علت سفت شدن چربی تزریق شده

علت سفت شدن چربی تزریق شده https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

علت سفت شدن چربی تزریق شده

3404

تزریق چربی یکی از روش های رایجی است که بسیار از افرزاد به منظور زیباسازی و جوانسازی آن را انتخاب می کنند. در این روش چربی را از بدن خود فرد استخراج کرده و بعد از اعمال یک سری از عملیات ها بر روی چربی، سپس آن را به نقطه مورد نظر تزریق می کنند. 

این روش یکی از روش های امن و کم خطر است. اما ممکن است گاهی چربی تزریق شده در بدن سفت شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره علل سفت شدن چربی توضیح دهیم. در ادامه این مقاله با کلینیک الهام همراه ما باشید. 

تزریق چربی

همان طور که می دانید تزریق چربی با حجیم کردن یک ناحیه انجام می شود. از آنجایی که چربی از بدن خود فرد استخراج می شود، بسیار کارآمد است و طرفداران زیادی دارد. اما گاهی ممکن است که چربی تزریق شده سفت شود. 

چربی که برای تزریق استفاده می شود، در واقع دارای سلول های چربی بدن خود فرد است که پس از طی مراحلی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این مراحل باید با دقت هر چه تمام تر انجام شود. پزشک باید با مهارت بالایی چربی ها را برداشته تا سلول های چربی آسیب نبینند. 

زمانی که چربی با کیفیتی تزریق شده باشد هیچ گونه مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.  از این رو، اگر تزریق چربی را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید، چربی شما سفت یا حالت گوله نمی شود. 

کلینیک الهام با سالها تجربه و برخورداری از پزشکان مجرب و متخصص میزان شما زیباجویان عزیز است. 

علت های گوله شدن یا سفت شدن چربی

همان طور که گفتیم فرآیند استخراج چربی، فرآیند حساسی است. سلول های چربی را مستقیما از بدن خود فرد می گیرند. سپس با کمک یک سری از ابزارآلات فرآیند خالص سازی را انجام می دهند. سلول های چربی نباید هیچ گونه آسیبی ببینند. 

از این رو مهارت پزشک مسئله بسیار حائز اهمیتی است. 

چربی تزریق شده ممکن است به دلایل مختلفی سفت یا گوله شود. این دلایل شامل تزریق بیش از حد چربی به یک ناحیه، عدم مهارت پزشک در تزریق چربی، خالص سازی و سانتریفیوژ چربی و عدم خارج کردن مواد مضر از آن یا دستکاری کردن محل چربی به ویژه در روزهای اول می شود.

هر کدام از این دلایل به تنهایی می تواند باعث شود که چربی در زیر پوست شما سفت شده و حالت گوله پیدا کند. 

در می توان نتیجه گرفت، که اگر مراحل به درستی انجام شده باشد، احتمال اینکه چربی به صورت خود به خود سفت شود یا حالت گوله پیدا کند، تقریبا صفر است. از این رو برای جلوگیری از مشکلات این چنینی حتما عمل تزریق چربی را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.

به هیچ عنوان محلی را که در آن تزریق چربی صورت گرفته است، دستکاری نکنید و آن منطقه نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد. در صورت بروز مشکلاتی نظیر سفت شدن، گوله شدن یا درد ممکن است نیاز باشد که اقدام به تخلیه چربی کنید.

گاهی اوقت ممکن است این مشکل با روش های درمانی مانند استفاده از برخی داروها یا ماساژ درمانی رفع شود. قبل از هر اقدامی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا دچار مشکلات بیشتری نشوید. 

به طور کلی، از آنجایی که چربی ها از بدن خود فرد گرفته می شوند، خطر سلامتی یا جدی برای فرد ندارند. برای مثال زمانی که یک قسمت از بدن فرد چربی دارد هیچگاه گوله یا سفت نمی شود. در تزریق چربی نیز اینگونه است. 

اگر اینکار به درستی انجام شود، احتمال سفت شدن یا گوله شدن چربی به حداقل ممکن می رسد. با این وجود گاهی ممکن است این اتفاق بیفتد و به هر حال یک عارضه جانبی نادر است. 

جلوگیری از سفت شدن یا گوله شدن چربی تزریق شده

به منظور جلوگیری از این امر، حتما باید عمل تزریق چربی را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. زیرا مراحل استخراج و خالص سازی چربی بسیاری حائز اهمیت هستند و هر خطایی در این مرحله می تواند عوارضی نظیر سفتی یا گوله شدن را به همراه داشته باشد.  

  • در ابتدا اگر چنین حالتی برایتان پیش آمد چند روزی صبر کنید، شاید به صورت خود به خود از بین برود. اگر مشکل برطرف نشد می توانید به یک متخصص مراجعه کنید تا بررسی های لازم بر روی شما صورت بگیرد. 
    • روش های دیگری نیز وجود دارد که از سفت چربی جلوگیری می کند. برای مثال استفاده از مواد غذایی مغذی و آبرسان می تواند تا حد زیادی دوره نقاهت شما را کاهش دهدو عوارض جانبی تزریق چربی را به حداقل برساند.  در طول دوره نباید به هیچ عنوان به محلی که تزریق انجام داده اید فشار بیاورید. 
  • از مصرف مشروبات الکی و همچنین دخانیات حتما اجتناب کنید. این موارد به شما کمک می کند تا کمترین عوارض را تجربه کنید.

درمان سفت شدن چربی در صورت 

اگر برای بخش های مختلف صورتتان عمل تزریق چربی را انجام داده اید و اکنون احساس می کنید که سفت شده است، راه نخست این است که به آن دست نزنید. در بیشتر وقت ها حالت گوله یا سفت شدن چربی در نواحی مانند صورت به طور خود به خود یک هفته تا ده روز پس از تزریق از بین خواهد رفت. 

اما اگر بیشتر از این مدت طول بکشد ممکن است که برایتان ناراحت کننده باشد. در نتیجه برای رفع این حالت ها بهتر است که یک سری از موارد را رعایت کنید. برای مثال،  نباید مستقیما در معرض تابش آفتاب قرار بگیرید. 

در این مدت طرز درست خوابیدن نیز بسیار حائز اهمیت است. زیرا در برخی حالات افراد به گونه ای می خوابند که خود این امر باعث سفت شدن چربی می شود. بعد از تزریق چربی نباید رو به صورت یا به شکل دمر بخوابید. 

همچنین از داروهایی که پزشک شما را منع می کند حتما جلوگیری کنید.  همچنین گاهی ممکن است که پزشک تشخیص دهد که به متظور بهبودی شما بخشی از چربی تزریق شده را خارج کنید. علاوه بر این گاهی نیز روش هایی نظیر ماساژ یا استفاده از برخی داروها وجود دارد که بسیار کارآمد هستند. البته حتما باید زیر نظر پزشک انجام شوند.

سخن آخر

تزریق چربی یکی از روش های رایج برای از بین بردن چین و چروک ها و پر کردن یک ناحیه است. از این روش برای از بین بردن چین و چروک های پایین بینی و دهان، رفع فرورفتگی ها، رفع چاله ها و زخم های ناشی ازآکنه و جوش، رفع شلی و افتادگی پوست، جوانسازی پوست و برجسته کردن نواحی مختلف استفاده می کنند. 

در این روش ابتدا چربی را از بخش مشخصی از بدن استخراج کرده و با انجام یک سری از کارها عمل خالص سازی را انجام می دهندو سپس آن را به یک ناحیه دیگر تزریق می کنند. مسئله ای که در این میان اهمیت دارد مهارت پزشک در انجام این عمل است. حتی شیوه تزریق چربی نیز بسیار حائز اهمیت است. 

از این رو برای جلوگیری از سفتی و حالت گوله شدن چربی، حتما این عمل را در در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. کلینیک الهام با سالها تجربه در کنار شما زیباجویان عزیز است. از اینکه تا انتهای مقاله با کلینیک الهام همراه بودید از شما سپاسگزاریم. 

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
 https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


اگر تزریق چربی به درستی انجام شود و پزشک مهارت لازم در استخراج، خالص سازی و تزریق آن به ناحیه مورد نظر داشته باشد، امکان سفت شدن چربی تزریق شده تقریبا صفر است. اگر خطایی در این مراحل وجود داشته باشد یا پزشک نابلد باشد، ممکن است فرد دچار مشکل شود.

تزریق چربی یک روش طبیعی است که در آن چربی خود فرد را استخراج کرده و به ناحیه دیگری تزریق می کنند. از آنجایی که چربی از بدن خود فرد گرفته شده، هیچ گونه عارضه ای ندارد. ماندگاری این روش نسبتا طولانی و نسبتا مقرون به صرفه است.

تزریق چربی یک روش آسان و موثر است و نیاز به بیهوشی ندارد. نداشتن عارضه و ماندگاری بالا از جمله دلایلی است که باعث ماندگاری این روش می شود. دوره نقاهت این روش بین یک هفته تا 10 روز است. در این مدت فرد باید استراحت داشته باشد و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزد. همچنین در صورتی که پزشک دارو تجویز می کند، آن را به موقع مصرف کرده تا دچار مشکل یا عارضه ای نشود.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: علت سفت شدن چربی تزریق شده دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone