درمان موهای نازک و کم حجم

درمان موهای نازک و کم حجم                   https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

درمان موهای نازک و کم حجم

1222

بسیاری از افراد در طول زندگی خود دچار ریزش مو می شوند. ریزش مو در افراد  یک فرآیند طبیعی است. زمانی که افراد دچار ریزش مو متوسط تا خفیف می شوند گفته می شود که موهایشان نازک شده است.  اما این فرآیند با ریزش مو گسترده فرق دارد زیرا باعث طاسی نمی گردد. 

در ریزش مو متوسط و خفیف، فرد دچار کچلی نمی شود اما موهای او کم پشت تر به نظر می رسد. در چنین شرایطی فرد می تواند علت ریزش مویش را بررسی کرده و با استفاده از درمان های مناسب مانع از ریزش بیشتر گردد. 

ما در این مقاله از کلینیک الهام قصد داریم درباره درمان موهای نازک و کم حجم اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

علت نازک و کم حجم شدن موها 

روزانه تا 100 تار مو ریزش طبیعی است و برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد. اما اگر میزان ریزش بیشتر از این مقدار بود، ممکن است در تراکم موها تاثیر بگذارد. 

عوامل مختلفی در نازک و کم حجم شدن موها نقش دارند. عادات روزمره نامناسب در کنار برخی از فاکتورهای ژنتیکی علت اصلی نازک و و کم حجم شدن موها به حساب می آیند. در ادامه درباره هر یک از این دو عامل توضیح می دهیم. بوتاکس

عادات بد روزمره که موجب موهای نازک و کم حجم می شوند

همان طور که گفتیم عادات بد روزانه نقش بسیار مهمی در داشتن موهای نازک و کم حجم ایفا می کند. برخی از افراد دائما به موهایشان می رسند. برای مثال، دائما از حالت دهنده های مختلف استفاده کرده یا موهایشان را رنگ می کنند. استفاده دائم از سشوار، حالت دهنده ها، اتو مو، رنگ های شیمیایی و تافت می تواند نقش مستقیمی در ریزش و از بین رفتن موهای سالم شما داشته باشد. از این رو، اگر شما جز کسانی هستید که دائما از این محصولات استفاده می کنید، بهتر است که رویه زندگی خود را عوض نمایید.  

یکی از دیگر عادت های بد زندگی مربوط به محکم بستن موها است. معمولا افرادی که دائما در حرکت هستند یا ورزش می کنند، موهای خود را محکم می بیندند. این کار باعث می شود که موها کشیده شده و از فولیکول ها خارج گردند. با گذشت زمان موها به تدریج نازک می شود. 

از دیگر دلایل موهای نازک و کم حجم، بالا رفتن هورمون هایی مانند کورتیزول است. زمانی که فرد دچار استرس بالایی می شود، موهایی که جدید در فولیکول در حال رشد هستند، خراب شده و از بین می روند. 

عوامل ژنتیکی 

همان طور گفتیم، موها ممکن است به دلایل ژنتیکی نیز دچار ریزش و نازک شدن شوند. برای مثال افرادی به تازگی زایمان کرده اند، به دلیل یک سری از تغییرات هورمونی ممکن است دچار نازک و کم حجم شدن موها گردند. همچنین افرادی که استفاده از قرص های ضدبارداری را متوقف می کنند و یا دچار تغییرات هورمونی می شوند نیز دچار این مشکل خواهند شد. افرادی که دچار بیماری عفونت و اختلال در سطح پوستشان هستند نیز ممکن است دچار ریزش مو شوند. علاوه بر این، افرادی که در طی مدت زمان کوتاهی به طور زیاد وزن کم می کنند نیز ممکن است دچار ریزش و نازک شدن موها گردند. بوتاکس

روش های خانگی برای جلوگیری از نازک شدن موها

روش های خانگی زیادی وجود دارد که افراد با انجام آنها می توانند به نوعی روند داشتن موهای نازک و کم حجم را کاهش داده و یا متوقف کنند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. 

ماساژ درمانی 

یکی از راه های ارزانی که باعث می شود موهای ضخیم تری داشته باشید، ماساژ درمانی است. ماساژ درمانی هیچ گونه عارضه و هزینه ای ندارد. زمانی که شما در حال شستن موهای خود هستید، می توانید به آرامی با نوک انگشتان تان پوست اطراف را فشار دهید. 

این کار باعث می گردد که جریان خون در آن منطقه بیشتر شود. همچنین شما می توانید از یک ماساژور دستی نیز برای اینکار استفاده نمایید تا سلول های مرده از سطح پوست پاک شوند. 

روغن های ضروری 

این روغن ها از یک سری از گیاهان خاص استخراج می گردند و به طور گسترده ای در پزشکی سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال، روغن اسطوخودوس در این زمینه بسیار اثر گذار بوده است و باعث ضخامت موها می گردد. روغن آویشن و رزماری نیز در این زمینه بسیار اثرگذار بوده اند. البته این روغن ها نمی توانند طاسی را از بین ببرند. 

اینها در واقع می توانند باعث ضخیم تر شدن موها شده و موهای فرد حجم پیدا کند. در برخی از مواقع ممکن است که فرد نسبت به این روغن ها حساسیت داشته باشد. از این رو ابتدا مقداری از روغن را روی پوست دست خود تست کرده و تا 24 ساعت صبر کنید تا مشخص شود که آیا نسبت به آن حساسیت دارید یا خیر.

مولتی ویتامین ها

داشتن موهای سالم ارتباط مستقیمی با سلامتی کلی شما دارد. افرادی که دچار اختلال در تغذیه و یا سو تغذیه هستند، موهای جدیدی در داخل فولیکول هایشان تولید نمی شود. می توان با کمک یک آزمایش خون مشخص کرد که آیا به لحاظ مواد مغذی کمبودی وجود دارد یا خیر. اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، یک پزشک متخصص ویتامین هایی را توصیه می کند که باعث می شود موهای ضخیم تر و پر پشت تری داشته باشید. 

توجه داشته باشید که اگر ویتامین های بدن شما کامل باشد، نیازی به استفاده از ویتامین های اضافی وجود ندارد. زیرا مصرف بیش از اندازه ویتامین ها ضرر دارد و می تواند خودش باعث ریزش موهای شما شود.تقویت مو با بوتاکس

مکمل اسید فولیک

اسید فولیک یکی از مشتقات ویتامین B به حساب می آید و نقش بسزایی در ایجاد سلول های جدید ایفا می کند. اسید فولیک باعث می شود که فولیکول شروع به تولید موهای جدید کنند.   از نظر عملی، هنوز شواهد محکمی وجود ندارد که تایید کند که اسید فولیک می تواند به ضخیم شدن موها کمک نماید. قبل از مصرف این دارو حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. 

بیوتین 

بیوتین یا ویتامین B-7   نیزبرای تغذیه موها استفاده می شوند. نوعی ماده مغذی در آب نیز به حساب می آید. این ماده به طور طبیعی در موادی مانند جگر، آجیل ها و عدس وجود دارد. از این رو اگر شما یک رژیم متعادل داشته باشید، بعید است که دچار کمبود بیوتین شوید. با این وجود شکل هایی از مکمل بیوتین وجود دارد که در سال های گذشته بسیار افزایش یافته است. 

از این رو به شکل دارویی در داروخانه ها وجود دارد. بیوتین می تواند به روند تجزیه آنزیم ها در بدن کمک کند، اما شواهد کمی وجود دارد که بتواند به ضخیم شدن موها کمک کند.توجه داشته باشید که بیوتین نباید با مکمل های ویتامین B-5 استفاده شود. اگر این دو با هم مصرف شوند می توانند تاثیرگذاری یکدیگر را از بین ببرند. 

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

این اسیدها جزو اسیدهای چرب ضروری قرار دارند. این اسیدها توسط بدن انسان ساخته نمی شوند. امگا 3 باعث می شود که بدن به خوبی در مقابل التهاب مبارزه کند. یکی از علت های ریزش مو زودرس می تواند التهاب باشد. امگا 6 نقش بسزایی در سلامت کلی پوست ایفا می کند. به همین دلیل در سلامت کلی پوست سر بسیار اثرگذار است. روغن هایی که برخی گیاه ها گرفته می شود منبع خوبی از امگا 6 به حساب می آیند. همچنین اسید چرب امگا 3 در غذایی مانند ماهی یافت می شود. از این رو باید به تغذیه خود اهمیت بدهید. 

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو مورد تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است. امکان تهیه این دارو بدون نسخه پزشک نیز وجود دارد. به طور معمول، این دارو را دوبار در روز بر روی پوست سر می مالند و به تدریج باعث ضخیم شدن موها می گردد. 

این دارو به شکل مایع و به صوت کف در بازار موجود است. معمولا 16 هفته بعد از مصرف این دارو اثر گذاری آن آغاز می گردد. برای مشاهده تاثیر این دارو باید به صورت پیوسته از آن استفاده نمایید. سوزش و خارش پوست سر از عوارض جانبی این دارو به حساب می آید. البته این عوارض در برخی افراد خودشان را نشان می دهد.

درمان های دیگر

درمان های دیگری نیز برای موهای نازک و کم حجم وجود دارد. لیزردرمانی و بوتاکس دو تا از رایج ترین این درمان ها هستند. 

لیزردرمانی

برای انجام لیزر باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید. با کمک لیزر ضخامت موها بیشتر شده و حجم مناسبی به خود می گیرند. معمولا چندماهی زمان می برد تا بتوانید نتایج لیزر درمانی را ببینید. اما باید توجه داشته باشید که این روش درمانی کمی هزینه بر است. 

بوتاکس درمانی 

مطالعات علمی نشان می دهد که اگر به همراه تزریق بوتاکس از کوکتل تقویتی  ویتامینی 2 تا 3 بار در سال استفاده شود، ریزش مو مهار خواهد شد و همچنین مانع از طاسی می گردد. از این رو از این روش نیز می توان برای درمان موهای نازک و کم حجم استفاده نمود. 

پیشنهاد می کنیم مطلب "آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟" را نیز مطالعه کنید.

به طور کلی، ریزش خفیف تا متوسط باعث نازک شدن و کم حجم شدن موها می گردد. راه های مختلفی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد که شامل ماساژ درمانی، استفاده از شامپو و نرم کننده های مناسب، استفاده از مواد مغذی و دارویی مناسب، لیزردرمانی و بوتاکس درمانی می گردد. کلینیک الهام با سالها تجربه و برخوردی از کادری مجرب همه خدمات مربوط به پوست به مو را به شما متقاضیان عزیز ارائه می دهد. در صورت نیاز به کاشت مو نیز می توانید به متخصصین مجرب این کلینیک مراجعه کنید. از اینکه همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

بوتاکس مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


اگر شما از شامپو و نرم کننده ای استفاده کنید که متناسب با جنس و ساختار موهای شما باشد، می تواند مانع از ریزش بیشتر موها شده و فرم بهتری به موهایتان بدهد.

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 به طور طبیعی در برخی چیزها وجود دارند. برای مثال، امگا6 به طور طبیعی در روغن های گرفته شده از برخی گیاهان وجود دارد. امگا 3 نیز در غذایی مانند ماهی به وفور یافت می شود.

لیزر درمانی نقش بسزایی در ضخیم شدن تارهای مو دارد. این کار باید زیر نظر پزشک کتخصص انجام دهید.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: درمان موهای نازک و کم حجم دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone