث می گردد که رشد و فعالیت سلول های زیر چشم تا 8 برابر افزایش پیدا کند.  

با توجه به اینکه پلاکت های خود فرد به زیر چشم ها تزریق می شود،عوارض این روش بسیار کم خواهد بود. با کمک این روش فرد در کوتاه مدت می تواند به نتیجه دلخواه خود برسد. ماندگاری این روش حدود 6 ماه است و در صورت رضایت باید مجددا آن را تمدید نمایید. معمولا ماندگاری این روش در افرادی که سنشان بالاتر است کم تر خواهد بود.رفع گودی زیر چشم 

عمل جراحی برای رفع گودی زیر چشم

هر چه که سن افراد بالاتر برود، پوست خاصیت ارتجاعی بودنش را از دست می دهد  و دیگر نمی توان از روش های غیرتهاجمی برای رفع گودی چشم استفاده نمود. در این حالت برای حل این مشکل، پزشک عمل جراحی را توصیه می کند. البته پلکسر برای رفع گودی زیر چشم نیز می تواند یک راهکار  باشد.

همچنین در مواردی که علت گودی زیر چشم عوامل ژنتیکی است، معمولا روش های جراحی توصیه می گردد. البته پزشک تا جای ممکن تلاش می کند تا مشکل فرد از طریق روش های کلینیکی رفع گردد و جراحی گزینه آخر است. 

طبیعتا، تاثیرات جراحی در دراز مدت باقی خواهد ماند.  اما نباید انتظار داشته باشید که بالافاصله بعد از جراحی نتایج نهایی آن را مشاهده نمایید. معمولا دو هفته طول می کشد تا عوارض ناشی از عمل برطرف شود و بعد از آن شما شاهد نتایج اولیه عمل خواهید بود.

معمولا عوارض ناشی از جراحی گودی زیر چشم دو هفته بعد از عمل رفع می شود. شایع ترین عوارض آن شامل سرگیجه، حالت تهوع و سوزش است. برش جراحی در زیر مژه ها داده می شود تا بعد از عمل قابل مشاهده نباشد. 

رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی

روش های طبیعی زیادی نیز وجود دارد که به کمتر شدن گودی زیر چشم کمک می کنند. معمولا این روش های طبیعی موقتی هستند و باید به طور دائم از آنها استفاده کرد تا به نتیجه دلخواه برسید. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی

گاهی اوقات گودی زیر چشم به دلیل سبک غلط زندگی یا استفاده از مواد غذایی نا مناسب به وجود می آید. از این رو وقتی فردی سبک زندگی اش را عوض نماید یا از پروتئین های مورد نیاز استفاده کند، به تدریج مشکل گودی چشم های او رفع خواهد شد. 

مواد غذایی که دارای ویتامین C و K و همچنین دارای آهن هستند، باعث می گردند که پوست بسیار شاداب شود. همچنین باید مصرف چیزهای مضرر مانند سیگار یا الکل را کم کنید زیرا اینها به پوست آسیب های زیادی می زنند. 

تزریق چربی

بیشتر آب بنوشید

اگر می خواهید پوست سلامتی داشته باشیدف بیشتر آب بنوشید.  آب باعث می گردد که فعالیت سلول های پوستی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کندو بافت پوست سلامت می گردد.  زمانی که پوست خشک است باعث می گردد که گودی جشک بیشتر شود. 

شیر مصرف کنید

شیر دارای مواد مغذی زیادی است. این مواد می توانند بافت پوست شما را تقویت نمایند و مانع از ایجاد آسیب می شوند.  برای رفع گودی زیر چشم می توانید  پنبه را به شیر بزنید و در فریزر بگذارید.  روزی دو بار آن را زیر چشم هایتان بمالید و بعد از گذشت 30 دقیقه بشویید.  این باعث می گردد که بسیاری از مشکلات پوستی شما رفع یا کمتر شود. رفع گودی زیر چشم

کرم ضد آفتاب بزنید

پوست اطراف و زیر چشم بسیار حساس و نازک است. به همین دلیل زمانی که شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می گیرید، این ناحیه بیشتر تحت تاثیر خواهد بود. از این رو می توانید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه خورشید محافظت نماید. از این رو چشم ها آسیب نمی بینند و این مانع گودی چشم می شود. 

بهترین ویتامین برای گودی چشم

در برخی موارد می توان، سیاهی دور چشم را با کمک کمپرس سرد رفع نمود یا آن را کم کرد. کصرف برخی از ویتامین ها نیز می تواند به رفع این مشکل یا کمتر کردن آن کمک کند. 

  • ویتامین K

افرادی که از هایپرپیگمنتیشن رنج می برند، استفاده از ویتامین K می تواند بسیار کارآمد واقع شود. می توان این ویتامین را هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف نمود. این ویتامین کمک می کند تا پوست روشنتر گردد. 

  • ویتامین C

یکی از ویتامین های عالی برای شفاف شدن دور چشم ویتامین C است. این ویتامین به کنترل رگ های خونی کمک قابل توجهی می کند. 

  • امگا 3

امگا3 یک اسید چرب به حساب می آید که برای چشم ها بسیار مفید می باشد. امگا 3 می تواند به رنگ های خونی کمک کند. 

  • ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید و مقاومت بدن را در برابر آنتی اکسیدان های آزاد که منجر به پیری می شوند، بالا خواهد برد. این ویتامین در روغن های گیاهی، زیتون، آووکادو و مارچوبه به وفور وجود دارد. 

سخن آخر

اگر قصددارید که با کمک روش های کلینیکی، گودی زیر چشم تان را رفع نمایید، ابتدا باید به یک کلینیک مطمئن مراجعه کرده و با پزشک صحبت کنید. او بعد از بررسی شما تشخیص می دهد که از چه روشی استفاده نماید. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه می تواند خدمات خوبی را به شما مراجعین عزیز ارائه دهد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.


https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
تزریق چربی https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


خیر. تاکنون هیچ مستند علمی در این رابطه وجود ندارد. با کمک عینک فرد می تواند بهتر ببیند و این تاثیری روی بافت پوست لو نخواهد داشت.

بله. اما عمدتا درمان های طبیعی روی گودی چشم با ریشه ارثی اثر گذار نیستند. از این رو فردی که دچار این مشکل است باید به پزشک متخصص مراجعه کند تا بهترین درمان برای وی انجام شود.

خیر. این روش ها عمدتا از روی پوست و به صورت سطحی هستند و تاثیر روی بینایی فرد نخواهد داشت. اما به خاطر داشته باشید که حتما این روش ها را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا دچار عارضه نگردید.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: روش موثر رفع فوری گودی زیر چشم دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone