مراقبت های بعد از تزریق فیلر

مراقبت های بعد از تزریق فیلر https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/how-to-use-my-images

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

2585

مراقبت های بعد از تزریق فیلر یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی است که در کلینیک های مختلف زیبایی، تزریق ژل انجام داده اند.

بسیاری از علائم پیری مانند افتاده شدن چشم، چین و چروک ها و فرورفتگی های زیر چشم و کم حجم بودن گونه و لب نیز می تواند به دلیل کاهش حجم‌ پوست باشد. برای جبران این مشکل می توان به کلینیک های معتبر و با تجربه مراجعه کنید و از تزریق فیلر یا همان ژل استفاده کنید. 

این روش یکی از بهترین روش ها برای جبران کم بودن حجم لب ها، گونه و ... است که روشی بسیار راحت، پر طرفدار و مطمئن است که این کار در کلینیک های معتبری مانند کلینیک الهام امکان پذیر است. برای پی بردن به اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از فیلر با ما همراه باشید.

اقدامات قبل از تزریق فیلر لب

افرادی زیادی هستند که از عوارض بعد از تزریق فیلر لب ترس دارند؛ اما باید بدانید که مواردی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید از تمامی عوارض دور بمانید و تزریق فیلر با نتیجه مطلوبی به دست آورید. این نکات قبل از تزریق فیلر عبارت است از:

  • از دو روز قبل از تزریق فیلر به هیچ عنوان از داروهای رقیق کننده خون مانند قرص ویتامین e و آسپرین و برخی از داروهای گیاهی استفاده نکنید. رقیق شدن خون باعث ایجاد کبودی می شود و به همین دلیل است که مصرف این نوع داروها برای روزهای قبل از تزریق فیلر ممنوع است.
  • از قرص هایی که باعث جلوگیری از رقیق شدن خون می شود، مانند قرص آرنیکا نیز می توان استفاده کرد.
  • برای تزریق فیلر باید در انتخاب کلينيک و پزشک خود بسیار دقت کرد چراکه این کار اگر در کلینیک های معتبر و باتجربه انجام نگیرد باعث بروز خطرات زیادی می شود. برای جلوگیری از این عوارض می توان به کلینیک الهام مراجعه کرد و از متخصصان نخبه این کلینیک بهره مند شد.
  • اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید که فکر می کنید امکان خطر در حین تزریق را داشته باشد، باید پزشک خود را از این مسئله مطلع کرد.
  • از یک الی دو روز قبل از تزریق فیلر لب باید نوشیدنی های الکلی و دخانیات را به طور کلی فراموش کنید.
  • اگر قصد مراجعه به دندانپزشکی را دارید، باید از دو هفته قبل آن کار را انجام دهید و یا در زمان دیگری این کار را موکول کنید.
  • در جلسات درمانی تزریق فیلر لب باید از مصرف مواد آرایشی و کرم های ضد آفتاب پرهیز کنید.
  • از خوردن غذاهای سنگین در این مدت خودداری کنید.
  • به جنس و برند فیلر یا ژلی که استفاده می کنید دقت کنید هرچند که بر هزینه های تزریق تاثیر داشته باشد.
  • در صورت داشتن سابقه تبخال و یا هر مشکل پوستی دیگری که دارید، باید پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

بعد از تزریق ژل لب چه باید کرد؟

پس از تزریق فیلر لب باید طوری باشد که لب های افراد بیش از حد تکان نخورد و اگر احساس برآمدگی زیاد از حد داشتید می توانید با ماساژ دادن آن نواحی از این مشکل رهایی یابید.

تزریق ژل

ژلی که برای پوست شما استفاده شده است می تواند کمی سفت باشد و بعد از گذشت ۱ تا ۲ هفته این مشکل از بین می رود. برای ماندگاری بیشتر این فیلر بر روی لب باید مراقبت هایی انجام شود که این‌ مراقبت ها عبارت است از:

  • اصلاح نکردن و آرایش نکردن به مدت یک هفته بعد از تزریق فیلر

بعد از تزریق ژل به صورت نباید آرایش کرد و بعد از گذشت یک هفته این کار امکان پذیر است. البته که بعد از تزریق فیلر به لب می توان نواحی دیگر صورت را آرایش کرد و از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد اما باید مراقب باشید که این لوازم آرایشی به لب های شما برخورد نکند.

  • شستن نواحی تزریق با شوینده های ملایم

برای جلوگیری از عفونت باید نواحی تزریق، تمیز و خشک نگه داشته شود و برای این کار باید از شوینده های ملایم و مخصوصی استفاده کنید.

  • گرم و سرد شدن محل تزریق می توان باعث کاهش روند بهبودی آن شود

قبل از برطرف کردن محل ورم، کبودی و قرمزی به هیچ عنوان نباید محل درمان گرم شود به همین دلیل است که گفته می شود از زدن ضدآفتاب و رفتن به حمام و استخر خودداری کنید.

  • انجام ندادن ورزش و فعالیت های بدنی سنگین

افرادی که تزریق ژل انجام می دهند پس از اتمام تزریق به منزل بر می‌ گردند و فعالیت های روزانه خود و همچنین ورزش های سنگینی را انجام می دهند که این کار به دلیل ایجاد تورم و کبودی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

تزریق فیلر

بعد از تزریق فیلر زیر چشم چه باید کرد؟

عمل تزریق فیلر بسیار راحت و عمل سرپایی است که نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد به طوری که اگر مراقبت های بعد از تزریق فیلر را انجام ندهید به ورم، کبودی و قرمزی های پر خطر در اطراف چشم دچار می شوید.  البته انجام مراقبت ها به ماندگاری بیشتر فیلر یا ژل کمک می کند.

برای رهایی از این عارضه و انجام عمل تزریق چشم راحت می توانید به کلینیک الهام مراجعه کنید و با پزشکان متخصص این کلینیک مشورت کنید و از خدمات آنجا بهره‌ مند شوید. مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم شامل موارد زیر می شود:

  • برای کاهش درد و رفع کبودی باید در روزهای اولیه از کمپرس یخ استفاده کرد
  • از فشار دادن نواحی تزریق شده خودداری کنید
  • طاق باز بخوابید، به گونه ای که سر شما از بدنتان بالاتر قرار بگیرد
  • از انجام ماساژ های سرخود برای صورت خود پرهيز کنید
  • خودداری از انجام ورزش های سنگین

مراقبت های بعد از تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر به شقیقه و گونه برای افرادی مناسب است که گونه های کم حجمی داشته باشند و برای برجستگی گونه هایشان تلاش های بسياري می کنند. 

این تزریق نیز مانند سایر تزریقات لب و چشم و ... نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که در صورت عدم مراقبت، با عوارض خطرناکی رو به رو خواهید شد. این مراقبت ها عبارت است از:

  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق فیلر به گونه ها، نباید این نواحی را شست و شو داد و از مواد آرایشی استفاده کرد.
  • تا ۱ الی ۲ روز پس از تزریق فیلر به گونه، از ماساژ دادن و فشار دادن گونه ها خودداری کنید.
  • از گریه کردن و خندیدن طولانی در مدت زمان ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل به گونه بپرهیزید.
  • سر خود را به سمت پایین خم نکنید و به مدت طولانی خم نشوید.

تزریق چربی به پشت دست

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی

فیلر بینی برای فرم دهی به بینی انجام می شود که می توان به صورت موقتی بینی خود را به شکل های دلخواه تغییر داد. 

این روش برای کسانی که به دنبال روش بی خطر و بی عارضه هستند، بسیار مناسب است و برای ماندگاری بیشتر این نوع فیلر باید مراقبت هایی انجام داد که آن مراقبت ها عبارت است از:

  • برای جلوگیری از درد، خونریزی و ورم های ناشی از فیلر می توان از کمپرس سرد در روزهای اول پس از تزريق استفاده کرد.
  • محل تزریق را به هیچ عنوان ماساژ ندهید و از کمپرس گرم استفاده نکنید.
  • استفاده از مواد آرایشی در این نواحی ممنوع است.

آیا تزریق ژل درد دارد؟

امکان دارد در هنگام تزریق ژل (به ویژه به صورت) اندکی احساس درد داشته باشید. با توجه به این که غالبا در این روش برای تزریق فیلر از انواع  ژل‌های موقتی استفاده می‌شود، در جلسات اولیه پیش بینی می شود که شاهد دردهای کمی باشید؛ اما این نوید را به شما می دهیم که در جلسات بعدی دردها کمتر و کمتر ‌شوند.  

پیشنهاد می کنیم مقاله تزریق فیلر چگونه است را مطالعه کنید.

اما شما برای تسکین درد به راحتی می‌توانید از داروهای بی‌حسی موضعی یا تزریقی استفاده کنید که به کلی درد را ساکت می کنند. همچنین توصیه می کنیم قبل  از مراجعه به کلینیک یا بعد از انجام تزریق حتما استامینوفن استفاده کنید.

هرگز نگران عوارض بعد از درمان نباشید 

اصولا تزریق فیلر یک درمان کم تهاجمی و نسبتا کم عارضه است و عموما پس از تزریق فیلر به قسمت های مد نظر در صورت یا  بدن، فرد فقط مقدار کمی قرمزی، تورم، کبودی، حساسیت و خارش را تجربه می کند. 

عوارض ذکر شده دائمی نبوده و به زودی دست از سرتان برمی دارند. بعد ازاینکه عوارض از بین رفت، اثرات تزریق فیلر بهتر دیده می شود و فرد از نتایج رضایت بخش درمان لذت بیشتری خواهد برد. در صورتی که علائم ظرف مدت ۳ روز برطرف نشد، حتما با پزشک مربوطه تماس بگیرید. 

باید متذکر شویم که توصیه های پزشکی و استفاده از داروهایی که بعد از تزریق ژل برایتان تجویز می شود، به تنهایی برای رفع عوارض کافی است و اصلا نیاز نیست به طرف درمان های بیشتر بروید. 

نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر

 همواره توصیه می شود بعد از تزریق فیلر، از خوابیدن بر روی صورت پرهیز کنید، چرا که این اقدام باعث ایجاد فشار بر روی صورت خواهد شد و تاثیر منفی بر روی فیلر تزریق شده دارد. 

پس بهترین نحوه خوابیدن به صورت طاق باز است. اگر شما جزو افرادی هستید که دائماً پهلو به پهلو می شوید، بهتر است دو بالش مناسب را در کنار خود قرار دهید و در نتیجه فرآیند خواب شما کنترل شود. 

تغذیه بعد از تزریق فیلر

اسید هیالورونیک یکی از ماده هایی است که در ترکیب بسیاری از فیلر ها وجود دارد. اسید هیالورونیک به شکل قند است و در بیشتر بافت های بدن پیدا می شود.

پس همواره توصیه می شود به میزان کافی آب بنوشید، چراکه این مایع، باعث حجیم شدن فیلر ها  موجود در بدن خواهد شد و این دقیقا همان چیزی است که می تواند شما را سریعتر به نتایج مطلوب برساند. 

بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب پس تزریق فیلر، از خوردن غذاها و نوشیدنی های داغ پرهیز کنید. چرا که حرارت موجود در این مواد غذایی باعث کاهش تاثیر فیلر بر محل تزریق شده خواهد شد و همین عامل باعث شده تا ما توصیه کنیم، مصرف  مواد غذایی داغ را به طور کامل کنار بگذارید. لوبیا، سیب زمینی، نخود و جو دوسر بهترین موادغذایی هستند که بعد از تزریق فیلر می توانید مصرف کنید تا شما را به نتایج مطلوب برساند.

آیا تزریق ژل عوارضی دارد؟

 همانگونه که در بالا ذکر شد، تزریق فیلر هیچگونه عوارض بلند مدت نخواهد داشت و نشانه های بعد از تزریق، چند روزی باقی می‌ماند. اما در برخی از موارد ممکن است عوارض شدید مشاهده شود که در چنین مواردی بهتر است با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

اگر مشاهده کردید بعد از چند روزی محل تزریق فیلر کاملاً قرمز پررنگ است. 

اگر انگشت خود را بر محل تزریق قرار دادید و احساس درد شدیدی در آن ناحیه داشتید. 

به طور کل باید میزان درد به وجود آمده بعد از تزریق فیلر رو به کاهش رود، اما اگر افزایشی بود سریعا با پزشک تماس بگیرید 

در برخی از موارد نادر ممکن است لکه های تیره و یا روشن بر آن قسمت از پوستی که فیلر در آن تزریق شده است، نمایان شود.

همانگونه که قبلا ذکر کردیم تزریق فیلر بدون درد و عوارض شدید است. اما ممکن است در برخی از موارد علائم بالا در مراجعه کننده بروز کند که در چنین موارد باید پزشک معالج را مطلع کند.

اگر میخواهید با عوارض تزریق چربی به دست آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب مربوطه را در بلاگ کلینیک الهام مطالعه کنید.

نتیجه گیری

تزریق فیلر برای نواحی گوناگونی مانند لب، زیر چشم، گونه و ... انجام می شود که باعث برجستگی و از بین بردن چین و چروک و همچنین موجب حجم دار کردن نواحی دلخواه بدن می شود. این تزریق یک عمل سرپایی و راحت محسوب می شود که اگر در کلینیک های معتبر مانند کلینیک الهام انجام شود، بسیار کم خطر و بدون عوارض است.


تزریق فیلر https://clinicelham.com/license

https://clinicelham.com/license
https://clinicelham.com/license

اشتراک با دوستان

سوالات متداول


این نوع تزریق برای حجم دار کردن نواحی کم حجم و دارای چین چروک مانند زیر چشم، گونه، لب و حتی از بین بردن قوز بینی به کار گرفته می شود.

برای دوام و ماندگاری بالای این تزریق باید است فشار دادن آن نواحی پرهیز کنید، ورزش های سنگین را تا مدت کوتاهی کنار بگذارید، از آرایش کردن و ماساژ دادن آن نواحی خودداری کنید.

ارسال نظر


قوانین ارسال نظر
  • با دقت نظرات قبلی را مطالعه کنید و از ارسال نظر تکراری بپرهیزید

  • از ارسال نظر به زبان انگلیسی و فینگیلیش خودداری کنید

  • گذاشتن لینک در متن نظر ممنوع است

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید

نظری در این بخش وجود ندارد

اولین نفری باشید که نظر خودش رو ثبت می کنه

ثبت نظر

مطالب پشنهادی

شاید موارد زیر که ارتباط زیادی با مطلب: مراقبت های بعد از تزریق فیلر دارند را دوست داشته باشید

برای جوان سازی دست چه کنیم؟ برای جوان سازی دست چه کنیم؟

برای جوان سازی دست چه کنیم؟

با افزایش سن کلاژن و چربی در دست‌ها کم شده و رگ‌ها و تاندون‌ها ظا

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگر به چهره افراد دقت کنید چشم هایی با حالت های مختلف می بینید. پلک های افتاده ن

روش های جوانسازی دست روش های جوانسازی دست

روش های جوانسازی دست

جوانسازی دست یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از افراد است چراکه دست های ما بیشتر

روش های کاشت ریش روش های کاشت ریش

روش های کاشت ریش

در بین مردان افرادی هستند که صورت کم مو دارند، یا اینکه کلاً از داشتن ریش و سبیل

عوارض تزریق چربی به دست عوارض تزریق چربی به دست

عوارض تزریق چربی به دست

مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن در دست ها منجر به برجسته شد

فرآیند و نحوه کاشت ریش فرآیند و نحوه کاشت ریش

فرآیند و نحوه کاشت ریش

کاشت ریش یک عمل زیبایی است که برای اصلاح بی نظمی ریش انجام می شود. ریش کامل

قبل و بعد از کاشت مو قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از اقدامات هیجان انگیز برای افرادی است که از موی سر طبیعی خود بی بهر

قیمت و هزينه کاشت ریش قیمت و هزينه کاشت ریش

قیمت و هزينه کاشت ریش

بسیاری از آقایان از داشتن ریش و سبیل عاجز هستند به طوری که زیبایی هر مردی با داش

up
phone