رفع چین و چروک پوست

رفع چین و چروک پوست https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

رفع چین و چروک پوست

1658

 پوست زیبا، یکی از نعمت های خدادادی است که در همه انسان ها وجود دارد. پوست اولین فاکتور زیبایی به شمار می رود و اکثر مردم دوست دارند از پوست صاف و جوان برخوردار باشند. 

گذر زمان و سن باعث می شود نواحی مشخصی از پوست دچار چین و چروک شود و در نتیجه، افراد چهره زیبای خود را از دست می‌دهند. 

چین و چروک تنها به علت سالخوردگی به وجود نمی آید و عوامل دیگری نیز در پدید آمدن آن دخیل هستند. ژنتیک، نور خورشید و عوامل جوی از مهمترین دلایلی هستند که باعث چین و چروک در صورت و سایر نقاط بدن خواهند شد.  

پس برای اینکه پوست سالم و جوان داشته باشید باید یک سری از دستورالعمل ها را با دقت رعایت کنید تا چین و چروک در پوست شما به وجود نیاید. 

در مطلب زیر به بررسی علت به وجود آمدن چین و چروک در پوست خواهیم پرداخت و روش هایی برای رفع چین و چروک را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد، در ادامه مطلب با کلینیک تخصصی الهام همراه باشید. 

 عوامل به وجود آمدن چین و چروک

  • سن

 روغن های موجود در سطح پوست در حفظ و نگه داشتن جوانی پوست بسیار موثرند. با گذشت سن میزان روغن موجود در سطح پوست کاهش پیدا می‌کند و همین عامل باعث به وجود آمدن چین  و چروک در نواحی مختلف پوست خواهد شد.

چربی ها در قسمت های مختلفی از پوست قرار دارند. اگر چربی موجود در سطح پوست کاهش داشته باشد، باعث به وجود آمدن چین و چروک خواهد شد. 

اما اگر چربی در لایه های زیرین وجود داشته باشد،  پوست شکل هموار و صاف خود را از دست میدهد و به صورت شل و آویزان به نظر می رسد و همین عامل باعث می شود تا زیبایی شما تحت تاثیر قرار بگیرد. 

  • عوامل جوی

  سبک غلط زندگی انسان ها، باعث آلودگی هوا شده است و این آلودگی منجر به سوراخ شدن لایه اوزون گردیده و در نتیجه تشعشعات فرابنفش موجود در فضا، به سطح زمین رسیده اند. 

تشعشعات فرابنفش تاثیر مخربی بر روی پوست خواهند داشت و سلول های موجود در سطح پوست را به طور کامل نابود می‌کنند و همین عامل باعث به وجود آمدن چین و چروک در پوست خواهد شد. 

از سوی دیگر افراد در زمان های مختلفی در محیط های سرباز حضور دارند و همین عامل باعث تابش مستقیم نور خورشید به پوست آنها خواهد شد. 

اگر چه بدن بخشی از ویتامین موجود را از طریق نور خورشید به دست می‌آورد، اما تابش نور خورشید به مدت طولانی باعث از بین رفتن کلاژن های موجود در سطح پوست خواهد شد و در نتیجه سلول ها مقاومت خود را از دست می‌دهند و چین و چروک در پوست شدت خواهد گرفت. تزریق چربی

  • سیگار و قلیان

 سیگار و قلیان از مضرترین موادی هستند که باعث ایجاد چین و چروک در سطح پوست خواهند شد. زمانی که شما سیگار و قلیان می کشید، بافت های موجود در سطح خون دچار تغییراتی خواهند شد و همین عامل باعث به وجود آمدن آسیب ها به سلول های پوستی می شود. 

پس اگر تمایل دارید پوست صاف و شاداب داشته باشید بهتر است، از همین حالا مصرف سیگار و قلیان را به طور کامل کنار بگذارید. 

  • شکل و شمایل صورت

 به دلایل مختلفی ممکن است حالت های  متفاوت از صورت شما نمایان شود. گاهی اوقات  مطلب خنده داری مشاهده می کنید و خنده بر لب های شما خواهد نشست، در بعضی مواقع  فعالیتی شما را عصبانی می‌کند و در نتیجه اخم جای خنده را خواهد گرفت. 

حتی وجود یک عطسه تغییراتی در عضله های موجود در صورت به وجود می آورد و همه این عوامل باعث خواهند شد تا پوست صافی مورد نظر خود را از دست بدهید و چین و چروک در بافت صورت حاکم شود. گذر سن باعث خواهد شد تا این تغییرات بیشتر به چشم آیند و پیری پوست جایگزین پوست صاف خواهد شد. 

  •  بیماری ها

برخی از بیماری‌ها مانند آکنه و یا سرطان پوست به تخریب سلول های موجود در سطح پوست خواهند پرداخت و در نتیجه چین و چروک و لک در صورت و بدن نمایانگر خواهد شد. 

زمانی که بیماری هایی از این قبیل رخ می‌دهد، باید به دنبال درمان آن باشید و استفاده از روش‌های درمانی مانند بوتاکس و یا تزریق چربی هیچ کمکی به پوست صورت و یا بدن شما نخواهد کرد.تزریق چربی

روش های پیشگیری از چین و چروک

  • نور خورشید

 تابش مستقیم نور خورشید به سطح پوست، باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی خواهد شد. پس همواره توصیه می شود همواره از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست جوان و صافی داشته باشید و چین و چروک در پوست شما به وجود نیاید. 

  • کاهش مصرف شکر

مصرف شکر،قند وسایل شیرینی ها بیش از حد نرمال باعث به وجود آمدن چین و چروک در سطح پوست خواهد شد و در نتیجه برای جلوگیری از چین و چروک، باید مصرف شیرینی جات را به شدت کاهش دهید.

زمانی که شکر و یا سایر شیرینی ها را بیش از حد معمول مصرف می کنید، کلاژن های موجود در بدن دچار آسیب شده و همین امر باعث خواهد شد سلول‌های پوستی از بین بروند.  این موضوع گاهی باعث خشکی پوست می شود.

جدا از مصرف شکر برخی از غذاهای سرخ کردنی نیز هم چنین عوارضی برای پوست رقم خواهند زد پس به شما توصیه می شود مصرف شیرینی جات را تا حد زیادی کاهش دهید تا دچار چین و چروک پوست نشوید.

مشاوره

روش های درمانی

  • چین و چروک اطراف پیشانی 

چین و چروک در نواحی مختلفی از بدن بروز کند و هر کدام درمان مخصوص به خود را دارند. از جمله رایج ترین بیماری های پوستی در پیشانی اتفاق می افتد و روش های درمانی گوناگون برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد. یکی از بهترین روش ها پرایمر است.  

پرایمرها به صورت پودر و کرم در بازار وجود دارند  و اثر بخش کوتاه مدت دارند و چین و چروک های موجود در پیشانی را برای مدتی محو خواهند کرد. 

اما اگر به دنبال درمان با اثر بخشی بالاتر هستید، استفاده از بوتاکس گزینه بسیار مناسبی است. بوتاکس، چین و چروک موجود در سطح پیشانی را به طور کامل از بین می برد، البته باید توجه کنید تنها تاثیر موقت دارد و بعد از ۴ الی ۶ ماه تاثیر خود را از دست میدهد. 

  • چین و چروک های دور و زیر چشم

چشم مهمترین عضو در بدن است و در گذر زمان یا بروز عوامل بیماری زا باعث به وجود آمدن چین و چروک دور چشم خواهد شد. درمان  چین و چروک دور چشم باید با ظرافت خاص صورت بگیرد، چرا که اگر آسیبی به این عضو حیاتی بدن وارد شود، جبران پذیر نخواهد بود. 

یکی از بهترین روش های درمان استفاده از فیلر دور چشم است گه باعث افزایش رطوبت در نواحی دور چشم و همینطور سایر قسمتهای صورت خواهد شد و بهبود چین و چروک کمک شایانی خواهد کرد. این روش بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد، بنابراین در صورت از بین رفتن اثرات آن مجدداً باید روش درمان را تکرار کنید. تزریق چربی

بهترین کلینیک تخصصی

 از آن جایی که بسیاری از چین و چروک های موجود در صورت در نقطه های حیاتی  به وجود می آیند، توصیه می شود برای  از بین بردن چین و چروک ها حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که در بسیاری از موارد، روش های درمانی مناسبی برای بیمار تجویز نمی شود و اثرات منفی آن تا ابد بر جای خواهد ماند.

کلینیک تخصصی الهام از جمله مراکز درمانی، معتبری به شمار می‌رود که در زمینه پوست و مو فعالیت می‌کند.  در کلینیک الهام مجموعه از پزشکان متخصص پوست و مو مشغول به فعالیت هستند و بعد از مراجعه به پزشکان، نوع بیماری شما مشخص خواهد شد و سپس روش درمانی مناسبی برای شما تجویز خواهد کرد.

راهکارهای کلینیک الهام برا رفع چین و چروک ها 

کلینیک الهام یکی از کلینیک های با تجربه و تخصصی در زمینه خدمات پوست است. این کلینک با برخوردار از کادر مجرب و دستگاه های جدید و به روز بهترین خدمات را ارائه می دهد. برای رفع چین و چروک های راهکارهای مختلف وجود دارد که در اینجا به طور مختصر به آنها اشاره شده است. 

  •  استفاده از بوتاکس

 در اکثر مواقع افراد ترجیح می دهند، از بوتاکس برای درمان رفع چین و چروک های صورت خود بهره ببرند. بوتاکس روش درمان موقتی و در عین حال بسیار موثر است و تاثیر آن ۴ تا ۶ ماه برجای خواهد ماند. 

در این روش ماده ای به سطح زیرین پوست تزریق خواهد شد، که حاوی برخی از سم های فلج کننده است. این سم ها  بر روی سطح ماهیچه ها قرار خواهند گرفت و مانع از حرکت آنها می شوند 

در نتیجه چین و چروک به طور کامل از بین خواهد رفت و پوست شاداب و صافی خواهید داشت. از آن جایی که بوتاکس روش کم تهاجمی است هنگام تزریق هیچگونه عوارض شما را تهدید نخواهد کرد و با خیال راحت میتوانید به تزریق بوتاکس بپردازید. 

  • سفت کردن پوست

یکی از روش های درمانی بسیار کم خطر است و افرادی که تمایل به استفاده از درمان های دیگر را ندارند، از روش سفت کردن پوست بهره خواهند برد. 

با استفاده از روش های مختلف پزشک به سفت کردن نواحی مختلف پوست خواهد پرداخت و در نتیجه چین و چروک های موجود در سطح پوست کمرنگ تر از گذشته خواهد شد. 

این روش درمانی همانند بوتاکس تاثیرگذاری زیادی ندارد اما به طور خفیف چین و چروک های موجود در سطح پوست را از بین خواهد برد.

سخن پایانی

به وجود آمدن چین و چروک موجود در سطح پوست دلایل زیادی میتواند داشته باشد و روش های درمان نیز متنوع است. 

پس همواره توصیه میشود اگر دچار چین و چروک در سطح پوست شدید، به پزشک متخصص مراجعه کرده تا وی پس از معاینه، روش های درمان موثر را به شما پیشنهاد بدهد. کلینیک تخصصی الهام جزو شناخته ترین مراکز پوست و مو در ایران است که متخصصین مجرب و شناخته شده ای در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند. پس اگر دچار چین و چروک پوستی شده اید تنها کافیست با کلینیک تماس گرفته و وقت مشاوره را رزرو کنید.

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
تزریق چربی https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


امروزه روش های زیادی برای چین و چروک موجود در سطح صورت وجود دارد و به طور کل نمیتوان یک روش نسبت به روش های دیگر برتر دانست. در برخی موارد مانند ایجاد چین و چروک در سطح زیر چشم از روش های درمانی دیگری به جای بوتاکس استفاده خواهد شد.

بیشتر وزن بدن ما را آب تشکیل میدهد و تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک خواهد داشت.همواره توصیه میشود 6 تا 8 لیوان در روز آب مصرف کنید و این مایع تاثیر بسزایی در سلامت سلول های پوستی دارد.

عوامل مختلفی در به وجود آمدن چین و چروک ها نقش دارند. سن، عوامل جوی، سیگار، هوای آلوده، ژنتیک و بیمارهای مختلف از جمله مهم ترین عوامل تاثر گذار در به وجود آمدن چین و چروک ها هستند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: رفع چین و چروک پوست دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone