کاشت مو چقدر زمان می برد؟

کاشت مو چقدر زمان می برد؟ https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

کاشت مو چقدر زمان می برد؟

3874

اگر قصد انجام کاشت موی سر را دارید باید حتماً به عوامل زیادی توجه کنید. مثلاً تعیین درجه طاسی سر که این کار زیر نظر پزشک انجام می شود. اگر نواحی طاسی سر زیاد باشد، نیاز به مدت زمان طولانی برای درمان آن است. 

افرادی که از موی کمی در سر خود برخوردار هستند و به هیچ عنوان پشت گردن آن ها موهای اضافی برای پیوند زدن وجود ندارد، می توانند استفاده از کلاه گیس را جایگزین این مشکل کنند.

مدت زمان جراحی کاشت موی سر 

افراد زیادی هستند که این سؤال برایشان پیش می آید که کاشت موی سر چقدر طول می کشد، باید گفته شود که زمان کاشت بستگی به طاسی موی سر و همچنین روشی که برای کاشت انتخاب می کنید دارد.

آیا کاشت مو دائمی است؟

پس از کاشت فولیکول های مو در نواحی مورد نظر، برای التیام و درمان آن قسمت ها به مدت زمان زیادی احتیاج است. بعد از فرایند کاشت، ریزش موها بسیار طبیعی است به طوری ‌که این موها در ابتدا ریزش پیدا می کنند و سپس بعد از مدت زمان معینی دوباره رشد خواهند کرد. 

فرایند درمان این کاشت ممکن است حدود ۶ الی ۱۲ ماه ادامه داشته باشد و پس از آن فولیکول های کاشته شده شروع به رشد می کنند و نواحی طاسی سر را می پوشانند.

دوام کاشت مو 

کاشت مو اگر در کلینیک های معتبر مانند کلینیک الهام انجام شود، دوام زیادی را دارد به طوری که فولیکول های برداشته شده پس از پیوند در ناحیه مورد نیاز، رشد می کنند. 

این فولیکول های کاشته شده دقیقاً در کنار موهای واقعی سر و به همان میزان رشد خواهد کرد و بسیار طبیعی به نظر می رسد. افراد بیمار اگر از موهای خود به طور دقیق مراقبت و نگهداری کنند پی توانند طول عمر کاشت را افزایش دهند.

نگهداری و مراقبت از کاشت موی سر 

افراد زیادی هستند که از روند ریزش موی خود آگاه هستند و با مشاوران کلینیک کاشت مو در این رابطه مشورت می کنند. اگر‌چه ریزش مو در اوایل کاشت مو امری بسیار طبیعی است؛ اما باید مراقبت های ویژه و خاصی را برای دوام بیشتر موهای کاشته شده انجام داد (مراقبت های بعد از کاشت مو).

به عنوان مثال: اگر که داروهای مخصوصی استفاده می کنید که برای کاشت مو ضرر دارد باید طی مدت کوتاهی با مشورت پزشک، از مصرف کردن این داروها پرهیز کنید و اگر این مراقبت ها را انجام ندهید دچار آسیب های جدی و خطرناکی می شوید. 

کاشت مو

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با مراقبت کاشت مو این است که به طور مستقیم در زیر نور آفتاب قرار نگیرید و همچنین از رنگ کردن آن موها در طی مدت کوتاهی خودداری کنید. پرهیز از کاشت در سن و سال پایین و تغذيه نامناسب یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با نگهداری از کاشت مو است.

مراقبت های پس از کاشت مو

بعد از کاشت باید مراقبت هایی ویژه ای برای مو انجام شود. اگر که موها را پس از کاشت به حال خود رها کنید و به هیچ عنوان از آن ها مراقبت نکنید، دیگر نتیجه خوبی به عمل نمی رسد. این مراقبت ها عبارت است از:

  • شست و شوی مو پس از کاشت مو

معمولاً تا ۳ روز پس از کاشت مو استحمام کردن برای افراد ممنوع است؛ مگر اینکه استحمام به طور دوش بدنی صورت بگیرد. سپس بعد از گذشت سه روز می توان با فشار کم آب موها را شست و شو داد. برای این کار فقط کافی است شامپو را به کف دستان بزنید و با نوک انگشتان به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. 

در این مرحله باید مراقب باشید که ناخن های شما به موهای کاشته شده گیر نکند و باعث ریزش و کنده شدن آن ها نشود. برای خشک کردن موها باید در هوای آزاد و به دور از استفاده حوله و سشوار انجام شود.

  • استفاده از شامپو مناسب برای شست و شوی موها

به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز باید از شامپو بچه، برای شست و شو موها استفاده کنید و پس از آن دیگر نیازی به شامپو خاص نیست و فقط باید شامپو متناسب با پوست سر باشد.

 افرادی که موهای چربی دارند و سر آن ها به طور مکرر دچار عرق می شود باید به طور همیشگی موها را شست و شو داد و اگر به این موضوع اهمیت ندهید باعث ایجاد عفونت های شدید در سر می شوید. این موضوع یکی از عواملی است که در خارش های کف سر پس از کاشت مو موثر است.

  • خوابیدن و گذاشتن سر بر روی بالشت پس از کاشت

بعد از کاشت مو باید به گونه ای خوابید که سر افراد رو به بغل و یا پشت قرار بگیرد و طوری باید خوابید که سر افراد نسبت به بدن آن ها بالاتر قرار بگیرد. در این میان نباید بر روی شکم خوابید چراکه با این کار تورم در این ناحیه زیاد می شود.

  • کشیدن کلاه و یا روسری بر روی سر

برخی افراد به دلیل قرار نگرفتن در نور خورشید و یا برای جلوگیری از سرما سر، از پوشیدن کلاه استفاده می کنند. این کار بسیار خطرناک و آسیب پذیر است به طوری که افراد فقط مجاز به پوشیدن کلاه های گشاد هستند.

تزریق چربی به پشت دست

درد حین جراحی کاشت مو 

کاشت مو معمولاً تحت بی حسی موضعی و آرام بخش انجام می شود، به این معنی که شما بیدار خواهید بود اما هیچ دردی احساس نمی کنید.

درصد موفقیت کاشت مو 

برای یک کاشت موفق، گرافت ها باید زنده بمانند و با مناطق جدیدی که در آن کاشته می شوند، سازگار شوند.  البته انتخاب روش کاشت نیز می تواند هم در هزینه کاشت مو و هم در موفقیت آن موثر باشد.

مطالعات بالینی نشان می دهد که حدود 85 تا 95 درصد از تمام گرافت های کاشته شده به راحتی در ناحیه پیوند رشد می کنند. این درصد بالا نشان می دهد که کاشت مو به طور کلی یک روش بسیار موفقیت آمیز است.

رشد موها بعد از کاشت مو

یکی از عمده ترین مسائلی که افراد بعد از کاشت مو (hair transplant) دائما راجع به ان فکر می کنند چگونگی و زمان رشد موهای کاشته شده است. بدین ترتیب نحوه رشد موها بعد از عمل کاشت مو از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

رشد مو بعد از کاشت به عوامل بسیاری بستگی دارد، از قبیل متد کاشت، ژنتیک و مراقبت های بعد از کاشت و …. کاشت مو

هنگام کاشت مو از قسمت پشت سر فرد به عنوان بانک مو استفاده می شود. در این روش زیبایی، فولیکول های مو از پشت سر جدا شده و به بخش های کم مو انتقال می یابند. حال اگر فرایند انتقال به درستی انجام شود، میزان رشد موهای کاشته شده کاملا طبیعی خواهد بود. 

مدت زمان رشد موها بعد از کاشت مو

دوران مربوط به رشد و نمو موهای کاشته شده یک پروسه تقریبا دراز مدت است. فرد باید بداند که در هر بازه زمانی پس از کاشت ، موهای کاشته شده باید چه اندازه رشد داشته باشند تا بتواند مراقبت های لازم را انجام دهد. این چنین می توان رشد موها را در مطلوب ترین شرایط و در زمان درست آن شاهد بود.

لازم است رشد موهای کاشته شده توسط خود فرد و یا در صورت نیاز توسط پزشک مربوطه  ارزیابی شود تا از صحت عمل کاشت اطمینان کامل محرز شود.

احساس درد در کاشت مو

بسیاری از افراد این تصور را دارند، کاشت مو بسیار دردناک است، چرا که قرار است مو ها به صورت تک تک از قسمتی از پوست سر برداشته شود و در نواحی مشخص کاشته شود. 

اما باید بیان کرد زمانی که فرایند کاشت آغاز می شود، پزشک با استفاده از پمادهایی  محل برداشت را بی حس می کند تا در هنگام  استخراج فولیکول‌ ها هیچگونه دردی احساس نکنید. 

بعد از اینکه فولیکول های قوی از بانک موی شما برداشته شد، مرحله کاشت شروع می شود. در این مرحله نواحی که قرار است کاشت مو در آن صورت بگیرد، توسط پمادهای بی حس  شده از فولکول ها در جای مناسب قرار خواهند گرفت. 

البته ممکن است بعد از اینکه اثر بی حس کننده از بین رفت، اندکی درد، در نواحی مشخص شده احساس کنید که هیچ جای نگرانی وجود ندارد و بعد از گذشت چند روز درد به وجود آمده کاملاً از بین خواهد رفت. 

کاشت مو

رنگ مو و اصلاح کردن پس از کاشت مو

 از آنجایی که فولیکول ‌های جدید به تازگی بر روی پوست سر شما قرار گرفته اند، از ساختار بسیار نازک و شکننده ای برخوردار هستند. پس توصیه می‌شود از  رنگ کردن موها حداقل برای سه ماه پرهیز کنید، چرا که این ماده حاوی مولکول های شیمیایی است که تاثیر بسیار مخربی بر فولیکول ها دارد و در نتیجه باعث آسیب جدی به ریشه های  موهای جدید کاشته شده خواهد شد و بعد از مدتی با ریزش مجدد مواجه می شوید. 

همچنین کوتاه کردن مو باید در مراکز مشخصی صورت بگیرد چرا که آرایشگر به هیچ وجه نباید دستی به موهای کاشته شده بزند.

 سوختگی پوست سر 

در مواردی ممکن است، برخی از افراد به علت سوختگی قسمتی از موی سر خود را از دست داده باشند. اگرچه این افراد ممکن است فکر کنند که که کاشت‌ مو امکان پذیر نیست که قطعا تصور اشتباهی است. 

در این حالت پزشک متخصص آنالیز کامل از پوست سر شما انجام خواهد داد و سپس گرافت هایی که در محل سالم وجود دارد را به صورت کامل جدا میکند و بعد آن ها را در ناحیه پوست سر شما که دچار سوختگی شده قرار می دهد و بعد از مدتی رویش مو در این نواحی صورت می گیرد.

پس اگر پوست سر شما دچار سوختگی شده، بهتر است به کلینیک ها مراجعه کرده تا پزشکان متخصص پوست و مو به صورت تخصصی به بررسی کامل بوی شما بپردازند.

نتیجه گیری

افراد زیادی هستند که به دنبال روش های گوناگون کاشت مو هستند اما به دلیل زمان طولانی این کار از کاشت آن جلوگیری می کنند. در اینجا باید گفته شود که کاشت مو به هیچ عنوان زمان طولانی را در بر نخواهد گرفت و کاشت مو برای افراد با توجه نواحی طاسی سر و روش های انتخاب شده متغیر است. 

این کاشت به طوری است که اگر مراقبت های لازم را انجام دهید و از کلینیک ها و دکتران نخبه و با تجربه مانند کلینیک الهام استفاده کنید، کاشت مو دوام بالاتری خواهد داشت و سال ها عمر می کند.


کاشت موی سر طبیعیhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


بله باید تا ۲ هفته بعد از کاشت مو از انجام فعالیت های ورزشی و کارهای سنگین پرهیز کرد؛ در غیر این صورت با ریزش مو مواجه می شوید. بعد از گذشت ۲ الی ۴ هفته می توان آرام آرام به انجام فعالیت های ورزشی ادامه داد.

بله این عمل بعد از کاشت بسیار خطرناک است به طوری که متخصصان کشیدن سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکی را در این مدت برای بیماران منع می کنند. سیگار کشیدن باعث ایجاد اختلالاتی در خون بدن می شود که تأثیرات منفی بر بدن وارد می کند و به همین دلیل است که کشیدن سیگار ممنوع است.

طبیعتاً هرچقدر که میزان ریزش مو بیشتر باشد و قسمت های مورد نیاز کاشت بیشتر باشد، فرایند کاشت مو بیشتر طول می کشد. اگر نواحی طاسی سر بیش از حد ممکن باشد، برای کاشت مو به چندین جلسه زمان لازم است.

متأسفانه، کاشت مو با موهای شخص دیگر (حتی اگر آن شخص یکی از نزدیکان شما باشد) غیرممکن است . سیستم ایمنی بلافاصله فولیکول های مو را به عنوان اجسام خارجی تشخیص می دهد و به آنها حمله می کند. موهای کاشته شده مجددا می ریزند، بدون اینکه فولیکول ها فرصتی برای رشد داشته باشند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: کاشت مو چقدر زمان می برد؟ دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone