نحوه و مراحل کاشت مو

نحوه و مراحل کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

نحوه و مراحل کاشت مو

1805

کسانی که قصد دارند کاشت مو انجام دهند، حتماً تا به حال از خود این سؤالات را پرسیده اند که کاشت مو چگونه انجام می شود و مراحل کاشت به چه صورت است؟ برای پی بردن به سؤالات ادامه مطلب را بخوانید.

چگونگی و مراحل کاشت موی طبیعی و دائمی

کاشت مو یا پیوند مو به روش های درمانی گفته می شود که موهای مقاوم و مستحکم بدن به نقاط کم مو ی بی مو بدن انتقال داده می شود که به این روش کاشت مو گفته می شود. 

به طور کلی، برای رسیدن به پری رضایت بخش ممکن است به چندین جلسه جراحی نیاز باشد و معمولاً فاصله بهبودی چند ماهه بین هر جلسه توصیه می شود. ممکن است تا دو سال طول بکشد تا نتیجه نهایی را با یک سری پیوند کامل ببینید. میزان پوششی که شما نیاز دارید تا حدی به رنگ و بافت موهای شما بستگی دارد. 

موهای زبر، خاکستری یا روشن پوشش بهتری نسبت به موهای ظریف و تیره دارند. تعداد شاخه های بزرگ پیوند شده در جلسه اول برای هر فرد متفاوت است، اما میانگین آن حدود 50 است. برای مینی گرافت یا میکروگرافت، تعداد آنها می تواند تا 700 در هر جلسه باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاشت مو چقدر زمان می برد را نیز مطالعه کنید.

در گذشته های بسیار دور فقط از یک یا دو روش برای کاشت مو استفاده می کردند؛ اما امروز روش های بسیاری وجود دارد که به طاسی و کم مویی فرد نیز کمک می کند. روش های کاشت مو را به دو جز می توان تقسیم بندی کرد که آن دو جز عبارت است از:

  • کاشت نواری

در این کاشت، برای برداشت فولیکول ها از ناحیه پشت سر، شکاف کوچکی در پشت سر ایجاد می کنند که به آنجا بانک مو نیز گفته می شود. بعد از آن فولیکول ها را زیر میکروسکوپ شناسایی می کنند و آماده کاشت قرار می دهند. این روش ها تهاجمی تر از روش های غیر نواری هستند چراکه برش به وجود آمده را باید بخیه بزنند. یکی دیگر از عیب های این روش، عوارض بیشتر و دوره نقاهت طولانی آن است اما تعداد گرافت های موجود در این روش بسیار بیشتر از سایر روش ها می باشد.

  • کاشت با برداشت واحدهای فولیکولی

در این روش برش و شکافی صورت نمی گیرد و فولیکول ها به شکل تکی با ایجاد سوراخ های کوچک که قطر آن ها کمتر از یک میلی متر است، برداشت می شود. این روش را به دلیل کم تهاجمی بودنش، روش بدون جراحی نیز می نامند.

برای حفظ گردش خون سالم در پوست سر، پیوندها با فاصله حدود یک هشتم اینچ از هم قرار می گیرند. در جلسات بعدی، فضاهای بین شاخه ها با گرافت های اضافی پر می شود.

پزشک شما در برداشتن و قرار دادن گرافت‌ها دقت زیادی به خرج می‌دهد تا مطمئن شود که موهای کاشته‌ شده در جهت طبیعی رشد می‌کنند و رشد مو در محل اهدا کننده تأثیر منفی نمی‌گذارد. به همین دلیل است که انتخاب روش و کلینیک در هزینه های کاشت مو تاثیر بسیاری دارد.

انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

  1. روش FIT
  2. روش SUT
  3. روش Micro FIT
  4. روش BHT
  5. روش میکروگرافت

چه کسانی مناسب برای کاشت مو هستند؟

  • کسانی که می خواهند کاشت مو انجام دهند باید حداقل سنی حدود ۲۵ به بالا را داشته باشند. زیرا افراد کوچک تر از ۲۵ سال ریزش مو دارند و بعد کاشت نیز ادامه خواهد داشت.
  • کسانی که به دلیل مشکلات هورمونی و ژنتیکی، انواع سوختگی، آسیب ها و بیماری ها ریزش مو پیدا کرده اند؛ کاشت مو برای این دسته افراد لازم و ضروری است.
  • افرادی که به دلایل الگوهای نامشخص، از ریزش مو برخوردار هستند می توانند روش کاشت موی طبیعی را استفاده کنند.
  • کسانی که شدت طاسی آن ها بیش از حد باشد، پزشک معالج دیگر قادر به برداشت فولیکول از قسمت های دیگر بدن فرد نیست و در نتیجه کاشت امکان پذیر نمی باشد.
  • افرادی که از روش ها و مراحل بسیار قدیمی استفاده می کنند و به هیچ عنوان راضی نیستند. این افراد با شرایط خاص و ویژه ای می توانند کاشت مو نیز انجام دهند.
  • اکثر بانوان نیز می توانند مانند آقایان کاشت انجام دهند، در صورتی که الگوی ریزش مو موضعی داشته باشند.
  • کسانی که از بانک مو طبیعی و عالی برخوردار نیستند، به بیماری کلوئید مشکوک اند و یا در گذشته شیمی درمانی هایی انجام دادند که امروزه ریزش مو پیدا کرده اند.

تزریق چربی به پشت دست

بعد از کاشت مو چه مراقبت هایی لازم است؟

پس از کاشت مو برای بهتر دیده شدن کاشت و عفونت نکردن نواحی کاشت باید اقداماتی را انجام داد. بعد از کاشت مو اکثر پزشکان به بیماران خود توصیه های مانند روش های صحیح شستن سر، خوابیدن، باز کردن و بستن پانسمان را توصیه می کنند. اگر فیلم نحوه کاشت و فیلم مراحل کاشت را با دقت ببینید متوجه تمامی اقدامات خواهید شد. در ادامه مطلب با انواع توصیه های پزشک آشنا خواهید شد.

  • به دلیل تزریق شدن آرام بخش و بی حسی به فرد، لازم است که فردی به عنوان همراه با فرد بیمار به کلینیک بیاید و تا در هنگام مرخص کردن فرد بیمار، پیش او باشد.
  • در شب اول بعد کاشت مو (hair transplant) هر یک ساعت از یک کمپرس یخ برای کبودی های پیشانی و دور چشم استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از بروز انواع تورم ها می شود.
  • پیشنهاد می کنیم مقاله چطور موهای طبیعی و دائمی داشته باشیم را نیز مطالعه کنید.
  • معمولا فردای بعد از کاشت مو می توان به زندگی روزمره خود رسیدگی کرد اما توصیه می شود تا ۵ روز بعد از عمل استراحت کامل را داشته باشید.
  • نقاط پیوند خورده را تا ۲۴ ساعت بعد شانه نکنید و به هیچ عنوان‌ با آب نشویید. بعد از گذشت این زمان می توانید با شامپو و آب ولرم به صورت آرام آرام موها را شست و شو داد. در شست و شوی موها حتی فشار آب نیز تاثیر مستقیمی دارد به طوری که باید فشار در آن هنگام معمولی باشد. اگر این روش را تا ۵ روز به طور مرتب و مناسب انجام دهید بعد از گذشت ۵ روز می توانید به صورت عادی و معمولی موهای خود را شست و شو دهید.
  • در روزهای ابتدایی بعد از شست شو بگذارید تا به حالت طبیعی خود خشک شوند و از کشش و مالش فراوان خودداری کنید؛ اما پس از گذشت چندین روز می توانید با حوله و به طور عادی موها را خشک کنید. سشوار نیز برای خشک کردن مو در روزهای ابتدایی ضرر آور می باشد.
  • نقاط پیوند خورده در روزهای اول تا سوم پس از جراحی کردن زخم می شود و این زخم ها بعد از گذشت ۱۰ روز از بین خواهد رفت. با ریختن زخم ها، موها نیز می ریزند.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع مناسب مصرف کنید.
  • در چند هفته اول پس از کاشت، از کلاه کردن بر روی سر خودداری کنید.
  • تا یک ماه بعد از کاشت انجام فعالیت هایی مانند شنا، فوتبال و ... را انجام ندهید.

نتیجه گیری

کاشت مو در خانم ها و آقایان امکان پذیر است. این کاشت برای افرادی که دچار ریز مو هستند، افرادی که از بیماری های خاصی برخوردار اند و یا کسانی که به طور مادرزاد طاسی مو داشته اند؛ می توانند از این روش برای پر پشت کردن موهای خود استفاده کنند. اما مهمترین موضوع انتخاب بهترین کلینیک و متخصصین در زمینه کاشت مو است.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان در زمینه کاشت طبیعی مو با کارشناسان ما در تماس باشید.


کاشت موی طبیعی و دائمیhttps://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


افراد به دلیل اینکه مجدد دارای مو شوند و از خجالت کشیدن در برابر سایر افراد راحت شوند از کاشت مو استفاده می کنند.

دلایل مختلفی از جمله بیماری های پوستی، ارث و ژنتیک، بالا رفتن سن، ایجاد زخم و خارش های زیاد باعث ریزش مو در افراد می شود‌.

بیشترین ریزش موی مردان در کشورهای غربی، مرکزی و جنوب اروپا و کشورهای خاورمیانه صورت می گیرد؛ اما کمترین ریزش مو متعلق به کشورهای شرقی آسیا است.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: نحوه و مراحل کاشت مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone