نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو

نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو

2136

مو نقش بسزایی در زیبایی افراد ایفا می کند. از این رو افراد کم مو یا بی مو به دنبال راهی برای حل این مشکلشان هستند. اگر چه این مشکل در گذشته راه حل قطعی نداشت، اما خوشبختانه امروزه امکان کاشت مو طبیعی فراهم است. 

راه های مختلفی برای کاشت وجود دارد، اما برای گرفتن نتیجه مطلوب باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید هفته های بعد از کاشت مو بسیار در  روند بهبودی و رسیدن به نتیجه مطلوب حائز اهمیت هستند. 

بنابراین اگر به دنبال داشتن موهای طبیعی و پر پشت هستید، حتما مراقبت های لازم را در هفته های بعد از کاشت انجام دهید. در چند روز اول بعد از کاشت، این مراقبت ها حساس تر می گردند. 

یکی از نکات مهم بعد از کاشت مو شستن درست موها است.  شست و شوی موها در روزها و هفته های اول بعد از کاشت بسیار حساس است و باید با دقت صورت بگیرد تا فولیکول ها آسیب نبینند.  

ما در این مقاله قصد داریم درباره نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو بعد از کاشت اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. در ادامه همراه کلینیک الهام باشید. 

چه زمانی برای شستن موهای کاشته شده مناسب است

به خاطر داشته باشید که اولین شست و شوی مو در زمان مناسب بعد از کاشت مسئله بسیار مهمی است. زمان اولین شستن مو بعد از کاشت در افراد گوناکون فرق دارد. از این رو پزشک جراحی که موها را کاشته است درباره زمان شستن موها تصمیم می گیرد. 

معمولا نظر پزشکان این است که در یک روز اول بعد از کاشت به دلیل ضعیف بودن فولیکول ها، از شستن موها بپرهیزید. البته ممکن است نظر برخی پزشکان در این زمینه با توجه به روش کاشت فرق داشته باشد. زیرا در برخی از روش ها ممکن است بازه زمانی بیشتری را برای شستن مو بعد از کاشت اختصاص دهند.  کاشت مو

امکان دوش سرپایی بعد از کاشت مو وجود دارد اما باید طوری دوش بگیرید که موهایتان خیس نشود. اما در صورت امکان دو روز صبر کنید تا آسیبی به موهای شما نرسد.  

به طور متوسط، پزشکان دو تا چهار روز بعد از کاشت مو، شستن موها را توصیه می کنند. شست و شوی موها در این مرحله باید کاملا  ملایم، غیر مستقیم و با شامپوهای مخصوص باشد. علت این امر این است که  هیچ گونه آسیبی به فولیکول های کاشته شده وارد نگردد.   

بیماران تا 14  روز بعد از کاشت مو حداکثر می توانند به صورت یک روز در میان موهای خود را بشویند و سپس بعد از عبور از این مرحله حساس می توانند به روال سابق خود برگردند. 

نخستین شست و شوی موها بعد از کاشت 

قبل از اینکه شروع به شستن موها کنید، دکتر یک پماد یا لوسیونی را به شما توصیه می کند. کار این محصول این است که زخم های سر شما را ترمیم کند. از این رو ابتدا آن را روی سرتان اسپری نمایید. کمی صبر نمایید. برای شستن موها حتما از آب ولرم استفاده نمایید. 

همچنین فشار آب نیز باید ملایم باشد.  در روزهای اولی که می خواهید موهایتان را بشویید از شامپوهایی که پارابن ندارند استفاده نمایید. در زمان شستن موهای کاشته شده را به آرامی لمس نماییدو نوک انگشتانتان را آرام بلغزانید و هیچ گونه ماساژی ندهید.  

برای جلوگیری از هر گونه عفونت، در زمان آبکشی دقت لازم را داشته باشید  تا خون یا بافت های باقی مانده از پوست سرتان برداشته شود. بعد از آبکشی برای خشک نمودن موها از حوله کاغذی استفاده نمایید. زیرا حوله های ضخیم به فولیکول های مو فشار می آورند و ممکن است آنها را بکشند. 

کاشت مو

شستن موها بعد از کاشت 

همواره نکته مهم در شستن موها بعد از کاشت  ملایم شستن سر است. از این رو در زمان شستن سرتان، مراقب باشید تا به سرتان ضربه شدیدی وارد نگردد. همچنین از مالش دادن یا تماس مستقیم ناخن با پوست سر جدا خودکاری نمایید، زیرا ممکن است فولیکول های کاشته شده آسیب ببینند و این در نتیجه نهایی تاثیر مستقیمی دارد.  

در روزهای اول بعد از کاشت به هیچ عنوان سر خود سرتان را زیر دوش نبرید، زیرا دو فاکتور فشار و دمای آب بسیار حائز اهمیت است. موهای شما باید با فشار ملایم آب و با آب ولرم شسته شود. به منظور بهتر انجام شدن این کار،  می توانید یک ظرفی را با آب ولرم پر کنید و به صورت پی در پی با آن سرتان را بشویید.

بعد از دو هفته می توانید به آرامی موهایتان را ماساژ دهید. این کار باعث می شود که پوست باقی مانده را به راحتی از سرتان پاکسازی کنید و رو زخم ها رو به بهبودی می روند. 

یکی از بهترین راه ها برای شستن موها این است که شامپو را کف دست خود بریزید، سپس آن را بین دو دست تان بمالید تا کف ایجاد گردد و بعد با دقت آن را به موهایتان بمالید.  

کاشت مو

یک راه دیگر برای شستن موها در روزهای ابتدایی این است که مقداری شامپو را در یک فنجان ریخته و مقداری آب به آن اضافه نمایید. سپس محلول آماده شده را روی سرتان بریزید و موهایتان را به آرامی بشویید.

بهتر شدن پوست سر بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو معمولا فرد دارای علائمی مانند خارش، کبودی یا تورم است. این طبیعی است و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. منطقه گیرنده در سر شما ابتدا با نقاط کوچک قرمزی پوشیده می گردد. بعد از جراحی، این نقاط پوسته پوسته می شوند. 

اگر بعد از کاشت، خارش پوست سرتان آزار دهنده بود طوری که اذیت می شدید، می توانید از نرم کننده ای که پزشک برایتان تجویز می کند استفاده نمایید. استفاده از این نرم کننده باعث می شود که زخم های شما تسکین پیدا کند. همچنین با کمک این نرم کننده میزان خارش شما کمتر خواهد شد. 

بعد از یک هفته، پوستی که در منطقه باقی مانده با کمک این نرم کننده از بین خواهد رفت. بعد از یک هفته می توانید این نرم کننده را به محل گیرنده بزنید و با حرکت دورانی آن را ماساژ دهید تا پوسته ها از بین بروند. به هیچ عنوان پوسته های سرتان را نکنید. زیرا ممکن است دچار عوارض کاشت مو شوید. 

اینکه چه زمانی پوست سر شما بهتر می شود بستگی به این دارد که تا چه حدی پوست سرتان را تمیز نگه می دارید.اما بعد از گذشت حداکثر دو هفته بسیاری از عوارض کاشت مو از بین می رود.  دو ماه بعد از اینکه موها را کاشتید،  موهایی که کاشته اید شروع به ریختن می کنند و در ماه چهارم به بعد فولیکول ها دوباره رشد می نمایند. از این رو بهترین زمان برای دیدن نتیجه نهایی کاشت مو یک سال تا یک سال نیم بعد از کاشت مو است. (اگر این مطالب دلخواه شما بود پس وبلاگ درمان ریزش موی جلوی سر را  مطالعه کنید)


آموزش شیوه شستن موهای سر بعد از کاشت

شستن موها بعد از کاشت مو بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل قبل از انجام کاشت مو پزشک اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما می گذارد. برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید و پیوند مو شما موفقیت آمیز باشد باید حتما این نکات را مد نظر قرار دهید. در ادامه درباره مراحل شستن مو بعد از کاشت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • مرحله 1

اولین کار این است که فشار آب و دمای آن را تنظیم کنید. از این رو قبل از تنظیم این دو سرتان را زیر دوش نبرید. دمای آب باید کاملا ملایم باشد. آب نباید با فشار زیاد به سر شما برخورد کند زیرا این به فولیکول ها آسیب می زند. 

  • مرحله 2

بعد از اینکه موها را کامل خیس کردید، باید از شامپوی مخصوصی که ویژه کاشت مو است و پزشک به شما معرفی می کند استفاده نمایید. به هیچ عنوان از شامپوهای معمولی استفاده نکنید.  

قبل از اینکه شامپو را استفاده کنید آن را با مقداری آب رقیق می نمایند و سپس از آن استفاده می کنند. شامپوهایی که مخصوص شستن موهای کاشته شده هستند، فرمولاسیون متفاوتی دارند و به همین دلیل میزان ph آنها با شامپوهای معمولی فرق دارد. این شامپوها میزان خارش شما را کمتر می کنند و التهاب را کاهش می دهند. کاشت مو

عصاره ای که در این شامپوها مورد استفاده قرار می گیرد دارای خاصیت آندروژنی است و می تواند چربی پوست را کمتر کند. این در نهایت باعث می گردد که شما به نتایج مطلوب تری برسید.

  • مرحله 3

بعد از اینکه کف شامپو مخصوص را آماده کردید می توانید آن را روی سرتان بریزید و سپس با نوک انشکتان بدون هیچ گونه فشاری موهایتان را بشویید.  نباید ناخن هایتان به ریشه مو برخورد کند زیرا باعث می گردد که فولیکول های مو آسیب ببینند. 

  • مرحله 4

بعد از اینکه موها را شستید، نوبت به مرحله آبکشی می رسد. مرحله آبکشی نیز باید با ملایمت هر چه تمام تر و با فشار آب کم انجام شود. هیچ گونه به سرتان نیاورید. 

  • مرحله 5

این مرحله که آخرین مرحله است مربوط به خشک کردن موها می باشد. برای خشک کردن موها از حوله های کاغذی استفاده نماییدو هیچ گونه فشاری را به سر وارد نکنید.  

اگر برایتان ممکن است و اذیت نمی شوید بگذارید که موها در حالت طبیعی خود خشک شوند. به هیچ عنوان از سشوار برای  خشک نمودن موهای کاشته شده استفاده نکنید. استفاده از سشوار و باد گرم تا دو هفته بعد از کاشت مو ممنوع است.

امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد. اگر قصد دارید مو بکارید بهتر است که این کار را در یک کلینیک کاشت مطمئن مانند الهام انجام دهید تا به نتیجه مطلوبی برسید. از این که همراه ما بودید از شما ممنونیم.

 https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license
کاشت مو https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


اولین گام این است که موها را به شکل صحیح بشویید. در صورتی که در معرض نور آفتاب قرار میگیرید، حتما از کلاه های گشاد استفاده نمایید. بعد از کاشت مو از شامپوهای مخصوص برای شستن موها استفاده نمایید. در صورت تشخیص پزشک، از آنتی بیوتیک استفاده کنید تا دچار عفونت نشوید. از رژیم غذایی سرشار از فیبر استفاده نمایید.

خیر. بعد از کاشت مو پزشک به شما شامپویی را معرفی می کند که باید برای شستن موها از آن استفاده نمایید. این شامپو ها مخصوص موهای کاشته شده است و ph آنها مناسب می باشد.

خیر بعد از کاشت باید موها را با آب ولرم بشویید تا موها آسیب نبینند.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone