تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ مقایسه مراحل، مزایا و معایب

تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ مقایسه مراحل، مزایا و معایب https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ مقایسه مراحل، مزایا و معایب

1819

هر فردی دوست دارد که پوستی جوان و زیبا داشته باشد. طبیعتا زمانی که سن افراد بالا می رود، پوست افراد دچار چین و چروک و افتادگی می گردد و این مسئله برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی وجود دارد. 

تزریق ژل و تزریق چربی دو تا از رایج ترین شیوه های جوانسازی پوست و رفع اشکالات سطحی صورت است. از این روش ها عمدتا برای پر کردن بخش هایی از بدن و صورت استفاده می گردد.  با کمک تزریق ژل و چربی، پوست حالت سفت تری پیدا می کند و فرد ظاهر جوانتری پیدا می کند. 

همچنین از این روش ها برای اصلاح صورت یا رفع عدم تقارن استفاده می شود.  ما در این مقاله قصد داریم تا درباره تزریق ژل ، تزریق چربی و مزایا و معایب هر یک اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. در ادامه همراه کلینیک الهام باشید.

تزریق چربی

این روش در واقع یک روش طبیعی است که در آن قسمتی از چربی بدن را از یک نقطه استخراج می کنند و آن را به جای دیگری که نیاز به ترمیم دارد، تزریق می نمایند. در اکثر مواقع، چربی از جاهایی مانند ران ها، باسن و شکم استخراج می گردد و بعد از خالص نمودن چربی آن را به نقطه مورد نظر تزرق می کنند. 

از این روش برای پر کردن بخش هایی از بدن به ویژه صورت که دچار تحلیل شده استفاده می گردد.  تزریق چربی نتایج بسیار خوبی را در رابطه با اصلاح زاویه فک، پلک ها و بخش های لاغر صورت دارد و نتیجه حاصل از آن کاملا طبیعی است.  همه افراد در هر سن و هر نوع پوستی می توانند از این روش استفاده کنند. تزریق چربی

مراحل تزریق چربی

به طور کلی، تزریق چربی در دو فرآیند صورت می گیرد. فرآیند اول این است که ابتدا سلول های چربی از طریق روش جراحی از بدن خارج می نمایند. سپس چربی خارج شده را خالص کرده و آن را به قسمت مورد نظر تزریق می کنند. 

بیشتر اوقات چربی از نواحی مانند باسن، شکم یا ران ها خارج می شود. خارج کردن چربی به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بیهوشی نمی باشد. اما گاهی با توجه به تشخیص پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کنند.  

معمولا ورم و کبودی هم در بخشی که چربی از آن گرفته شده و هم در بخشی که چربی به آن تزریق شده مشاهده می گردد که یک امر طبیعی به حساب می آید. در هر دو مرحله ممکن است که فرد کمی احساس درد کند که این کاملا طبیعی است. البته در صورت استفاده از بی حسی موضعی این   تجربه درد کمتر خواهد بود.  کبودی و تورم چند روز بعد از انجام تزریق از بین خواهد رفت و جای نگرانی وجود ندارد. (مراقبت های بعد از تزریق چربی)

مزیت های تزریق چربی

همان طور که گفتیم تزریق چربی یک روش طبیعی به حساب می آید. از این رو در واقع از چربی بدن خود فرد برای اصلاح بخش مورد نظرش استفاده خواهد شد.  از این رو، ابتدا سلول های زنده چربی از بخش از بدن استخراج شده و بعد از خالص سازی برای پر کردن بخش دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. 

از این رو می توان گفت که نتیجه حاصل از این تزریق طبیعی تر است و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.  از دیگر مزیت های این روش این است که آن قسمتی که چربی از آن استخراج شده، زیباتر و لاغرتر می شود.  می توان برای پر کردن هر بخش از صورت از روش تزریق چربی استفاده نمود.  تزریق فیلر

حتی از این روش می توان به جای بوتاکس استفاده کرده تا چربی و خط و خطوط را محو نمایید.  چربی بدن منبع بسیار غنی از سلول های بنیادی می باشد. به همین دلیل در روند تزریق چربی باعث می گردد که ناحیه که در آن تزریق صورت گرفته جوانتر شود. 

معایب تزریق چربی

به طور کلی، هر روشی در کنار مزیت هایی که دارد، دارای معایبی نیز هست. در رابطه با تزریق چربی نیز همین گونه است. یکی از معایب این روش این است که چربی که به منطقه مورد نظر تزریق می گردد، جذب بدن شود و این در نتیجه و ماندگاری تاثیر خواهد داشت. 

از این رو اگر قصد تزریق چربی دارید برای رسیدن به نتیجه مطلوب، حتما آن را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. از دیگر معایب تزریق چربی گران بودن آن در مقایسه با تزریق فیلر است. تزریق چربی روش نسبتا پیچیده تری است  اما ماندگاری آن از تزریق ژل و فیلر بیشتر می باشد. شما نمی توانید نتیجه نهایی بعد از تزریق چربی را بالافاصله مشاهده نمایید. در واقع، چند هفته طول می کشد تا شما نتیجه نهایی را ببینید. 

تزریق ژل

در حقیقت، ژل ها ماده های بیرونی هستند که به صورت تزریق می شوند. فیلرها یا ژل ها از مواد سازگاری ساخته می شوند که می توانند به صورت موقت برخی علائم پیری را کاهش دهند. با کمک ژل می توان برخی چین و چروک ها را رفع نمود و یا بخش هایی از صورت مانند لب ها را پر حجم تر نمود.   

همه ژل ها دارای اسید هیدروکسیلاپاتیت کلسیم و اسید هیالورونیک اسیدپلی لاکتیک هستند.  تزریق فیلر عمدتا برای کسانی که مشکلات سطحی دارند  و می خواهند شاداب تر به نظر برسند گزینه بسیار خوبی است.  تزریق ژل مقرون به صرفه است و یک روش موقت برای جوان تر شدن چهره به حساب می آید. از این روش برای پر کردن خط خنده نیز استفاده می گردد. این روش عمدتا برای افرادی که پوست ارتجاعی دارند بسیار کارآمد است. مشاوره تزریق ژل

مراحل تزریق ژل 

در این روش، پزشک با توجه به منطقه مورد نظر مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق را تعیین می کند. سپس فیلر را به آن ناحیه تزریق می کنند. ممکن است فرد کمی درد داشته باشد. گاهی اوقات برای جلوگیری از درد، پزشک از داروی موضعی استفاده می نماید. ممکن است تا چند روز ناحیه تزریق دچار کبودی شود که این کاملا طبیعی  است و به طور خود به خود رفع خواهد شد. 

مزیت های تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روش های جوانسازی است که در بین مردم بسیار شایع است. تزریق ژل در واقع یک روش غیر تهاجمی است و اگر به درستی صورت بگیرد می تواند نتایج خارق العاده ای به همراه داشته باشد. تزریق فیلر مزیت های زیادی را به همراه دارد.

برای مثال بعد از تزریق ژل فرد می تواند کارهای روزه مره اش را انجام دهد و نیازی به استراحت نمی باشد. در مقایسه با روش تزریق چربی، هزینه تزریق ژل بسیار پایین تر است. ممکن است ناحیه تزریق دچار کبودی و ورم شود که خیلی سریع این مشکل رفع خواهد شد. فرد می تواند خیلی فوری نتیجه نهایی حاصل از تزریق فیلر را ببیند. 

معایب تزریق ژل 

تزریق ژل نیز مانند تزریق چربی دارای معایبی است.  اول از همه اینکه ماندگاری این روش موقتی است و حداکثر مدت ماندگاری آن حدود دو سال است و بعد از آن باید آن را تمدید کنید.  بدن بعد از گذشت شش ماه می تواند ژل را جذب کند. 

از آنجایی که این روش موقتی است و برای حفظ نتیجه آن باید به طور مکرر آن را انجام داد، هزینه بالاتری در مقایسه با تزریق چربی دارد. با اینکه فیلرها عمدتا دارای بافت سازگاری هستند، اما به هر حال یک ماده خارجی به حساب می آیند و ممکن است که باعث حساسیت شود. 

همچنین زاویه درست تزریق ژل بسیار حائز اهمیت است. از این رو، اگر قصد تزریق ژل دارید حتما آن را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد.

کدام روش بهتر است؟

هم تزریق چربی و هم تزریق ژل هر دو دو روش برای جوانسازی و زیباسازی به حساب می آیند. تزریق ژل نتیجه سریعی دارد اما ماندگاری آن کمتر است و نیاز به تکرار آن وجود دارد. تزریق چربی فرآیند پیچیده تری است او برای دیدن نتیجه آن باید صبر کنید اما ماندگاری آن بسیار بیشتر است.

 قبل از هر چیزی باید به پزشک مراجعه نمایید تا مشخص شود که کدام روش برای شما کارآمدتر است. زیرا شیوه تزریق درست نیز مسئله بسیار مهمی است و تاثیر مستقیمی در نتیجه نهایی شما دارد.  کلینیک الهام با سال ها تجربه، برخورداری از پزشکان متخصص و کادری مجرب می تواند خدمات بسیار خوبی را در این زمینه به شما مراجعین عزیز ارائه دهد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

https://clinicelham.com/license
تزریق چربی https://clinicelham.com/license
 https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


برای بسیاری از افراد که قصد دارند از یک روش جوانسازی استفاده کنند، هزینه حائز اهمیت است. به طور کلی، تزریق چربی، فرآیند نسبتا پیچیده ای است و هزینه آن بسیار بیشتر از تطریق ژل است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ماندگاری این روش بسیار بیشتر است و اگر بخواهید تزریق ژل را برای حفظ نتیجه آن مکررا انجام دهید، هزینه آن از تزریق چربی بیشتر خواهد شد.

خیر. تزریق چربی نیز یک روش جوانسازی به حساب می آید. نتیجه نهایی این روش ماندگاری بیشتری دارد و شاید دو تا سه دوام بیاورد. اما یک نتیجه دائمی نیست و نیاز به تکرار وجود دارد.

بله. یکی از ناحیه هایی که ممکن است تحلیل برود، گونه است. از این رو می تواند بعد از استخراج چربی از ناحیه دیگر بدن، آن را خالص کرده و به بخش گونه ها تزریق کرد. این باعث می شود گونه ها برجسته تر به نظر برسد. این تزریق تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جوانی فرد دارد.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ مقایسه مراحل، مزایا و معایب دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone