آشنایی با کاشت مو به روش fit

آشنایی با کاشت مو به روش fit https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

آشنایی با کاشت مو به روش fit

1738

در این پست قصد داریم در مورد یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین روش های کاشت مو در ایران صحبت کنیم؛ یعنی کاشت به روش fit. در این نوع روش برای کاشت مو به صورت طبیعی، یعنی روش fit  از یک پانچ گرد کوچک برای خارج کردن واحد های فولیکولی مو از یک محل با مو های پر تراکم به یک ناحیه دیگر که فاقد مو است، استفاده می گردد. هر واحد که با نام گرافت مو معروف است، یک الی 4 مو دارد. مخفف fit  به صورت رایج به استخراج واحد فولیکولی گفته می شود، 

اما بنا بر دستور العمل های صادر شده در مارس 2018 از انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو ( ISHRS ) پیشنهاد شد که این روش کاشت مو به " برش واحد فولیکولی " تغییر نام دهد. امروزه کاشت مو به روش Micro FIT  کامل شده ی روش FIT  محسوب می شود و البته روش پیشرفته و نسل جدید آن پیوند مو با استفاده از روش SUT  است. 

مراحل کاشت مو با استفاده از روش FIT 

هر نوع روش کاشتی دارای مراحل خاص خود است؛ در روش fit  که بهترین  و کم تهاجمی ترین روش برای کاشت مو محسوب می شود، دارای طول درمان بسیار کوتاه و نتایج به دست آمده از آن  ایده آل و عالی است. شرایط همه افرادی که متقاضی کاشت مو هستند، به طور جداگانه در جلسات مشاوره توسط پزشکان مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرد. 

پیشنهاد می کنیم مقاله کاشت مو چقدر زمان می برد را نیز مطالعه کنید.

سپس با توجه به ریزش موی آن ها روش های درمانی چه به صورت دارویی و چه به صورت جراحی مشخص می گردد. در ادامه به مراحل کاشت مو با استفاده از روش FIT  به طور خلاصه می پردازیم:

  1. مراجعه کردن  فرد متقاضی به کلینیک های درمانی
  2. عکس برداری 
  3. طرح پردازی مناطق  اهدا کننده و دریافت کننده
  4. استخراج کردن واحد های فولیکولی از نواحی اهدا کننده
  5. آماده کردن واحدهای فولیکولی
  6. نگه داری  از واحد های فولیکولی
  7. استراحت بیمار
  8. شروع به کاشت واحد های فولیکولی
  9. دوره پس از کاشت مو و رعایت  کردن توصیه های پس از کاشت


  • مراجعه کردن  فرد متقاضی به کلینیک های درمانی

در ابتدا افراد متقاضی کاشت مو باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، که پس از مواجه با خوش آمد گویی پرسنل مرکز درمانی باید به مشاوره و صحبت با پزشکان مربوطه بپردازند، پزشک مشاور به طور کلی رویه کار را برای  بیمار شرح می دهد  دقت کنید که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در کاشت انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو است.کاشت مو

هم چنین  به توضیح تمامی جزئیات کار نیز برای بیمار می پردازد تا تمام تردید های فرد متقاضی رفع شوند. شما در آن روز برای انجام کاشت مو باید یک صبحانه مناسب میل کنید و از مصرف قهوه و غذا های چرب نیز جدا خود داری نمایید، البته می توانید از نوشیدنی هایی که کافئین ندارند، استفاده کنید.  

  • مرحله عکس برداری

از بخش های تعیین شده از سر فرد متقاضی برای ثبت شدن در پرونده ی آن و تحلیل و بررسی نتایجی که به دست می آید، عکس برداری می کنند. در نهایت به فرد متقاضی یک مجموعه عکس که دارای تمامی مراحل درمان است، داده می شود. تمامی این عکس ها را کارکنان کلینیک درمانی با استفاده از دوربین های حرفه ای می گیرند. 

  • طراحی کردن خط رویش مو در ناحیه های اهدا کننده و دریافت کننده

طراحی خط رویش مو با توجه به رعایت حد متعارف گزینه های مربوطه و هم چنین توافق خود فرد انجام می گیرد. پزشک متخصص مناطق اهدا کننده و دریافت کننده را به بیمار نشان می دهد؛ یعنی این که با استفاده از یک ماژیک مخصوص طرح اولیه را می کشد و محدوده های مناطق اهدا کننده و دریافت کننده را تعیین می کند.

 نواحی دریافت کننده را با نگهداری مو های موجود بر روی آن، مشخص می گردد ولی این احتمال وجود دارد که قسمتی از نواحی اهدا کننده یا تمام آن توسط پزشک تراشیده شود. 

  • استخراج کردن واحد های فولیکولی از ناحیه ی اهدا کننده

پس از این که ناحیه ی اهدا کننده که بخش پشتی سر و کناری است، مشخص شد، بی حسی موضعی استفاده  می شود و دیگر این کار را نباید در سایر مراحل کاشت مو انجام داد. 

تمامی روند کار  تا   آخر  با استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد که کل پوست سر را به سرعت بی حس می کند. به همین جهت نیاز به منتظر شدن برای این که درد به کم ترین میزان خودش برسد، نیست. 

ناحیه ی اهدا کننده یا همان بانک مو به نواحی گفته می شود ، که مو های مورد نیاز برای کاشته شدن  را به ناحیه تحت درمان اهدا می کند. 

محلی که به برداشتن مو ها از آن پرداخته می شود، به ریزش مو به صورت ارثی دچار نمی شود، به همین جهت مو هایی که کاشته خواهند شد به هیچ عنوان از بین نخواهند رفت. پزشک متخصص و یا همان جراح نواحی را به عنوان برداشت مو  در هر شخص مشخص می کند که به هیچ وجه جراحت و آسیبی به آن وارد نشود. 

بعد از آن فولیکول ها بنا بر تعداد تار موهای موجود در آن ها درون ظرف های ویژه و در دمای خیلی کم، گذاشته می شوند. یک شمارنده در کنار فرد متقاضی قرار دارد، که کار آن این است که به شمارش تعداد واحد های  فولیکولی می پردازد تا بیمار را در جریان روند عمل کاشت مو قرار دهد.

استخراج فولیکول ها با استفاده از ابزار های جراحی میلی متری که پانچ نام دارند، صورت می گیرد. این ابزار ها از لبه های بسیار تیز برخوردار هستند و هم چنین اندازه ی استوانه آن ها بین 0/75  الی 0/90  متفاوت است که بنا بر ضخامت موی هر فرد متقاضی مشخص می شود. بعد از این که واحد های فولیکولی از طریق پانچ مخصوص جدا شدند، آن ها را با استفاده از انبرک ها که مخصوص جراحی است، با دقت فراوان از پوست سر فرد استخراج می کنند. 

  • آماده کردن واحد های فولیکولی

بعد از این که واحد های فولیکولی استخراج شدند، آن ها را در محلول نگه داری مناسب قرار می دهند تا از حیات فولیکولی محافظت شود. تیم جراحی  و پزشک با استفاده از عینک های ذره بینی آماده سازی واحد های فولیکولی و چراغ های LED  که به جهت حفظ دمای مناسب استفاده می شوند، را آغاز می کنند. عامل اصلی و مهمی که باعث موفقیت کاشت مو و کسب نتایج عالی می شود، آماده سازی و  نگه داری مناسب از واحد های فولیکولی است. 

  • نگهداری از واحدهای فولیکولی

امر بسیار مهمی که جراحان و کادر درمانی کاشت مو باید به طور دقیق انجام دهند، این است که به طور مناسب از واحد های فولیکولی  برای حیات فولیکول های مو  در مدت زمانی که خارج از بدن فرد هستند،  نگه داری کنند. واحد های فولیکولی باید هیدراته یا همان آب دار و در دمای مناسب، در ظرف هایی که در دمای بسیار کم آماده سازی شده اند، باقی بمانند تا زمان کاشت این فولیکول ها از راه برسد. 

تزریق چربی به پشت دست

  • استراحت فرد متقاضی

به صورت تقریبی، انجام کاشت مو با این استفاده از این روش بین 5 الی 7 ساعت به طول می انجامد، و تمامی مراحل آن به طور کلی به 3 قسمت استخراج، استراحت و کاشت قابل تقسیم است. هنگامی که روند استخراج واحد های فولیکولی به اتمام رسید، به فرد متقاضی فرصتی به مدت زمان نیم ساعت داده می شود، تا در این هنگام به استراحت بپردازد و از یک وعده ی   غذایی  سبک استفاده کند. 

  • کاشت واحد های فولیکولی

در این مرحله، واحد های فولیکولی برداشته می شوند، و از طریق بی حسی موضعی به کاشت آن ها در مناطق دریافت کننده می پردازند. پزشک و جراحی که کاشت واحد های فولیکولی را انجام می دهد، در زمان کاشت هر واحد فولیکولی ویژگی هایی هم چون عمق، زاویه داری ( یعنی خمیدگی به جلو و یا پایین ) و جهت رشد مو های کاشته شده، را باید مشخص کند. 

کاندیدای مناسب برای کاشت مو با استفاده از روش FIT 

کسانی که دارای سطح طاسی خفیف تا متوسط هستند، انتخاب روش درمانی FIT  برای کاشت مو بهترین گزینه برای آن ها محسوب می شود. در اوایل پیدایش روش FIT  میزان موی کاشته شده بسیار محدود بود، ولی هم اکنون می توان تا 7000 تار مو نیز استخراج کرد، که  با استفاده از این مقدار، مساحت نسبتا زیادی از ریزش مو یا طاسی  درمان می شود. کاشت مو

مزایای اصلی کاشت مو به روشFIT

  • بسیار ایده آل و عالی  برای جایگزینی سبیل یا ابرو
  • ایده آل برای جلسات کوچک و برای افراد متقاضی که  در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند. 
  • مورد استفاده  برای بیمارانی که تمایل دارند،  سر خود را  اصلاح کنند. 
  • در مقایسه با جراحی نواری کم تر تهاجمی است و هم چنین این روش از  هیچ گونه جای زخم آشکار در ناحیه اهدا کننده برخوردار نیست.
  • معایب اصلی کاشت مو به روشFIT

این روش هزینه بر است.

 وقت بسیاری برای استفاده از این روش باید صرف کرد.

احتمال این وجود دارد که  برای نواحی  بزرگ طاسی به اندازه کافی  مناسب نباشد.

استفاده از برنامه درمان غیر جراحی ممکن است به  اندازه استفاده از این روش درمانی تاثیر گذار باشد.

  • نکاتی درباره کاشت مو به روش FIT

    همواره رعایت کردن و انجام دادن یک سری از مراقبت ها قبل و بعد از کاشت مو (hair transplant) می تواند اثر بخشی آن را دو چندان کند و شما را به نتیجه دلخواه تان برساند. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می کنیم.
    ابتدا به دستور العمل هایی که پزشک به شما می دهد کاملا دقت داشته باشید. برای مثال، به شما می گوید که موهایتان را چکونه بشویید یا اینکه چه داروها و موادی را در روز اول دریافت کنید. 
  • تقریبا یک هفته بعد از کاشت، فولیکول ها ثبات پیدا می کنند. دو هفته بعد از کاشت فرد می تواند به زندگی عادی خود بازگردد و انگار که اصلا کاشت مویی انجام نداده است. 

  • تقریبا بعد از  هفته دوم تا هفته ششم، بیشتر از 80 درصد موها شروع به ریزش می کنند. اینجاست که بیمار نگران می شود. اما جای نگرانی وجود ندارد و این کاملا طبیعی است. خونسرد باشید و منتظر بمانید تا موها مجددا رشد کنند. 

  • بعد از ماه ششم تغییراتی در رشد موهای شما به وجود می آید. تا شش ماه بعد این رشد به کندی صورت می گیرد و شما بعد از یکسال شاهد رشد 100 درصدی موهایتان خواهید بود. بعد از یک سال بیمار دوباره توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا موهای کاشته شده چون کد ژنتیکی طاسی ندارند، دچار ریزش نمی شوند. 

نتیجه گیری

برای افرادی که قصد کاشت مو به جهت بر طرف کردن طاسی سر یا ریزش مو را دارند، آشنایی با روش های کاشت بسیار موثر است و در انتخاب بهترین  و کار آمد ترین روش برای دست یابی به نتایج ایده آل به آن ها کمک بسیار زیادی می کند.  دقت داشته باشید که بدون توجه به روش کاشت، مهم ترین موضوع انجام مراقبت های پس از کاشت مو است.

به همین دلیل ما در این مقاله به آشنایی با کاشت به روش FIT  پرداختیم، تا شما عزیزان اطلاعات کاملی را در رابطه با آن دریافت کنید. مراجعه به کلینیک الهام، و مشورت با پزشکان این مرکز درمانی شما را به خوبی با این روش و سایر روش ها آشنا می سازد و به شما در انتخاب کردن بهترین روش کمک بسیاری می کند. 


آشنایی با کاشت مو به روش fit https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


قطعا پاسخ این سوال خیر است، زیرا روش های کاشت مو تنها بر روی لایه های سطحی پوست سر صورت می گیرد و به هیچ عنوان به مغز افراد متقاضی کاشت مو آسیب وارد نمی کند.

خوب است که برای پوشاندن نواحی تحت درمان پس از کاشت مو، از کلاه های گشاد استفاده شود و نباید به هیچ وجه لباس های تنگ و یا کلاه های تنگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرد.

بدون انجام دادن مشاوره های پزشکی در مراکز درمانی، نمی توان به طور قطعی گفت که استفاده از کدام روش کاشت مو برای چه افرادی مناسب تر است؛ زیرا انتخاب کردن هر یک از روش های درمانی به عوامل و متغییر های زیادی هم چون شرایط بدنی افراد متقاضی بستگی دارد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: آشنایی با کاشت مو به روش fit دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone