روش های جراحی بلفاروپلاستی

روش های جراحی بلفاروپلاستی https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

روش های جراحی بلفاروپلاستی

1838

جراحی بلفاروپلاستی در واقع همان جراحی پلک است که باعث زیبایی چشم می شود. این جراحی با برداشتن چربی های اضافه در کنار چشم و روی پلک انجام می شود. تغییرات زیادی از جمله با رفتن سن افراد باعث افتاده شدن پلک آن ها می شود و حتی از دید مستقیم جلوگیری می کند. 

افراد زیادی هستند که پس از عمل بینی به عمل بلفاروپلاستی رو می آورند چراکه دومین زیبایی چهره بعد از بینی، مختص پلک ها می شود. برای آشنا شدن با جراحی بلفاروپلاستی با لیزر و تکنیک جراحی بلفاروپلاستی در ادامه با ما همراه باشید.

زمان انجام جراحی بلفاروپلاستی 

پزشکان امروزی برای زیبا شدن چهره و افتادگی پلک ها روش های گوناگون و پیشرفته ای را پیشنهاد می کنند. این روش ها متناسب با نوع افتادگی چشم و اندازه آن تغییر می کند. جراحی بلفاروپلاستی در مواقعی انجام می شود که موارد زیر اتفاق افتاده باشد:

  • افتادگی پلک ها

داشتن پوست و چربی اضافی بر روی چشم باعث سنگينی چشم، دید ناکافی، پف نامناسب برای چشم می شود. این مسئله می تواند ظاهری خسته و خواب آلود را برای افراد فراهم کند.

  • پف کردن زیر چشم

عوامل مختلفی در پف کردن پوست زیر چشم مؤثر است. از مهم ترین این عوامل می توان به بی خوابی و یا کم خوابی افراد اشاره کرد. کهولت سن از اصلی ترین عوامل چروکیده شدن و شل شدن و افتاده شدن پوست اطراف چشم است که این عامل باعث خسته نشان دادن چهره افراد و پیر نشان دادن آن ها می شود.

  • افتادگی و شل شدن پوست صورت و زیر چشم

سست شدن و شل شدن پوست افراد می تواند باعث میر نشان دادن چهره آن ها شود. برای رها شدن از این ‌مسئله باید به جراحی افتادگی پلک رو آورد و از آن روش استفاده کرد.

  • چشم های سنگین و پژمرده و خواب آلود

این پلک ها امکان ‌نشان دادن حالت خستگی در چهره افراد را دارند. امکان برداشته شدن چربی های اضافه در بالا و پایین پلک وجود دارد و با عمل جراحی، افراد چهره زیبا تر و شاداب تر و جوان تری را به خود می گیرند.

جراحی بلفاروپلاستی

  • جراحي پلک با لیزر

جراحی پلک به کمک لیزر از ساده ترین نوع جراحی ها به حساب می آید که توسط دستگاه های بروز و نوین انجام می شود. اگر شما قادر به انجام جراحی بلفاروپلاستی نیستید می توانید با مراجعه به کلینیک الهام که یکی از بهترین مراکز بلفاروپلاستی در ایران است، جراحی مورد نظر خود را انجام داده و از هزینه های مقرون به صرفه آنجا برخوردار شوید. 

این جراحی بسیار تأثيرگذار برای جوانان امروزی است که با دو هدف متفاوت به صورت تهاجمی و غیر تهاجمی اتفاق می افتد. هر یک از این روش ها دارای ویژگی های خاص خود است که با توجه به شرایط خود و با کمک پزشک، یکی از این دو روش را برای خود در نظر می گیرد. جراحی پلک به لیزر به جراحی غیر تهاجمی مشهور شده است بسیار راحت و مقرون به صرفه است.

روش های جراحی بلفاروپلاستی

در ابتدا فرد را بیهوش می ‌کنند و داروهایی برای آرام کردن و احساس راحتی افراد به آن ها تزریق می کنند. این داروها شامل بخش های وریدی و داروهای بیهوشی عمومی می شود. 

مرحله بعدی برش کاری است به طوری که برش این قسمت طوری انجام می شود که دقیقا آن خط برش در زیر ناحیه پلک پنهان شود و طبیعی به نظر برسد. برش زیر چشم را برای برداشتن پف زیر چشم، می توان به گونه انجام داد که این خط در زیر مژه های پایینی قرار بگیرد و جلوه نامناسبی نداشته باشد.

عوارض و خطرات جراحی بلفاروپلاستی

جراحی قسمت از اعضای بدن امری بسیار شخصی است که نظر دیگران هیچ گونه دخالتی را نباید ایجاب کند. بیمار باید خود به تنهایی عوارض جانبی و خطرات این کار را در نظر بگیرد و سپس تصمیم به انجام دادن یا ندادن این کار بگیرد. این جمله عوارض این عمل عبارت است از:

  • حساسیت شدید چشم ها به نور خورشید و انواع نورها
  • ورم و کبودی پلک ها که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت
  • تغییر شدید در ناحیه زیر پلک پایین

هرچند این عمل دارای عوارض کمی است، اما شما نیز می توانید با مراجعه به کلینیک الهام و استفاده از متخصصان ویژه این کلینیک از این عوارض به دور باشید.

تزریق چربی به پشت دست

آنچه می توان از روش جراحی بلفاروپلاستی انتظار داشت

قبل از عمل بلفاروپلاستی، معمولاً در یک محیط سرپایی این کار انجام می شود. جراح شما داروهای بی حس کننده را به پلک های شما تزریق می کند و داروهای داخل وریدی برای کمک به آرامش شما تجویز می کند.

در طول روش درمانی هم اگر پلک بالایی و پایینی خود را جراحی می کنید، جراح معمولاً ابتدا روی پلک بالایی شما کار می کند. او در امتداد چین پلک برش می دهد، مقداری پوست، ماهیچه و احتمالاً چربی اضافی را برمی دارد و برش را می بندد.

در پلک پایینی، جراح برشی را درست زیر مژه ها در چین طبیعی چشم شما یا داخل پلک پایین ایجاد می کند. او چربی اضافی، ماهیچه ها و پوست افتاده را برداشته و محل برش زده را بخیه می کند.

اگر پلک بالایی شما نزدیک مردمک شما افتاده باشد، جراح شما ممکن است بلفاروپلاستی را با روشی به نام پتوز (TOE-sis) انجام دهد که حمایت بیشتری از عضله ابرو می کند.

پس از جراحی، شما مدتی را در اتاق ریکاوری می گذرانید، جایی که تحت نظر قرار می گیرید تا اگر عوارضی بود تحت کنترل باشید. 

پس از جراحی ممکن است به طور موقت موارد زیرا تجربه کنید:

اگر حالات زیر برای شما رخ داد، کاملا طبیعی ست و جای هیچ نگرانی نیست.

  1. تاری دید ناشی از پماد روان کننده ای که روی چشمان شما استفاده می شود
  2. اشک چشم
  3. حساسیت به نور
  4. دوبینی
  5. پلک های پف کرده و بی حس
  6. تورم و کبودی شبیه سیاهی چشم
  7. درد یا ناراحتی

پزشک احتمالاً اقدامات زیر را پس از جراحی به شما پیشنهاد خواهد کرد:

مواردی که در ادامه خواهیم گفت حتما رعایت کرده تا دچار عوارض خطرناک نشوید. مواردی از جمله:

  • از کمپرس یخ در شب بعد از عمل در هر یک ساعت به مدت 10 دقیقه روی چشم خود استفاده کنید. روز بعد، چهار تا پنج بار در طول روز از کمپرس یخ روی چشمان خود استفاده کنید.
  • پلک های خود را به آرامی تمیز کنید و از قطره ها یا پمادهای تجویز شده استفاده کنید.
  • به مدت یک هفته از ورزش کردن، بلند کردن اجسام سنگین و شنا خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از فعالیت های سنگین مانند ایروبیک و دویدن خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • از مالیدن چشم ها خودداری کنید.
  • اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، تا حدود دو هفته پس از جراحی از آن ها استفاده نکنید.
  • برای محافظت از پوست پلک در برابر آفتاب و باد از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • چند روز اول در حالتی که سر خود را بالاتر از سینه خود قرار داده اید، بخوابید.
  • برای کاهش تورم از کمپرس خنک استفاده کنید.
  • پس از چند روز، در صورت نیاز برای کشیدن بخیه ها به مطب پزشک مراجعه کنید.
  • برای حدود یک هفته از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروها یا مکمل های گیاهی که ممکن است خونریزی را افزایش دهند، خودداری کنید. در صورت نیاز، از استامینوفن (تیلنول، سایرین) برای کنترل درد استفاده کنید.

ممکن است بعد از عمل دچار عوارضی شوید و ندانید خطرناک هستند یا نه که ما در زیر برایتان نام برده ایم . در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  1. تنگی نفس
  2. درد قفسه سینه
  3. ضربان قلب غیر عادی
  4. درد چشم شدید 
  5. خون ریزی
  6. مشکلات بینایی

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی 

باید بگوئیم که سن خاصی برای انجام این جراحی در نظر گرفته نشده است. زیرا این متد فقط برای درمان افتادگی پلک به خاطر افزایش سن نمی ‏باشد و احتمال دارد فردی حتی در سنین  جوانی به صورت ژنتیکی تورم یا افتادگی پلک داشته باشد و برای بهبود وضعیت پلک خود اقدام نماید. 

بلفاروپلاستی

نتایج جراحی بلفاروپلاستی برای ان دسته از کاندیدایی که دهه چهل یا پنجاه سالگی خود را سپری می کنند، تقریبا 10 تا 12 سال ماندگار است. اما پس از آن ممکن است دوباره پوست پلک جمع شود که این امری کاملا طبیعی است.

در جراحی بلفاروپلاستی از بی حسی استفاده می شود یا بیهوشی؟

جراحی بلفاروپلاستی  بر اساس تشخیص متخصص و شرایط فعلی فرد ممکن است تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی کامل انجام شود. در صورتی بیمار کاملا بیهوش می شود که هردو قسمت پلک و زیر چشم نیاز به درمان داشته باشند. اما مزیت بی حسی موضعی این است که به متخصص این امکان را می دهد تا چگونگی حرکت عضلات چشم فرد را در هنگام عمل به دقت ارزیابی کند تا عوارض احتمالی جانبی به کلی از بین برود.

هزینه بلفاروپلاستی چقدر است؟

مانند سایر جراحی‏ ها برای این متد نیز نمی‏ توان یک هزینه ثابتی اعلام کرد. زیرا دستمزد جراح و هزینه مراکز جراحی یکسان نیستند. هرچه تجربه و تخصص جراح در این حوزه بالاتر باشد به همان نسبت بهای انجام عمل نیز با افزایش روبرو می شود. ولی عواملی هستند که می توانند در هزینه های بلفاروپلاستی موثر باشند.

نتیجه گیری

جراحی بلفاروپلاستی با لیزر و  بدون لیزر، بسیار خاص و ویژه هستند، چراکه چهره افراد را بسیار زیبا و متغیر می کند. اگر تکنیک های جراحی بلفاروپلاستی به طور دقیق انجام شود، دیگر جای نگرانی و ترس از عوارض جانبی این عمل وجود نخواهد داشت.


جراحی بلفاروپلاستیhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


پس از گذشت چند ساعت بعد از عمل احساس درد خواهید کرد چراکه پوستی از بدن شما جدا شده و برش خورده و دوباره بخیه زده شده است. معمولاً پزشکان بعد از انجام عمل نسخه ای از چند مسکن را به بیمار می دهند و زمان مشخصی را برای مصرف آن ها تعیین می کنند.

بیماران با مصرف یک مسکن توسط دکتر به خواب می روند و نه چیزی می شنوند و نه چیزی می بینند و نه صدایی را می شنوند. این مسکن به درون رگ تزریق می شود و فرد بیمار کاملأ بیهوش می شود بلافاصله پس از عمل به هوش خواهند آمد. در این میان باید در هنگام عمل، همراهی توسط بیمار باشد که از او تا هوشیاری کامل مراقبت کند. رانندگی تا ۲۴ ساعت برای این افراد ممنوع است و هر چقدر که نوع عمل سخت باشد، این بازه زمانی بیشتر خواهد شد.

حدود ۱۰ الی ۱۴ روز از فعالیت های بدنی و ورزشی دوری کنید و بلند کردن اجسام سنگین و کارهایی از این قبیل را تا مدت ۳ هفته کنار بگذارید. از خم و راست شدن و تند تند راه رفتن پرهیز کنید زیرا این امر باعث دیر درمان شدن افراد می شود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: روش های جراحی بلفاروپلاستی دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone